Gå til innhold

Definisjonen på oversminket?


Ariel69

Anbefalte innlegg

Ser det er flere tråder her inne på turnoff med damer og da dukker stadig "oversminket" opp. Jeg sminker meg hver dag og lurer på hva er egentlig definisjonen på oversminket vs sminket?

Hva er ok som daglig sminke?

Kom gjerne med bilder!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes at dagsminke skal være diskret. :) Det ser rett og slett litt komisk ut når folk dropper opp med masse glitter-pudder, veldig tydelig øyenskygge ol. i dagslys.



Anonymous poster hash: e0980...637
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Makemeloveit

Jeg jobber i skjønnhetssalong, så for meg er det naturlig å bruke øyenskygge og eyeliner til dagen. Men det jeg synes er oversminket er når man tydelig ser at man har lagt tykke lag med foundation, tømt en hel mascara på vippene. - Altså tydelig mye sminke. At noen bruker synlig mye øyenskygge, pudder og glitter på dagtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo sikkert litt individuelt, i forhold til hvor mye man liker, men for meg:

Fint til hverdags:

tumblr_lr3ddvr1Q61qfp5jso1_500.jpg

Formye på dagtid:

make-up-2.jpg

For mye på lepper og øyer samtidig syns jeg blir alt for mye på dagtid. Det kan være fint på kveldstid, om settingen tilsier det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette er litt for mye sminke, spesielt siden hun er så pen med mindre sminke.

http://www.langrenn.com/johaug-marit-blir-ei-toeff-noett-aa-knekke.5092112.html

http://www.skiforeningen.no/arrangement_kurs/aktivitetsaktuelt/vm_gullet_forandret_livet_mitt

Synes dessuten brunetter ofte kan bruke litt mer sminke enn blondiner.



Anonymous poster hash: 8009e...513
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette er litt for mye sminke, spesielt siden hun er så pen med mindre sminke.

http://www.langrenn.com/johaug-marit-blir-ei-toeff-noett-aa-knekke.5092112.html

http://www.skiforeningen.no/arrangement_kurs/aktivitetsaktuelt/vm_gullet_forandret_livet_mitt

Synes dessuten brunetter ofte kan bruke litt mer sminke enn blondiner.

Anonymous poster hash: 8009e...513

Er forskjell på mye sminke og feil sminke også da

Anonymous poster hash: a7644...e0f

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forskjell på mye sminke og feil sminke også da

Anonymous poster hash: a7644...e0f

Synes man får et litt "oversminket" uttrykk når man bruker for mørk foundation som hun har brukt her.

Anonymous poster hash: 8009e...513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes man får et litt "oversminket" uttrykk når man bruker for mørk foundation som hun har brukt her.

Anonymous poster hash: 8009e...513

Godt mulig. Men det er ikke for mye sminke som er problemet, problemet er jo feile produkter og farger.

I bunn og grunn tror jeg faktisk ikke det er sminken som er den store synderen her heller, men en grusom spraytan

Anonymous poster hash: a7644...e0f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt forklart: Du er oversminket når du tar av sminka og ser ut som et helt annet menneske.

Njaa. Jeg synes at redheads og ellers lyse folk ser helt annerledes ut bare de tar på seg mascara, men hva skal de gjøre med det? La være å bruke mascara? :fnise:

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hooty McOwlface

Damer ser ofte oversminket ut når de bruker sminken feil. Feil farger, dårlig foundation, dårlig teknikk i påføring og blending, eyelineren litt for tykk akkurat på feil sted eller øyenbrynsblyanten for hard osv.

Jeg bruker masse sminke, men jeg er flink å sminke meg. Ikke at det er så veldig diskret det jeg bruker, jeg bruker så godt som alltid svart eyeliner f.eks. og akkurat nå har jeg vippe-extensions som er noen mm over naturlig lengde, men jeg får likevel kommentarer på at jeg er så fin og naturlig og at det er så bra at jeg ikke trenger å bruke så mye sminke som andre damer liksom gjør.. Så er jeg jo den kosmetikk-junkien :fnise:

Jeg tror også det er forskjell på hvor mye sminke et ansikt kan "ta", noen kan bruke mer enn andre og likevel se mindre sminket/mer naturlig ut.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oversminket for meg er når man ikke kan se den ekte huden,men masken over. Mye bedre at noen kviser viser, enn at man ser noen ekstra tykke lag med foundation.



Anonymous poster hash: 76a23...e62
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njaa. Jeg synes at redheads og ellers lyse folk ser helt annerledes ut bare de tar på seg mascara, men hva skal de gjøre med det? La være å bruke mascara? :fnise:

Jeg er brunette og har ikke veldig lys hud (blir fort brun på sommeren osv), men blir også ganske annerledes med sminke, selv om jeg bruker lite :fnise: Skal ikke mer til enn litt foundation (tynt lag med lite/medium dekkevne) og evt fikse brynene, så synes jeg at jeg ser mindre ut som en grå mus (hehe) og veldig mye penere ut, mens andre ser helt like ut med litt foundation bare at huden er litt jevnere feks.

Anonymous poster hash: 8009e...513

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt mulig. Men det er ikke for mye sminke som er problemet, problemet er jo feile produkter og farger.

I bunn og grunn tror jeg faktisk ikke det er sminken som er den store synderen her heller, men en grusom spraytan

Anonymous poster hash: a7644...e0f

Ja, du har rett i det :-)

Anonymous poster hash: 8009e...513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er flere tråder her inne på turnoff med damer og da dukker stadig "oversminket" opp. Jeg sminker meg hver dag og lurer på hva er egentlig definisjonen på oversminket vs sminket?

Hva er ok som daglig sminke?

Kom gjerne med bilder!

For meg så blir kraftig kremkontour på dagtid oversminking, men vil folk gå sånn så vær så god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...