Gå til innhold

Broren min vil komme ut av skapet - i bryllupet mitt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det et prinsessebryllup på gang? :rolleyes: Det er i grunnen merkelig hvor selvopptatte mange jenter blir når de skal gifte seg. Livredde for at noen skal stjele oppmerksomheten fra dem i 5 minutter.



Anonymous poster hash: bc606...921
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Coolaid

Kjære ts:

 

Du er heldig, du har ikke noe skap å komme ut av. Tenk hvor enkelt livet ditt er i forhold til din brors....

 

Jeg har ikke lest hele tråden men tenker at du får en god del råd om å vise raushet ovenfor din bror. Det er kanskje noe spesielt å velge ditt bryllup å komme ut av skapet på, men så hva? - Start med å støtte broren din og gi han en god klem. Verden er større enn ditt lille univers hvor du tydeligvis har lyst til å være både solen, månen og stjernene.

 

Jeg forslår at du godtar din bror akkurat som han er. Dette kan bli tidenes bryllup som alle husker på en god måte, det handler bare om hvordan du tenker om det. 

 

Du inviterer din bror fordi han er din bror, det har ikke noe å si om han trives best i kvinneklær eller har en annen legning. Han er et menneske akkurat som du.

 

Ta det som en enorm tillitserklæring, vis deg den verdig. Det kommer fortsatt til å være brudeparets dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

 

Er det et prinsessebryllup på gang? :rolleyes: Det er i grunnen merkelig hvor selvopptatte mange jenter blir når de skal gifte seg. Livredde for at noen skal stjele oppmerksomheten fra dem i 5 minutter.

Anonymous poster hash: bc606...921

 

Helt enig. Og hver gang lurer jeg på om bruden glemmer brudgommen. Det virker som om han bare er en statist..... Jeg, jeg, jeg........  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at jeg skjønner TS godt.  Jeg har venner som er transer, og hadde en mann ønsket å gå i kjole i mitt bryllup så hadde det ikke vært noe problem, men man velger ikke et bryllup som dagen for å komme ut av skapet, og spesielt ikke sin egen søsters bryllup.  Tre uker før man gifter seg er heller ikke tiden der man som regel har overskudd til å ta inn over seg så store omveltninger.

 

TS sin bror bør enten ta skrittet ut nå og informere sine nærmeste, og la dem venne seg til tanken litt før den store dagen, eller venter til etterpå.  Det bør også være mulig å møtes på halvveien, som at bordkort står i gammelt navn og han bruker f.eks en feminin dress, heller enn en typisk dragqueen kjole (noe jeg regner med at han uansett ikke hadde tenkt til å bruke).

 

Og TS, jeg skjønner at det føles ille nå, men jeg lover deg at det blir bedre med tiden når du har fått vennet deg til tanken.

Enig i dette!

Hadde broren vært åpen om dette tidligere, hadde jeg absolutt støttet ham i å gå i kjole, men man bruker ikke andres bryllup til å komme ut av skapet. Uavhengig av hvilket skap det er.

Og før noen beskylder meg for å være bridezilla: jeg er ikke brud i det hele tatt.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær litt raus, da! Det får du mer igjen for enn å være kjip dramaqueen.

Det er broren som er dramaqueen. Han velger å komme ut av skapet i et bryllup. Da ber han om å være kveldens midtpunkt. Hadde han kommet ut tidligere hadde det sikkert ikke vært noe problem at han bruker kjole.

Bare for å ha det klart: jeg er ikke brud og ene broren min er homofil.

Anonymous poster hash: deaee...100

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger å overse at du kaller dette en fase, og at du generelt virker svært lite støttende her.

Men hvor hyggelig tror du at får det i bryllupet ditt når du veit at broren din har det fælt? Er ikke poenget med bryllupp at det skal være en dag for både gjestene og brudeparet?

Jeg hadde aldri klart å kost meg i mitt eget bryllupp om jeg visste at mitt eget fokus på meg selv og mitt gikk på bekostning av gjestenes trivsel.

Edit: det står også i HI at hun kom ut "av skapet" for tre uker siden.

Endret av Evans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

All respekt for transer, men dette er feil dag å komme ut av skapet på. Hvilken som helst annen dag, bare ikke på din bryllupsdag! Det er din og din manns dag. Den skal bli husket for det, ikke at det var dagen broren din kom ut av skapet. Så lenge du ikke vil, bør han respektere det. Noen annet er bare selvopptatt av ham.

