Gå til innhold

Jill sin treningsdagbok


Jill

Anbefalte innlegg

:fnise: Jeg fikk helt andre assosiasjoner der altså. :sjarmor:

Hehe kan være veldig praktisk å ha en godt trent høyretriceps. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble jobbejobbing til sent på kveld i går så ingen trening. 5 timer søvn i natt var jo behagelig. Men nå er jeg uansett klar for kamp i dag! Gleder meg til å svette og slite! :danse: I morgen blir det utejobbing så da får jeg rørt meg litt heldigvis. Og så blir det lagfest på kveldstid. Er veldig spent på om det blir skikkelig fyllekule eller om folk nipper til glasset. Har litt jeg skulle gjort på lørdag så får prøve å holde meg i skinnet. Er ikke veldig mange gangene jeg fester i året, men kan ikke fordra å sove lenge og bli fyllesyk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsummering fra torsdag. Vi vant treningskampen, men formen min føltes ikke bra. Jeg var bare så sein.. å tung.. å rar. Skikkelig irriterende! Fredag jobbet jeg ute. Det ble vel rundt 2 timer med trasking der jeg bærer rundt på utstyret mitt. Så dagen etter var jeg så støl i nakken/skuldra, men det er bedre nå heldigivis. Bare vondt om jeg tar på området. Fredag var det også fest. Jeg var dautrøtt fra før, så å sitte i en sofa, drikke vin og høre på pjatt gjorde meg ikke akkurat mer våken. Men det var sikkert like greitt, så slapp jeg å bli dårlig dagen etter. I går løp jeg intervaller og trente litt styrke. Var litt seig på baksiden av leggene, men kom meg gjennom. 7,5 km/t på pausene og 2x8,5 og 2x8,7 km/t på toppene. Fornøyd med å ha økt siden sist. :)

Lagde notat på mobilen for styrketreningen, men den har jeg tydeligvis ikke klart å lagre.. Så får se om jeg husker hva jeg gjorde.

Skråbenk med manualer: 6kgx8, 6kgx8, 7kgx8

Sittende roing: 25kgx8, 30kgx8,30kgx8

Nedtrekk: 20kgx8, 25kgx8,25kgx8

Triceps pushdown med tau: 15kgx8, 20kgx8, 20kgx8

Arnold press: 2kgx8, 3kgx8, 3kgx8

Flies med manualer: 2kgx8, 3kgx8, 3kgx8

Sidehev: 2kgx8, 3kgx8, 3kgx8

Hengende beinhev: 10stkx3

Planke: 30sekx3

Glute bridge: 15stkx3

Tror det var noe sånt. Gud, så svak jeg føler meg. Men for å endre på det, er det bare en ting å gjøre og det er å fortsette å trene! Tenkte jeg skulle prøve å få til 4 treninger denne uka. Samboeren reiste til utlandet igjen i dag, så da har jeg litt tid på kveldene jeg må slå i hjel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente jo jeg var litt støl etter intervallene i går, men trodde ikke jeg skulle være såå død på trening i dag som jeg var! Treneren var selvsagt misfornøyd med innsatsen vår så da var det ned på dødlinja og spurte 10 ganger - 6m og tilbake, 9m og tilbake, midten og tilbake og så helt over og samme på andre side. Ingen brenner opp kruttet fra første runde når vi vet vi skal ha 10, så da var ikke det heller bra nok og det ble 4 runder før vi fikk 20-20-20 pushup, situps og spensthopp og så en runde til. Tror han skjønte at 10 runder var litt i meste laget. Og bra var det for jeg tror faktisk jeg hadde spydd om vi måtte ta alle! Men det føles godt nå og jeg har skikkelig lyst til å bli bedre!

Vekta har fått hakk i plata og om jeg går ned noen hundre gram en uke så er den tilbake på samme 70,2 neste uke. Så nå er det i gang med å telle kalorier igjen.. Verdens mest kjedelige aktivitet. Men det må bare gjøres om jeg skal få tilbake kontrollen over matinntaket. Prøver å legge med på ca. 1600 kcal så får vi se hvordan det går. I dag har jeg bare lagt inn for å se hvor jeg havner på en normal dag og endte da på 1744 kcal. Kanskje ikke helt normalt, spiste lite middag. Mamma kom med hjemmelagde grove pizzaboller. :biggrin: Og så har jeg heller ikke spist noe snop, og det er jo hvertfall ikke normalt, men kanskje kan det bli det. :)

Planen er å få inn en ekstra intervalltrening i tillegg en i helgen. Det er nå to dager til neste håndballtrening og jeg er litt i tvil om jeg skal ta den i morgen eller på onsdag. Har nødig lyst å bli støl til torsdagen om det plutselig blir hardtrening på håndball, og samtidig er jeg sikkert støl i morgen siden jeg nå har hatt to dager med trening etter hverandre. Tror jeg prøver å ta den i morgen, men skal se an litt formen. Til helgen skal jeg ta den på lørdag slik jeg ikke er så tung på mandagen. Om jeg følger RYP-fremgangen på økning av hastigheten så skal jeg i løpet av første uken av januar klare å løpe alle toppene på 10 km/t. Det har jeg veldig lyst til å klare, men det er føles jo så sinnsykt lenge til! Kanskje har jeg egentlig mer å gå på slik jeg kan øke fremgangen litt kjappere. Bør sikkert bruke pulsklokke slik jeg har litt bedre kontroll på hvor mye jeg gir.

