Gå til innhold

Hverdagssminke/Formell - Nybegynner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Wow, tusen takk for at du tar deg så god tid for hjelpe :)

Jeg ser hvor mye forskjell det gjør ja. Er det veldig krise hvis man bommer på fargen? Synes det godt viss man har valgt en tone for mørk/lys? Det tar en time inn til nermeste by, så er ikke der så ofte. Tenker derfor å bestille over nett. Men jeg har så lite peil, så burde sikkert tatt meg den tiden.. :)

Anonymous poster hash: cd6ee...d10

Bare hyggelig, det tok meg et par minutter bare :)

Synes det er litt ekstra gøy å vise noen som ikke har gjort det så mye før, for da er det ikke så veldig mye som skal til heller! Forskjellen kan bli veldig markant med bare noen få vink i riktig retning. Også føler man seg så mye freshere etterpå!

Jeg opplever at fargen for det første er veldig drøy i bruk og sitter godt. Samtidig kan du variere selv hvor mye farge du vil legge ved å variere mengden produkt (legge lag på lag). På bildet mitt har jeg kun brukt den mørkeste fargen, et ganske tynt lag. Så tror ikke du kan bomme egentlig, med mindre du er ganske gråblond og fargen blir for rød, noe jeg oppfatter at du ikke er. Den kommer i 5 farger, og jeg bruker Brunette. Du kan se alle fargene f.eks. her. Kanskje bør du gå en nyanse lysere hvis du synes mine ble for kraftige?

Så flink du er til å tegne øyenbryn, ølbriller.

Jeg har selv veldig mørke øyenbryn naturlig, og er dårlig på å nappe dem så de er litt forskjellige. Kommer det smashboxkittet i forskjellige farger, eller passer den ene til alle?

Har du noen gode anbefalninger på øyenbrynskost? (Den du anbefalte fra kicks, hvor dyr er den? :P

Tusen takk! Det var hyggelig å høre. Har aldri hatt så mye hår, så har vel gjort dette daglig i nesten 10+ år nå :)

Det kommer i forskjellige farger, ja. De har vel Auburn, Blonde, Brunette, Dark Brown og Taupe/Soft Brown. Jeg har Brunette, så vil nok anbefale deg Dark Brown (medium brown to black).

Den jeg anbefalte fra Smashbox koster 150 kr fra Kicks sin nettside. Jeg trodde kanskje du kunne få den noen billigere på nettsteder som Sephora.com, Beautybay.com, Strawberrynet.com og Amazon.com, men det viste seg å ikke stemme. Børsten og kitet blir faktisk billigere å kjøpe av Kicks grunnet fraktkostnader/lav krone.

Du har mye mer hår enn meg, så du kan prise deg heldig! :) Pent resultat, forresten!

Tusen takk :blomst:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går fint an å skrubbe det bort fra huden, slik at kun fargen i hårene er igjen. Tipse venninna di om å bruke en peelingkrem over neste gang for å få det bort :)

Når du har blå øyne syns jeg det er fint med brun og champagnefarger til hverdagssminke.

c42e3cb1000635aa4d7e9b9f.jpg

Finnes det en tutorial på denne?

Anonymous poster hash: 7d3e9...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova

Forresten så har jeg et tips om klassisk festsminke, kan kanskje brukes til hverdags også.

post-89885-0-57946200-1432395001_thumb.jpost-89885-0-02478800-1432395018_thumb.jpost-89885-0-13584700-1432395033_thumb.j

Når jeg bruker enkel makeup, bruker jeg bare transparent pudder fra Dr. Hauscka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg Naked Basic 1 eller 2 (1 er varme toner, 2 er kalde) fra Urban Decay. Perfekt starterpalette.

Anonymous poster hash: 1d92b...d27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når hun ikke ønsker shimmer er vel ikke den paletten helt ideell?



Anonymous poster hash: 1d92b...d27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når hun ikke ønsker shimmer er vel ikke den paletten helt ideell?

