Gå til innhold

Unger som sier stygge ting til andre mennesker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kili, on 14 Apr 2015 - 23:10, said:

Sorry men jeg lærer ikke mobbing og å slå andre. Det jeg lærer min sønn er at mobbing og å være slem mot andre som ikke har gjort deg en dritt er strengt forbudt. Jeg har aldri slått noen, jo en fyr i fylla som slo meg først. Men jeg synes det er mange barn som fortjener en dask! Men la de ta seg ut. La de plage andre til døde. Er jo det dere vil? Andre unger får tydeligvis lov å være jævlig mot andre. Det er litt forskjell på slåing og en liten svak dask. Nei det er hvis en grusom vold det. Verste volden som finnes! Rart at jeg overlevde det.

Selv om du ikke lærer det til gutten din med vilje kan han likevel plukke opp ting du gjør når du tror han ikke får det med seg.

Og det er ingen her som sier at det er greit å la ungene snakke sånn til andre, eller at de skal få plage andre til døde. Men vold er ikke løsningen. Hvis man slår ungene sine sender man jo en beskjed om at det er en helt greit løsning på et problem. Og du har jo helt tydelig tatt skade av å ha blitt slått som barn, selv om du ikke klarer å se det selv.

Anonymous poster hash: af58e...e71

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For en kunnskap dere sitter med, skikkelig imponert over hvor reflektert dere er.

:rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Vold avler vold, dasker dere barn har dere ikke forstått noe,bv kan komme inn i bilder

og dere kan bli strafferettslig dømt for MISHANDLING.



Anonymous poster hash: a69b4...639
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist, men det er bare å heve seg over det;)

Nei, barn skal lære av det på en skikkelig måte, men ingen vold;)

Anonymous poster hash: a69b4...639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er på sett og vis å forvente at barn kan være slemme. Dette er fordi empati må læres og utvikles, og det tar mange år før de har utviklet det fullt ut. De er ikke monstre selv om de sier stygge ting som barn.

Det er her de voksne må komme inn og lære barna hvordan de skal oppføre seg, få dem til å tenke over hva de sier og gjør og hvordan de selv hadde følt det om noen sa noe stygt til dem. Å gi dem en dask eller oppfordre til vold, som enkelte gjør her inne, er bare ødeleggende. Voksne som mobber eller er voldelige, de kan man kalle monstre. Ikke barn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vold avler vold, det er ingen, jeg gjentar INGEN som fortjener en "dask." Barn er aldri monstre, de er mennesker på lik linke med de fleste av oss.

Anonymous poster hash: a69b4...639

Hvis vold avler vold, hvorfor dasker ikke jeg mine barn på rumpa da?

Min far kunne ta oss etter øreflippen, klype lett i oss eller gi oss et dask på rumpa. Jeg gjør aldri dette med mine barn, og kunne nok aldri gjort det heller. Så det at vold avler vold gjelder nok ikke i disse tilfellene med dasking o.l.

Når det gjelder virkelig vold, som slåssing og direkte mishandling, så ja - da avler vold, vold.

Anonymous poster hash: d8661...4ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis vold avler vold, hvorfor dasker ikke jeg mine barn på rumpa da?

Min far kunne ta oss etter øreflippen, klype lett i oss eller gi oss et dask på rumpa. Jeg gjør aldri dette med mine barn, og kunne nok aldri gjort det heller. Så det at vold avler vold gjelder nok ikke i disse tilfellene med dasking o.l.

Når det gjelder virkelig vold, som slåssing og direkte mishandling, så ja - da avler vold, vold.

Anonymous poster hash: d8661...4ac

Joda. Bare fordi du ikke gjør som dine foreldre gjorde, betyr ikke at det er sant i mange andre tilfeller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ser all jævelskapen foreldre utsetter barna sine for så tenker at why the fuck not.

Jeg ser unger i barnehagen, nabolaget, på butikken, som blir snakket til og kjeftet på, nedlatende, av foreldrene, og tenker at de barna har nå mye å være sinte og frustrerte over.

Det er en gutt i barnehagen til storesøster som KONSTANT blir mast på, kritisert, ALT han gjør er feil, han kler på seg for tregt, han sier feil ting, faren sukker og skaper seg fra start til slutt - gjett om den guttungen er utagerende? Hadde jeg også vært med så sure foreldre.

