Gå til innhold

Unger som sier stygge ting til andre mennesker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg opplevde noe som ikke var gøy denne uka. Jeg og en venninne var ute og spiste lunch, så kom det inn en mor og et barn, helt ok. Men dette barnet kom bort til oss med isskjeen sin og stod å dunket i bordet vårt, barnet var ca 4 år. Vi overså henne i ca 30 sek, men så sa jeg at hun kunne gå tilbake til mamman sin og kose seg med isen sin. To min gikk så kom hun tilbake ved bordet vårt og stod med tunga ute og viste fram en munnfull med is. Mora gjorde ingen ting, var opptatt med iphonen sin. Barnet begynte å kjede seg og løp rundt og veivet med skjea og løp rett inn i den unge servitøren som jobbet der. Hun sa på en fin måte at der inne måtte hun ikke løpe, forde folk spiste og hun kunne falle å slå seg. Barnet fortsatte.. Så kom hun tilbake til oss og ropte "jeg er varm jeg er varm jeg er varm!!!!!" Da snudde jeg meg til mora og spurte om hun kunne hjelpe datteren sin av med jakka, og kanskje roe henne ned litt. Mora ble sur og hørte henne snakke til ungen "pass deg for de stygge jentene der, de er ikke hyggelige". Så når barnet igjen løp omkring og servitøren snakket til henne så tok mora ungen i handa og sa at her var det bare slemme stygge damer og sånn måtte ikke datteren bli.. Denne damen viste jo klart for datteren sin at det var greit å kalle folk for stygge, og å oppføre seg som en dritt. Nå sa ikke denne ungen noe stygt, men hun var bare rundt 4 år så om noen år er hun vel tro kopi av mora si, om ikke verre... :dry:

Fy faen for ei forbanna kjerring! Hvorfor får sånne unger? De fortjener det ikke! Stakkars jente som har ei sånn mor. Men blir hun lik mora så er det ikke noe synd på henne uansett hva!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som ung kunne jeg si veldig mye slemt. Som feks "flytt den feite ræva di" til damen foran i køen eller "du er feit" til mennesker i prøverommet i klesbutikk. Da snakker vi en alder4 år ish. Men jeg ser tilbake på det å ler litt, jeg er absolutt ikke slik idag å har etter min mening et hjerte av gull, og vil alt godt :)

Anonymous poster hash: 156ba...703

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kusina mi på 8 år mobbet åpenbart onkelen vår for å ikke ha annen familie enn oss(han er veldig ensom), det selv om faren hennes er det snilleste mennesket på jorden. Tror derfor at de fleste av dem bare er slemme..

Anonymous poster hash: 3de15...fe6

Jepp. De fleste er bare psykopater fra de er små. Jeg kan fortelle om en jeg hadde i klassen. Foreldrene hans var skikkelig trivelige. Men sønnen var den største drittungen som finnes. Hadde ikke vært meg imot om han ble hardt skadd i en bilulykke :) Han mishandlet meg flere ganger uten at noe ble gjort.

Også hadde vi noen naboer som var Jehovas Vitner. De slengte alltid masse dritt om man gikk forbi, husker de kalte moren min en hore.. Familien deres var også veldig greie og i dag kommer vi godt overens. Husker barna ble sendt hjem til oss for å si ynnskyld.

Er en grunn til at jeg hater barn (ok, det finnes noen få hyggelige barn). Jeg har dype traumer etter barndommen faktisk, likte ikke barn da jeg var liten pga all mishandlingen (ble sparket og slått)

Så ofte er det foreldrenes skyld, men ikke alltid.

Anonymous poster hash: 7d765...20b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, kanskje de speiler seg i en voksen som kaller barn monstre? ;)

Det hjelper virkelig ikke å slå barn, og ingen barn er monstre. Det er en underforliggende årsak til all adferd, negativ adferd må konsekvenser men ikke av å slå dem- HALLO!

VOLD AVLER VOLD

Anonymous poster hash: a69b4...639

Jeg er delvis uenig. Etter å ha vokst opp i Frankrike, der det ikke var unormalt å få seg en smekk om man prøvde å være frekk mot voksne. Jeg har ikke tatt skade av det, jeg syns norske barn er utrolig uoppdragne og frekke. Er ikke greit å slå,men en smekk er ok.

Anonymous poster hash: 7d765...20b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er delvis uenig. Etter å ha vokst opp i Frankrike, der det ikke var unormalt å få seg en smekk om man prøvde å være frekk mot voksne. Jeg har ikke tatt skade av det, jeg syns norske barn er utrolig uoppdragne og frekke. Er ikke greit å slå,men en smekk er ok.

