Gå til innhold

Hvorfor må rike alltid ta hensyn til de mindre rike?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dannet? Måten du skriver på tegner vell ikke akkurat det bildet av deg TS. Fant du deg en mann med penger du da?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, De skal ikke møtte flytte bort fra problemene om de føler seg ekskludert pga dårlig økonomi-dette går jo begge veier som jeg skrev i mitt mer nyanserte innlegg nr 1 der jeg så tematikken fra minst 2 sider: jeg skrev at de som har ekstremt mye ikke behøver å flashe det.

I Norge er det mange nyrike og de har ikke samme etiske holdninger og verdier som de klassisk rike gjennom generasjoner.

Karaokekapitalistene ønsker sikkert Hunter på 2-åringer.

Jeg må ærlig talt si at jeg fikk frem at begge sider av leiren må ta hensyn til hverandre.

De helt fattige får sin goodwill også gjennom velferdsstaten.

Begge sider må leve med hverandre: til alle tider har det eksistert forskjell mellom hva folk har og ikke har. Svaret er at de må finne seg i at slik er verden og begge må tilpasse seg det.

Du kan se at en del rike i Norge som Olav Thon m.fl stadig vekk forsøker å vise at de vil vise sympati med de som har lite.

Venstre-politikeren Radja som har vokst opp med mishandling og i "ghettoen" på Oslo øst gikk jo i offentlig skole som de fleste andre og da får man med seg litt...han var i stand til å ta et valg.

Det er mulig.

De som streber og jobber for å oppnå noe skal ikke holdes tilbake fordi det finnes de som er svake.

Jeg er for å dyrke enerne og da snakker jeg IKKE om sport, det interesserer meg ikke).

Enerne tvinges nedover og til å bli gjennomsnittlige i Norge. Det er utrolig synd! Jeg ønsker elitedyrking.

Er ikke sikkert enerne finnes kun i nyrike miljøer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er en velbemidlet familie. Opplever stadig på foreldremøter at det må tas hensyn, ikke skape press osv.

Er så LEI!

Hvorfor skal vi ALLTID begrense oss ?? Hvorfor er det galt om mine barn får merkeklær? Eller andre dyre eiendeler? Hvorfor må vi og våre barn alltid ta hensyn til de mindre bemidlede??

Vi har jobbet hardt for det vi har i dag. Vi kan ikke for at enkelte foreldre ender i kassa på kiwi, som igjen går utover barna. Alle har gratis utdanning i landet, alle kan bli hva de vil. Ikke vårt problem at andre gav blaffen.

Dette har hengt over siden barnehagen, ikke ta med dyre merkeklær i barnehagen, det fører til at andre får komplekser! Ikke send med frykt og youghurt, mange foreldre har ikke råd til det, og ungene blir sjalu!

Er så lei!

Barn må da lære seg at noen har mer enn andre?? Og at man må jobbe for å få noe!

Åh! Er så lei. Det har toppet seg nå i det siste ang lommepenger på leirskolen. Max ditt og datt, ikke liv å ta med mer penger enn det og det!

Vil kaste opp av alt snart! Er så lei av å alltid ta hensyn til de som har mindre!!

Anonymous poster hash: 3432e...966

Nå ble jeg forbanna. Jeg jobber i kassa på Kiwi. Men jeg har 2 bachelorgrader, snart 3, og skal ta master. Her hvor jeg bor er det høy arbeidsledighet. Alle mine kolleger unntatt 3 har høyere utdannelse. Du er forbanna fordomsfull!!!

Og fortell meg gjerne hvordan det går utover barna mine. Hva er problemet? At jeg har mulighet til å ha de hjemme før jeg skal på kveldsskift? At pappaen "må" være litt mer hjemme enn han ellers ville vært så de får et kjempenært forhold? Er lønna så krise? Jeg er fornøyd med den!

Endret av Miss moneypenny
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt enig i at det er dumt at når man har klart å jobbe seg opp og gjort det bra, så skal ikke man måtte "straffes" for det. At man ikke kan gi ungene yoghurt og frukt var litt vel dramatisk. At unger ikke kan gå i merkeklær heller er også ganske unødvendig, selv om jeg ikke helt skjønner vitsen med å gi en liten unge som ikke skjønner verdien av det slike klær heller.

Angående leirskolen er jeg litt enig i at det burde være en maxgrense da, der vil jo forskjellene lettere komme frem, og synes ikke at barn av litt fattigere foreldre burde skulle føle på det. Problemet er jo at de som regel tar maxbeløpet ekstremt lavt da, sånn at man ikke får gjort så mye morsomt likevel.

