Gå til innhold

skal man egentlig vaske katten?


Gjest Christina146

Anbefalte innlegg

Youtube har latt den stå der i over to år. Så de tar ikke dyremishandling på alvor. Rapporterte fordet......

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den idiotkjerringen som kaster katten i vannet :frustrert: Har rapportert jeg også!

TS:

Nei,jeg har heller aldri vasket kattene mine. Det er jo blant de rensligste kjæledyr som finnes, så synes det er totalt overflødig. Men min tidligere katt, som likte lange oppdagelsesferder ute og gjerne kom hjem ganske skitten elsket at jeg tørket over pelsen med en lett fuktet klut slik at det verste ble fjernet.Resten vasket han selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Det står 'legg til', 'del' og 'mer' under videoen. På mer kan du rapportere.

Vil og rapportere men finner ikke kategorien som passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christina146

Ts her:

Takk for svar alle sammen!

Og til denne videoen som ble lagt ut, må jeg bare si at jeg fikk helt vondt inni meg. Også står de der og ler mens pus prøver å komme seg opp fra vannet! Usselt gjort. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to langhårede Maine Coon. De får oljete pels og får derfor en dusj ca hver åttende uke. Det går helt fint, det blir verken biting eller kloring, siden de er vant til det fra de var små.

Har du derimot en katt som er redd og blir stresset når den blir badet, synes jeg det bare bør gjøres dersom det er helt nødvendig, for eksempel fordi den har fått noe i pelsen den ikke må få i seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Badet min et par ganger når hun var kattunge. Anger på at jeg ikke fortsatte. Nå er det et helvete når hun har bæsj som har satt seg fast i pelsen bak på rumpa. Hun er semilanghåret. Heldigvis skjer det ikke så ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ofte det hjelper å venne de til det :P min nakenfis på 9 måneder er fortsatt ikke noe glad i å vaskes, selvom han blir badet 1 gang i uken! Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ofte det hjelper å venne de til det :P min nakenfis på 9 måneder er fortsatt ikke noe glad i å vaskes, selvom han blir badet 1 gang i uken! Hehe

Nei, det spørs. Mi blir helt hysterisk. Har hendt at jeg bare har klippet bæsjen bort hvis det ikke er smurt utover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det spørs. Mi blir helt hysterisk. Har hendt at jeg bare har klippet bæsjen bort hvis det ikke er smurt utover.

Hehe! Klippet bort faktisk :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Dusten her i huset har falt ned i dass flere ganger, og da har jeg vasket han skikkelig. Da er klørne fult ute, og han hater meg i flere dager etterpå :trist: Tar jevnlig og går over pelsen hans med en våt klut for å fjerne overfladisk møkk, fordi når han gnir seg inntil dørkarmer og lignende har de en tendens til å få flekker. Hadde han sluttet å rulle seg på bakken hadde ikke det vært et behov det heller -.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Ts her:

Takk for svar alle sammen!

Og til denne videoen som ble lagt ut, må jeg bare si at jeg fikk helt vondt inni meg. Også står de der og ler mens pus prøver å komme seg opp fra vannet! Usselt gjort. :(

De omtaler pusen som "it" og "the cat", så skulle ikke forundre meg at det er en random nabokatt de bestemte seg for å plage? Psykopatiske drittunger, hadde det vært min katt og jeg hadde bustet de hadde jeg dyttet de uti hele gjengen og gitt de en på snørra hver gang de prøvde å komme seg opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasket katten en gang, og det var etter han hadde gnidd seg inntil et grantre.. Han ble full av kvae og barnåler :( ble mye skriking fra hans side i dusjen, men malte fornøyd når jeg pakket han inn i håndkle etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser ikke bryet med å vaske katter, men mindre det er spesielle situasjoner. Jeg har en langhåret, kritthvit katt, og stortsett ser hun ren og pen ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, joda, har måttet bade mine to et par ganger. De er innekatter, og hun korthårede svetter endel. Mest under labbene, på poteputene, men sist hun måtte bade var det fordi det faktisk luktet av dyna når hun hadde ligget der (her har pusene alltid hatt sin faste plass i sengen hos oss). Tok faktisk over en uke før jeg skjønte at det var katten lukten kom fra, da det ikke "oste" av henne på noen måte. Men når jeg fant det ut, da ble det bading. Hun hater vann, og er utrolig sterk. Endte med at jeg måtte kjøpe beroligende tabletter til henne, fordi dyrlegen nektet å ta pelsstell på pusen. Etter badet var hun veldig misfornøyd en kort stund, men innen en time ville hun ha kos igjen. Hun andre er langhåret, og også hun sliter med at bæsj setter seg fast bak i pelsen. Ettersom hun også hater å bade, klipper jeg det bare rett ut av pelsen hennes. Her består pelsstellet i at hun konstant går rundt og ser ut som hun har hatt en skikkelig dårlig time hos frisøren, men heldigvis, hun bryr seg ikke i det hele tatt! Nå har hun dessverre klart å få en stor knute helt oppi baken, som jeg ikke helt vet hvordan jeg skal få bort. Hun er livredd barbermaskiner.



