Gå til innhold

barnefar nekter å kommunisere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er jeg lei. Barnet mitt på 3 år har nå samværshelg hos far. Jeg sitter her nå uten å ha fått svar på en eneste sms eller telefon fra far om at alt er ok. Sånn er det hver gang. Fire dager uten ett pip om at sønnen min har d bra eller hva han gjør. Er dette ok?? Har hatt ett svært trøblete brudd og far er bitter på meg. Jeg har alltid prøvd å legge til rette for at far og barn skal ha samvær. Men han straffer meg altså med å ikke svare på noen som helst meldinger ang henting og andre praktiske ting. Må gjette meg frem. Er så lei!! Noen tips til hva jeg kan gjøre.??

Anonymous poster hash: c2de9...0ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er jeg lei. Barnet mitt på 3 år har nå samværshelg hos far. Jeg sitter her nå uten å ha fått svar på en eneste sms eller telefon fra far om at alt er ok. Sånn er det hver gang. Fire dager uten ett pip om at sønnen min har d bra eller hva han gjør. Er dette ok?? Har hatt ett svært trøblete brudd og far er bitter på meg. Jeg har alltid prøvd å legge til rette for at far og barn skal ha samvær. Men han straffer meg altså med å ikke svare på noen som helst meldinger ang henting og andre praktiske ting. Må gjette meg frem. Er så lei!! Noen tips til hva jeg kan gjøre.??

Anonymous poster hash: c2de9...0ea

Du skal la far være i fred. Han skal ikke behøve å rapportere til deg når han har barnet sitt. Hvis du ikke stoler på ham så får du melde ham til barnevernet. Hvis det skjer noe med barnet vil du få beskjed.

Anonymous poster hash: 1f661...88d

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med den over. La far og barn være i fred, det er hans tid med eget barn. Dere får avtale henting og bringing da barnet drar til far, så trenger du ikke gjette.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rapporterer du via sms og telefon til far jevnlig når du har barnet?

 

La far ta seg av barnet uten at du skal vite hva de driver med til enhver tid, da kan det hende kommunikasjonen går seg til etterhvert.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror  at så lenge barnet er friskt og har det bra så har han ingen plikt til å opplyse deg om hvordan det går.

 

Ja, han er vanskelig og bidrar til et dårligere samarbeid, men du kan ikke kreve det fra han.

 

Min xmann sender heldigvis både sms/mms av barna og jeg gjør det samme med han. 

 

Kanskje ta det opp på mekling neste gang? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på de andre! La far og barn være i fred. At du sender meldinger en eller flere ganger om dagen betyr at du ikke stoler på at far gjør en god nok jobb. Og da setter han seg ennå mer på bakbeina.

Angående henting, avtal med far når du leverer eller han henter.

Anonymous poster hash: d05de...6b7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og jeg er uenig med de andre. Som forelder har du en rettighet til å vite at barnet ditt har det ok. Jeg hadde ikke funnet meg i situasjonen, og tatt de grepene det var nødvendig å ta for å far til å innse at kommunikasjon er nødvendig når man har felles barn. Uansett. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, dette er hans tid med sønnen, og det må han få lov til å ha uten å måtte rapportere om det til deg. Rapporterer du til ham når du har din med sønnen? Dere har hver deres tid med ham, la det bli med det.



Anonymous poster hash: 5567f...00b
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg er uenig med de andre. Som forelder har du en rettighet til å vite at barnet ditt har det ok. Jeg hadde ikke funnet meg i situasjonen, og tatt de grepene det var nødvendig å ta for å far til å innse at kommunikasjon er nødvendig når man har felles barn. Uansett. 

 

Nei, jeg mener at når man har såpass kort tid med felles barn (type helgesamvær), så synes jeg de skal få ha den tiden sin i fred uten å måtte rapportere. Skjer det noe, så vil barnemoren (eller barnefaren) selvfølgelig få beskjed. 

 

Hvis jeg kommer opp i en slik situasjon, det jeg får barn og vi blir skilt og jeg er den som får kortest samværstid, da blir samværet med barnet desto viktigere, og da vil jeg ikke sløse vekk verdifull tid med å måtte rapportere til eksen. 

Anonymous poster hash: 5567f...00b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nei, jeg mener at når man har såpass kort tid med felles barn (type helgesamvær), så synes jeg de skal få ha den tiden sin i fred uten å måtte rapportere. Skjer det noe, så vil barnemoren (eller barnefaren) selvfølgelig få beskjed. 

 

Hvis jeg kommer opp i en slik situasjon, det jeg får barn og vi blir skilt og jeg er den som får kortest samværstid, da blir samværet med barnet desto viktigere, og da vil jeg ikke sløse vekk verdifull tid med å måtte rapportere til eksen. 