Foreldre som ikke har tid til barna sine, eller har nok med seg selv og evner ikke å romme dem.

Hvis barna får utagert hjemme vil de utagere mindre andre steder. Men altfor mange foreldre tåler ikke barna sine, og barna passer ikke inn i denne malen vi skal ha dem inn i...

Jeg kunne ikke vært med enig! Er så mange foreldre som bare forventer at barna skal oppføre seg eksemplarisk av seg selv fordi de bestemmer det. Ja, de skal oppføre seg, men da må vi for guds skyld sørge for å lære dem det ordentlig og på en god måte.

Ang frekke barn så har jeg sagt ifra til ett par stykker. Jeg vet at det ikke er mitt bord, men jeg tenker da at det et bedre at de får høre det av noen enn i tilfeller ingen.. er ikke snakk om å kjefte dem ned eller ta tak i dem, bare å væreen bestemt voksen. Ser jo an hvor ille situasjonen er så klart.

Anonymous poster hash: 06ccb...463

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda. Bare fordi du ikke gjør som dine foreldre gjorde, betyr ikke at det er sant i mange andre tilfeller.

Enig. Er ikke forskjell på dask og slag sånn sett. Og man er jo selvsagt ikke dømt til å mishandle barna sine uansett egen barndom. Fri vilje, bevissthet, kapasitet og evne til å mentalisere og bearbeide spiller inn. Personlighet osv.

Mamma ble dasket og førte det videre enda verre. Pappa ble slått ordentlig og mye, men førte det videre i form av flat hånd. Jeg har ikke ført now videre, men har hele tiden vært klar over at jeg har en forhøyet risiko og jobbet med sinnemestring. Dette er jo det samme som at avhengig gighet går i arv. Det finnes fortsatt hundretusenvis som både bryter sirkelen og starter den.

Anonymous poster hash: 06ccb...463

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med slike unger? Mangel på oppdragelse, umodenhet eller bare ren og skjær ondskap fra disse ungenes side?

Har opplevd at unger har sagt og gjort stygge ting mot andre barn, men også dristet seg til å prøve å være ufine mot meg som voksenperson. En gang gikk jeg på gata og møtte på noen jenter som pekte på meg, for deretter å knise på en utspekulert måte da jeg hadde gått forbi dem. Hørtes ut som om de sa noe dritt om meg også, uten at jeg klarte å oppfatte helt hva de sa. Virket som om de hadde det utrolig morsomt. Opplevde noen lignende på en hockeykamp jeg var på en gang.

Anonymous poster hash: b04b2...7ad

Dette har jeg også opplevd flere tilfeller av. En gang gikk jeg en liten tur bortover en gang og sykkelvei. Da kom det tre unger på hver sin sykkel, kanskje mellom åtte og tolv år gamle eller noe. Cirka seks eller syv meter før dem skulle sykle forbi meg, satte en av dem veldig opp farten og nærmest snitt-kjører meg. Da var det ikke mange millimeters klarering om å gjøre før drittungen hadde kjørt rett inn i meg. Jeg var jo overhodet ikke forberedt på dette, så jeg skvatt nesten rett ut i grøfta. Men alle ungene bare lo, og syklet videre.....

En gang var jeg på besøk hos noen kompiser, så satt vi litt i hagen utenfor leiligheten deres. Ved en annen leilighet litt bortenfor stod det flere sånne små-troll. Da gikk det en voksen person forbi på fortauet litt nedenfor der vi satt. Disse små-trollene ropte høy og tydelig: TJUKKEN etter denne personen. Det gikk ett par andre folk forbi i løpet av den tiden vi befant oss i hagen, og disse idiotene ropte lignende ting som "styggen" og "feiten" til flere av dem som gikk forbi.

Anonymous poster hash: 72909...1e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg også opplevd flere tilfeller av. En gang gikk jeg en liten tur bortover en gang og sykkelvei. Da kom det tre unger på hver sin sykkel, kanskje mellom åtte og tolv år gamle eller noe. Cirka seks eller syv meter før dem skulle sykle forbi meg, satte en av dem veldig opp farten og nærmest snitt-kjører meg. Da var det ikke mange millimeters klarering om å gjøre før drittungen hadde kjørt rett inn i meg. Jeg var jo overhodet ikke forberedt på dette, så jeg skvatt nesten rett ut i grøfta. Men alle ungene bare lo, og syklet videre.....

