Gå til innhold

En evig singel jentes vonde følelser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt mye på det du skriver og lurer på om det har noe med den tiden vi lever i. Man skal være så bra til alt, ikke ha noen feil ved seg selv, være en som fikser alt osv. Har kravene blitt for store og mange?

Kanhende det. For min del ser det ikke ut til å hjelpe hva enn jeg gjør. Den eneste forklaringen jeg klarer å få logikk i er at jeg ikke er pen nok til at noen mann vil ha meg. Det meste annet er på plass, men med det evinnelige fokuset på skjønnhet gjør meg vel til en taper.

Anonymous poster hash: 68d15...6d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanhende det. For min del ser det ikke ut til å hjelpe hva enn jeg gjør. Den eneste forklaringen jeg klarer å få logikk i er at jeg ikke er pen nok til at noen mann vil ha meg. Det meste annet er på plass, men med det evinnelige fokuset på skjønnhet gjør meg vel til en taper.

Anonymous poster hash: 68d15...6d2

Så du stråler av glede, er utadvendt, interessant, morsom, flørtende, osv?

Endret av Summers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du stråler av glede, er utadvendt, interessant, morsom, flørtende, osv?

Nå er ikke jeg ts, men ja, jeg er slik du beskriver :) I tillegg er jeg slank og veltrent, blå øyne og tykt hår ned til midja. Høy utdannelse og godt betalt jobb også. Men ikke sjans i h****** at jeg er bra nok for en norsk mann...

Anonymous poster hash: 68d15...6d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også 33 år og evig singel. Jeg unngår ikke venninner med partner, men har meldt meg av fb for ikke å få i fleisen at jeg ikke får til å skape en grunnleggende mellommenneskelig relasjon. Kanskje en gang i året møter jeg en som er interessant som jeg får til litt flørt og kanskje noen dater med, men det er visst alt. Jeg er ikke attraktiv som livspartner, har jeg innsett. Jeg har alt på stell som stadig nevnes; er veltrent og velkledd, godt utdannet og kan sjarmere en gråstein. Men en mann som vil ha meg og bare meg er ertet og slett ikke oppnåelig.

Anonymous poster hash: 7dba6...1be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Huff, jeg må skrive her for å få ut litt som plager meg. Egentlig er det meg selv som plager meg.

Jeg har aldri, og da mener jeg aldri fått det til på kjærlighetsfronten. Alle andre folk har ting på gang hele tida i hytt og pine og ordner seg hele tiden.

Og det som da plager meg så enormt og som gjør meg veldig veldig lei meg er min egen reaksjon på andres "lykke" akkurat når det gjelder dette.

JEg klarer ikke å ha noe som helst glede på venninnene mine sine vegner når de skal på en date eller har møtt noen.

Jeg klarer faktisk ikke å forholde meg til dem i det hele tatt. Jeg unngår dem. Det er helt forferdelig og jeg føler meg som et grusomt menneske. Har et par venninner nå, som jeg ikke har prata så mye med i det siste, har fått mistanke om at de har noe på gang med noen fyrer, og da kjenner jeg at jeg ikke orker eller takler å møte dem og få servert historien om at de order seg igjen. De har jo i perioder vært single, mens jeg bare har vært og er singel konstant, og de siste åra har det ikke vært så mye som en flørt en gang. Ja, det er jo garantert 90%min egen feil men akkurat dette temaet er så jævlig sårt for meg.

Så da føler jeg meg som en verdiløs liten fjott når alt dem bryr seg om er hvordan det går på guttefronten, og det er det vellykkethet måles i i vår verden.

Jeg har det egentlig veldig fint med meg selv, fornøyd med jobb og har det ganske bra med meg selv, men når jeg må ut av skallet mitt og møte virkeligheten der alle bare etablerer seg og jeg sitter fast i å ikke finne meg noen og ser ensomheten komme krypende, ja da er det vanskelig.