Enig i at barn burde lære seg at det kommer fordeler av å stå på å jobbe, men også at de ikke burde føle at de må skamme seg over sine foreldre eller noe. Vanskelig problemstilling.



Anonymous poster hash: 0390c...6e1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril

Jeg er litt enig i at det er dumt at når man har klart å jobbe seg opp og gjort det bra, så skal ikke man måtte "straffes" for det. At man ikke kan gi ungene yoghurt og frukt var litt vel dramatisk. At unger ikke kan gå i merkeklær heller er også ganske unødvendig, selv om jeg ikke helt skjønner vitsen med å gi en liten unge som ikke skjønner verdien av det slike klær heller.

Angående leirskolen er jeg litt enig i at det burde være en maxgrense da, der vil jo forskjellene lettere komme frem, og synes ikke at barn av litt fattigere foreldre burde skulle føle på det. Problemet er jo at de som regel tar maxbeløpet ekstremt lavt da, sånn at man ikke får gjort så mye morsomt likevel.

Enig i at barn burde lære seg at det kommer fordeler av å stå på å jobbe, men også at de ikke burde føle at de må skamme seg over sine foreldre eller noe. Vanskelig problemstilling.

Anonymous poster hash: 0390c...6e1

En liten kommentar til maksbeløp på leirskole... Jeg tipper at det ikke er så mye annet moro å gjøre på egenhånd der enn å gå i kiosken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke slik at rike har tatt hensyn til " fattige" her i landet? Du er jo et eksempel på at du ikke vil?

Alle kan bli hva du vil skriver du, men hvor skal du få tak i mat om ingen jobber på Kiwi?

Ser du selv hva du skriver?

Vi har alltid hatt god råd, men det er ikke noe som vi roper ut om. Vi bor alminnelig, lever alminnelig. Penger er et ikketema.

Merkeklær? Vet du hva, jeg får gode klær uten at jeg bruker en formue.

Og hva skal ungene med merkeklær i bhg?

Tor du ennå at de klærne er mye bedre?

Ja, de er press blant ungene på skolen om merkeklær. Hvem har laget det presset? Foreldre som har gitt etter. Når unger i u-skolen går rundt i den troen at de er på topp om de har en jakke til 7000 kr, da er det noe galt.

Jeg kjøper aldri klær til full pris, jeg handler på salg

Ungene fikk ikke merkeklær, og de var fornøyd uansett. De ble godtatt på skolen for den de var, ikke hva de hadde på seg. Jeg har lært de om økonomi, i dag har de stor nytte av det.

Det er få foreldre på en skole som kan og vil være med på merkepresset. Så har du noen foreldre som må spinke å spare. Selv med god inntekt.

Og er ikke det fornuftig, at de bemidlede er med på det?

Vil du at ungene skal bli likt, godtatt for den de er, eller skal de bli godtatt pga klærne?

Andre har gitt blaffen ,skriver du. Gitt blaffen pga de ikke er bemidlet?

Jeg aner ikke hva du mener med bemidlet heller.

Flere av mine venner har til sammen 1-1.2 mill i inntekt. Ser ingen av de har sånne tanker som du. De er rett tog slett fornuftig.

Anonymous poster hash: ed822...0b3

Samme her, Oslo vest, flere godt bemidlede men man handler på H&M og andre tilsvarende:-)

Det som er viktig er helheten og hvordan en er som person mot andre og at en trives og har det bra: dette gjelder de fleste :-)

Anonymous poster hash: 7a10d...0bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kommer fra en over middels pengesterk familie; slutt å sette oss med hjerne i samme katagori som deg!

Bruk hjernen din litt og så skjønner du SIKKERT hvorfor livet er så urettferdig for deg!



Anonymous poster hash: e39a3...d6c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bor du på et så billig sted at alle ikke har råd til å kjøpe yoghurt til ungene sine? Oppgrader boplassen din, eller........ Ti stille 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratis utdannelse? Ja ok, det kostar ikkje mykje med skuleplass, men det kostar å gå på skulen. Man skal bo, ha bøkar, mat, utstyr.. Det e ikkje lett å jobbe når man studerar og studielån og stippend strekkar ikkje akkurat langt. Eg synast at dette va ein svært provoserandre tråd.



Anonymous poster hash: c33bc...483
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...