Gå til innhold

Til Milla


Gjest Haugtussa

Anbefalte innlegg

Jeg er helt sjokkert :o Er det mulig å bli så trangsynt, Milla? :murvegg: Du er utrolig bastant i dine meninger om de lesbiske, det går da ikke an å skjære alle over en kam, vel?

*klapper for Tusenfryd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hahaa :ler:

(jorda er flat selvom alle sier meg imot)

Vel..jeg kjenner et par lesbiske, og jeg kan ikke si jeg kjenner de igjen i denne beskrivelsen.

men dette minner mer om uvitenhet og noe vi ikke burde la oss provosere over :)

disse" kvinnene".. er det en prototype på de altså ? og denne prototypen inneholder flanellskjorte, bart og sammenvokste øyenbryn m.m??

Dette er en generalisering Milla!

Noe i samme gaten som du klandrer andre personer her på forumet for .

Er ikke det en smule ironisk ?:)

makan til tullball :ler:

Godt nyttår Jenter :=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Lespiske jenter er forskjellige, noen har en virkelig feminin look mens andre kler seg mere "karete".

Men som oftes virker det som om Millas beskrivelse av lespe-look er realitet. De som virkelig vil utrykke sin legning bruker som oftes å kle seg i denne lespe-looken.

Ta f.eks Ricki Lake sine show med homofile........ :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lespiske jenter er forskjellige, noen har en virkelig feminin look mens andre kler seg mere "karete".  

Men som oftes virker det som om Millas beskrivelse av lespe-look er realitet. De som virkelig vil utrykke sin legning bruker som oftes å kle seg i denne lespe-looken.

Ta f.eks Ricki Lake sine show med homofile........ :roll:

Dette er noe heeelt annet!

Mulig at Milla ser for mye på Amerikanske talk-show...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lespe-look??? :o

Har ennå til gode og se to lesbiske se helt identiske ut...

Hetereofil eller lesbisk... Man kler seg slik man vil, napper øyenbryn slik man vil, kler seg i de klærne man vil...

Noen jenter foretrekker en sporty look, noen en elegant look, noen en mer mandig look. Det har noe med hva man føler seg mest vel i, ikke hvilken legning man har... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Folk flest har sett jenter som nesten ser ut som menn. Jeg har aldri sagt at alle lesbiske er slik- men noen av dem både kler og har en fysisk likhet med menn. De som sier at de aldri har sett slike kvinner er enten dumme eller ignorante.

Jeg skjønner ærlig talt ikke hvorfor alt dette oppstyret om ett enkelt "uttrykk" har kommet. Haugtussa har ingen grunn til å være fornærmet.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Haugtussa

Nå var det ikke spesielt "lesbe-look"-uttrykket som gjorde at jeg reagerte da, det er folk etter meg som har gjort det til en viktig del av debatten. Det jeg reagerte på var din holdnig til lesbiske! Jeg ønsket å fortelle deg at folk kan bli såret av det du skriver, slik at du var oppmerksom på det. For jeg regner med at du vil unngå å såre andre? Tydeligvis er du både blind og døv for mitt råd, og fortsetter i samme stil. Vel, jeg forsøkte!

Selvfølgelig finnes det maskuline jenter.

Selvfølgelig finnes det maskuline jenter som gir bængen i om de lukter stygt.

Selvfølgelig finnes det maskuline jenter som gir bængen i om de lukter stygt, og som er lesbiske. Eller heterofile.

Og...

De som virkelig vil utrykke sin legning bruker som oftes å kle seg i denne lespe-looken.  

Makan :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg er verken blind eller døv- men når jeg debatterer så skriver jeg aldri etter malen "tenk om noen blir såret"- da ville det blitt skrekkelig kjedelig.

Mitt hovedpoeng er vel at hvis man ønsker å se ut som en mann så gjør gjerne det- men vær da forberedt på kommentarer og problemer i arbeidslivet.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt hovedpoeng er vel at hvis man ønsker å se ut som en mann så gjør gjerne det- men vær da forberedt på kommentarer og problemer i arbeidslivet.

Hm..jeg er i den samme situasjonen, Milla, bare at jeg ønsker å se ut som kvinne. Men jeg opplever ingen kommentarer eller problemer i arbeidslivet :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Hm..jeg er i den motsatte situasjonen, Milla, men jeg opplever ingen kommentarer eller problemer i arbeidslivet  :wink:

Jeg vet det Hege men du er veldig heldig som har blitt godtatt der du er- ikke alle er like heldige som du.

Vi lever i en verden der skjønnhet er verdsatt og der du kan gå glipp av jobber og miste sosial status pga. ditt utseende. Lesbe-look er ikke noe man bruker som ett kompliment.

Kunne forøvrig vært gøy og finne ut hvorfor noen kvinner liker å se ut som menn?

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne forøvrig vært gøy og finne ut hvorfor noen kvinner liker å se ut som menn?

Tja, hvis de var transseksuell som meg ville det jo være naturlig, ikke sant? :)

Nå sier jeg ikke at alle kvinner som har et røft utseende er transseksuelle da, og jeg sier heller ikke at de er lesbiske. Alle er forskjellige uansett legning.

Det finnes da også menn som har et feminint utseende uten å være homoseksuelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minnie Emmerdale

Joda Hege men vi kvinner blir jo innprentet allerede fra barnsben av at hårvekst er stygt, brynene skal nappes, huden skal renses, figuren skal holdes noenlunde slank og man skal kunne bruke sminke og kle seg pent.

Så hvorfor er det da så mange kvinner som velger og gi totalt f*** og la alt flyte, både hårvekst og livvidde?

Når jeg har møtt slike kvinner i enten jobb- eller privat sammenheng så kan jeg med hånden på hjertet si at 8/10 av dem har vært lesbiske. Så at det ikke finnes noen som helst sammenheng mellom legning og maskulint utseende er jeg ikke enig i.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet, det er lov å være uenig. Her vi altså uenige, kommer ingen vei. Da stopper jeg her uten å være sur :wink:

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Haugtussa

Tar det absolutt ikke personlig Milla, skal mere enn umodne fordommer til for å vippe meg av pinnen :blunke:

Blir bare så fryktelig irritert, og da mååå jeg få sagt det.

Men Hege har rett, vi blir visst ikke enige her. Jeg mener fortsatt at legning (dersom man ikke er transseksuell da. Er det forresten en legning egentlig? Ops, nå er jeg på tynn is... :lol: ) og utseende IKKE henger sammen! Ei heller hvor nøye man er med å vaske seg etc.

Så det så!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(dersom man ikke er transseksuell da. Er det forresten en legning egentlig? Ops, nå er jeg på tynn is...  )

Det er det ja, og jeg er glad jeg har den. Jeg opplever mye fint jeg ellers hadde gått glipp av. Jentefester, for eksempel.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haugtussa

Så fint, Hege :D

Da tar jeg altså feil når jeg sier at utseende og legning ikke har noen sammenheng, for det kan det nemlig ha? Men utseende og det å være lesbisk har ingen sammenheng.

Sånn!

Haugtussa er bittelitt perfeksjonist...:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Men utseende og det å være lesbisk har ingen sammenheng.

Jo det er også en sammenheng mellom lesbiske og utseende. Hvis du stilte 10 kvinner opp på rad og rekke og fikk vite at feks. 3 av dem var lesbiske så skal jeg vedde mye på at mange hadde klart å finne frem til de tre.

De har ett eller annet maskulint ved seg. Det trenger ikke være sammenvokste øyenbryn eller den type iøyenfallende ting men det kan være kropsspråk, tonefall etc. Noe er det hverfall.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...