Gå til innhold

Hvorfor ser folk ned på menn som får thaidamer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Thailand, Filippinene....samme greie.

Tenk deg å være nederst på hyllen her i Norge, og så komme til et land hvor alle jenter ser på deg som en rik, gammel mann. Spiller ingen rolle at du er 20 år eldre da. :fnise:



Anonymous poster hash: a5dc3...998
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gamle griser som "henter" unge thaikvinner er likestilt med prostitusjon i min bok. Det er ikke kjærlighet mellom to likeverdige parter, men rett og slett grov utnyttelse av en fattig person som ikke har andre muligheter. Jentene hadde nok mye heller blitt sammen med en gjevnaldrende thailender i hjemlandet, hvis økonomien og statusen deres hadde tillatt dem det.

Anonymous poster hash: cef9d...453

Det kan jo bli/være kjærlighet mellom de to. En ensom mann, kanskje 30-45 får ikke napp her i Norge. Reiser til et annet land og finner seg ei jente. Ikke nødvendigvis mye yngre. Det er jo klart at mannen fort blir glad i jenta, og jenta blir sikkert glad i han når han er så hjelpsom og som oftest snill. De ordner jo stort sett alt med språk og jobb osv. for disse jentene. Og sikkert penger til familien hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi menn som ønsker seg en partner, men ikke klarer å finne noen i Norge rundt samme alder, er ofte late menn som ikke gidder å jobbe nok for kjærligheten.

Det er ikke umulig å finne kjærligheten i Norge, du må bare gjøre noe med holdningene dine. Man får som man sår er jo et ordtak



Anonymous poster hash: 80259...1f7
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle griser som "henter" unge thaikvinner er likestilt med prostitusjon i min bok. Det er ikke kjærlighet mellom to likeverdige parter, men rett og slett grov utnyttelse av en fattig person som ikke har andre muligheter. Jentene hadde nok mye heller blitt sammen med en gjevnaldrende thailender i hjemlandet, hvis økonomien og statusen deres hadde tillatt dem det.

Anonymous poster hash: cef9d...453

Ja, huff og huff, jeg er jaggu meg en ordentlig illeluktende drittsekk som var så (u)heldig og traff kona jeg nå er lykkelig gift på 7. året med. Var forferdelig synd at hun ikke heller valgte å søke seg tilbake til den perfekte thailandske eksen sin, som hun og deres 2 år gamle sønn måtte rømme fra etter et 5 års helvete med drikking hver kveld samt påfølgende juling, stjeling av hennes egne sårt opptjente få bath de skulle leve av, for å kunne kjøpe sin daglige Hong Tong. Ga fullstendig faen i sin sønn, sendte ikke èn bath verken for å hjelpe til med å forsørge ham i oppveksten, og heller ikke et knyst å høre i de påfølgende år, i dag er han i 20-åra og bor også lykkelig her i Norge.

Så ja, jeg må i sannhet være en en ekte gammel gris som har frarøvet min underkuede kone et så perfekt thailandsk ekteskap, jeg skammer meg dypt!!

Bare la meg understreke èn "liten detalj" til, nemlig at dette er standarden for svært mange thailandske ekteskap (altså i Thailand) av i dag, og thailandske ektemenn overskygger sannsynligvis de "fæle" nordmennene med mer enn gangetabellen har kapasitet til!

Men dette vet vel du og alle med samme meninger alt om?

Litt kunnskap om realitetene er ofte greit å ha før man uttaler seg!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, huff og huff, jeg er jaggu meg en ordentlig illeluktende drittsekk som var så (u)heldig og traff kona jeg nå er lykkelig gift på 7. året med. Var forferdelig synd at hun ikke heller valgte å søke seg tilbake til den perfekte thailandske eksen sin, som hun og deres 2 år gamle sønn måtte rømme fra etter et 5 års helvete med drikking hver kveld samt påfølgende juling, stjeling av hennes egne sårt opptjente få bath de skulle leve av, for å kunne kjøpe sin daglige Hong Tong. Ga fullstendig faen i sin sønn, sendte ikke èn bath verken for å hjelpe til med å forsørge ham i oppveksten, og heller ikke et knyst å høre i de påfølgende år, i dag er han i 20-åra og bor også lykkelig her i Norge.

Så ja, jeg må i sannhet være en en ekte gammel gris som har frarøvet min underkuede kone et så perfekt thailandsk ekteskap, jeg skammer meg dypt!!