Anonymous poster hash: 1d92b...d27

Nja, de her nøytrale fargen får henne kanskje på andre tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4zb4ObX.jpg

Her. Bildet er noe rødt, fordi dårlig lys på badet, men you get the point. Ser også at jeg burde ha nappet brynene ;)

For mitt ansikt gjør det i alle fall mye å få brynene på, men som dere ser er jeg heldig og født omtrent uten øyenbryn fra naturens side. :sarkasme:

Så vakre øyne du har! Men man ser veldig godt at øyenbrynene dine har "tegnet" farge på :/ Jeg ville heller farget de, men ikke altfor mørke

Anonymous poster hash: a112b...d37

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mulig å lære noen hvordan de bør sminke seg uten å ha sett vedkommende. Det som er fint på én, kan være helt feil på en annen.



Anonymous poster hash: d65d6...41e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere, setter pris på tips til øyenskyggebase + øyenskygge som er matte UTEN shimmer. Jeg liker ikke når det glitrer over alt etterpå. Det er greit til fest, men ikke hverdags.

Nå har jeg fått gode tips til hvordan jeg kan få orden på bryna mine, så nå er det øynene next ;-)

Jeg har vært veldig fornøyd med å handle hos kicks. Det er 1time til nermeste butikk, så blir som oftest at jeg handler fra nettsiden. Men har ikke funnet de riktige fargene på nettsiden (uten shimmmer).

Setter pris på hjelpen :)

Anonymous poster hash: cd6ee...d10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urban Decay har noen nydelige matte øyeskygger, hvis du er ute etter det.

Like så MAC. Og de selges på Kicks.



Anonymous poster hash: a0073...bd8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du er ute etter BB krem så er Dior Nude BB krem en god BB krem som gir

en naturlig finish og glød til huden.



Anonymous poster hash: a0073...bd8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urban Decay har noen nydelige matte øyeskygger, hvis du er ute etter det.

Like så MAC. Og de selges på Kicks.

Anonymous poster hash: a0073...bd8

Har vist sett meg blind på kicks sider... ser jo nå at utvalget er noe større enn jeg først fikk med meg! :)

http://m.kicks.no/mac-b698/makeup/yne/yenskygge-c126/eye-shadow-p6293

Passer disse i de etuiene med plass til 4 skygger? Eller kommer den som vist på bildet? Klarer ikke se om det står her på siden :P

Anonymous poster hash: cd6ee...d10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har vist sett meg blind på kicks sider... ser jo nå at utvalget er noe større enn jeg først fikk med meg! :)

http://m.kicks.no/mac-b698/makeup/yne/yenskygge-c126/eye-shadow-p6293

Passer disse i de etuiene med plass til 4 skygger? Eller kommer den som vist på bildet? Klarer ikke se om det står her på siden :P

Anonymous poster hash: cd6ee...d10

Den kommer slik som vist på bildet, men du kan selv ta den ut og plassere den i etuiet hvis du ønsker det.

Selv foretrekker jeg Urban Decay øyeskygger, syns de er de absolutt beste på markedet. Og de kan du

også ta ut og sette i 4 paknings etui hvis du kjøper deg det, slik at du kan lage din egen palette.

Anonymous poster hash: a0073...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Jeg synes du er veldig fin uten sminka. Ikke meg som er AB :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest norah

Flere her har nevnt samme produkter jeg skulle til å nevne, men jeg bare gjentar det for å understreke at det er gode valg :ler:

Jeg passer best varme farger selv.

Jeg bruker ikke BBcream på jobb, men heller når jeg skal ut. Smashbox sin og Dior Nude sin er veldig gode, og gir littegrann mer dekk enn en krem, men ikke så mye som foundation. Dior har sluttet med den lyseste fargen, så jeg som er ganske lys skal over på Smashbox sin etterhvert som fører fair/light.

Jeg har MACpaletter, men foretrekker Urban Decay selv. Jeg har både matt og shimmerpalett - og her velger du etter om du vil ha kalde eller varmere toner. Den varme matte er denne her. Jeg blir litt "kaldere" av den - så veldig varm er den absolutt ikke. Om du googler "mac dupe urban decay basic palette(1 for varm og 2 for kald)" så får du forslag til skygger, og kan sammenlikne toner og hva du liker best.

