Gå til innhold

Hva er galt med å bo i blokk?


PoisonIvy

Anbefalte innlegg

Gjest Enhjørning

Oppvokst i stor enebolig og bor nå i blokk. Har aldri sett ned på de som bor i blokk, men jeg gleder meg til den dagen jeg kan få meg enebolig/småbruk for det er dette jeg trives med. Skal nå flytte ut av blokken fordi jeg ikke liker å ha naboer så tett på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser ikke ned på noen som helst. Men synes at blokker utvendig som regel er stygge. Selve leilighetene kan være veldig koselige.

Og så er det veldig mange naboer da, med støyen og alt det fører med seg. Liker best å bo på et sted hvor det er et godt stykke til nærmeste nabo, og man har en liten hageflekk for seg selv.

Liker heller ikke gjenboere.



Anonymous poster hash: 3c300...44a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heller aldri sett ned på de som bor i blokk, men jeg kunne aldri ha bodd slik selv. Er alt for glad i musikk (lyd) og frihet (hadde følt meg innesperret i et fengsel i en blokk eller liten leilighet) til at jeg kunne vært en blokk-kandidat.

Det er bare noe veldig usjarmerende med å høre en person ved siden av deg, en person som går på gulvet oppforbi deg (eller nedenforbi), et par som har sex (dunk dunk) - og det er heller ikke gøy å ikke kunne spille musikk uten at 25 naboer hører det (og klager). Nei.. Grøss! Fungerer ikke til min livsstil.

Men så bor jeg ikke i storbyen så det er jo lettere for meg å kose meg i en enebolig der jeg kan spille hvor høy musikk jeg vil, når jeg vil, og sprade rundt naken om jeg så ønsker. En stor terrasse er heller ikke å forakte (ingen blokkleiligheter har det.. så og si).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir sett ned på fordi det er mange sosialklienter, kriminelle og slitne alenemødre som bor der, noe som resulterer i mye krangling og rare mennesker rekende rundt. Når jeg var yngre dro alltid de som bodde i blokk på besøk til sine venners hjem isteden, siden det var så uhyggelig hjemme.

Ville aldri bodd slik med barn, men er vel praktisk og greit hvis man bare vil ha et beskjedent sted uten så mye arbeid tilknyttet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir sett ned på fordi det er mange sosialklienter, kriminelle og slitne alenemødre som bor der, noe som resulterer i mye krangling og rare mennesker rekende rundt. Når jeg var yngre dro alltid de som bodde i blokk på besøk til sine venners hjem isteden, siden det var så uhyggelig hjemme.

Ville aldri bodd slik med barn, men er vel praktisk og greit hvis man bare vil ha et beskjedent sted uten så mye arbeid tilknyttet?

Men blir det egentlig sett ned på da? I Oslo bor jo flesteparten i blokk, så her kan det umulig bli sett særlig ned på, men det er kanskje anderledes på landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke ned på folk i blokk (sikker på at det ikke bare er du som feiltolker litt? Aldri hørt om at dette er noe som blir sett ned på), men grunner for å ikke ville bo i blokk er: støy, lukt, lite privatliv, lite muligheter for utelek, muligens trangbodd.

Fordeler: Lave bokostnader, lite ansvar for ytre vedlikehold, har man greie naboer kan det være veldig trygt å bo der, mindre sjans for innbrudd, slipper å være alene.

Jeg vil gjerne bo i blokk om 20 år. Trur eg.

Anonymous poster hash: 2499a...5a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blomsterert

Bodd i flere strøk,og blant snobbene var det stille og plettfritt,så det passet fint å bo der i en av mine tunge perioder. Ingen brydde seg,og en fikk være i fred så lenge fasaden var ok.

Bodde to år i blokk,og det var veldig betryggende og koselig! Det var alltid lys i noen vinduer uansett tid på døgnet. Det var alltid koselig å låse seg inn i lys og varm oppgang,og en hørte liv fra ett eller annet sted.

Så jeg ser på blokkliv i et romantisk skjær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kariannne

Jeg er alene og bor i 4 mansbolig hvor jeg eier. Det er praktisk av mange årsaker. Jeg slipper male, fikse tak, bytte vinduer og måke. Alt dette tar borettslaget seg av. Jeg har heller ikke råd til å bo i et hus alene som 24 åring. Hvorfor folk skulle sett ned på meg av den grunnlag jeg ikke skjønne. Jeg har fast jobb, bil, og eier mitt eget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir sett ned på fordi det er mange sosialklienter, kriminelle og slitne alenemødre som bor der, noe som resulterer i mye krangling og rare mennesker rekende rundt. Når jeg var yngre dro alltid de som bodde i blokk på besøk til sine venners hjem isteden, siden det var så uhyggelig hjemme.

Ville aldri bodd slik med barn, men er vel praktisk og greit hvis man bare vil ha et beskjedent sted uten så mye arbeid tilknyttet?

innlegget ditt oser av arroganse og uvitenhet

Ville aldri bodd slik med barn- Tror du det er et valg alle har?

Anonymous poster hash: 0e395...364

Lenke til kommentar
Del på andre sider

innlegget ditt oser av arroganse og uvitenhet

Ville aldri bodd slik med barn- Tror du det er et valg alle har?

Anonymous poster hash: 0e395...364

Å få unge er et valg, og et valg man bare burde ta når man kan ta ordentlig omsorg av produktet av sagt valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingenting galt i å bo i blokk, å se ned på folk som bor i blokk er rett og slett latterlig. Jeg er oppvokst i leilighet og bor nå i en leilighet. Og jeg trives veldig godt med det! Egentlig liker jeg det nesten bedre enn å bo i hus.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor du i blokk er du fattig og barna kan bli mobbet for "blokkunger". Derfor er det ganske harry å bo i blokker!

egentlig ikke.

Anonymous poster hash: b5418...36b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri sett ned på de som bor i blokk, kjenner flere venninner som gjør det og de har særdeles trivelige leiligheter :)

For min del kunne det dog ikke fungert i blokk, det har med dyrene mine å gjøre - jeg ønsker at de skal ha tilgang til uteplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er helt greit å bo i blokk, eneste er at i blokka mi kan man høre naboene på siden ganske godt.... Men heldigvis er de ikke ofte hjemme :) Synes det er praktisk og forholdsvis billig! Trenger ikke mer plass enn dette og er mindre for meg å rydde haha!



Anonymous poster hash: 4408d...e6f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan orker folk å bo i hus? Jeg HATER trapper overalt i verden, blir sliten av det og får vondt i knærne så da må jeg nesten bo i blokk. Bor i første etasje.



Anonymous poster hash: 1321c...dfc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...