Gå til innhold

Din beste omelett?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Prøver å bli sunnere, og tenker at en omelett til frokost og kanksje lunsj i stedet for brød, kan være verdt et forsøk.

Hva liker du å ha i omeletten?

Og hvordan få den til å bli perfekt? Min blir ofte for brun under...



Anonymous poster hash: 9d3ba...01e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har som regel bacon i min omelett.. Men skinke fungerer også :jepp:

Stekt på middelsvarme og god tålmodighet :)

Endret av Frk.K
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kyllingskinke, chapignon, løk og paprika :D Også veldig godt med potetbiter om du har fra dagen før - eller reker og ost:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å bli sunnere, og tenker at en omelett til frokost og kanksje lunsj i stedet for brød, kan være verdt et forsøk.

Hva liker du å ha i omeletten?

Og hvordan få den til å bli perfekt? Min blir ofte for brun under...

Anonymous poster hash: 9d3ba...01e

Visp 3 egg. Husk å vispe godt sammen. Varm en panne så den er god og varm (men ikke glohet) og ha i smør.

Hell eggene i pannen. Vent 10-20 sekunder mens egget stivner i et tynt lag på bunnen, og dra det så mot midten. 1/2 omeletten skal følge med stekespaden og legge seg i fine folder. Gjennta fra andre siden. Hell på pannen så det enda flytende egget fordeler seg utover. Gjennta til omeletten er fast med myk kjerne.

Nå tilsetter du det du vil ha i omeletten (om det er rått må det forstekes), og salter og peprer. Så lar du den stå 30 sekunder før du serverer.

Omelett på under 5 minutter - perfekt hver gang.

Anonymous poster hash: 18bb1...6ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og hvordan få den til å bli perfekt? Min blir ofte for brun under...

Anonymous poster hash: 9d3ba...01e

LOL, er jo bare å steke den mindre:-)

Her er en youtubevideo med Jamie Oliver

https://www.youtube.com/watch?v=AgHgbn_sVUw

Anonymous poster hash: 01be8...fe4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker, on 22 Jul 2014 - 13:09, said:

Visp 3 egg. Husk å vispe godt sammen. Varm en panne så den er god og varm (men ikke glohet) og ha i smør.

Hell eggene i pannen. Vent 10-20 sekunder mens egget stivner i et tynt lag på bunnen, og dra det så mot midten. 1/2 omeletten skal følge med stekespaden og legge seg i fine folder. Gjennta fra andre siden. Hell på pannen så det enda flytende egget fordeler seg utover. Gjennta til omeletten er fast med myk kjerne.

Nå tilsetter du det du vil ha i omeletten (om det er rått må det forstekes), og salter og peprer. Så lar du den stå 30 sekunder før du serverer.

Omelett på under 5 minutter - perfekt hver gang.

Anonymous poster hash: 18bb1...6ab

Signerer Anonymous poster hash: 417c9...743
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min favoritt er chèvre, gjerne med litt gressløk.



Anonymous poster hash: 1b76d...518
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere sier "godt med ditten og datten i", men dere nevner ingenting om salt/pepper? Salter dere ikke omeletten?

Anonymous poster hash: 0812d...a53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere sier "godt med ditten og datten i", men dere nevner ingenting om salt/pepper? Salter dere ikke omeletten?

Anonymous poster hash: 0812d...a53

Selvfølgelig, men å smake til maten er så selvfølgelig at jeg ikke nevner det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere sier "godt med ditten og datten i", men dere nevner ingenting om salt/pepper? Salter dere ikke omeletten?

Anonymous poster hash: 0812d...a53

Er ikke det helt elementært, da? Man krydrer etter smak. Og nei, om jeg bruker skinke eller bacon i omeletten i tillegg til kanskje ost, så salter jeg ikke alltid. ;)

:heks:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig, men å smake til maten er så selvfølgelig at jeg ikke nevner det :)

Da kan jeg opplyse deg om at ingenting er selvfølgelig i matlaging. Tenk om det hadde vært slik i oppskriftene, forfatteren forklarte mangelen på mengde krydder med at det smaker man selvfølgelig til...

Anonymous poster hash: 0812d...a53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg opplyse deg om at ingenting er selvfølgelig i matlaging. Tenk om det hadde vært slik i oppskriftene, forfatteren forklarte mangelen på mengde krydder med at det smaker man selvfølgelig til...

Anonymous poster hash: 0812d...a53

Men det har jeg da virkelig opplevd at det står? En veiledende mengde, kanskje, med "etter smak" eller "smak til med".

Men det er klart, hvis man ikke kan lage mat, så må man jo ha det inn med teskje. :ler:

:heks:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Peanut

Da kan jeg opplyse deg om at ingenting er selvfølgelig i matlaging. Tenk om det hadde vært slik i oppskriftene, forfatteren forklarte mangelen på mengde krydder med at det smaker man selvfølgelig til...

Når det gjelder laging av omelett så synes jeg det av og til kan være godt uten bruk av salt og pepper, spesielt hvis jeg har laget den sammen med noe som allerede er salt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager litt forskjellig fra gang til gang og har ingen oppskrift. Men finhakket fårepølse, evt en skvett fløte, rød paprika, tomat uten innmat, litt ost, litt løk bruker å bli ok.<br /><br />Bruker ikke salt når jeg har i fårepølse og eller ost. Stekt sopp er også godt, men tar litt lenger tid.<br />

Anonymous poster hash: 417c9...743

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen omelett uten tomatskiver.



Anonymous poster hash: 0eb63...876
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...