Ble mye skriverier dette. Men nå skal jeg komme meg i dusjen og i seng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pulsklokke er absolutt et fint redskap, og du trenger jo ikke nødvendigvis noen dyre greier. Er helt sikker på at formen din kommer til å bli bedre framover, du er flink om dagen, og så lenge du fortsetter sånn vil du sikkert merke framgangen. :)

Tror jeg ville forsøkt å unngå hardtrening 2 dager på rad, ettersom kroppen trenger litt lengre tid til å hente seg inn igjen etter de harde øktene, som du jo også har merket. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaloritelling er drit, men det går jo litt av seg selv etterhvert.

Du kan jo teste å gi mer på øktene å se om du klarer det eller ei da, frem til du får en pulsklokke hvertfall? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pakket med meg treningsklær før jeg dro på jobb i går og stakk rett på treningssenteret etter jobb. Det er uhorvelig lenge siden sist jeg gjorde og det var jo bare helt fantastisk å bli ferdig med treningen så tidlig på dagen! Slapp jeg å sitte etter middag med dårlig samvittighet og tenke på at jeg burde trene. :) Eneste var at jeg skulle spist en banan eller noe etter jobb slik det ikke ble så lenge til middag. Noterer meg det bak øret til neste gang.

Økta gikk greit. Hoppet over et trinn på fremgangsplanen og løp alle toppene på 8,7. Så det er jeg veldig fornøyd med. :tommel: Tok også tre styrkeøvelser for ryggen, men da var jeg begynt å bli sulten så jeg gadd ikke mer.

Kcal i går ble ca. 1970. Altså ikke helt etter planen. Men tror uansett jeg må prøve meg litt frem og kanskje spise litt mer de dagene jeg trener og så litt mindre de dagene jeg ikke trener. Jeg har ikke spist noe snop de to siste dagene og det er jo bare helt fantastisk til meg å være!

Pulsklokke har jeg. Jeg bare glemmer å bruke den. Skal prøve å få den med neste gang. :)

I dag har jeg en hel som er litt plaget. Tror ikke den liker å løpe på mølle. Løpeteknikken og steget mitt er nok ganske elendig. Skal prøve å fokusere på å lande mer på forfoten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kcal i går ble ca. 1750. Tålelig greit, men jeg har litt å jobbe med fremover. Spesielt på middagsfronten har både jeg og samboeren manglet fantasi og matglede siden jul. Har prøvd å lage plan for hele uka, men kommer kanskje bare på to ting. Og så skal den ene noe og så skal den andre noe og så er det overtidsjobbing og så blir det brødskiver til middag.. På det punktet skal jeg absolutt prøve å skjerpe meg!

Til lunsj spiser jeg knekkebrød med smørost og 1 kokt egg. Egg er jo greit, men knekkebrød har bare mye kcal uten at jeg blir mett av det. Skal prøve å variere litt mer med salat, omelett og lignende.

Helen er ikke helt bra, men regner med jeg skal overleve treningen i dag. Så får vi se på lørdag om jeg skal driste meg til med intervaller igjen. Kanskje jeg heller får med samboeren på squash. *Håpehåpe* :) Kom jo på at vi fra neste helg har kamp omtrent hver helg frem til midten av desember, så de helgene går nok intervallene ut. Spørs om jeg når målet om 10km/t i januar da. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 1650 kcal i går. Sikkert pga. mager middag med en brødskive og eggerøre i blandet litt stæsj. Samboeren kom hjem i går fra utlandet og gadd ikke vente på middag. Treningen gikk fint. Men for første gang på kanskje 15 år skulle jeg øve på å slenge meg på gulvet (tynn matte) når jeg skyter. Har aldri hatt behov for å falle, men jeg gjorde en hederlig innsats i går da. Og har i dag en del ekstra blåkuler og brannsår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kcal i går ble ca. 1400. Enkelt og greit fordi jeg ikke spiser kveldsmat på fredager og lørdager. Lørdager er kosedag, så i dag blir det biff med fløtegratinerte poteter og så har jeg tenkt å lage sjokoladefondant. :wow: Etter litt masing fikk jeg med meg samboeren for å spille squash i dag. Holdt på i nesten 1,5 time og så bare litt surring med styrketrening etterpå. Fikk faktisk blemme på tommelen av å spille squash, så det tyder på at det var alt for lenge siden sist!

