Gå til innhold

Din beste omelett?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere sier "godt med ditten og datten i", men dere nevner ingenting om salt/pepper? Salter dere ikke omeletten?Anonymous poster hash: 0812d...a53

Ikke om jeg bruker noe allerede saltet i, som skinke, pølsebiter eller bacon. Har heldigvis avvent meg den veldig usunne vanen å skulle salte all mat, som allerede har salt. Bruker heller andre krydder eller urter for å smakssette maten, gjerne ferske urter. :)

Mat det ikke er noe salt i fra før av salter jeg derimot litt.

Nykvernet pepper bruker jeg derimot nesten til all matlaging.

Anonymous poster hash: 1ebd4...81c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Prøver å bli sunnere, og tenker at en omelett til frokost og kanksje lunsj i stedet for brød, kan være verdt et forsøk.

Hva liker du å ha i omeletten?

Og hvordan få den til å bli perfekt? Min blir ofte for brun under...

Anonymous poster hash: 9d3ba...01e

Purreløk, løk, rød paprika, hvitost, skinke, gressløk, i tillegg til egg, salt, pepper, egg og litt vann. Bondeomelett :) (Man kan bruke det man har av grønnsaker som man liker og evt annet kjøttpålegg el.l)

Anonymous poster hash: 833fe...654

Skrevet

Forøvrig bruker jeg vanligvis melk i stedet for vann i selve omeletten. Har aldri prøvd vann, men går i troen om at det blir bedre med melk...

Gjest Pheel
Skrevet

Liker det best med masse fersk og godt stekt champignong i smør, en eller annen form for løk, paprika,

salt, pepper og gressløk.

Forøvrig bruker jeg vanligvis melk i stedet for vann i selve omeletten. Har aldri prøvd vann, men går i troen om at det blir bedre med melk...

Pleier ikke å bruke verken vann eller melk, jeg. :)

Gjest thesledge
Skrevet (endret)

Steker på lav varme og med god tålmodighet :) Pleier å ha strø ost og skinke på omeletten før jeg bretter den over. Bruker også melk i stedet for vann!

Endret av thesledge
Skrevet

Om jeg har poteter igjen fra middagen, er d godt å kutte disse opp og steke i smør saltog pepper, ha omelettblandingen over og gjerne pølsebiter, paprika, mais, tomater...etc...

Skrevet

Stek på svak varme, da blir den ikke brun i bunnen. Et annet tips jeg leste (men aldri har prøvd) er å legge et gammeldags gryteunderlag, sånn som ser ut som "flettet ståltråd" mellom plata og panna. (Det funker ikke på induksjon da.) Legg gjerne et lokk over omeletten mens den steker.

Visp eggene godt med litt vann, salt (hvis ikke fyllet er salt) og pepper. Jeg bruker ofte purre/vårløk eller rødløk (synes vanlig løk blir for søtlig), ost og skinke eller bacon. Paprika er også godt, og tomat. Squash, rester av poteter, pølser eller annet kjøtt som er igjen fra middagen. Spinat er også godt oppi. Ofte kan omeletten være naturell, med en god salat ved siden av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...