Jeg føler meg så mindreverdig i forhold til dem at jeg ikke vil..nedverdige meg selv ved å spørre om de vil finne på noe i frykt for at de allerede har en avtale med en gutt/gutten og dermed må DET være grunnen til at jeg f.eks da ikke har noe å finne på den kvelden. Klarer ikke f.eks å sende en snap av at jeg gjør noe tilfelle de sitter der med en mann i armkroken og jeg bare er en loner som går tur i skogen, eller hva enn. Jeg får destruktive tanker om at de setter seg selv høyere enn meg fordi de har en date og jeg har det ikke. Det er jo selvsagt fordi jeg alltid har vært og er den som er evig singel og evig uten noe action.

Jeg ser virkelig ikke grunnnen til å hige sånn etter den slags bare for å hige etter det og jeg gidder ikke bruke masse tid og energi på det før jeg møter en jeg virkelig vil ha. Det virker som at folk flest ikke bryr seg om annet. Og det provoserer meg litt egentlig. Og man blir jo ikke akkurat prioritert over gutter og menn uansett.

Må få dette ut et sted, føler ikke dette er noe man kan snakke med noen om, det er jo et ekstremt lite flatterende trekk, men jeg tenker jo at det er en ærlig sak og det må da finnes flere som har det på samme måte?

Er i slutten av 20åra så ja, det begynner jo å haste. Begynner å bli desperat, og ekstremt lei meg fordi jeg ikke får det til eller finner noen. Og andre bare får det til hele tida. Og når jeg da på toppen av dette skal plages med at jeg føler meg som et dårlig menneske fordi jeg virkelig ikke klarer å face dette er veldig vondt.

Anonymous poster hash: bc3a9...25c

men ts. Det er ikke ålreit å måtte finne noen fordi det aldri klaffer med de man finner heller. Er utrolig slitsomt å ha noe på gang og ha den frykten at han vil dumpe deg eller at det ikke vil fungere.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det bedrer selvfølelsen så :)

Jeg er 34 og har vært slank og veltrent hele livet. Jeg har også vært singel hele livet så å slanke seg trenger ikke løse noen problemer bare så det er sagt :)

Anonymous poster hash: 68d15...6d2

Anonymous poster hash: 93ada...d4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS, når du skriver at du ikke kan få en kjæreste, så har du på en måte bestemt deg for at det er slik. Og det blir en helt feil innstilling. Du er vel overbevist om det nå på bakgrunn av noen erfaringer, men du må likevel endre på det. Si til deg selv slikt som:

"Det er mange andre jenter i alle varianter som finner en kjæreste, så det skal også være mulig for meg å finne en kjæreste."

"Jeg er like flott som mange andre jenter som har kjæreste."

"Det er til og med noen jenter som er mer humørsyk (eller skravlete eller sjalu eller stygg eller egoistisk) som har kjæreste".

"Jeg er smart, morsom, oppmuntrende, reflektert (fyll inn det som passer) osv. - og jeg ville vært en topp kjæreste."

"Den som får meg er heldig."

Og så trenger du ikke være aktiv på søken etter en kjæreste akkurat nå. Sørg heller for å trives med deg selv. Gjør ting du synes er morsomt, vær sammen med mennesker du liker, og sett pris på livet generelt. Når du trives med ditt liv og med deg selv, da kan du møte en som passer for deg.



Anonymous poster hash: 35d8d...c1c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er 24 og har hele livet foran deg enda. Når du blir 34 kan du få klage ... Hilsen ei som er 34.

Anonymous poster hash: b8163...32b

Tøys, alle kan da få lov til å klage. Skulle vi fulgt din logikk så hadde ikke du hatt rett til å klage siden du ikke sulter som mange av verdens barn.

