Gå til innhold

Unge prøvere (første barn)?


Poets

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi er 20 og 25 år, og prøver nå på vårt første barn. Er i pp1 😊

Noen andre der ute som prøver på sitt første barn?

Hyggelig å lese/følge andre i samme båt😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 22 og samboeren min er 28. Vi prøver oss på første nå :) er i pp4. EL den uka her en gang. Har ikke 100% regelmessig mens, men håper EL er i gang etter p-pilleslutt. Slutta på pilla for 7 mnder siden.. Men vi har sex regelmessig annenhver dag, så da burde det vel klaffe snart :)



Anonymous poster hash: a3000...deb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 22 og samboeren min er 28. Vi prøver oss på første nå :) er i pp4. EL den uka her en gang. Har ikke 100% regelmessig mens, men håper EL er i gang etter p-pilleslutt. Slutta på pilla for 7 mnder siden.. Men vi har sex regelmessig annenhver dag, så da burde det vel klaffe snart :)

Anonymous poster hash: a3000...deb

Så spennende! Masse lykke til 😃 Selv venter jeg mensen denne uken, så er spent på om den kommer (mellom 12-15 dager siden EL). Regner med den kommer, så vi hopper nok snart inn i pp2!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei :) jeg er ung prøver og prøver på første! jeg er 21 og mannen er 23.. har EL i disse dager (har hatt nesten positiv i 2 dager så satser på at EL er i dag), dette er vel pp3 :) slutter med prevensjon for 7 mnd siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei :) jeg er ung prøver og prøver på første! jeg er 21 og mannen er 23.. har EL i disse dager (har hatt nesten positiv i 2 dager så satser på at EL er i dag), dette er vel pp3 :) slutter med prevensjon for 7 mnd siden

Så kjekt - krysser fingrene for at det klaffer for dere denne pp!😃 lykke til! Jeg sluttet med prevensjon i midten av August, 2,5 mnd siden 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt - krysser fingrene for at det klaffer for dere denne pp! lykke til! Jeg sluttet med prevensjon i midten av August, 2,5 mnd siden

tusen takk :blomst: lykke til til deg og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøver på første barn her også. Begge 22 år :) sluttet på pillen i slutten av august, så PP1 nå etter første ordentlige mens. Venter på TR igjen nå, men håper selvsagt at den ikke kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvere på første barn her også!:) jeg 24 og mannen 28. Sluttet på pillen i fjor og ble gravid i mai, mistet i uke 6 og ikke blitt gravid etter:( DPO 12 i dag og ikm til helgen! Håper ikke den kommer!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) Vi prøver på første barn :) Er 24 og 27. Slutta på p piller for en stund siden, men syklusen har vært helt på bærtur, så det er først nå vi ordentlig kan prøve :) Så er nå i pp2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Propelly

Hei. Er bare nysgjerrig! Hva er det som gjør at dere virkelig har lyst på barn nå? Er i samme alder som dere, tenker tanken selv, men vi er altfor usikker på om det er NÅ vi skal prøve. :-)

Er dere godt etablerte, fast jobb osv alle sammen? Hvilke tanker har dere?

Beklager om dette var litt off topic, men så muligheten til litt hjelp her.. Hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver på første barn her også. Begge 22 år :) sluttet på pillen i slutten av august, så PP1 nå etter første ordentlige mens. Venter på TR igjen nå, men håper selvsagt at den ikke kommer :)

Hei, er i akkurat samme som deg! Sluttet i august, og er i pp1 - venter på mens som jeg håper ikke kommer 😃 Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Er bare nysgjerrig! Hva er det som gjør at dere virkelig har lyst på barn nå? Er i samme alder som dere, tenker tanken selv, men vi er altfor usikker på om det er NÅ vi skal prøve. :-)

Er dere godt etablerte, fast jobb osv alle sammen? Hvilke tanker har dere?

Beklager om dette var litt off topic, men så muligheten til litt hjelp her.. Hehe :)

Hei hei😊

Vi er rett og slett kjempe klare for det! Vi har begge fast jobb og eier leilighet og synes vi er godt etablerte. Jeg har alltid ønsket å være "ung mor" /starte tidlig, så vi bestemte oss rett og slett for det og gleder oss masse. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Propelly

Hei hei

Vi er rett og slett kjempe klare for det! Vi har begge fast jobb og eier leilighet og synes vi er godt etablerte. Jeg har alltid ønsket å være "ung mor" /starte tidlig, så vi bestemte oss rett og slett for det og gleder oss masse.

