Gå til innhold

Hvis det hadde blitt krig nå...


Gjest The Lost Dreamer

Anbefalte innlegg

Gjest The Lost Dreamer

Hva hadde du gjort da? 

Altså hvis hele byen gikk i ruiner og folk ikke turte gå ut døra og man måtte snike seg rundt fordi om man hadde hvert norsk statsborger så hadde man blitt tatt, og butikker og alt det ikke kunne drives så alle steder var stengt og ubevoktet?

 

Jeg drømte om dette inatt og i drømmen stakk jeg og vennene mine på XXL (min idè haha) og tok med oss alt vi trengte av utstyr for å overleve (1 sånn svær vogn man har på matbutikker, proppa full) også stakk vi av til Sverige og brukte det av utstyr vi hadde med fra XXL for å overleve turen. (Aner ikke hvor familiene våres var, tror de var tatt)

 

Jeg tenker dette faktisk hadde hvert en skikkelig bra idè, hvis man hadde hvert forsiktig :fnise:

 

Har dere noen gang tenkt på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 ord, Max Manus.

 

Og dette

 

 

Kvinner og Barn selvfølgelig, de burde blitt beskyttet. Jeg synes ikke mye om krig i utlandet, men når det er her og personlig da blir det bråk. 

 

Får håpe det aldri skjer da :)

Endret av maskineple
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The Lost Dreamer

Kvinner og Barn selvfølgelig, de burde blitt beskyttet. Jeg synes ikke mye om krig i utlandet, men når det er her og personlig da blir det bråk. 

 

Men hvorfor kvinner og barn bare? Altså barn er jeg helt enig i. De skal bli totalt beskyttet mot krig og sånt, men kvinner som kjemper for likestilling burde da kunne delta i en krig og hjelpe menn? Det er jo ikke bare menn som skal kjempe mens kvinner gjemmer seg? Jeg personlig ville ikke likt å sitte tilbake på rumpa, jeg ville ha kjempa jeg også, for selv om jeg ikke er likte sterk som menn, kan jeg da godt være til nytte. 

Endret av The Lost Dreamer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hadde du gjort da? 

Altså hvis hele byen gikk i ruiner og folk ikke turte gå ut døra og man måtte snike seg rundt fordi om man hadde hvert norsk statsborger så hadde man blitt tatt, og butikker og alt det ikke kunne drives så alle steder var stengt og ubevoktet?

 

Jeg drømte om dette inatt og i drømmen stakk jeg og vennene mine på XXL (min idè haha) og tok med oss alt vi trengte av utstyr for å overleve (1 sånn svær vogn man har på matbutikker, proppa full) også stakk vi av til Sverige og brukte det av utstyr vi hadde med fra XXL for å overleve turen. (Aner ikke hvor familiene våres var, tror de var tatt)

 

Jeg tenker dette faktisk hadde hvert en skikkelig bra idè, hvis man hadde hvert forsiktig :fnise:

 

Har dere noen gang tenkt på dette?

Ja nesten hver dag! Et virkelig stort dilemma det her. Glimrende forslag forresten, men ikke del det med så mange, det blir så fullt i Sverige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The Lost Dreamer

Ja nesten hver dag! Et virkelig stort dilemma det her. Glimrende forslag forresten, men ikke del det med så mange, det blir så fullt i Sverige!

Trenger ikke være så ironisk da, man kan tenke litt urealistisk en gang i blant. Dette er faktisk noe jeg tenkte på som liten etter at jeg så en film om noen ungdommer som havna i krig og måtte prøve å ikke bli tatt, siden alle andre i byen var det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor kvinner og barn bare? Altså barn er jeg helt enig i. De skal bli totalt beskyttet mot krig og sånt, men kvinner som kjemper for likestilling burde da kunne delta i en krig og hjelpe menn? Det er jo ikke bare menn som skal kjempe mens kvinner gjemmer seg? Jeg personlig ville ikke likt å sitte tilbake på rumpa, jeg ville ha kjempa jeg også, for selv om jeg ikke er likte sterk som menn, kan jeg da godt være til nytte. 

 

Noen sterke kvinner kjemper ja, men mange vil også passe på barna. Noen må jo passe på barna. 

 

Og fysisk styrke er også viktig her, ihvertfall om det blir en blodig krig. Det verste er at kvinner blir voldtatt om de blir fanget, menn blir bare slått eller noe. 

Endret av maskineple
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest The Lost Dreamer

Noen sterke kvinner kjemper ja, men mange vil også passe på barna. Noen må jo passe på barna. 

 

Og fysisk styrke er også viktig her, ihvertfall om det blir en blodig krig. Det verste er at kvinner blir voldtatt om de blir fanget, menn blir bare slått eller noe. 

Ja dessverre så er dette sant. Irriterer faktisk vettet av meg...

Endret av The Lost Dreamer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det hadde blitt krig her nå hadde jeg pakket sekken med alle penga mine og svømt over til usa i en rasende fart. Tro så irritert amerikanerne hadde blitt over at det bare var de resurssterke nordmennene som kom, svenskene kom seg ikke til usa i trygghet :P

Anonymous poster hash: 201bb...64b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke så urealistisk å tro at det blir krig her. Den kommer sikkert fortere enn vi aner. Tenk bare når disse villmennene av noen flyktninger har kommet og tatt over landet vårt. De skal jo ha oss bort, og da starter krigen og vi blir fordrevet fra vårt eget land.

Det står nok ikke noe Syria å venter på oss. 