Bare la meg understreke èn "liten detalj" til, nemlig at dette er standarden for svært mange thailandske ekteskap (altså i Thailand) av i dag, og thailandske ektemenn overskygger sannsynligvis de "fæle" nordmennene med mer enn gangetabellen har kapasitet til!

Men dette vet vel du og alle med samme meninger alt om?

Litt kunnskap om realitetene er ofte greit å ha før man uttaler seg!!

Hvorfor velger du å ta dette personlig?

Det er mange historier, men stigmaet har oppstått fordi mange sosialt handicapede menn har tydd til denne løsningen, og mange kvinner fra fattige kår er vilig til å "selge" seg for å oppnå økonomisk trygghet for seg og sin familie. Og nettopp vold og rus sorterer innunder "handicap", og vi ser det dessverre ofte dette i de ekteskapene der hvor kvinnene ikke har noen fluktmulighet. En trenger abslutt ikke være Thailandsk mann for å inneha slike usjarmerende egenskaper.

Det fremprovoserer forståelig nok stor harme, og beklagelig vis har dette blitt normen til tross for at de aller fleste kjenner noen som er i et balansert og jevnbyrdig ekteskap med en dame fra Thailand.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor velger du å ta dette personlig?

Det er mange historier, men stigmaet har oppstått fordi mange sosialt handicapede menn har tydd til denne løsningen, og mange kvinner fra fattige kår er vilig til å "selge" seg for å oppnå økonomisk trygghet for seg og sin familie. Og nettopp vold og rus sorterer innunder "handicap", og vi ser det dessverre ofte dette i de ekteskapene der hvor kvinnene ikke har noen fluktmulighet. En trenger abslutt ikke være Thailandsk mann for å inneha slike usjarmerende egenskaper.

Det fremprovoserer forståelig nok stor harme, og beklagelig vis har dette blitt normen til tross for at de aller fleste kjenner noen som er i et balansert og jevnbyrdig ekteskap med en dame fra Thailand.

Når du skriver sosialt handicapede, tenker du da at det er så ille at en som kanskje er deprimert og angstfull finner seg ei jente? Det er mange som sier nettopp det at siden de fant noen å være med ble de kvitt både depresjon og angst.

Anonymous poster hash: 7e89d...47a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med kvinner fra Norge som drar til Tyrkia for mannfolk?



Anonymous poster hash: 7f35d...44f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du skriver sosialt handicapede, tenker du da at det er så ille at en som kanskje er deprimert og angstfull finner seg ei jente? Det er mange som sier nettopp det at siden de fant noen å være med ble de kvitt både depresjon og angst.

Anonymous poster hash: 7e89d...47a

Nei, jeg mener det er andre ting som gjør de "sosialt handicaped". Depresjon kan være en konsekvens av det.

Sett Ullarred og Peder på Comicland? Eller Arnie Norse? Begge disse vil jeg si er ganske typiske, og begge har selvsagt thai-koner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med kvinner fra Norge som drar til Tyrkia for mannfolk?

Anonymous poster hash: 7f35d...44f

Er jo ikke bedre det! Selvsagt ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, huff og huff, jeg er jaggu meg en ordentlig illeluktende drittsekk som var så (u)heldig og traff kona jeg nå er lykkelig gift på 7. året med. Var forferdelig synd at hun ikke heller valgte å søke seg tilbake til den perfekte thailandske eksen sin, som hun og deres 2 år gamle sønn måtte rømme fra etter et 5 års helvete med drikking hver kveld samt påfølgende juling, stjeling av hennes egne sårt opptjente få bath de skulle leve av, for å kunne kjøpe sin daglige Hong Tong. Ga fullstendig faen i sin sønn, sendte ikke èn bath verken for å hjelpe til med å forsørge ham i oppveksten, og heller ikke et knyst å høre i de påfølgende år, i dag er han i 20-åra og bor også lykkelig her i Norge.

Så ja, jeg må i sannhet være en en ekte gammel gris som har frarøvet min underkuede kone et så perfekt thailandsk ekteskap, jeg skammer meg dypt!!

Bare la meg understreke èn "liten detalj" til, nemlig at dette er standarden for svært mange thailandske ekteskap (altså i Thailand) av i dag, og thailandske ektemenn overskygger sannsynligvis de "fæle" nordmennene med mer enn gangetabellen har kapasitet til!

Men dette vet vel du og alle med samme meninger alt om?

Litt kunnskap om realitetene er ofte greit å ha før man uttaler seg!!

Så jeg som kvinne har valget mellom å være sammen med en deilig kar på min alder, som slår og gud vet hva ,eller en gammel ekkel promp som betaler for meg? Det er ingen mellomting?

