Gå til innhold

Daten og hans relasjon til sin eks


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De var samboere noen år, og det ble slutt for to år siden. Men helt fram til nå har de truffet hverandre et par ganger i måneden, og hatt sex osv. At de ikke skal ligge sammen mer så lenge vi har noe gående er klart, men hadde dere godtatt å la de treffes som venner, på hjemmebesøk og sånn, bare de to? Vi er helt i startfasen, for øvrig.



Anonymous poster hash: 97305...1a8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det hadde jeg ikke godtatt. De har ikke barn sammen heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det hadde jeg ikke godtatt. De har ikke barn sammen heller?

Nei.

Det han sier er at de har hatt denne "ordningen", om at de kan holde på slik så lenge ingen av dem er involvert med noen andre, og at om noen av dem er det, så kan de fortsatt være venner og treffes, men ikke gjøre noe intimt. Det er ikke det at jeg tror det vil skje noe, men når man er vant med å være sammen og.. Samtidig er det også en grunn til at de ikke er sammen lenger. Jeg er ikke noe sjalu type heller, men det er kanskje litt rart om han har henne på besøk en kveld uansett? Virker litt feil?

Anonymous poster hash: 97305...1a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tror du ikke det vil skje noe? Du kjenner han knapt? Ser ikke helt hvorfor de skal klare å holde fingrene fra hverandre plutselig.

Hva var grunnen til at det ble slutt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var samboere noen år, og det ble slutt for to år siden. Men helt fram til nå har de truffet hverandre et par ganger i måneden, og hatt sex osv. At de ikke skal ligge sammen mer så lenge vi har noe gående er klart, men hadde dere godtatt å la de treffes som venner, på hjemmebesøk og sånn, bare de to? Vi er helt i startfasen, for øvrig.

Anonymous poster hash: 97305...1a8

Det der hadde blitt for mye for meg i og med det at sexen ikke sluttet da forholdet var over ja, og jeg hadde sagt nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der hadde blitt for mye for meg i og med det at sexen ikke sluttet da forholdet var over ja, og jeg hadde sagt nei.

Jepp. Dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor tror du ikke det vil skje noe? Du kjenner han knapt? Ser ikke helt hvorfor de skal klare å holde fingrene fra hverandre plutselig.

Hva var grunnen til at det ble slutt da?

Slutt pga. manglende følelser. Sier at det ikke er snakk om noe annet enn en praktisk ordning som har fungert for dem begge, at det er bedre enn ingenting med mindre man har noe annet på gang.

Anonymous poster hash: 97305...1a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der hadde blitt for mye for meg i og med det at sexen ikke sluttet da forholdet var over ja, og jeg hadde sagt nei.

Ja, grensen bør gå ved hjemmebesøk, bare de to? Kontakt ellers kan jeg godta, men det blir litt spesielt.

Poenget er at han hadde besøk av henne i går, de satt visst og så på semifinalen i Eurovision, og spilte noe spill. Men det skal ikke ha skjedd noe mer enn det, fordi han skal ha sagt at det ikke "passer nå" fordi han har noe på gang med noen andre (meg). Og det blir vel uansett feil av meg å snakke med henne og spørre om dette?

Anonymous poster hash: 97305...1a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han vil ha deg, er han passe dum som forteller det :fnise: Hadde ikke giddet om jeg var deg.

Endret av Evilposelos
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han vil ha deg, er han passe dum som forteller det :fnise: Hadde ikke giddet om jeg var deg.

Han sier at han vil være ærlig, ikke har noe å skjule.

Anonymous poster hash: 97305...1a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sier at han vil være ærlig, ikke har noe å skjule.

Anonymous poster hash: 97305...1a8

Ja, men jeg tenker at hvis han ikke har tenkt til å pule henne når dere dater, hvorfor skal han i det hele tatt nevne det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok dette er på grensen av hva jeg hadde godtatt. Typen er venner med jenter han har låget med, men ikke ekser. Eksen blir liksom noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, grensen bør gå ved hjemmebesøk, bare de to? Kontakt ellers kan jeg godta, men det blir litt spesielt.

Poenget er at han hadde besøk av henne i går, de satt visst og så på semifinalen i Eurovision, og spilte noe spill. Men det skal ikke ha skjedd noe mer enn det, fordi han skal ha sagt at det ikke "passer nå" fordi han har noe på gang med noen andre (meg). Og det blir vel uansett feil av meg å snakke med henne og spørre om dette?