Jeg er veldig glad i litt skimmer og ser flat ut med helt matt - så til skimmerskygger bruker jeg denne primeren fra Urban Decay under skimmerøyenskygge , og bruker jeg den matte paletten har jeg på denne her champagneskimmer primer fordi jeg liker at det blir bittelitt "småglødete" under helt matte skygger, men det er smak og behag.

Jeg har den brynsgreia fra Smashbox som noen her viser til, og den er veldig god. Anastasia som noen her linket til skal også være veldig bra.

Om du vil ha litt farge på leppene men ikke leppestift har Burts Bees noen veldig fine leppepomader, ellers likte jeg veldig godt Urban Decays leppestift i fargen Lovelight og har likt veldig godt Dior sine sheer leppestifter.

Av mascaraer går det veldig på type øyevipper du har - og hvilken effekt du ønsker. Jeg synes Max Factor 2000 calories er et veldig bra og rimeligere alternativ enn type Dior og de andre til 300 kroner(jeg bruker opp mascara utrolig fort), og om du vil ha mer naturlig utseende så liker mange Cliniques mascara.

Jeg er for tiden en ganske trøtt mamma med konstant sliten fjes, så jeg velger concealer under øynene for lysne litt opp og gi litt småglød. Jeg liker godt MAC sin Pro Longwear, og var også fornøyd med Clinique sin Airbrush concealer. Begge disse to gjør at en ser litt mindre jævlig ut etter våkenetter :P

Av solpudre må du velge et diskret ett - jeg er superlys i huden og trodde ikke jeg kunne bruke det, men MAC har faktisk et veldig diskret ett i Golden som passer selv de lyseste hudtoner. Jeg tar bare på bittelitt, og velger en mer rosatonet blush for kinnene.

Om du trenger matte ned huden har jeg hørt endel bra om Smashbox sitt Halo pudder, ellers har jeg god erfaring med The Balm Sexy Mama setting powder, men jeg har så tørr hud at jeg kun har brukt det noen få ganger. Blotting papers er ofte en like god løsning istedetfor å pudre ned huden(fjerner olje fremfor å legge sminke over og tette til).

Ellers liker jeg skimrende bruntonede eyelinere, f.eks Teddy til Mac - men MAC og andre merker har også mange matte i brunfarger som passer bedre enn sort til de fleste.

Oppsummert: om du kun skal kjøpe en ting, velg paletten til Urban Decay(eller en tilsvarende til The Balm) - den er genial. Jeg ELSKER skimmerpaletten, men du sier jo at du misliker skimmer, så da skal jeg ikke tvinge det på deg ;)

Neglelakk: OPI, Inglot eller andre merker som ikke har de tre farlige stoffene(jeg ikke husker hva heter, google det): farger som Bubblebath etc er veldig diskret og hverdagslig og kan legges på veldig raskt.

Ellers anbefaler jeg deg å lese litt(eller spørre) på www.sminkeforum.com - men det blir fort superdyrt(av erfaring..............)

Endret av norah
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kommer slik som vist på bildet, men du kan selv ta den ut og plassere den i etuiet hvis du ønsker det.

Selv foretrekker jeg Urban Decay øyeskygger, syns de er de absolutt beste på markedet. Og de kan du

også ta ut og sette i 4 paknings etui hvis du kjøper deg det, slik at du kan lage din egen palette.

Anonymous poster hash: a0073...bd8

Urban Decay er jo verdenskjente når det kommer til sine nøytrale øyenskyggepaletter, så hvorfor du ikke sjekker de ut forstår jeg ikke. Fåes nå også på Kicks; http://m.kicks.no/urban-decay-b893/makeup/yne-c124/naked-basics-p65118

Anonymous poster hash: 1d92b...d27

Ok, takk :) Da skal jeg sjekke ut Urban Decay :) Jeg har noen gamle mac skygger liggende + haugevisav bomkjøp av IsaDora/Maybeline/MaxFactor osv.. Jeg syns skyggene jeg har fra mac er gode, men de er sikkert over 5 år gamle og noe oppbrukt.

Anonymous poster hash: cd6ee...d10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...