Anonymous poster hash: b2a19...2fa

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

All respekt for transer, men dette er feil dag å komme ut av skapet på. Hvilken som helst annen dag, bare ikke på din bryllupsdag! Det er din og din manns dag. Den skal bli husket for det, ikke at det var dagen broren din kom ut av skapet. Så lenge du ikke vil, bør han respektere det. Noen annet er bare selvopptatt av ham. Anonymous poster hash: b2a19...2fa

Hun kom ut av skapet for tre uker siden står det i HI. Og trolig vil hun derfor ikke tilbake i skapet i familie og selskapssammenhenger. Hvorfor skal den som gifter seg bestemme at folk må inn i skapet igjen fordi det ikke passer seg den dagen?

Er TS rolig, behandler sin nå søster med respekt tror jeg ikke fokus vil bli på selve søsteren. Folk som ikke har sett henne på lenge vil sikkert hviske og tiske litt, men det blir ikke en stor grie om TS selv ikke gjør det til det. Jeg tror heller folk vil tenke: for en åpen og fin familie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er broren som er dramaqueen. Han velger å komme ut av skapet i et bryllup. Da ber han om å være kveldens midtpunkt. Hadde han kommet ut tidligere hadde det sikkert ikke vært noe problem at han bruker kjole.

Bare for å ha det klart: jeg er ikke brud og ene broren min er homofil. Anonymous poster hash: deaee...100

Eller, sett på en annen måte: hun ber om å få være seg selv, også denne dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fortelle "alle" at man er transe i noens bryllup er respektløst, på samme måte som om noen skulle holdt en tale til brudeparet hvor de også fridde til sin kjærste eller annonserte graviditet i en tale.

Det er feil setting. Du stjeler brudeparets fokus.

Anonymous poster hash: 3ad1d...8ff

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uinviter ham hvis han ikke lover å ta det her en annen dag.

Uinviter...???

Anonymous poster hash: 78435...30e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir helt feil!

Det er ditt bryllup og din dag. Gjør broren din dette mot deg, er han utrolig egoistisk. Han kan komme ut av skapet en annen dag. Hvis han ikke respekterer deg, så bør han la være å komme.

Anonymous poster hash: 978b8...7c4

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La han nå komme som dame da. Gjestene kommer ikke til å glemme deg.

Du virker som en ufyselig søster.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes han burde "komme ut" før bryllupet. I et bryllup så burde man nesten la brudeparet få all oppmerksomheten de ønsker, da det er de som har laget denne festen. Jeg tror det hadde vært fint, jeg - om han hadde kommet ut et par uker før bryllupet, og når bryllupet står møter han opp i kjempevakker kjole og eventuelt hår og sminke, og tar pusten fra alle. (Selvsagt ikke i en hvit kjole som tar oppmerksomheten fra bruden, men vakker likevel. :) )

 

Folk sier ting som "hvis TS er glad i broren sin lar hun han gjøre dette" men hva med det omvendte? Hvis broren er glad i TS så burde han også la henne få denne ene dagen? Så kan han(/hun) få sin dag når han(/hun) gifter seg. Et bryllup skal handle om brudeparet (synes jeg) og da, enten man er i bryllupet som en venn, fjern slektning eller bror, gjør man det man kan for å ikke ta oppmerksomheten fra brudeparet.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Altså, det er min brors liv, men jeg er fryktelig opprørt nå som jeg er sikker på at du kan forstå.

Selvfølgelig har jeg sagt det til ham, men han viser ingen forståelse og bruker masse energi på å forsøke og overbevise meg om at det er grusomt for ham å ha på seg dress. Når jeg forsøker å si ham imot, så refererer han bare til det hersens blogginnlegget.

Anonymous poster hash: 7cae4...41d

 

 

Da trekker du tilbake invitasjonen. Har han holdt seg i så mange år klarer han å fikse et bryllup til. Han kan ta noe litt nøytralt, en bluse + dressbukse med feminint snitt feks. 

 

Det her kan jeg ikke ta seriøst. Hvem er så ond mot sin egen bror??

I tillegg til reklamering for en blogg og hylgrining som om brudgommen er død? Særlig.

 

Ond? Jeg har haugevis av transer og homser som venner og ingen hadde noensinne forsøkt å stjele oppmerksomheten til noen på deres store dag. Denne dagen skal handle om brudeparet. Det blir som å planlegge frieri fra scena i et bryllup. Uansett hva grunnen er, alvorlig sykdom, skap man skal ut av, graviditet, frieri, samlivsbrudd etc, man gjør det ikke i noen andres bryllup! 