Er du ikke redd for å gå glipp av mye? Det er det som surrer i huet mitt, samt at jeg har ingen venninner i samme situasjon som jeg er redd jeg kommer til å miste mye kontakt med.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er 25 og 29 (ikke kjempeunge, men ikke gamle heller ;)) Er inne i PP4. HÅPER det skal klaffe for oss snart! Vikariatet mitt går ut august, så hadde vært fint om det ble vår tur snart. Man kan jo håpe at man får forlenget vikariat med stor babybump, men jeg tviler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, er i akkurat samme som deg! Sluttet i august, og er i pp1 - venter på mens som jeg håper ikke kommer Lykke til!

Åh, så gøy! Blir spennende å se fremover da! :-D Lykke til, til deg også!

Endret av Mlmk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Er bare nysgjerrig! Hva er det som gjør at dere virkelig har lyst på barn nå? Er i samme alder som dere, tenker tanken selv, men vi er altfor usikker på om det er NÅ vi skal prøve. :-)

Er dere godt etablerte, fast jobb osv alle sammen? Hvilke tanker har dere?

Beklager om dette var litt off topic, men så muligheten til litt hjelp her.. Hehe :)

Vi er ganske etablerte. Eier leilighet, har vært sammen i fire år, reist masse, opplevd mye sammen. Nå er begge ferdige med studier, og vi har SÅÅ lyst på barn! Føles bare helt riktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei. Er bare nysgjerrig! Hva er det som gjør at dere virkelig har lyst på barn nå? Er i samme alder som dere, tenker tanken selv, men vi er altfor usikker på om det er NÅ vi skal prøve. :-)

Er dere godt etablerte, fast jobb osv alle sammen? Hvilke tanker har dere?

Beklager om dette var litt off topic, men så muligheten til litt hjelp her.. Hehe :)

Hei :)

For vår del er det egentlig bare fordi vi har tenkt så lenge på det. Vi har vært kjempe usikre lenge, men en dag bestemte vi oss bare for at jeg skulle slutte på pillen og så skulle vi ta det derfra. Da har vi snakket om det leeenge, og til slutt fant vi ut at det ville ikke vært så ille om det hadde skjedd nå, og vi vil klare det veldig fint. Vi prøver ikke sånn kjempe hardt enda, finner ikke ut når EL er osv, bare tar det litt som det kommer, og skjer det så skjer det, og da er vi veldig klare :)

For min del er jeg ikke redd for å "gå glipp av noe". Jeg føler jeg har fått "festet fra meg" da man ofte tenker på det, og jeg liker generelt ikke å feste noe særlig heller, så for min del er jeg ikke redd for å gå glipp av noe. Synes heller koselige kvelder med samboeren eller venninner er å foretrekke ;) Vi er jo alle veldige forskjellige, og det jo et stort steg å ta. Selv om jeg er kjempe "redd" så gleder jeg meg veldig til den dagen det skjer. Det er jo ikke barebare å skulle ha ansvar for et lite barn, men i vårt tilfelle er vi begge klar :)

Når det gjelder at ingen venninner er i samme situasjon, så kan man ikke bare tenke slik heller. En av dem i venninngjengen vil jo bli den første uansett, og er man gode venner vil de heller støtte deg enn å "forsvinne" bare fordi de ikke er i samme situasjon. Samtidig tenker jeg at "det passer jo egentlig aldri å få barn", og det var i grunnen det som fikk meg til å slutte. Det spiller ingen rolle om det skjer eller om fem år, og siden vi ønsker det så mye var det ikke lengre tvil om at jeg skulle slutte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Er bare nysgjerrig! Hva er det som gjør at dere virkelig har lyst på barn nå? Er i samme alder som dere, tenker tanken selv, men vi er altfor usikker på om det er NÅ vi skal prøve. :-)

Er dere godt etablerte, fast jobb osv alle sammen? Hvilke tanker har dere?

Beklager om dette var litt off topic, men så muligheten til litt hjelp her.. Hehe :)

Vi har vært gift i to år, begge faste jobber med gode lønninger. Har stort hus, biler og hund. Så for oss er det egentlig veldig klart for å få barn :) håper det klaffer snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du ikke redd for å gå glipp av mye? Det er det som surrer i huet mitt, samt at jeg har ingen venninner i samme situasjon som jeg er redd jeg kommer til å miste mye kontakt med.. :/

Ang dette med venninner så vet man jo aldri. De to som jeg anså som mine beste, er de som gradvis forsvant etter jeg fikk barn, mens andre har overrasket positivt:)

Jeg var også litt engstelig for å være førstemann ute av mine venner, men nå flere år etter, har fortsatt ingen av de andre fått barn. Så jeg er glad jeg ikke ventet på dem for å si det sånn...

Man blir jo også kjent med andre med barn på samme alder.

Men, jeg hører ikke hjemme i denne tråden, så lister meg stille ut igjen;)

Anonymous poster hash: a5b47...edb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anser dere som er 24/25 dere som unge prøvere? Er 25 selv og gravid, men ser ikke på meg selv som ung gravid..:)

Anonymous poster hash: 72aa5...33e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...