Gå til innhold

Broren min vil komme ut av skapet - i bryllupet mitt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, tenk så grusomt om du ikke får 100 prosent oppmerksomhet en hel dag.. Bridezilla.

Anonymous poster hash: f8cdd...901

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår TS godt jeg, synes broren har dårlig dømmekraft når han kommer ut av skapet akkurat den dagen.

Det står i HI at han kom ut for tre uker siden. Slik jeg forstår det er dette første store familesammenkomst/selskap hvor hun skal delta etter hun kom ut. Å tvinge noen inn i skapet igjen fordi det kan bli fokus på dette også, syns jeg er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står i HI at han kom ut for tre uker siden. Slik jeg forstår det er dette første store familesammenkomst/selskap hvor hun skal delta etter hun kom ut. Å tvinge noen inn i skapet igjen fordi det kan bli fokus på dette også, syns jeg er feil.

 

Ja, men jeg forstår TS her, jeg synes hin skal la søsteren sin få ha sin store dag i fred.

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes han burde "komme ut" før bryllupet. I et bryllup så burde man nesten la brudeparet få all oppmerksomheten de ønsker, da det er de som har laget denne festen. Jeg tror det hadde vært fint, jeg - om han hadde kommet ut et par uker før bryllupet, og når bryllupet står møter han opp i kjempevakker kjole og eventuelt hår og sminke, og tar pusten fra alle. (Selvsagt ikke i en hvit kjole som tar oppmerksomheten fra bruden, men vakker likevel. :) )

 

Folk sier ting som "hvis TS er glad i broren sin lar hun han gjøre dette" men hva med det omvendte? Hvis broren er glad i TS så burde han også la henne få denne ene dagen? Så kan han(/hun) få sin dag når han(/hun) gifter seg. Et bryllup skal handle om brudeparet (synes jeg) og da, enten man er i bryllupet som en venn, fjern slektning eller bror, gjør man det man kan for å ikke ta oppmerksomheten fra brudeparet.

Det står i hovedinnlegget at hun kom ut for tre uker siden. Slik jeg forstår det er dette først familiesammenkomst/selskap hun skal være med på etter hun kom ut av skapet. Det kommer sikkert til å bli noe snakk, men hvor mye fokus det får styrer brudeparet i stor grad. Er bruden potte sur fordi hennes bror kommer i kjole er det klart det blir mer snakk og fokus på det enn om hun omfavner henne som hun er, også denne dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men jeg forstår TS her, jeg synes hin skal la søsteren sin få ha sin store dag i fred.

Hvis hun skal ha sin store dag i fred bør hun la være å invitere noen. Det er alltids noen som gjør mer ut av seg enn andre. Hvor mye snakk det blir om hennes nå søster tenker jeg hun i til en viss grad styrer litt selv: oppfører hun og de andre i familien som dette er normalt, blir det ikke så mye snakk som det vil kunne bli om de eller hun er tydelig sure fordi hun kommer i kjole og ikke dress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er greit at folk er forståelsesfulle for den som har gått ut av skapet, men jeg må innrømme jeg forstår TS her, og da er jeg en av de som er strengest når det kommer til bridezillafakter på forumet.  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv et søsken som er midt i en sånn prosess, og jeg er så ufattelig stolt av h*n! Jeg har selv sett med egne øyne hvor tøft det kan være, og hvor mye mot det kreves.

Synes det er rett og slett smålig å oppføre seg sånn som du gjør TS. Skam deg.

Anonymous poster hash: f8cdd...901

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke TS.

Man er ikke brideilla fordi man ikke vil at det er en ut av skapet-story som skal dominere bryllupet sitt. Jeg hadde nektet det i absolutt alle store selskap med en annen hovedperson jeg. Dåp, konfirmasjon, begravelse, bursdagsfeiring, bryllup etc. Helt uaktuelt å stjele noens dag på en slik måte.

Anonymous poster hash: c0115...56a

Men hvorfor? Hvorfor kan man ikke dele denne store dagen med et forhåpentligvis nært og kjært familiemedlem? Jeg hadde syntes det var SÅ koselig om jeg hadde hatt en bror som endelig var klar til å komme ut, og på en så tøff måte og! Det blir jo ikke å stjele dagen, men å gjøre den enda mer spesiell.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor? Hvorfor kan man ikke dele denne store dagen med et forhåpentligvis nært og kjært familiemedlem? Jeg hadde syntes det var SÅ koselig om jeg hadde hatt en bror som endelig var klar til å komme ut, og på en så tøff måte og! Det blir jo ikke å stjele dagen, men å gjøre den enda mer spesiell.

