Gå til innhold

Skravlings Mars/April 2016


Kakaoen

Anbefalte innlegg

Har jentefølelse jeg også! :) Har du prøvd natrontesten? Hva har du fra før? 

Hvordan er det med to tette? Hører så mye forskjellig. Her var det planlagt, men ikke helt planlagt med klaff på første forsøk  :overrasket:

 

Tusen takk, Favole, og gratulerer til deg og  :hoppendeglad:

Litt travelt i starten, men mine jenter har hatt veldig mye selskap i hverandre☺☺

Har ikke tatt noen tester,men med mine to jenter var jeg elendig og var full i hormoner. PMS i 9 måner😂haha. Samme som jeg føler nå. Siste mann er en gutt, da følte jeg meg veldig fin å lite dårlig☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 17 uker nå og kaster fremdeles opp.  :grine:  Herregud så slitsomt det er. MEN, babyen har det bra og jeg prøver bare å overleve til oul 15.okt :)

PYTON! Du har min fulle medfølelse! Jeg har nå vært 20 % sykmeldt en uke, noe som gjør at jeg får bedre tid på morgenene, og jeg har ikke kastet opp disse dagene! Bank i bordet! Jeg er mye kvalm enda, men det er usannsynlig deilig å ikke begynne dagen med å henge over do ... Og det bare ved å begynne en time senere! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, synes så synd i dere som fortsatt er kvalme, for jeg vet nøyaktig hvordan dere har det! :(  Er jo mye bedre vil jeg si, enn det jeg har vært tidligere, men er fortsatt kvalm mange kvelder i uka, og orker ikke så mye etter jobb... Går glipp av en del sosialt når man har det sånn, menmen, trøster meg med at det er midlertidig. 

 

Føler magen er som en ballong om dagen da! Huden føles veldig stram, og på kvelden er den nesten ubehagelig "full" og stram magen. :fnise:  Har ennå ikke kjent noe håndfast liv, men det kommer vel snart tenker jeg! OUL på fredag!!! :laugh:  Veldig spent på om alt er bra i magen. Var jo på en kjapp ultralyd for flere uker siden, men nå blir det mer ordentlig. Kanskje vi til og med får se kjønnet! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klageoppdatering fra meg: Her har jeg vært sykemeldt 100% (minus noen dager med utprøving av arbeidsevne som ikke gikk så godt) siden månedsskiftet aug/sept. Jeg har vært sinnsykt svimmel, konstant på båt og litt på karusell når jeg har anstrengt meg litt for mye. På toppen av dette er kvalmen og en intens hodepine. Nå har svimmelheten begynt å gi seg, men pga diverse ble jeg i dag sykemeldt 100% enda en måned. 

 

Men, spørsmålet mitt er, har noen av dere tatt/skal ta influensavaksinen? Min lege har fått beskjed om å anbefale det til risikogruppene og gravide er da det. Fikk beskjed om å dra hjem og lese om det. Jeg er litt skeptisk jeg... I tillegg når jeg er omtrent muret inn hjemme så er det begrenset med smitte jeg kan komme borti. Noen som har tanker om dette? Tok ikke vaksinen forrige svangerskap, da var jeg sykemeldt i nesten 5 mnd, de siste månedene, med hyperemesis og begynnende svangerskapsforgiftning og høyt blodtrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke blitt anbefalt å ta den (enda ihvertfall), og kommer neppe til å ta den. Ser på risikoen for å bli smittet som veldig liten. Det er ganske få som faktisk har influensa, de fleste er bare kraftig forkjøla (her-re-gud jeg gleder meg til folk lærer seg forskjellen), og jeg tåler en forkjølelse. Tenker at sjansen for å få bivirkninger av vaksinen er større enn å faktisk få influensa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar vaksina hvert år pga kronisk sykdom og lavt immunforsvar, men tok den også i forrige svangerskap da jeg enda ikke hadde fått sykdommen. Nå har ikke jeg noe særlig valg da, siden jeg kan bli veldig syk om jeg først blir det. Men personlig synes jeg det er greit å være på den sikre siden, iallefall når du bærer på et lite barn.. Har tatt vaksina i 4 år nå og har aldri merka noe til bivirkninger, bare sluppet å bli syk. :) Har også barn i barnehage så da er jo sjansen for smitte enda større, der flyr jo sykdommene på høst/vinter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19+1 og like kvalm. Jaja. Heldigvis bare noen dager til oul.

