Gå til innhold

Frekkere foreldre har jeg aldri opplevd! Grrrrrr


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hjelpe meg! Skjønner godt du er sinna! Selvsagt burde de tilbudt seg å betale rens!! Jeg hadde vært helt fortvilet hadde det vært mitt barn. Men så hadde jeg ikke latt han løpe fritt, og vi hadde ikke forlatt hjemmet med skitten munn/hender. Kan det hende at han har fått noe sjokoladegreier i butikken?? Synes synd på de som jobber i butikk som er vitne til slikt sikkert hver dag :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vitsen med å kjøpe klær man ikke kan vaske? Latterlige sossekjærring.

Anonymous poster hash: eca5a...3d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden minner meg på hvor glad jeg er for at jeg ikke jobber i butikk lenger.

Late foreldre med drittunger som herjer rundt i butikken er blant de verste kundene.



Anonymous poster hash: 4c045...5f8
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Alle kan ha en dårlig dag og en hylende trassunge som er komplett umulig. Selv den best oppdratte unge kan få seg et anfall og det akkurat den dagen det er hastverk med handlingen foreldrene må være to for å få gjort.

Men ingenting unnskylder morens oppførsel. Om du hadde valgt å gå i ballkjole i butikken er det ikke vanlig eller forventet å få en hyper unge med dritt i fjeset klint inn i tøyet. Om du velger å gå i felleskjøpets grønne heldress eller ullkåpe så skal det faktisk ikke være slik at tøyet er i fare for dritne unger. Når det likevel skjedde burde mor og far bladd opp minst det rensing koster samt en skikkelig beklagelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulle slått til ungen, mora, og deretter pult faren midt på gulvet for å vise dominanse.



Anonymous poster hash: 234b9...f2e
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj.. Hadde det vært min unge hadde jeg lagt meg langflat, bedt om unnskyldning og tilbudt å betale for rens ja. Men nå ville ikke min unge gjort det der av 2 enkle grunner: 1) hun får ikke løpe rundt i butikken, enten går hun pent ved siden av meg, eller så blir hun plassert i handlevogna, og 2) hun går ikke med masse møkk i ansiktet (har alltid våtservietter/papir i veska). Dessverre er det enkelte håpløse foreldre som ødelegger for oss andre. TS bør forvente at det er barn tilstede i butikken, men ikke at de skal plage henne på noen som helst måte!



Anonymous poster hash: c6511...00a
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om ansvarsfraskrivelse, ikke rart at ungen oppfører seg som en tulling hvis dette er forbildet. Håper moren ser denne tråden og får sett hva andre synes om hennes oppførsel og "oppdragelsesmetoder"..

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det var mitt barn ville jeg beklaget og betalt for rens av kåpen.

Anonymous poster hash: ed3e6...627

Enig! Og hadde jeg vært i TS sin situasjon, og foreldrene beklaget hadde jeg ikke krevd penger for rens heller. Problemet her er jo den dårlige holdningen til moren.

Anonymous poster hash: 72733...a1f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du fikk tak på navn og adresse og får sent de regninga. Noen foreldre mister fullstendig bakkekontakt og normal oppførsel når de får barn, og mener hele verden skal tilpasse seg og ta hensyn til de...

Anonymous poster hash: 21ef4...b62

Nei. De foreldre som oppfører seg slik som disse to foreldrene var nok sånn før de fikk barn også. Det bare blir ekstra forsterket når de får barn da det plutselig ikke bare er dem, men en unge i tillegg som får være villmann. De aller fleste som er oppegående før de får barn, fortsetter å være det etter de får barn også.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er MORENS FEIL, ikke gutten... At du sitter og kaller en femåring for en drittunge sier VELDIG mye om deg som person

Anonymous poster hash: 3f02f...a9d

Beklager igjen (som jeg også skrev i åpningsinnlegget). Men det må da være lov til å kalle en drittunge for en drittunge. Selv om han nok er ganske uforskyldt i å ha blitt sånn.