Anonymous poster hash: d7551...dec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg mener det er andre ting som gjør de "sosialt handicaped". Depresjon kan være en konsekvens av det.

Sett Ullarred og Peder på Comicland? Eller Arnie Norse? Begge disse vil jeg si er ganske typiske, og begge har selvsagt thai-koner.

Nei, men nå har jeg det. Man kan jo også bli litt rar av ensomhet og ..., ikke vet jeg.

Anonymous poster hash: 7e89d...47a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor velger du å ta dette personlig?

Det er mange historier, men stigmaet har oppstått fordi mange sosialt handicapede menn har tydd til denne løsningen, og mange kvinner fra fattige kår er vilig til å "selge" seg for å oppnå økonomisk trygghet for seg og sin familie. Og nettopp vold og rus sorterer innunder "handicap", og vi ser det dessverre ofte dette i de ekteskapene der hvor kvinnene ikke har noen fluktmulighet. En trenger abslutt ikke være Thailandsk mann for å inneha slike usjarmerende egenskaper.

Det fremprovoserer forståelig nok stor harme, og beklagelig vis har dette blitt normen til tross for at de aller fleste kjenner noen som er i et balansert og jevnbyrdig ekteskap med en dame fra Thailand.

Tar de ikke så personlig, men valgte å bruke deler av min historie for å illustrere noen aspekter rundt thai-norske relasjoner folk flest ikke har de ringeste anelser om bakgrunner og de faktiske forhold rundt. Kan det hjelpe folk til å nyansere bedre og ikke bare blindt følge myter og rykter synes jeg jo det bare er flott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men nå har jeg det. Man kan jo også bli litt rar av ensomhet og ..., ikke vet jeg.

Anonymous poster hash: 7e89d...47a

Det er forskjell på å være alene og å være ensom. Det er også forskjell på å ha livspartner og ha mennesker rundt seg. Slik jeg oppfatter det kan vi mennesker ha ulike behov for den type omsorg som følger med et parforhold.

MEN, et parforhold der hvor materielle goder er en betingelse er ikke godt nok. Hvilket er årsaken til mange, ikke alle, forhold mellom én fra et rikt og trygt land som Norge og én fra fattig land med lav levestandard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar de ikke så personlig, men valgte å bruke deler av min historie for å illustrere noen aspekter rundt thai-norske relasjoner folk flest ikke har de ringeste anelser om bakgrunner og de faktiske forhold rundt. Kan det hjelpe folk til å nyansere bedre og ikke bare blindt følge myter og rykter synes jeg jo det bare er flott.

Det er helt naturlig at en bruker egne referanser og erfaringer når en skal mene noe. Sånn sett er det fint å være gammel :laugh:

Og det er vel en grunn til at Et Lite Stykke Thailand er prisbelønnt. Skulle gjerne sett nye episoder, men må nøye meg med repise for n'te gang nå om dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så jeg som kvinne har valget mellom å være sammen med en deilig kar på min alder, som slår og gud vet hva ,eller en gammel ekkel promp som betaler for meg? Det er ingen mellomting?

Anonymous poster hash: d7551...dec

Joda, og den mellomtingen heter visst "deilig rik norsk promp på din egen alder som betaler for alt du peker på, og ellers lar seg styre til ditt eget forgodtbefinnende, får sex når du føler han har fortjent det, og lydig skifter dekk på cabrioleten din hver høst og vår"

Joda, ehh...f-flott det :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt naturlig at en bruker egne referanser og erfaringer når en skal mene noe. Sånn sett er det fint å være gammel :laugh:

Og det er vel en grunn til at Et Lite Stykke Thailand er prisbelønnt. Skulle gjerne sett nye episoder, men må nøye meg med repise for n'te gang nå om dagen

Sa du gammel??? Fy deg...! :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker automatisk at ingen norske damer vil ha mannen og at han må ty til thaidamer som er lettere på tråden for å skaffe seg dame. Det er flaut.

Anonymous poster hash: a3af9...bf2

Hva er det som er flaut med det? Er ikke alle mennesker like mye verdt? Har ikke alle mennesker like mye rett på et bra liv?

Anonymous poster hash: 05a34...2bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det virker som at disse mennene behandler damene som produkter. Nå i vinter skal jeg kjøpe meg ny jakke, men de er så grusomt dyre i Norge, så jeg kjøper heller i USA. Veldig lik tankegang.



Anonymous poster hash: 9b6f5...f25
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...