Gå til innhold

Til Milla


Gjest Haugtussa

Anbefalte innlegg

Gjest Haugtussa

Men hva du vil. Poenget mitt da jeg startet tråden var jo ikke dette, men å be deg være litt mildere i munnen. Siden du tydligvis gir en lang f**n i å ta hensyn, og siden du nekter å innse hvor feil (jeg mener) du tar, foreslår jeg at vi avslutter nå.

Ha en fortsatt fin kveld :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Minnie Emmerdale

Akkurat i denne diskusjonen gir jeg meg ikke nei! Har sett altfor mange butch-lesber i min tid til å benekte at det finnes en sammenheng.

Jeg skjønner dog at det kan være ubehagelig og bli sammenlignet med dem hvis du selv er lesbisk men normalt feminin og helst ikke vil bli oppfattet som en rullingsrøykende pils-pimpende bavian :ler:

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som er så ekstremt opptatt av å se så veldig ikke lesbisk ut, Milla; hadde jeg ikke visst bedre ville jeg anklaget deg for å være lesbisk selv...

At ikke du bare legger deg på kne og innrømmer at du brukte feil ord...

:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Du som er så ekstremt opptatt av å se så veldig ikke lesbisk ut, Milla; hadde jeg ikke visst bedre ville jeg anklaget deg for å være lesbisk selv...

Det skal godt gjøres å få meg til å se lesbisk ut.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minnie Emmerdale

Var ikke du ferdig med denne debatten da Haugtussa? Å bare sette inn en smiley er ikke å argumentere vet du.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen problemer med å skjønne hva Milla mener når hun sier "Lesbe looken". Jeg tenker faktisk som Milla på maskuline kvinner.

Selv om de lesbiske kvinnene jeg kjenner, ( kjenner ikke mange) er feminine, og de kvinnene med denne såkalte "lesbe looken" er hetrofile. Nåja, kan være de er bifile for alt jeg vet. Men de er vertfall enten gift eller samboer. Så det er godt mulig at uttrykket er helt feil.

Om noen hadde sagt "homse looken", så hadde jeg tenkt på en svært feminin mann. Men det betyr jo ikke at alle homofile menn er feminine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Det er mange som liker og kverulere vet du Lady. Men det er jo fint at du ikke gjør det!

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haugtussa

For det første. Joda, er egentlig ferdig med denne, men greier ikke holde fingrene fra fatet. :oops:

For det andre. Har innsett at det ikke nytter å argumentere Milla, det er jo som å snakke til en vegg. Men ler, det gjør jeg gjerne. Og så tenkte jeg at du kanskje ville vite at jeg synes du er morsom.

For det tredje. Javisst vet jeg hva du mener Milla. Når noen bruker uttrykket pakkisjævel om noen tenker vel de fleste av oss på en mørkhudet person, men det er ikke dermed sagt at det er særlig snilt å bruke det uttrykket. Skjønner? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Det er vel en tanke drøyt og sammenligne dette med ren ondskapefull rasisme.

De fleste butch-kvinner jeg kjenner/vet om vet utmerket godt hvilke signaler de sender til omverdnen med sin klesdrakt, fysiske utseende og ikke minst oppførsel. De liker også og vitse endel om det selv.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For ca 6 mnd siden fortalte du Milla om venninen din, som du holdt på å forvandle med både det ene og det andre.

Du kan ikke være mye til venninde, når du titelerer vennindene dine som "butchere" og for å ha et så kalt "lesbe-look". For det du beskriver som lesbe-look, er slik du beskrev denne venninden din som skulle gifte seg med en (MANN) i sommer. Så en trenger ikke være lesbe for å se, som du sier ustelt ut. Det er vel vennina de et godt eksempel på, eller hva!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel en tanke drøyt og sammenligne dette med ren ondskapefull rasisme.

Milla

Ting man sier høyt trenger ikke være rettet mot utlendinger for å kalles rasisme, Milla...... :roll: Om jeg sier "nigger" til en mørk person eller om jeg sier "hore" til ei jente som ligger med flere gutter, er jeg nå uansett rasistisk i mine uttalelser.

Mener jeg.

Med mindre ordboken tydelig beviser at "rasisme" kun gjelder etter hudfarge, så fortsetter jeg å mene det.

En eller annen (tror det var Milla) skrev noe sånt som at:

jenter med brede øyenbryn, overvektige og ushavede legger er ikke pene.

Det er feil.

Det kan nemlig ikke noen si noe som helst om, fordi det kommer an på øyet som ser.

Noen synes maskuline jenter er pent, noen synes feminine jenter er pent.

Så det du synes er stygt kan det hende naboen din synes er rålekkert. Smaken er som baken - delt.

Selv synes jeg ingen mennesker er stygge.

Bare mindre pene.

Lillian - som er veldig glad for at vi mennesker er så forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Mine venninner og meg selv har en ganske røff tone oss i mellom. Jeg pleier og kalle en venninne for Butch mens hun kaller meg for Fjolla :hoho:

Når det gjelder hun som jeg fikset opp til sitt eget Bryllup så hadde hun store problemer med kraftig hårvekst i ansiktet, noe som fikk henne til å se veldig mandig ut. Hun var også svært overvektig og slapp i kroppen etter barnefødsler så hun ble satt på diett samt trening.

Nå er hun lykkelig gift, har det godt med seg selv, hun skjems ikke lenger over å se seg selv i speilet og hun trener jevnlig. Noen ganger alene og andre ganger sammen med meg. Det er en fryd og se hvilken flott person hun har blitt og jeg vet at jeg gjorde det rette for henne. Så det er jeg stolt av!!

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Haugtussa

Enig med *lillian* :Nikke:

Uhh...men rasisme har kanskje noe med rase å gjøre, dersom jeg ikke tar helt feil?

Synes ikke det er drøyt å sammenligne med rasisme jeg, Milla. Innholdet er jo det samme: Å diskriminere mennesker for hva de er. Noe jeg synes er helt forkastelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ok, Haugtussa..... Rasisme har kanskje noe med rase å gjøre.

Men uansett er det sterk diskriminering av andre mennesker, og DET er like forkastelig å gjøre uansett om det er om mørke eller lesber.

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en fryd og se hvilken flott person hun har blitt  

Milla

.... var hun ikke en flott person før da .... INNI SEG?????? Som jeg har oppfattet det dømmer du alt og alle etter utseende og stil, Milla, - har du glemt at det viktigste faktisk er hvordan vi OPPFØRER OSS overfor hverandre......???

Er glad du ikke er min "venninne".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...