Anonymous poster hash: d586a...4cc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skylt forsiktig av kattene i dusjen ved et par anledninger, langhåret katt med diare feks. Bruker en temperatur jeg selv kunne dusjet i og dusjer kun den delen av kroppen som er skitten. Har gått veldig greit og kattene har som regel ikke blitt så veldig stresset. Bruker selvfølgelig ikke såpe, men har noen ganger måttet vaske forsiktig med en klut.



Anonymous poster hash: 3d385...aae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oj, joda, har måttet bade mine to et par ganger. De er innekatter, og hun korthårede svetter endel. Mest under labbene, på poteputene, men sist hun måtte bade var det fordi det faktisk luktet av dyna når hun hadde ligget der (her har pusene alltid hatt sin faste plass i sengen hos oss). Tok faktisk over en uke før jeg skjønte at det var katten lukten kom fra, da det ikke "oste" av henne på noen måte. Men når jeg fant det ut, da ble det bading. Hun hater vann, og er utrolig sterk. Endte med at jeg måtte kjøpe beroligende tabletter til henne, fordi dyrlegen nektet å ta pelsstell på pusen. Etter badet var hun veldig misfornøyd en kort stund, men innen en time ville hun ha kos igjen. Hun andre er langhåret, og også hun sliter med at bæsj setter seg fast bak i pelsen. Ettersom hun også hater å bade, klipper jeg det bare rett ut av pelsen hennes. Her består pelsstellet i at hun konstant går rundt og ser ut som hun har hatt en skikkelig dårlig time hos frisøren, men heldigvis, hun bryr seg ikke i det hele tatt! Nå har hun dessverre klart å få en stor knute helt oppi baken, som jeg ikke helt vet hvordan jeg skal få bort. Hun er livredd barbermaskiner.

Anonymous poster hash: d586a...4cc

Doper du ned katten fordi det kanskje luktet litt vondt av potene?!! Så du er sikker på at svetten på dyna ikke kom fra deg selv?

Endret av Capricorn
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doper du ned katten fordi det kanskje luktet litt vondt av potene?!! Så du er sikker på at svetten på dyna ikke kom fra deg selv?

Du misforsto meg :o) Kattepusen svetter som regel bare på potene, og det lukter ikke. Men flere år med svette på hele kroppen (antar jeg det må være) så luktet det rett og slett av katten, og lukten satte seg i tekstiler hun var borti/tilbrakte mye tid på. Katten var på daværende tid tretten år gammel, og det var flere år siden hun hadde badet før det. Så ja, hun fikk beroligende tabletter så vi kunne få badet/vasket henne. Her er det ikke snakk om noen form for dyreplageri, men å hjelpe katten i en situasjon hun ikke helt hadde taket på selv, Dere vet da at noen katter når de blir eldre ikke er så flike som de var da de var unge til å vaske seg?

Jeg hadde selvfølgelig aldri dopet ned kjæledyret mitt fordi potene kanskje luktet litt svette, er ikke teit heller. Glad i dyrene mine jeg.

Anonymous poster hash: d586a...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du misforsto meg :o) Kattepusen svetter som regel bare på potene, og det lukter ikke. Men flere år med svette på hele kroppen (antar jeg det må være) så luktet det rett og slett av katten, og lukten satte seg i tekstiler hun var borti/tilbrakte mye tid på. Katten var på daværende tid tretten år gammel, og det var flere år siden hun hadde badet før det. Så ja, hun fikk beroligende tabletter så vi kunne få badet/vasket henne. Her er det ikke snakk om noen form for dyreplageri, men å hjelpe katten i en situasjon hun ikke helt hadde taket på selv, Dere vet da at noen katter når de blir eldre ikke er så flike som de var da de var unge til å vaske seg?

Jeg hadde selvfølgelig aldri dopet ned kjæledyret mitt fordi potene kanskje luktet litt svette, er ikke teit heller. Glad i dyrene mine jeg.

Anonymous poster hash: d586a...4cc

Lett å missforstå og å lage sine egne tanker om hva som kan ha skjedd. Er jo mange rare folk der ute som faktisk ikke behandler dyra så bra.

Bestemor og bestefar hadde en katt som ble 17. Hun luktet ikke akkurat digg på sine eldre dager, alltid flokete og 'pulesveis'...om man kan si at en katt har det? :laugh: Hun var ikke så flink til å ta vare på seg selv lengre. Og hun krevde mye stell og vask. Så jeg ser den.

Har selv en svettpeis av en katt som svetter en del, han er det derimot 'lett' å bade da, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har aldri vasket noen katt med unntak av den stakkars kattungen som falt i do før det ble trukket ned :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...