Nå er ikke jeg ts, men ja, jeg er slik du beskriver :) I tillegg er jeg slank og veltrent, blå øyne og tykt hår ned til midja. Høy utdannelse og godt betalt jobb også. Men ikke sjans i h****** at jeg er bra nok for en norsk mann...

Anonymous poster hash: 68d15...6d2

Hvilken fysisk skavank er det du har da? Ellers er det ikke så er det ikke noe gøyere når man er dårlig trent, ikke hår, ikke hæy utdannelse, ikke godt betalt jobb eller sjans på damer heller:-)

Får også stryk på:

stråler av glede, er utadvendt, interessant, morsom, flørtende, osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøys, alle kan da få lov til å klage. Skulle vi fulgt din logikk så hadde ikke du hatt rett til å klage siden du ikke sulter som mange av verdens barn.

Hvilken fysisk skavank er det du har da? Ellers er det ikke så er det ikke noe gøyere når man er dårlig trent, ikke hår, ikke hæy utdannelse, ikke godt betalt jobb eller sjans på damer heller:-)

Får også stryk på:

stråler av glede, er utadvendt, interessant, morsom, flørtende, osv

Jeg vet ikke av andre fysiske skavanker enn at jeg er lav, c.a 1,60. Men det er det jo mange damer som er.

Anonymous poster hash: 68d15...6d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke av andre fysiske skavanker enn at jeg er lav, c.a 1,60. Men det er det jo mange damer som er.

Anonymous poster hash: 68d15...6d2

Men du er enig i at det er litt rart når såpass mange kvinner kan nevne dusin kroppsdeler de mener er for stygge, du nevner kun positive ting med utseendet ditt og når du først blir bedt om å nevne en skavanke så sier du at du kun er 1,60 samtidig som du mener og har helt rett i at det ikke akkurat trekker ned. Likevel så er du for stygg for norske menn?

Endret av Summers
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du er enig i at det er litt rart når såpass mange kvinner kan nevne dusin kroppsdeler de mener er for stygge, du nevner kun positive ting med utseendet ditt og når du først blir bedt om å nevne en skavanke så sier du at du kun er 1,60 samtidig som du mener og har helt rett i at det ikke akkurat trekker ned. Likevel så er du for stygg for norske menn?

? Hva skal du fram til her? finnes mange flotte norske jenter som er single, uten at det bør "feile" de noe som helst utenpå.

Anonymous poster hash: e941d...1df

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Livet er ikke nødvendigvis bedre med kjæreste TS. Slå deg til to med at du skal være alene i livet. Ja det føles urettferdig og sårt, men når du får fred med det så åpner mulighetene seg for andre positive ting i livet :)

Og husk du er ikke alene i denne lille eksklusive klubben ;) prøv å fokuser på noe annet i livet...tenk hvor mye du slipper av negativitet og drit. Ingen som sårer deg. Ingen som kan være utro mot deg. Ingen som kan behandle deg dårlig...du er din egen herre og kan gjøre som du vil.

Å ha mann er ikke spesiellt positivt! Vær glad du slipper. Mann og kvinne er egentlig så forskjellige av natur uansett...så de færreste passer sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Livet er ikke nødvendigvis bedre med kjæreste TS. Slå deg til to med at du skal være alene i livet. Ja det føles urettferdig og sårt, men når du får fred med det så åpner mulighetene seg for andre positive ting i livet :)

Og husk du er ikke alene i denne lille eksklusive klubben ;) prøv å fokuser på noe annet i livet...tenk hvor mye du slipper av negativitet og drit. Ingen som sårer deg. Ingen som kan være utro mot deg. Ingen som kan behandle deg dårlig...du er din egen herre og kan gjøre som du vil.

Å ha mann er ikke spesiellt positivt! Vær glad du slipper. Mann og kvinne er egentlig så forskjellige av natur uansett...så de færreste passer sammen

HarryDotter jeg elsker deg. Du skriver bare det ene fantastiske innlegget etter det andre. Digger deg:) (og nei jeg er seriøs. Ikke noe ironiflagg her)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, jeg må skrive her for å få ut litt som plager meg. Egentlig er det meg selv som plager meg.