Anonymous poster hash: 7d765...20b

Det er jo klart at du er preget av oppveksten din når du synes det er greit å gi en smekk. Vold avler vold, selv om det "bare" er en smekk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er delvis uenig. Etter å ha vokst opp i Frankrike, der det ikke var unormalt å få seg en smekk om man prøvde å være frekk mot voksne. Jeg har ikke tatt skade av det, jeg syns norske barn er utrolig uoppdragne og frekke. Er ikke greit å slå,men en smekk er ok. Anonymous poster hash: 7d765...20b

Selv en smekk er ulovlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo klart at du er preget av oppveksten din når du synes det er greit å gi en smekk. Vold avler vold, selv om det "bare" er en smekk.

Enig. Og hva har du egentlig lært barna dine ved å slå dem når de gjør noe galt? Ingenting. Jeg vil heller at barns mine skal forstå hvorfor det er galt, og hvem som blir skadelidende av oppførselen deres. Det kan de faktisk ta med seg inn i andre situasjoner, og bruke til å takle andre typer problemer, i stedet for å bruke "universalløsningen" med å gi dask.

Anonymous poster hash: 98e86...df5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen for ei forbanna kjerring! Hvorfor får sånne unger? De fortjener det ikke! Stakkars jente som har ei sånn mor. Men blir hun lik mora så er det ikke noe synd på henne uansett hva!

Du har et skrudd syn på barneoppdragelse. Og mobbing.

Anonymous poster hash: dae6d...5fd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg møter ikke mange frekke barn, så jeg er litt overrasket over reaksjonene her. Jeg har definitivt ikke inntrykk av at barn er verre i dag enn det de var før, i hvert fall. Barn sier det de tenker når de er små, og må læres hva som er sosialt akseptert å si høyt eller ikke. Det kan med fordel vi voksne være med på å lære dem. Altså, sier et barn noe stygt til deg, så gi tydelig beskjed om at det ikke er greit. Det gjør i hvert fall jeg om ikke deres egne foreldre griper inn.

For eksempel var det et av førskolebarna som ropte "DER KOMMER MAMMAEN TIL X! HUN ER DUM, DUM, DUM!" eller noe i den duren da jeg kom inn barnehageporten en gang. Jeg gikk rett bort til ham og sa at jeg ikke skulle ha noe av at han sier sånne ting til meg. På en rolig måte, selvsagt. Gutten fikk seg åpenbart en vekker, og det tror jeg barna rundt ham fikk også. Så si fra! Det er jo den eneste måten barn lærer på.

Å sitte på et forum å kalle unger for ondskapsfulle er så lite konstruktivt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har et skrudd syn på barneoppdragelse. Og mobbing.

Anonymous poster hash: dae6d...5fd

Jeg er enig. Jeg håper barnevernet blir innblandet før han ødelegger den gutten fullstendig. :(

Anonymous poster hash: 9f9cd...097

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen for ei forbanna kjerring! Hvorfor får sånne unger? De fortjener det ikke! Stakkars jente som har ei sånn mor. Men blir hun lik mora så er det ikke noe synd på henne uansett hva!

Stakkar sønn som har en sånn far som deg!

Anonymous poster hash: 9f9cd...097

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkar sønn som har en sånn far som deg!

Anonymous poster hash: 9f9cd...097

Så det er bedre å lære ungene å være frekk mot andre og løpe rundt og hyle? For noen idiotiske foreldre det finnes! Lar ungene herje hvor enn de er og være frekk mot andre. Jeg lærer ihvertfall sønnen min at han må oppføre seg ute blant andre.

Endret av Kili
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett barn gjør alltid det det gjør for en grunn, og de grunnene er sjelden like.
Så litt vanskelig å svare på egentlig.

Endret av Gwynevere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ett barn gjør alltid det det gjør for en grunn, og de grunnene er sjelden like.

Så litt vanskelig å svare på egentlig.

Som oftest er foreldrene grunnen, men ja kan være andre grunner også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkar sønn som har en sånn far som deg!

Anonymous poster hash: 9f9cd...097

Stakkars barn som oppfører seg som psycho drittunger uten at foreldrene bryr seg mener du vel???? Du vet ingenting om hvordan han er som far. Slutt å vær ufin.

Anonymous poster hash: 7d765...20b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som oftest er foreldrene grunnen, men ja kan være andre grunner også.

Real talk. Men er jo ikke alltid, så syntes det er litt feil å si det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...