 

Stealing the thunder, mildt sagt. 

 

Det er broren som er dramaqueen. Han velger å komme ut av skapet i et bryllup. Da ber han om å være kveldens midtpunkt. Hadde han kommet ut tidligere hadde det sikkert ikke vært noe problem at han bruker kjole.

Bare for å ha det klart: jeg er ikke brud og ene broren min er homofil.

Anonymous poster hash: deaee...100

 

Helt enig med deg, har selv en homofil bror og flere venner i alle mulige filer og mixer. Ingen jeg kjenner, samme om de er hetero, transer eller klin hakke gale hadde gjort noe slik mot noen i et bryllup.

Anonymous poster hash: c0115...56a

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ond? Jeg har haugevis av transer og homser som venner og ingen hadde noensinne forsøkt å stjele oppmerksomheten til noen på deres store dag. Denne dagen skal handle om brudeparet. Det blir som å planlegge frieri fra scena i et bryllup. Uansett hva grunnen er, alvorlig sykdom, skap man skal ut av, graviditet, frieri, samlivsbrudd etc, man gjør det ikke i noen andres bryllup!

Stealing the thunder, mildt sagt.

Anonymous poster hash: c0115...56a

Eller han trodde du kom til å bli glad og stolt for at han endelig kan være seg selv? Mulig han ikke visste at søsteren hans heller ville være bridezilla enn en å støtte og glede seg med familien sin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eller han trodde du kom til å bli glad og stolt for at han endelig kan være seg selv? Mulig han ikke visste at søsteren hans heller ville være bridezilla enn en å støtte og glede seg med familien sin.

 

Jeg er ikke TS. 

 

 

Man er ikke brideilla fordi man ikke vil at det er en ut av skapet-story som skal dominere bryllupet sitt. Jeg hadde nektet det i absolutt alle store selskap med en annen hovedperson jeg. Dåp, konfirmasjon, begravelse, bursdagsfeiring, bryllup etc. Helt uaktuelt å stjele noens dag på en slik måte. 

Anonymous poster hash: c0115...56a

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Denne tar jeg som anonym:

 

Tre uker før bryllupet mitt bestemte broren min seg for å komme ut av skapet som transe. Plutselig er broren min søsteren min, og vil tiltales ved kvinnenavn (et ytters schtøgt ett, forøvrig). Som om ikke det er ille nok fra før, så sendte han meg nettopp denne linken, og sa at han nekter å komme i bryllupet hvis han ikke kan ha på kjole!

 

Jeg har planlagt dagen min siden jeg var liten jente, og den innebærer ikke at broren min skal gå i kjole og bruke dametoalettet. At han har en litt forvirret periode i livet sitt bør da vitterlig ikke gå utover MIN store dag!? Det er snakk om én dag i livet - én dag! - hvor jeg og min elskede skal stå i sentrum, så kommer broren min og utbasunerer at han har en indre Dame Edna som krever å få komme ut. Jeg vil ikke at bryllupet mitt skal være et Great Garlic Girls-show! Jeg vil ikke at min brors kjole, hår og make-up skal diskuteres. Jeg vil ikke sette et fremmed navn på et bordkort, jeg vil feire dagen min med BROREN MIN!

 

Jeg bare gråter og gråter, forloveden min sier at det er min brors liv og at det er opp til meg hva jeg vil svare. Hvordan kan jeg få broren min til å legge fra seg ideen om at bryllupet mitt er den perfekte arena til å komme ut av skapet?

 

 

Anonymous poster hash: 7cae4...41d

Anonymous poster hash: 7cae4...41d

 

Din store dag, skal gå utover hans/hennes lykke?

Jeg ser ikke problemet her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din store dag, skal gå utover hans/hennes lykke?

Jeg ser ikke problemet her...

Det tenker jeg og. Jeg hadde falt av stolen om broren min hadde gjort noe slikt, men jeg hadde latt han gjøre det om det var rett for han. Syntes det er bra han sier ifra på forhånd iallfall så slipper du sjokket der og da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er det et prinsessebryllup på gang? :rolleyes: Det er i grunnen merkelig hvor selvopptatte mange jenter blir når de skal gifte seg. Livredde for at noen skal stjele oppmerksomheten fra dem i 5 minutter.

Anonymous poster hash: bc606...921

 

 

Trenger ikke å være prinsessfakter på folk bare fordi de vil ha bryllupsdagen sin litt alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...