Gå til innhold

Muslimsk ordfører i Oslo


Gjest FuturePrimitive

Anbefalte innlegg

Så ettersom det har vært bråk tidligere, så er nå dørene stengt? Media elsker jo å grave i gamle saker, og det blir intet unntak her. Samme om ordførerkandidaten har hatt kjøpt tjenester svart eller ikke har uttalt seg om enkelte saker han/hun burde.

Så klart media kommer til å spørre om dette. De har jo til og med nevnt det i artikkelen som det blir linket til i HI. Og det er jo bare bra etter min mening, forutsatt at det ikke blir heksejakt grunnet små naust og kjoler osv.

Det er ikke heksejakt og å grave i gamle saker. Det er fakta. Det handler om hvordan vi ønsker å bygge vårt samfunn og hvilke meninger som er akseptable for en som skal få ledelseposisjon med ansvar for de sterkeste og de svakeste.

Og dette er faktaopplysningene:

1. Hvis noen ikke har klart å gi ett klart svar angående homofili og frihet til å leve ønsker . Så betyr det at de ikke støtter opp om ett samfunn som skal være bygget på humanitært grunnlag. I et samfunn basert på humanisme er man klar og tydelig på at homofile skal få leve fritt og trygt,

2. Homofil legning i strenge muslimske land gir rett til å komme til Norge og få statsborgerskap som politisk flytkning. Det vil si at homofile med muslimsk bakgrunn flykter fra ett hjemland hvor de lever i frykt og kommer til et land som står for frihet, for så å finne ut av at vi har valgt inn en muslim som driver tåkeprat rundt homofili.

"Og ettersom det har vært bråk tidligere så er dørene stengt?" Ja, forhåpentligvis. Det er lov å ha høye krav til folkevalgte. En med ansvar er ikke hvem som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke heksejakt og å grave i gamle saker. Det er fakta. Det handler om hvordan vi ønsker å bygge vårt samfunn og hvilke meninger som er akseptable for en som skal få ledelseposisjon med ansvar for de sterkeste og de svakeste.

Og dette er faktaopplysningene:

1. Hvis noen ikke har klart å gi ett klart svar angående homofili og frihet til å leve ønsker . Så betyr det at de ikke støtter opp om ett samfunn som skal være bygget på humanitært grunnlag. I et samfunn basert på humanisme er man klar og tydelig på at homofile skal få leve fritt og trygt,

2. Homofil legning i strenge muslimske land gir rett til å komme til Norge og få statsborgerskap som politisk flytkning. Det vil si at homofile med muslimsk bakgrunn flykter fra ett hjemland hvor de lever i frykt og kommer til et land som står for frihet, for så å finne ut av at vi har valgt inn en muslim som driver tåkeprat rundt homofili.

"Og ettersom det har vært bråk tidligere så er dørene stengt?" Ja, forhåpentligvis. Det er lov å ha høye krav til folkevalgte. En med ansvar er ikke hvem som helst.

Jeg har aldri skrevet at det er heksejakt å grave i gamle saker. Jeg skrev at jeg håper det ikke blir heksejakt over små naust og kjoler, slik man av og til kan se at andre politikere må gå igjennom, og som jeg mener er unødvendig.

Jeg er ikke uenig med deg i at man kan stille spørsmålstegn til hvor han står i forhold til disse temaene, og det er bare bra at man gjør det.

Edit: siste avsnitt misforstår du hva jeg mente. Jeg mente ikke at dørene var stengt for den som har laget bråk, men for media og stille spørsmål. Det er mer naturlig at det blir spørsmål når det har vært bråk tidligere. Ikke motsatt.

Endret av Evans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri skrevet at det er heksejakt å grave i gamle saker. Jeg skrev at jeg håper det ikke blir heksejakt over små naust og kjoler, slik man av og til kan se at andre politikere må gå igjennom, og som jeg mener er unødvendig.

Jeg er ikke uenig med deg i at man kan stille spørsmålstegn til hvor han står i forhold til disse temaene, og det er bare bra at man gjør det.

Edit: siste avsnitt misforstår du hva jeg mente. Jeg mente ikke at dørene var stengt for den som har laget bråk, men for media og stille spørsmål. Det er mer naturlig at det blir spørsmål når det har vært bråk tidligere. Ikke motsatt.

Ok da misforstod jeg.

Skjønnee hva du mener.

Ser de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må gjerne stille, men sjansen for at det blir MDG-ordfører er jo forsvinnende liten. Høyresiden har styrt Oslo lenge nå, og det er lite som tyder på at det forandrer seg neste år. Lippestad kunne kanskje hatt en sjanse for Ap, selv om ordføreren bare har symbolsk betydning med Oslos parlamentariske politiske system, men Sultan har neppe noen mulighet.