 

Jeg tok influensavaksinen fordi samboeren hadde veldig lyst til at jeg skulle det. Han får skikkelig influensa hver høst, og var redd for hvordan det ville bli for meg som gravid og såpass redusert i utgangspunktet. Helt greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på sykehus på en sengepost, så er blitt anbefalt å ta den, har dog ikke tatt den enda, men kommer til å gjøre det, tror jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsemyndighetene anbefaler alle gravide å ta influensavaksinen da vi er i risikogruppe. Det er visst farlig for barnet om vi blir smittet i tillegg til at vi har lavere immunforsvar enn ellers, slik at vi lettere blir smittet. Har ikke tatt den enda selv, men regner med at jeg tar den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på oul og alt så kjempefint ut! Formen er også myyye bedre, så nå er det bare å nyte tida og vente på lillebror! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke blitt anbefalt å ta den (enda ihvertfall), og kommer neppe til å ta den. Ser på risikoen for å bli smittet som veldig liten. Det er ganske få som faktisk har influensa, de fleste er bare kraftig forkjøla (her-re-gud jeg gleder meg til folk lærer seg forskjellen), og jeg tåler en forkjølelse. Tenker at sjansen for å få bivirkninger av vaksinen er større enn å faktisk få influensa.

 

Er ikke forskjellen at ved influensa så er man syk lenger.. Og har veldig kroppsverk? Eller er det noe mer også?

 

Jeg har aldri hatt influensa. Har hatt kraftig forkjølelse med et par dager med feber, men det er alt. Nå til vinteren er jeg mer bekymra for å få omgangsyka. Mest fordi jeg HATER omgangsyka!! Større sjanse for å få den enn influensa. 

Og siden jeg aldri har hatt influensa så ser jeg ikke helt vitsen med å vaksinere meg. :klo:

Tok den ikke sist, men da ble ungen født i slutten av november, så sesongen var vel egentlig ikke i gang.

 

Jeg har også vært på OUL :danse: Alt er fint med babyen. Og kjønnet er ukjent :nigo: Spennende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke forskjellen at ved influensa så er man syk lenger.. Og har veldig kroppsverk? Eller er det noe mer også?

 

Jeg har aldri hatt influensa. Har hatt kraftig forkjølelse med et par dager med feber, men det er alt. Nå til vinteren er jeg mer bekymra for å få omgangsyka. Mest fordi jeg HATER omgangsyka!! Større sjanse for å få den enn influensa. 

Og siden jeg aldri har hatt influensa så ser jeg ikke helt vitsen med å vaksinere meg. :klo:

Tok den ikke sist, men da ble ungen født i slutten av november, så sesongen var vel egentlig ikke i gang.

 

Jeg har også vært på OUL :danse: Alt er fint med babyen. Og kjønnet er ukjent :nigo: Spennende..

Symptomene på influensa er kraftigere og annerledes fordi det er et helt annet virus enn forkjølelsesviruset. Ingen lege har snakket med meg om å ta den ennå, men det høres kanskje ut som en god idé utifrå det jeg leser. Har tatt den en gang tidligere og hadde ingen bivirkninger den gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What she said ^

Jeg hadde seriøst glemt (fortrengt) hvor energikrevende det er å produsere et lite menneske. Føler dagene går skikkelig i sirup for tiden. :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mye skriv om denne influensavaksinen i mediene de siste dagene ser jeg.. Har ikke tatt den enda, men tenker kanskje det er lurt. Men redd for bivirkningene, siden vaksinen er "ny" hvert år.. :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så vanskelig med vaksine, synes jeg.. vil helst ikke ta annet enn standard vaksineprogram, men vil jo ikke at det skal skje noe med babyen fordi jeg får influensa... da svineinfluensaen herjet ble jo vaksine anbefalt for gravide, så endte der med komplikasjoner for dem som vaksinerte seg.. nå var jo ikke den veldig utprøvd, så ikke det samme, men blir usikker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så vanskelig med vaksine, synes jeg.. vil helst ikke ta annet enn standard vaksineprogram, men vil jo ikke at det skal skje noe med babyen fordi jeg får influensa... da svineinfluensaen herjet ble jo vaksine anbefalt for gravide, så endte der med komplikasjoner for dem som vaksinerte seg.. nå var jo ikke den veldig utprøvd, så ikke det samme, men blir usikker!

Samme her. Synes det er så utrolig vanskelig :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei alle sammen :vinke:

Melder meg inn her da jeg var på tidlig UL i går og fikk foreløpig termin 27 april. :)
Litt om meg: Sille4, 23 år, Buskerud, barn 1, menstermin 27 april.


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 uker idag 😄 og vet allerede at det med 100%sikkerhet er en liten gutt der inne! Gleder meg veldig til tiden fremover. Ingen synlig mage enda så venter på den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...