Jeg har aldri, og da mener jeg aldri fått det til på kjærlighetsfronten. Alle andre folk har ting på gang hele tida i hytt og pine og ordner seg hele tiden.

Og det som da plager meg så enormt og som gjør meg veldig veldig lei meg er min egen reaksjon på andres "lykke" akkurat når det gjelder dette.

JEg klarer ikke å ha noe som helst glede på venninnene mine sine vegner når de skal på en date eller har møtt noen.

Jeg klarer faktisk ikke å forholde meg til dem i det hele tatt. Jeg unngår dem. Det er helt forferdelig og jeg føler meg som et grusomt menneske. Har et par venninner nå, som jeg ikke har prata så mye med i det siste, har fått mistanke om at de har noe på gang med noen fyrer, og da kjenner jeg at jeg ikke orker eller takler å møte dem og få servert historien om at de order seg igjen. De har jo i perioder vært single, mens jeg bare har vært og er singel konstant, og de siste åra har det ikke vært så mye som en flørt en gang. Ja, det er jo garantert 90%min egen feil men akkurat dette temaet er så jævlig sårt for meg.

Så da føler jeg meg som en verdiløs liten fjott når alt dem bryr seg om er hvordan det går på guttefronten, og det er det vellykkethet måles i i vår verden.

Jeg har det egentlig veldig fint med meg selv, fornøyd med jobb og har det ganske bra med meg selv, men når jeg må ut av skallet mitt og møte virkeligheten der alle bare etablerer seg og jeg sitter fast i å ikke finne meg noen og ser ensomheten komme krypende, ja da er det vanskelig.

Jeg føler meg så mindreverdig i forhold til dem at jeg ikke vil..nedverdige meg selv ved å spørre om de vil finne på noe i frykt for at de allerede har en avtale med en gutt/gutten og dermed må DET være grunnen til at jeg f.eks da ikke har noe å finne på den kvelden. Klarer ikke f.eks å sende en snap av at jeg gjør noe tilfelle de sitter der med en mann i armkroken og jeg bare er en loner som går tur i skogen, eller hva enn. Jeg får destruktive tanker om at de setter seg selv høyere enn meg fordi de har en date og jeg har det ikke. Det er jo selvsagt fordi jeg alltid har vært og er den som er evig singel og evig uten noe action.

Jeg ser virkelig ikke grunnnen til å hige sånn etter den slags bare for å hige etter det og jeg gidder ikke bruke masse tid og energi på det før jeg møter en jeg virkelig vil ha. Det virker som at folk flest ikke bryr seg om annet. Og det provoserer meg litt egentlig. Og man blir jo ikke akkurat prioritert over gutter og menn uansett.

Må få dette ut et sted, føler ikke dette er noe man kan snakke med noen om, det er jo et ekstremt lite flatterende trekk, men jeg tenker jo at det er en ærlig sak og det må da finnes flere som har det på samme måte?

Er i slutten av 20åra så ja, det begynner jo å haste. Begynner å bli desperat, og ekstremt lei meg fordi jeg ikke får det til eller finner noen. Og andre bare får det til hele tida. Og når jeg da på toppen av dette skal plages med at jeg føler meg som et dårlig menneske fordi jeg virkelig ikke klarer å face dette er veldig vondt.

Anonymous poster hash: bc3a9...25c

Jeg har det ganske likt som deg. Sliter med dette med at jeg aldri får meg i et forhold føler jeg. Men nå har jeg bare vært singel i nesten halvannet år så egentlig har jeg vel ingen grunn til å klage. Jeg har også barn. Men allikevel..... jeg er veldig lei av å være singel.