Anonymous poster hash: 5260f...07b
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hadde du gjort da? 

Altså hvis hele byen gikk i ruiner og folk ikke turte gå ut døra og man måtte snike seg rundt fordi om man hadde hvert norsk statsborger så hadde man blitt tatt, og butikker og alt det ikke kunne drives så alle steder var stengt og ubevoktet?

 

Jeg drømte om dette inatt og i drømmen stakk jeg og vennene mine på XXL (min idè haha) og tok med oss alt vi trengte av utstyr for å overleve (1 sånn svær vogn man har på matbutikker, proppa full) også stakk vi av til Sverige og brukte det av utstyr vi hadde med fra XXL for å overleve turen. (Aner ikke hvor familiene våres var, tror de var tatt)

 

Jeg tenker dette faktisk hadde hvert en skikkelig bra idè, hvis man hadde hvert forsiktig :fnise:

 

Har dere noen gang tenkt på dette?

 

Jeg ville holdt meg langt unna slike butikker - det er jo garantert andre som også hadde dratt dit, og det vil bli kamp om tingene der.

Anonymous poster hash: 2edab...59c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Noen sterke kvinner kjemper ja, men mange vil også passe på barna. Noen må jo passe på barna. 

 

Og fysisk styrke er også viktig her, ihvertfall om det blir en blodig krig. Det verste er at kvinner blir voldtatt om de blir fanget, menn blir bare slått eller noe. 

Hvilken type kriging er det du ser for deg egentlig? At vi kjemper med sverd og never? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken type kriging er det du ser for deg egentlig? At vi kjemper med sverd og never? 

 

Jeg tenker noe lignende Zombie okkupasjon blandet med 2VK.

Du kjemper med det du har, kvinner og barn ville jo selvfølgelig bli beskyttet.

Jeg vil beskytte dere.  

 

Hvilken type krig er det du ser for deg da? 

Endret av maskineple
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Jeg tenker noe lignende Zombie okkupasjon blandet med 2VK.

Du kjemper med det du har, kvinner og barn ville jo selvfølgelig bli beskyttet.

Jeg vil beskytte dere.  

 

Hvilken type krig er det du ser for deg da? 

Noe som er mer i denne tiden. Det er 70 år siden 2.verdenskrig, og våpnene og måtene å krige på er nok litt annerledes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noe som er mer i denne tiden. Det er 70 år siden 2.verdenskrig, og våpnene og måtene å krige på er nok litt annerledes. 

 

Våpnene er de samme ( nokså likt ), men du bør dumpe elektronikk dersom du ikke er ekspert da. Vi vil ikke at fienden skal spore oss opp. 

 

Hvis du tenker på bombing, nei ingen vil bombe Norge, det er litt vanskelig terreng, og det er bedre å beholde et i-land som Norge. 

Endret av maskineple
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Våpnene er de samme ( nokså likt ), men du bør dumpe elektronikk dersom du ikke er ekspert da. Vi vil ikke at fienden skal spore oss opp. 

 

Hvis du tenker på bombing, nei ingen vil bombe Norge, det er litt vanskelig terreng, og det er bedre å beholde et i-land som Norge. 

Du mener ikke dette? 

Hva med mer utbredt bruk av kjernefysiske våpen og droner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener ikke dette? 

Hva med mer utbredt bruk av kjernefysiske våpen og droner?

 

Kjernefysiske våpen er ikke effektivt, hva er poenget med å drepe alt? Et land som feks Kina eller Russland ville ikke brukt det med det første. 

Endret av maskineple
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest supernova_87

Kjernefysiske våpen er ikke effektivt, hva er poenget med å drepe alt? Et land som feks Kina eller Russland ville ikke brukt det med det første. 

 

Droner kan man styre unna, http://tinhatranch.com/hide-dronesthermal-imaging/#.VgQ6piuAIzY om du er flink nok.

Dessuten er terrenget i Norge veldig bra mtp slike ting. 

Ja, okei. Du synes å vite mye mer om krigføring i nåtidens vestlige land enn det jeg gjør. 

Jeg tenker likevel at kvinner er sterke nok til å bruke håndvåpen. Kvinner er jo i det norske militæret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dratt opp på hytta som er langt oppe på fjellet. Levd i pakt med naturen og det naturen ville gi der oppe. Regner med ikke noen hadde kommet seg opp helt dit... Er lov å håpe.

Endret av Seajewel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, okei. Du synes å vite mye mer om krigføring i nåtidens vestlige land enn det jeg gjør. 

Jeg tenker likevel at kvinner er sterke nok til å bruke håndvåpen. Kvinner er jo i det norske militæret. 

 

Neh, vi vet nok begge like mye om krig;) Men jeg var i militæret da for 3 år siden, ikke at jeg lærte mye da :vetikke:  

 

Noen Kvinner er sterke ja, men hvem skal passe på barna? Vi må ta de aller sterkeste kvinnene fordi risikoen for kvinner er større en menn dersom de blir fanget.  

Endret av maskineple
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Neh, vi vet nok begge like mye om krig;) Men jeg var i militæret da for 3 år siden, ikke at jeg lærte mye da :vetikke:  

 

Noen Kvinner er sterke ja, men hvem skal passe på barna? Vi må ta de aller sterkeste kvinnene fordi risikoen for kvinner er større en menn dersom de blir fanget.  

Kan ikke de gamle ta vare på barna? De mellom-gamle og de som har dårlig kropp kan ta seg av de skikkelig gamle og syke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...