Anonymous poster hash: 31ace...07d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt! jeg er så lei av denne dobbeltmoralen. Hadde det vært en "norsk" politiker som hadde ytret ønske om at homofili skulle være ulovlig, hadde det vært store protester og dramaskrik. Men siden han er muslim så er det helt greit.



Anonymous poster hash: 47af5...4ef
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt! jeg er så lei av denne dobbeltmoralen. Hadde det vært en "norsk" politiker som hadde ytret ønske om at homofili skulle være ulovlig, hadde det vært store protester og dramaskrik. Men siden han er muslim så er det helt greit.

Anonymous poster hash: 47af5...4ef

Så vidt jeg har forstått det har han ikke ytret ønske om at homofili skal være ulovlig.

Han har ikke ønsket å uttale seg i en setting der dem han representerte har delt mening, tilsvarende som talsmann for bispekollegiet skal uttale seg om hva de mener om Abortloven, hvilket historisk har resultert i samme padleoperasjon.

Kritikken av Islamsk Råds manglende ønske til å synliggjøre intern strid er derimot dukket opp, så det hadde vært interesant å hørt hva privatpersonen Sultan mener om saken, men det er hverken uhørt eller spesielt rart det Islamsk Råd gjorde i situasjonen og iallefall ikke at deres talsperson primært uttalte seg i form avsin stilling.

Det er også en uttalelse rundt Iran , som ser ut til å bli misforstått. Så vidt jeg kan se uttaler han i praksis at han mener Iran ikke har teologisk bakgrunn for sin fordømmelse av homofile, hvilket betyr at han svarer på ett annet problem enn journalisten har lyst til å vinkle det. Hvilket gjør at han faktisk fordømmer det med å si han mener dødsstraff er feil, men mener at Iran ikke baserer sin straff på koranen:

"Også Sultan nektet å fordømme Irans dødsstraff for homofili på et generelt grunnlag.

- Jeg mener at dødsstraff er feil, men jeg vil ikke uttale meg om Irans teologiske begrunnelse for dette, konstaterte Sultan i 2007. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, tenker mange av nazionalsosialistene og brevikerne her inne vil slite med nattesøvnen om de er bosatt i Oslo

Anonymous poster hash: e3320...175

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, tenker mange av nazionalsosialistene og brevikerne her inne vil slite med nattesøvnen om de er bosatt i Oslo

Anonymous poster hash: e3320...175

Neppe noen grunn til det. Det er så stabilt borgerlig flertall i Oslo at det neppe er all verdens fare for et skifte med Sultan som kandidat. Kunne kanskje blitt jevnt hvis Lippestad var kandidat, men han blir ikke det.

MDG fortsetter sikkert fremgangen, men hovedsakelig på bekostning av venstresiden. De kunne kanskje tatt noen velgere fra Venstre, men deres velgere er nok fornøyd med Fabian som ordfører og å sitte i byrådet, og vil neppe ha Ap-byrådsleder.

Anonymous poster hash: 31ace...07d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke noe galt i at vi får en ordfører i oslo som tror på allah , det er ikke noe verre enn andre alternativer. Troen er uinteressant i den sammenhengen.

Det er menneskets evner og egenskaper som betyr noe. Dessuten er oslo en delvis muslimsk by, og det vil bare eskalere. Jeg har stor tro på at mennesker fra andre steder på planeten også bestitter gode egenskaper. Dersom man virkelig ønsker å kategorisere mennesker ut i fra tro , eller kultur , så er jo et godt alternativ å dele oslo i to , en muslimsk og en multibydel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke noe galt i at vi får en ordfører i oslo som tror på allah , det er ikke noe verre enn andre alternativer. Troen er uinteressant i den sammenhengen.Det er menneskets evner og egenskaper som betyr noe. Dessuten er oslo en delvis muslimsk by, og det vil bare eskalere. Jeg har stor tro på at mennesker fra andre steder på planeten også bestitter gode egenskaper. Dersom man virkelig ønsker å kategorisere mennesker ut i fra tro , eller kultur , så er jo et godt alternativ å dele oslo i to , en muslimsk og en multibydel.

Jeg har også tro på muslimske grupper.

Mullah Krekar, profetens ummah og den islamske stat gir meg stor tro på fremtiden.....

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke noe galt i at vi får en ordfører i oslo som tror på allah , det er ikke noe verre enn andre alternativer. Troen er uinteressant i den sammenhengen.

Uenig. Islam er mye verre enn andre religioner.

Kristendommen er jævlig, men islam er helt horribelt forjævlig.

Endret av jabx
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilken rolle spiller kandidatens personlige tro? Han skal vel bruke sitt partis program som fundament, som andre ordførere i andre byer. Folks islam-paranoia når nye høyder.

Ja, hvilken rolle spiller det at den tidligere generalseketæren av en organisasjon som støtter dødstraff for homofili, og en representant for en ideologi som bygger på ekstrem intoleranse for vestlige verdier kanskje blir ordførerkandidat?