 

Det synes du, og det synes jeg. Men TS vil ha en dag som er bare sin og det må være greit synes jeg. Respekten må gå begge veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes du, og det synes jeg. Men TS vil ha en dag som er bare sin og det må være greit synes jeg. Respekten må gå begge veier.

Selvfølgelig, men jeg skulle gjerne sett en bedre begrunnelse for å tvinge sin egen bror til å være noe han ikke er for å kunne være verdens midtpunkt i noen timer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig, men jeg skulle gjerne sett en bedre begrunnelse for å tvinge sin egen bror til å være noe han ikke er for å kunne være verdens midtpunkt i noen timer

 

Trenger hun en annen begrunnelse enn at hun vil ha sin store dag alene, at hun ikke vil at broren skal være noe snakkis i bryllupet sitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger hun en annen begrunnelse enn at hun vil ha sin store dag alene, at hun ikke vil at broren skal være noe snakkis i bryllupet sitt?

 

Da syns jeg hun rett og slett skal la være å invitere henne.

 

Syns det er bedre at TS nekter henne å komme, og trekker invitasjonen, enn at TS forventer at hun skal gå inn i skapet igjen fordi det "ikke passer seg". 

 

Så at dette var et av dine første forslag, og det er faktisk bedre når alternativet er verre etter min mening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig, men jeg skulle gjerne sett en bedre begrunnelse for å tvinge sin egen bror til å være noe han ikke er for å kunne være verdens midtpunkt i noen timer

Fordi det finnes timer etter bryllupet igjen? Å annonsere at man kommer ut av skapet som transe under et bryllup er rimelig idiotisk, da blir nemmelig all oppmerksomheten rettet rundt broren til TS på hennes og hennes manns dag. Jeg syns det er rimelig respektløst. Det er akkurat som om jeg skulle annonsert at jeg var gravid under familiebursdagen til søskenbarnet mitt. All oppmerksomhet hadde blitt rundt meg, og det er feil på noens andre dag.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger hun en annen begrunnelse enn at hun vil ha sin store dag alene, at hun ikke vil at broren skal være noe snakkis i bryllupet sitt?

Om broren allerede har gått ut av skapet blir det en snakkis uansett. Og om broren ikke kommer som noen andre foreslår blir det nok iallfall en snakkis. Så personlig tror jeg det beste for TS er å bite i det sure eple å la broren komme slik han vil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så Emilie er din søster? for i innlegget hun har skrevet så er det kusinens bryllup hun er invitert til, ikke søsteren ;)



Anonymous poster hash: 10dd9...ca5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trenger hun en annen begrunnelse enn at hun vil ha sin store dag alene, at hun ikke vil at broren skal være noe snakkis i bryllupet sitt?

Ja det synes jeg. Hun er jo fortsatt bruden og dagens midtpunkt. Det er grenser for hvor lenge man gidder å snakke om broren, selv om denne har gjort et dristig valg. Hadde det ikke vært det ene hadde deg sikkert vært noe annet "sjokkerende" å snakke om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det finnes timer etter bryllupet igjen? Å annonsere at man kommer ut av skapet som transe under et bryllup er rimelig idiotisk, da blir nemmelig all oppmerksomheten rettet rundt broren til TS på hennes og hennes manns dag. Jeg syns det er rimelig respektløst. Det er akkurat som om jeg skulle annonsert at jeg var gravid under familiebursdagen til søskenbarnet mitt. All oppmerksomhet hadde blitt rundt meg, og det er feil på noens andre dag.

Ikke hvis bruden stiller opp for broren og viser for alle gjestene at dette er en berikelse for hennes dag. Gjestene kommer jo ikke akkurat til å glemme at de er i bryllupet til Per og Kari selv om broren til Kari går i kjole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, innlegget handler om at Emilie (bloggeren) er invitert i KUSINENS bryllup. 

TS; er bloggeren personene du snakker om, eller bare en referanse?



Anonymous poster hash: 10dd9...ca5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, ditt bryllup, men får være måte på hva du forventer av folk . de kommer ikke til å sitte å stirre på deg i all ære hele dagen heller. Noen kommer til å gjøre ett eller annet, godt eller vondt =p kan jo like godt være broren din som endelig tørr å være seg selv. Det er jo kjempe fint og en god ting å huske fra bryllupet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...