Nå skal jeg kose meg med håndballkamp på tv. :) Forresten så viste vekta nedgang på 0,8 kg i går. Så nå skal dette gå rette veien! :)

Endret av Jill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kcal i går rundt 1950. Og i dag har jeg gangsperre! Skikkelig støl i armen og ryggen. Fikk gjort litt hagearbeid i går også så det ble litt hverdagsaktivitet i tillegg til treningen. I dag får vi se hva dagen bringer. Det blir fårikål til middag i alle fall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kcal i går på 1500. Det kan umulig stemme. Jeg gidder som regel ikke veie maten så det er jo litt på gefühlen dette her. Men jeg spiste både en bolle og drakk kakao med krem. Vel vel, om vektnedgangen stopper opp så får jeg begynne å bli mer nøye. Trening i dag. Fortsatt litt støl i armen, men det skal gå bra tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kcal i går ca. 1850. Jeg stod for middagen i går, så da ble det strimlet svinekjøtt med litt fløte, paprika og fullkornspasta. Treningen gikk helt fint. Ikke noe hardkjør, mest terping på trekk. Håper jeg skal få med meg samboeren for å spille squash og trene litt styrke i dag, men det er høyst usikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flink du er! :)

Jeg er elendig på å telle kalorier og veie mat. Har egentlig tenkt å fokusere litt mer på det når treningsrutinene er i boks. Føler det blir for mye å ta stilling til på en gang :)

Her skal jeg følge med videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er! :)

Jeg er elendig på å telle kalorier og veie mat. Har egentlig tenkt å fokusere litt mer på det når treningsrutinene er i boks. Føler det blir for mye å ta stilling til på en gang :)

Her skal jeg følge med videre!

Takk! :) Ja, det er lurt å ikke starte med for mange endringer på en gang. Tror det er lettere å gi opp da. :)

-------

Kcal i går ble ca. 1750. Ingen trening og ikke skikkelig middag. Ble litt uplanlagt overtidsjobbing. Håper på squash i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, ingen trening i går heller! I går skulle jeg lage skikkelig middag, så lagde kjøttkaker og kålstuing fra bunnen av. Brun saus av pose, for den får vi aldri til skikkelig om vi lager fra bunnen av. :fnise: Og så poteter. Det tar tiiiid å lage skikkelig mat! Måtte handle først, så var ferdig og spise ca. kl. 20:00. Samboeren hadde et sterkt ønske om å få ferdig en levegg vi har holdt på med siden i sommer, så da gjorde vi det etterpå. Litt før klokken 22 var alle plankene på plass! :) Kcal ble bare rundt 1200-1300 siden vi spiste så sein middag. I dag blir det trening i alle fall, og både lørdag og søndag er det kamp, så får fire økter denne uka uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kcal i går ca. 1650. Og vekta i dag viste nedgang på 0,6 kg. WOHO! :danse:

Fin trening i går. Litt løping, men ikke døden heller. Er skikkelig klar for seriestart i helgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kcal i helga sklei godt ut, så vet faktisk ikke hvor mye det ble. Vet bare det ble alt for mye! Typisk når det begynner å gå bra og så begynner jeg å slappe av. Var sikkert derfor vi tapte på lørdag også. :trist: Men vi vant søndag da, så får være fornøyd med det. :danse:

Jaja, vi legger helga i glemmeboken og setter fult fokus på en ny uke! Trening i dag og torsdag er fast. Ingen kamp til helga, så her blir det egentrening. Det trengs sårt! Merker på kamp at kondisen ikke er det den en gang var. :( Ikke at jeg har hatt kjempekondis før, men den har i alle fall vært bedre! Så nå skal det trenes. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1450 kcal i går. Kan det stemme da? Samboeren lagde pasta carbonara til middag i går. Jeg tok bare en fra toro på mat-registreringen og i den var det nesten ikke kcal.

Finfin trening i går, men jeg har vondt i kroppen kjenner jeg. Beina er ikke så ille, det er stort sett fra hoftene og opp jeg enten har gangsperre eller blåmerker. Har ikke helt bestemt meg for om jeg skal hvile i dag, eller om jeg skal løpe eller trene styrke på beina. Har en del jeg skulle fått gjort hjemme også, så vi ser det an når jeg er hjemme fra jobb. :)

I dag skal jeg legge meg tidlig! Det har blitt alt for lite søvn i det siste. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1450 kcal i går. Kan det stemme da? Samboeren lagde pasta carbonara til middag i går. Jeg tok bare en fra toro på mat-registreringen og i den var det nesten ikke kcal.

Finfin trening i går, men jeg har vondt i kroppen kjenner jeg. Beina er ikke så ille, det er stort sett fra hoftene og opp jeg enten har gangsperre eller blåmerker. Har ikke helt bestemt meg for om jeg skal hvile i dag, eller om jeg skal løpe eller trene styrke på beina. Har en del jeg skulle fått gjort hjemme også, så vi ser det an når jeg er hjemme fra jobb. :)

I dag skal jeg legge meg tidlig! Det har blitt alt for lite søvn i det siste. :sur:

Om du kan sammenligne dem kommer jo helt an på hvordan din samboer lagde carbonaraen og om du brukte carbonarasauen til toro eller om du brukte ferdigmiddagen. Hjemmelaget carbonara inneholder som regel langt mer enn ferdigposene til toro. Jeg ville heller spurt hvordan han lagde det, og regnet ut fra det, det blir nok langt mer realistisk enn å bruke toro som referanse. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...