Jeg har en date som jeg har datet fast. Men jeg føler at han ikke er så interessert i forhold som jeg er. Og jeg føler at det er kun sex sex sex. Derfor prøver jeg å tenke klart nå, og komme meg ut av den "vonde sirkelen". Men det er veldig viktig å være glad i seg selv, og tenke: Jeg klarer meg om jeg er alene også. For ting er ikke alltid så rosenrødt i forhold heller. Jeg har vært i to forhold før, og i begge forholdene så drømte jeg meg ut.

Plei deg selv. Ta godt vare på deg selv. Se innholdsrike filmer. Tren, og kos deg. Det er terapien som fungerer best for meg ihvertfall :).

Unn dine venner lykke. Vet det er vondt å se... Men de har nok sin usikkerhet de også. Jo mer de har , jo mer har de å miste også. Av og til er det bedre å holde beina godt plantet på jorden enn å sveve. For jo høyere man svever jo kraftigere kan man falle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

? Hva skal du fram til her? finnes mange flotte norske jenter som er single, uten at det bør "feile" de noe som helst utenpå.

Anonymous poster hash: e941d...1df

Var da hun og ikke jeg som skrev at hun var for stygg utenpå til å få en kjæreste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

HarryDotter jeg elsker deg. Du skriver bare det ene fantastiske innlegget etter det andre. Digger deg:) (og nei jeg er seriøs. Ikke noe ironiflagg her)

Ååå tusen takk :) særdeles veldig hyggelig å høre :)

Treffer man riktig person er det jo selvsagt helt fantastisk... da er det verdt allt! Havner man med feil person blir det en lidelse vetu...da er det bedre å være alene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har det som deg i blant, TS, men å lese samlivsforumet her er en ganske effektiv demper på all misunnelse man måtte føle for evige "forholdsmennesker"...

Ikke få panikk, vi møter noen når vi er klare for det :)



Anonymous poster hash: fad34...314
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Ååå tusen takk :) særdeles veldig hyggelig å høre :)

Treffer man riktig person er det jo selvsagt helt fantastisk... da er det verdt allt! Havner man med feil person blir det en lidelse vetu...da er det bedre å være alene :)

Er så sant som det er sagt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du er enig i at det er litt rart når såpass mange kvinner kan nevne dusin kroppsdeler de mener er for stygge, du nevner kun positive ting med utseendet ditt og når du først blir bedt om å nevne en skavanke så sier du at du kun er 1,60 samtidig som du mener og har helt rett i at det ikke akkurat trekker ned. Likevel så er du for stygg for norske menn?

Mulig jeg formulerte meg uklart men det jeg ville frem til er at jeg liker meg selv og er tilfreds med den jeg er. Jeg må dessverre bare konstatere at den jevne mann i gaten ikke er enig med meg i deg og det syns jeg er trist. Ikke meningen å fremstå som arrogant eller noe, jeg bare klarer å være singel og samtidig like meg selv.

? Hva skal du fram til her? finnes mange flotte norske jenter som er single, uten at det bør "feile" de noe som helst utenpå.

Anonymous poster hash: e941d...1df

Det har du jammen rett i.

Anonymous poster hash: 68d15...6d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet er ikke nødvendigvis bedre med kjæreste TS. Slå deg til to med at du skal være alene i livet. Ja det føles urettferdig og sårt, men når du får fred med det så åpner mulighetene seg for andre positive ting i livet :)

Og husk du er ikke alene i denne lille eksklusive klubben ;) prøv å fokuser på noe annet i livet...tenk hvor mye du slipper av negativitet og drit. Ingen som sårer deg. Ingen som kan være utro mot deg. Ingen som kan behandle deg dårlig...du er din egen herre og kan gjøre som du vil.

Å ha mann er ikke spesiellt positivt! Vær glad du slipper. Mann og kvinne er egentlig så forskjellige av natur uansett...så de færreste passer sammen

Bedre å oppleve utroskap enn å være evig singel etter min mening.

Endret av Summers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...