Anonymous poster hash: 97305...1a8

veldig spesielt...

enda mer spesielt å fortelle deg det når dere er helt i startsfasen som du skriver

Anonymous poster hash: bb1c0...687

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er jo at de sikkert kan treffes uten at noe fysisk skjer. Men emosjonelt.. blir man virkelig ferdig med eksen når man fortsatt treffes jevnlig?

Mulig jeg er litt firkanta, men for meg hadde det vært viktig å se fremover. Selvsagt støter man kanskje på eksen i en bursdag/bryllup etc, men å henge sammen kun de to, det ser jeg ikke poenget med.



Anonymous poster hash: c12f2...6cf
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er jo at de sikkert kan treffes uten at noe fysisk skjer. Men emosjonelt.. blir man virkelig ferdig med eksen når man fortsatt treffes jevnlig?

Mulig jeg er litt firkanta, men for meg hadde det vært viktig å se fremover. Selvsagt støter man kanskje på eksen i en bursdag/bryllup etc, men å henge sammen kun de to, det ser jeg ikke poenget med.

Anonymous poster hash: c12f2...6cf

Det er klart man kan være helt ferdig med eksen sin om man fortsatt treffes jevnlig. Mellom meg og eksen var det til og med på en måte slutt før det var slutt, men vi går veldig godt sammen som venner. Jeg skjønner meg ikke på denne filosofien som mange ser ut til å ha, som sier at det ikke er noe "poeng" å være venn med ekser. Hvis man er nettopp det, gode venner, hvorfor skulle man prinsipielt ønske å ligge unna hverandre? For ikke å gjøre den nye kjæresten usikker? Det er for mye å kreve.

Anonymous poster hash: 0e381...ee0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er klart man kan være helt ferdig med eksen sin om man fortsatt treffes jevnlig. Mellom meg og eksen var det til og med på en måte slutt før det var slutt, men vi går veldig godt sammen som venner. Jeg skjønner meg ikke på denne filosofien som mange ser ut til å ha, som sier at det ikke er noe "poeng" å være venn med ekser. Hvis man er nettopp det, gode venner, hvorfor skulle man prinsipielt ønske å ligge unna hverandre? For ikke å gjøre den nye kjæresten usikker? Det er for mye å kreve.

Anonymous poster hash: 0e381...ee0

Neida, det kan jo funke fint. Men hva med nye partnere? Jeg hadde nok blitt ukomfortabel, fordi jeg har opplevd å date gutter som ikke var over eksen, enda de påstod det motsatte. Selvsagt skal man jo ha tillit til partneren, men for meg hadde det nok vært ubehagelig at de var sammen alene. I en vennegjeng kunne jeg nok lettere godtatt.

Det er kanskje for mye å kreve, men det kommer jo ann på hvor usikker personen en dater er. Jeg har opplevd utroskap, og dermed skal det litt til for at jeg stoler på menn.

Anonymous poster hash: c12f2...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart man kan være helt ferdig med eksen sin om man fortsatt treffes jevnlig. Mellom meg og eksen var det til og med på en måte slutt før det var slutt, men vi går veldig godt sammen som venner. Jeg skjønner meg ikke på denne filosofien som mange ser ut til å ha, som sier at det ikke er noe "poeng" å være venn med ekser. Hvis man er nettopp det, gode venner, hvorfor skulle man prinsipielt ønske å ligge unna hverandre? For ikke å gjøre den nye kjæresten usikker? Det er for mye å kreve.

Anonymous poster hash: 0e381...ee0

Det blir jo annerledes i dette tilfellet, hvor de har fortsatt å treffe hverandre for å ha sex. Er man helt ferdig med hverandre på den måten, har man ikke sex heller.

TS, jeg hadde nok hatt problemer med å akseptere dette. Jeg synes det er greit å være venner med ekser, om det går helt tydelig frem at det ikke er noe romantisk/ seksuelt igjen mellom partene. Men her ville jeg vært usikker... Sier ikke at det skjer noe mellom dem nå, men jeg ville ha følt et ubehag om jeg var i dine sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vel ikke nektet han, men hadde sagt at det var upassende og rart at bare de to skulle treffes. Men hvis det var flere venner tilstede, og at jeg kunne være med også, hadde det vært en helt annen sak og greit nok. Men at bare de to skulle ha møter, hvorfor det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke likt det nei, og spurt om han kunne latt være å møte henne alene. Kan jo ikke akkurat forlange noe, men hvis han er seriøs med deg burde han ta hensyn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...