En gang var jeg på besøk hos noen kompiser, så satt vi litt i hagen utenfor leiligheten deres. Ved en annen leilighet litt bortenfor stod det flere sånne små-troll. Da gikk det en voksen person forbi på fortauet litt nedenfor der vi satt. Disse små-trollene ropte høy og tydelig: TJUKKEN etter denne personen. Det gikk ett par andre folk forbi i løpet av den tiden vi befant oss i hagen, og disse idiotene ropte lignende ting som "styggen" og "feiten" til flere av dem som gikk forbi.

Anonymous poster hash: 72909...1e8

Kjenner jeg blir provosert av det du skriver... Om foreldre gjør en formidabel jobb i oppdragelse, skal det ikke mer enn en jævelunge til for at alt går i dass for andres barn.

Min bror ble kjent med en gutt som ikke er godt oppdratt. En gutt som egentlig er en drittunge... Min bror begynner da å ta etterdenne gutten og vær gang de er sammen, så er jeg sikker på at min bror kunne finne på å sykle mot en person slik som skjedde med deg.

Uansett hvor bra man oppdrar egne barn, har miljø mye å si. Og barn tar på seg ulike roller (multiple identiteter) ut fra hvem de er med. Skulle ønske foreldre tenkte seg mer om, og innså at ett barn er nok til å skape trøbbel for en hel gjeng.

Btw, min bror er fantastisk når kompisen ikke er til stede. Da er han slik mamma oppsto han. Når kompisen er der, er det banning, han tøffer seg veeeldig og er direkte sårende frekk mot meg. Min bror har til og med kalt meg tjukk og bedt meg slanke meg! MIN BROR!? FAEN TA andres barns foreldre som gir faen i hvordan deeres drøftinger kan påvirke andre.

Anonymous poster hash: 7550e...989

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde noe som ikke var gøy denne uka. Jeg og en venninne var ute og spiste lunch, så kom det inn en mor og et barn, helt ok. Men dette barnet kom bort til oss med isskjeen sin og stod å dunket i bordet vårt, barnet var ca 4 år. Vi overså henne i ca 30 sek, men så sa jeg at hun kunne gå tilbake til mamman sin og kose seg med isen sin. To min gikk så kom hun tilbake ved bordet vårt og stod med tunga ute og viste fram en munnfull med is. Mora gjorde ingen ting, var opptatt med iphonen sin. Barnet begynte å kjede seg og løp rundt og veivet med skjea og løp rett inn i den unge servitøren som jobbet der. Hun sa på en fin måte at der inne måtte hun ikke løpe, forde folk spiste og hun kunne falle å slå seg. Barnet fortsatte.. Så kom hun tilbake til oss og ropte "jeg er varm jeg er varm jeg er varm!!!!!" Da snudde jeg meg til mora og spurte om hun kunne hjelpe datteren sin av med jakka, og kanskje roe henne ned litt. Mora ble sur og hørte henne snakke til ungen "pass deg for de stygge jentene der, de er ikke hyggelige". Så når barnet igjen løp omkring og servitøren snakket til henne så tok mora ungen i handa og sa at her var det bare slemme stygge damer og sånn måtte ikke datteren bli.. Denne damen viste jo klart for datteren sin at det var greit å kalle folk for stygge, og å oppføre seg som en dritt. Nå sa ikke denne ungen noe stygt, men hun var bare rundt 4 år så om noen år er hun vel tro kopi av mora si, om ikke verre... :dry:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry men jeg lærer ikke mobbing og å slå andre. Det jeg lærer min sønn er at mobbing og å være slem mot andre som ikke har gjort deg en dritt er strengt forbudt. Jeg har aldri slått noen, jo en fyr i fylla som slo meg først. Men jeg synes det er mange barn som fortjener en dask! Men la de ta seg ut. La de plage andre til døde. Er jo det dere vil? Andre unger får tydeligvis lov å være jævlig mot andre. Det er litt forskjell på slåing og en liten svak dask. Nei det er hvis en grusom vold det. Verste volden som finnes! Rart at jeg overlevde det.

