Gå til innhold

gutten min på 4 år har INGEN respekt for meg :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det hadde ikke ramlet meg inn å ikke bli sint hvis min fireåring KLORTE meg. Jeg hadde blitt rasende. Jeg ser stadig barn i garderoben på barnehagen som slår eller sparker foreldrene sine og blir møtt med et slapt "Nei, nei, lille venn..." mens ungene bare fortsetter.

Blir dere ikke sinte? Når noen går løs på dere fysisk når de er store nok til å vite bedre? Er det noen gang det er helt ok å bli sint så er det vel da. Dette er en fireåring, ikke en toåring. De fleste fireåringer vet utmerket godt at man får vondt når man blir klort.

Så enig! Jeg nærmest klør i fingrene når jeg opplever foreldre som responderer sånn.

Det er helt ok å si ifra i klartekst til en 4-åring at det ikke er akseptabel å slå og klore. Han er emr enn stor nok til å forstå at det er galt. Det denne 4-åringen gjør, oppfatter jeg som uttesting av deg som mor, og hvor dine grenser går. Viser du ikke tydelig hvor grensene går, så får du en usikker gutt, som vil fortsette med sin uttesting.

Barneoppdragelse er omfattende greier. Råder deg til å snakke med helsesøster, evt barnehagen, for gode råd når du trenger det! :)

Anonymous poster hash: a3fdf...e89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...