Endret av Meeh
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

http://fritanke.no/index.php?page=vis_nyhet&NyhetID=8742 :

" For nøyaktig ett år siden satte Sara Mats Azmeh Rasmussen seg ned utenfor lokalene til Islamsk Råd i Oslo for å demonstrere for ”frihet og verdighet for homofile og transpersoner”. Utgangspunktet var at Islamsk Råd Norge, til tross for deres generelt gode arbeid for å fremme dialog og toleranse, nektet å ta tydelig og betingelsesløst avstand fra dødsstraff for homofili. "

http://fritanke.no/index.php?page=vis_nyhet&NyhetID=6935 :

"I disse dager er det tre år siden Islamsk Råd spurte det europeiske fatwarådet om hva de bør mene om Irans dødsstraff for homofili. Shoaib Sultan tror ikke det vil komme noe svar. "

..................

"Også Sultan nektet å fordømme Irans dødsstraff for homofili på et generelt grunnlag.

- Jeg mener at dødsstraff er feil, men jeg vil ikke uttale meg om Irans teologiske begrunnelse for dette, konstaterte Sultan i 2007. "

http://www.rights.no/2012/11/brodrene-og-sostrene/ :

" At Sultan selv i nær fortid som generalsekretær i Islamsk Råd (IRN) verken tok avstand til at homofile drepes i Iran eller Qaradawis drøm om å fullføre Holocaust, forklarer kanskje de avvæpnende ”latterbombene”, men Sultans verdimessige rulleblad mener jeg i seg selv er så skandaløst at det knapt finnes ord som er dekkende. At han gikk fra sin post som generalsekretær i IRN rett til Antirasistisk senter som ansatt ekspert på høyreekstremisme, en post opprettet i kjølvannet av 22/7 ved hjelp av penger fra daværende statsråd Audun Lysbakken, er likeledes knapt til å tro. Dertil er han nå fast gitt fast spalte i Aftenposten om livssyn (!), og media bruker han flittig, nå først og fremst som ekspert på islamisme og voldelig salafisme. "

http://www.dagsavisen.no/nyemeninger/alle_meninger/cat1000/subcat1029/thread270107/#post_270107 :

" Shoaib Sultan nektet i 2007, å åpent kritisere Iran for henrettelser av homofile!

Shoaib Sultan avslo dessuten overfor Aftenposten i 2009 å ta avstand fra Yusuf al Qaradawi*s uttalelse om at Holocaust var "a gift from Allah". Shoaib Sultan er muslim og bygger dermed sitt liv på Koranen. Koranen sier flere steder at Alllah ser på jøder som aper og svin.(Sure 7:166, 2:65 og 5:60)

En mann som er uklar på så avgjørende verdier som menneskeverdet for andre mennesker har ingenting verken som leder eller som medlem i 17. maikomiteen å gjøre! "

Etter å ha lest dette fikk jeg helt utrolige paranoide tanker: Hva om å bli ordførerkandidat egentlig er måten for en ekstrem muslim å innfiltrere det norske samfunnet, ikke bare samfunnet med styringen i dette samfunnet. Det eneste partiet som er villig til å gå for han er minipartiet MDG, og så vil alle ekstreme muslimer stemme MDG og plutselig er de ikke et miljøparti lenger, men et ekstremistisk parti, og plutselig er det Islamic State all over the place. Å herre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det

Etter å ha lest dette fikk jeg helt utrolige paranoide tanker: Hva om å bli ordførerkandidat egentlig er måten for en ekstrem muslim å innfiltrere det norske samfunnet, ikke bare samfunnet med styringen i dette samfunnet. Det eneste partiet som er villig til å gå for han er minipartiet MDG, og så vil alle ekstreme muslimer stemme MDG og plutselig er de ikke et miljøparti lenger, men et ekstremistisk parti, og plutselig er det Islamic State all over the place. Å herre!

Jeg skrev det ikke for at folk skulle bli paranoid. Eller for at folk kunne bruke ironi for å dramatisere en brukers sitt synspunkt om en politisk engasjert mann sine holdninger og uttalelser. Hadde det vært Abid Raja (venstre) - så hadde det vært spennende. Han er et frisk pust i norsk politikk - og muslim. Shoaib Sultan derimot, har drevet med tåkeprat, udirekte kommunikasjon og kommentarer som ikke bekrefter eller avkrefter. Det er det jeg reagerer på. Jeg vil ha politikere som spiller med åpne kort hvor de står verdimessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er verst: Rasister eller de som støtter de som mener homofile bør drepes?

Du er ikke rassist hvis du ikke støtter en politiker som ikke kan bekrefte med direkte svar og heller ikke gi forståelige svar om han og hans organisasjon synes homofili er straffbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...