Hvorfor tror du at sønnen din er så perfekt? observerer du han 100% av tiden? Kan hende han begynner å mobbe selv om du ikke lærer han det. Man bør være såppas realistisk at man tenker i de baner at hvis mitt barn begynner å mobbe må jeg ta tak, ikke tenke at mitt barn kommer aldri til å mobbe det tror jeg ikke på!

Anonymous poster hash: f22a6...545

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De er et produkt av sine foreldre. Slike foreldre som glor på naboen fordi hun går med andre bukser enn mor selv gjør, foreldre som snakker nedlatende ved kjøkkenbordet om både fotballfruen og store mennesker, foreldre som selv kniser, mobber og snakker stygt om folk. Se bare hvordan mange foreldre oppfører seg til andre her på forumet, er ikke rart ungene blir likedan.

Anonymous poster hash: 482a5...8fe

Det er da ikke nødvendigvis sant. Barn er nysgjerrige og kan ofte spørre om noe som oppfattes som sårende eller frekt av voksne mennesker. Barn legger også merke til dersom noen er annerledes enn normalt eller folk flest og vil nok kommentere dette.

Anonymous poster hash: 88c0a...df6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne barn fortjener dask på rumpa uansett hvor fælt det er for noen å daske de stakkars små monstrene. Det er som oftest foreldre sin feil at barn blir sånn men noen er bare født full i ondskap! Uansett hva så må de læres opp og straffes for det de gjør. Ikke bare godsnakke til de og si "nei fy det der var slemt, kan du slutte? Kan du si unnskyld?" Jeg takler ikke at barn er sånn så hadde noen komt å tøffet seg for meg eller sønnen min, ja verst for dem! Nå har jo noen drittunger vert slem med sønnen i barnehagen! Så det må jeg fikse opp i! Ikke faen om jeg godtar at andres monstre plager og mobber min sønn!

Nei, huff og huff. Sønnen din har nok godt av at du kaller de andre barna for monstre og drittunger. Det vil nok lære sønnen din hvordan man ser på andre medmennesker. :rolleyes:

Anonymous poster hash: 88c0a...df6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde noe som ikke var gøy denne uka. Jeg og en venninne var ute og spiste lunch, så kom det inn en mor og et barn, helt ok. Men dette barnet kom bort til oss med isskjeen sin og stod å dunket i bordet vårt, barnet var ca 4 år. Vi overså henne i ca 30 sek, men så sa jeg at hun kunne gå tilbake til mamman sin og kose seg med isen sin. To min gikk så kom hun tilbake ved bordet vårt og stod med tunga ute og viste fram en munnfull med is. Mora gjorde ingen ting, var opptatt med iphonen sin. Barnet begynte å kjede seg og løp rundt og veivet med skjea og løp rett inn i den unge servitøren som jobbet der. Hun sa på en fin måte at der inne måtte hun ikke løpe, forde folk spiste og hun kunne falle å slå seg. Barnet fortsatte.. Så kom hun tilbake til oss og ropte "jeg er varm jeg er varm jeg er varm!!!!!" Da snudde jeg meg til mora og spurte om hun kunne hjelpe datteren sin av med jakka, og kanskje roe henne ned litt. Mora ble sur og hørte henne snakke til ungen "pass deg for de stygge jentene der, de er ikke hyggelige". Så når barnet igjen løp omkring og servitøren snakket til henne så tok mora ungen i handa og sa at her var det bare slemme stygge damer og sånn måtte ikke datteren bli.. Denne damen viste jo klart for datteren sin at det var greit å kalle folk for stygge, og å oppføre seg som en dritt. Nå sa ikke denne ungen noe stygt, men hun var bare rundt 4 år så om noen år er hun vel tro kopi av mora si, om ikke verre... :dry:

Blæh, blir litt tung i kroppen av å lese sånt :( Noen folk!! hun ødelegger jo virkelig for barnet sitt ved å lære henne opp til å bli en som ikke kommer til å bli likt og gir henne generelt veldig dårlige forutsetninger sosialt.

Jeg vokste selv opp med en far som gjorde narr av alt og alle og selv om mamma var høflig og streng så gjorde det noe med holdningen min.