Skylden ligger 100% på foreldrene. Og det skriver jeg også. Og jeg er forbanna på dem, ikke på ungen. Men ungen var ikke spesielt sjarmerende eller søt eller noe. Alle barn er ikke "prinser" og "gullet". Ihvertfall ikke for andre enn foreldrene. Det må være lov å si at man ikke liker et barn.

TS

Anonymous poster hash: d25a4...429

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bedt om unnskyldning og betalt rens! Uten tvil! Men sannsynligheten for at ungen min kommer til å løpe rundt i matbutikker helt tilgriset med snørr og sjokolade i utgangspunktet er veldig liten. Jeg blir helt gæren når jeg ser mødre som ukritisk gir ungene sine masse sukker, og forventer at alle andre skal ta hensyn når ungene blir rabiate.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hyggelig opplevelse der,

men moren skulle absolutt ha bedt om unnskyldning i det minste.

Unger er unger, sånn er det bare, men moren skulle ha sagt unnskyld.

Ikke alle unger herjer rundt sånn

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest anonym2233

Ikke alle unger herjer rundt sånn

Det har du helt rett i, noen er bedre oppdratt enn andre, så nei, ikke alle unger herjer rundt sånn.

Poenget mitt var at en unge ikke alltid forstår det han gjorde var galt, så moren skulle absolutt ha bedt om unnskyldning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du helt rett i, noen er bedre oppdratt enn andre, så nei, ikke alle unger herjer rundt sånn.

Poenget mitt var at en unge ikke alltid forstår det han gjorde var galt, så moren skulle absolutt ha bedt om unnskyldning...

Det moren skulle ha gjort var å be ungen roe seg og ikke løpe rundt sånn og faktisk forhindre hele situasjonen

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du helt rett i, noen er bedre oppdratt enn andre, så nei, ikke alle unger herjer rundt sånn.

Poenget mitt var at en unge ikke alltid forstår det han gjorde var galt, så moren skulle absolutt ha bedt om unnskyldning...

Nei, ikke alle unger forstår hva som er galt. Men ungen hadde da vitterlig med seg to foreldre i butikken som ikke løftet en finger for å stoppe han!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest anonym2233

Nå føles det nesten ut som jeg blir angripet her :fnise:

Bare for å poengtere: Foesvarer absolutt ikke verken ungen eller mora.

Det jeg sier er at moren eller faren kunne ha sagt unnskyld i det minste til TS i det hele tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke alle unger forstår hva som er galt. Men ungen hadde da vitterlig med seg to foreldre i butikken som ikke løftet en finger for å stoppe han!

Dette er helt riktig. Jeg kunne - kanskje - vært litt mildere stemt om dette var en enslig mor eller far med hendene fullt opp med barn og handlevogner og stresset.

Men dette var 2 voksne. Mor og far. Som tok seg goooood tid til å plukke varer og diskutere handleliste, mens ungen herjet fritt. De brydde seg overhodet ikke. Også andre kunder reagerte.

TS

Anonymous poster hash: d25a4...429

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde en gang, da jeg stod i kø i kassa på en matbutikk, at et barn satte seg bakerst i på kassa (der man kun kan sette handleposer og vesker) og kassadama sa høflig (virket redd for å si ifra) at det ikke var lurt at barnet satt der, da kanten lett falt ned og var kun ment til vesker og poser.

Moren virket snurt og ville liksom ikke si at datteren skulle gå ned.

Jeg tenkte at da måtte moren lære den harde veien - heldigvis falt ikke barnet ned med kanten...

Jeg opplevde faktisk ett barn som "kløyvde" hodet sitt sånn. Moten nektet å høre på meg og snudde seg fra ungen, ungen gikk hodet først i flisene..Å ja...var oppstyr i avisene pga det. Jeg harogså opplevd at mødre lar spedbarn ligge alene i vognene med setene hvor de velter. Det har skjedd fire ganger rundt meg, heldigvis tok jeg eller andre i mot så ungen ikke gikk i flisene. Noen skulle vært fratatt ungene sine.

Anonymous poster hash: 59d74...fb5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...