Anonymous poster hash: 5567f...00b

 

Sløse vekk verdifull tid ?? Herregud hvor lang tid kan det ta å svare på en sms? Det er uansett vanlig høflighet å svare når noen ringer eller sender sms, jeg regner med at denne faren svarer alle andre. Herregud, hva er vitsen med å lage mer bråk ? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sløse vekk verdifull tid ?? Herregud hvor lang tid kan det ta å svare på en sms? Det er uansett vanlig høflighet å svare når noen ringer eller sender sms, jeg regner med at denne faren svarer alle andre. Herregud, hva er vitsen med å lage mer bråk ? 

 

Det handler ikke om å lage bråk, det handler om å respektere andres tid med noen man ikke har hos seg ofte. Poenget er ikke hvorvidt man må "ofre" 5 sekunder på å svare på en sms. Poenget er at man ønsker å ha fullstendig fokus på barnet og ikke ha noen andre forstyrrende momenter i det som er deres tid sammen - alene.

 

Jeg ville iallefall ha hatt den tiden jeg fikk ha med mitt barn i fred, uten at forstyrrende momenter skal virke forstyrrende inn på samværet.

 

Vanskeligere er det ikke.

Anonymous poster hash: 5567f...00b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg synes på den ene side at far og barn skal få være i fred. Samtidig forstår jeg at det er vanskelig å vøre adskilt fra barnet og det hadde vel ikke skadet å svare på en melding?

Men jeg mener ikke at det er en barnevernssak at far ikke svarer. Det kan likevel være greit å drøfte på familievernkontoret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At begge foreldrene får vite at barnet har det bra når den er hos den andre ser jeg på som en selvfølge. Ingen på samvær lever eremittilværelse i en symbiose med hverandre. Å svare på sms til mor eller far evner alle å ta seg tid til. Fullstendig fokus bare på barnet 24/7 er uansett fryktelig usunt og unormalt. Tror ikke at noen har det slik.....

Anonymous poster hash: 32547...0d2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Far har barnet. Han har ikke plikt til å oppdatere deg.

Ikke rart det er mye trøblete forhold. Problemet ditt er ikke din x, eller at du er bekymret. Kontrollbehovet, det er det du har

Anonymous poster hash: 3e67b...381

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler absolutt ikke om at jeg skal ha noe som helst rapport eller oppdatering. Men å skrive ett "ok" på at han har fått beskjeder ang henting,bhg, samvær i ferien etc. Jeg skal hente barnet i en annen by og aner ikke hvor jeg skal møte dem eller når..

Ts

Anonymous poster hash: c2de9...0ea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det handler absolutt ikke om at jeg skal ha noe som helst rapport eller oppdatering. Men å skrive ett "ok" på at han har fått beskjeder ang henting,bhg, samvær i ferien etc. Jeg skal hente barnet i en annen by og aner ikke hvor jeg skal møte dem eller når..

Ts

Anonymous poster hash: c2de9...0ea

Du får nok greie på det i tide. Prøv å kose deg og gjør hyggelige ting når du har barnefri. Far klarer å ta vare på barnet.

Anonymous poster hash: 1f661...88d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg lei. Barnet mitt på 3 år har nå samværshelg hos far. Jeg sitter her nå uten å ha fått svar på en eneste sms eller telefon fra far om at alt er ok. Sånn er det hver gang. Fire dager uten ett pip om at sønnen min har d bra eller hva han gjør. Er dette ok?? Har hatt ett svært trøblete brudd og far er bitter på meg. Jeg har alltid prøvd å legge til rette for at far og barn skal ha samvær. Men han straffer meg altså med å ikke svare på noen som helst meldinger ang henting og andre praktiske ting. Må gjette meg frem. Er så lei!! Noen tips til hva jeg kan gjøre.??

Anonymous poster hash: c2de9...0ea

Kanskje han er møkklei av at du maser om det hele tiden og ikke stoler på at han kan sin jobb som forelder like godt som deg?
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At begge foreldrene får vite at barnet har det bra når den er hos den andre ser jeg på som en selvfølge. Ingen på samvær lever eremittilværelse i en symbiose med hverandre. Å svare på sms til mor eller far evner alle å ta seg tid til. Fullstendig fokus bare på barnet 24/7 er uansett fryktelig usunt og unormalt. Tror ikke at noen har det slik.....

Anonymous poster hash: 32547...0d2

Menn pleier ikke å sende mld og mase om sånt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn pleier ikke å sende mld og mase om sånt

Mas? De fleste fedre vil vel ha en liten oppdatering eller hilsen fra barnet når barnet er hos mor. Man slutter ikke å være mamma og pappa selv om man ikke har barnet hjemme.

Jeg vil absolutt ikke kalle det mas. Å ha en god kommunikasjon gagner barnet. Å holde mor og far som to separate verdener gagner ikke barnet, ei heller mor eller far.

Å svare på en eller to sms er noe alle voksne evner å gjøre.

Anonymous poster hash: 32547...0d2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...