Hvis denne moren ble så fornærmet over dere (som faktisk var veldig tolerante) så lurer jeg på hva hun hadde sagt om hun møtte på noen som virkelig sa ifra. Man lar da ikke ungen sin løpe bort å plage andre sånn? Og det at barnet henvender seg til fremmede når hun er for varm er ett ganske dårlig tegn.. Jeg synes det er koselig å la datteren min snakke med folk ute, men det blir på de fremmedesitt iniativ og med meg innen rekkevidde.

Da jeg var i svømmehallen sist var det en mormor der som lot jentungen løpe rundt og poke alle babyene. Jeg passet litt på henne, men kunne ikke gå fra min som datt og spiste heller. Mormoren bare vinket og det hjalp ikke at jeg fulgte henne tilbake heller..

Anonymous poster hash: 06ccb...463

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blæh, blir litt tung i kroppen av å lese sånt :( Noen folk!! hun ødelegger jo virkelig for barnet sitt ved å lære henne opp til å bli en som ikke kommer til å bli likt og gir henne generelt veldig dårlige forutsetninger sosialt.

Jeg vokste selv opp med en far som gjorde narr av alt og alle og selv om mamma var høflig og streng så gjorde det noe med holdningen min.

Hvis denne moren ble så fornærmet over dere (som faktisk var veldig tolerante) så lurer jeg på hva hun hadde sagt om hun møtte på noen som virkelig sa ifra. Man lar da ikke ungen sin løpe bort å plage andre sånn? Og det at barnet henvender seg til fremmede når hun er for varm er ett ganske dårlig tegn.. Jeg synes det er koselig å la datteren min snakke med folk ute, men det blir på de fremmedesitt iniativ og med meg innen rekkevidde.

Da jeg var i svømmehallen sist var det en mormor der som lot jentungen løpe rundt og poke alle babyene. Jeg passet litt på henne, men kunne ikke gå fra min som datt og spiste heller. Mormoren bare vinket og det hjalp ikke at jeg fulgte henne tilbake heller..

Anonymous poster hash: 06ccb...463

Jeg brukte alle kreftene mine på å ikke klikke fulstendig, jeg har egentlig liten tålmodighet, men så har jeg jo fått med meg mye her på KG da ;) Og ville ikke oppfattes som en barnløs som forventer at verden skal være fri for barn. Men den mora sjokkerte meg! Ungen blir sikkert som en jenteflokk som stod utenfor butikke da jeg og mannen min kom ut, "skal dere hjem og ha analsex" ropte dem. Ikke direkte slemt, men dårlig oppførsel.

Synes det er skummelt at folk ikke passer på ungene i badehallen, rart badevaktene ikke sa noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe jeg ikke tåler så er det frekke unger! Unger er onde monstre!

Anonymous poster hash: 7c919...acc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tror du at sønnen din er så perfekt? observerer du han 100% av tiden? Kan hende han begynner å mobbe selv om du ikke lærer han det. Man bør være såppas realistisk at man tenker i de baner at hvis mitt barn begynner å mobbe må jeg ta tak, ikke tenke at mitt barn kommer aldri til å mobbe det tror jeg ikke på!

Anonymous poster hash: f22a6...545

Alle barn er ville, ulydige, og ja kan vær frekk. Men alle er ikke galninger som sier stygge ting hele tiden til andre. Alle er ikke frekke hele tiden og er noen monstre. Jeg vet at sønnen min ikke er det. De har sagt selv i barnehagen hvordan han er. Tror ikke de lyver. Ingen er perfekte, men det er forskjell på å være en normal unge og en frekk galning. Sønnen min får ikke lov av meg å begynne å mobbe, hvis han prøver seg og ungen som blir mobbet sier i fra til foreldrene sine og de sier det til meg eller mora. Ja da skal vi få han til å slutte med en gang. Mobbing av uskyldige er ikke greit i min familie! Så enkelt er det.

Men foreldre til mobbere gidder jo ikke å få de til å stoppe, eller de lærer ungen det selv (foreldrene er lik altså), eller de klarer ikke å få ungen(e) til å slutte. Da må de få hjelp til den/de ungene. Da er det noe galt med de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, huff og huff. Sønnen din har nok godt av at du kaller de andre barna for monstre og drittunger. Det vil nok lære sønnen din hvordan man ser på andre medmennesker. :rolleyes:

Anonymous poster hash: 88c0a...df6

Jeg kaller ikke andre barn for monstre og drittunger foran sønnen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...