Gå til innhold

Kjæresten vil ikke se favorittfilmen min med meg, det sårer...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her hadde ikke jeg giddet å begynne å krangle. Hadde jeg skulle hatt filmmaraton med noen så hadde det vært en selvfølge å velge filmer vi begge/alle liker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde kjæresten min villet se romantisk kliss med meg hadde jeg også sagt nei (er jente). Hadde faktisk ikke tenkt over at det kunne såre noen? Det er vel kjekkere å se filmer man begge liker?

Vi har netflix og der har vi en liste hver samt en felles :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såret fordi han avviser en film? Hvordan skal du takle virkelig sårende ting man kan oppleve her i livet...? Tøff deg opp og ikke vær så nærtagen, it's just a movie... Kos deg med typen og drit i små bagateller!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malanthor
Frisørdama, on 28 Oct 2014 - 21:10, said:Frisørdama, on 28 Oct 2014 - 21:10, said:

Såret fordi han avviser en film? Hvordan skal du takle virkelig sårende ting man kan oppleve her i livet...? Tøff deg opp og ikke vær så nærtagen, it's just a movie... Kos deg med typen og drit i små bagateller!

Det er bare en film ja og i utganspunktet er det ikke så alvorlig. Men hvis det betyr noe for henne å se den sammen med han og hun forteller han dette kan jeg ikke forstå hvorfor han skal sette seg på bakbeina. Vi har alle spesielle behov og ønsker, og så lenge disse er innenfor rimelighetens grenser og ikke utfordrer partner i for stor grad kan jeg ikke forstå hvorfor man ikke skal imøtekomme sin kjære.

Selv synes jeg at å nekte noe slikt sier noe om ens underliggende karakter og jeg ville ikke ha satset på noe langtidsperspektiv med en slik person. Men det kan selfølgelig også hende at han hadde en dårlig dag og at det hele løser seg når de får snakket sammen igjen. :laugh:

Endret av Malanthor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare en film ja og i utganspunktet er det ikke så alvorlig. Men hvis det betyr noe for henne å se den sammen med han og hun forteller han dette kan jeg ikke forstå hvorfor han skal sette seg på bakbeina. Vi har alle spesielle behov og ønsker, og så lenge disse er innenfor rimelighetens grenser og ikke utfordrer partner i for stor grad kan jeg ikke forstå hvorfor man ikke skal imøtekomme sin kjære.

Selv synes jeg at å nekte noe slikt sier noe om ens underliggende karakter og jeg ville ikke ha satset på noe langtidsperspektiv med en slik person. Men det kan selfølgelig også hende at han hadde en dårlig dag og at det hele løser seg når de får snakket sammen igjen. :laugh:

Hvilken underliggende karakter er det denne episoden sier noe om? Så vidt jeg kan lese så sier TS i et innlegg at ", er så vant til at han gjør alt for å gjøre meg glad". Da virker det jo som kjæresten gjør mye for å gjøre TS glad, bare ikke i denne situasjonen som TS beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg... har ikke ord.

Jeg og kjæresten min er i et avstandsforhold hvor vi ser hverandre hver halvannen måned til hver 2. måned.

Omtrent hver dag har vi pratet sammen og fortalt hverandre hvor mye vi savner hverandre og gleder oss til vi ses igjen. Vi har også pratet mye om hva vi skal gjøre når vi ses. I kveld hadde vi en telefondate som jeg hadde gledet meg masse til. Vi prater som vanlig om hvor uutholdelig mye vi gleder oss og jeg forteller hvordan tanken på at han snart er med meg har gjort meg så glad de siste dagene.

Så snakker vi om hva slags filmer vi skal se, og jeg nevner at jeg vil gjerne se favorittfilmen min med han. Han nekter, og sier at han ikke liker romantiske filmer. Jeg sier at jeg vil jo dele filmen med han fordi jeg er glad i han, og han er vrang og spør hvorfor vi ikke kan se en film vi begge liker. Jeg sier vi skal jo det, men bare denne ene filmen ville jeg så gjerne han skulle se med meg.

Han nekter fortsatt, og jeg kjenner det gjør vondt... Til slutt sa jeg at han kunne legge på, og da svarte han "ok" og la på.

Hva skjedde? Jeg er så sjokkert, forvirret og såret. Jeg forstår ikke hvorfor han ikke kan ofre litt tid ved å se favorittfilmen sammen med meg, hvorfor gjorde han det til en så stor greie? Var det kanskje jeg som var urimelig? Jeg er iallefall veldig lei meg.. Noen som har noe innspill?

Anonymous poster hash: 4bedf...60c

Dette er vel å konstruere et problem? Han sier jo at han ikke liker slike filmer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malanthor
Havbris, on 28 Oct 2014 - 21:28, said:

Hvilken underliggende karakter er det denne episoden sier noe om? Så vidt jeg kan lese så sier TS i et innlegg at ", er så vant til at han gjør alt for å gjøre meg glad". Da virker det jo som kjæresten gjør mye for å gjøre TS glad, bare ikke i denne situasjonen som TS beskriver.

Ops det leste jeg ikke. Vel hvis han vanligvis er snill og grei så er jo dette ikke helt i tråd med hans vanlige karakter, kanskje hun kan prøve å finne ut hvorfor han satte seg på bakbeina? Kanskje han synes han har vært for snill, at hun bare tar og ikke gir, har blitt ertet av kompisene for å være tøffel og lignende. Hehehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig?! Jeg hadde nektet åsse klissete romantisk film, det er tortur. Her er det action/thriller/krig/skrekk som gjelder.

Gidder ikke se sånne dårlige klisseromansefilmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ops det leste jeg ikke. Vel hvis han vanligvis er snill og grei så er jo dette ikke helt i tråd med hans vanlige karakter, kanskje hun kan prøve å finne ut hvorfor han satte seg på bakbeina? Kanskje han synes han har vært for snill, at hun bare tar og ikke gir, har blitt ertet av kompisene for å være tøffel og lignende. Hehehe.

Eller så enkelt som at han rett og slett ikke hadde lyst til å se den filmen og at det ikke har noe med "å ikke ville strekke seg". Man kan jo snu hele problemstillingen på hodet og si at TS bør respektere kjæresten og strekke seg med hensyn til hans ønske (= å slippe å se den filmen). I et langt forhold holder det ikke å bruke "kan du ikke gjøre det for min skyld - kortet" i hytt og pine.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange som ikke er kjærestemateriale - men TS er ikke en av dem.

Når man vil dele noe man virkelig liker med en man er glad i, men blir avvist, blir det som om en del av deg selv blir avvist. Skjønner dere virkelig ikke det?

rykk tilbake til samlivskurs, dere!

Anonymous poster hash: bb2b6...2df

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malanthor
Havbris, on 28 Oct 2014 - 21:39, said:Havbris, on 28 Oct 2014 - 21:39, said:

Eller så enkelt som at han rett og slett ikke hadde lyst til å se den filmen og at det ikke har noe med "å ikke ville strekke seg". Man kan jo snu hele problemstillingen på hodet og si at TS bør respektere kjæresten og strekke seg med hensyn til hans ønske (= å slippe å se den filmen). I et langt forhold holder det ikke å bruke "kan du ikke gjøre det for min skyld - kortet" i hytt og pine.

Fint mulig det og. "Kan du ikke gjøre det for min skyld" må jo være gjensidig og det kan ikke bli alt for mye av det ellers kan man jo ende opp med å føle at man ikke styrer over sitt eget liv. Neh umulig å si noe om hvorfor i dette konkrete tilfellet da vi ikke kjenner partene. Kan være gode såvel som dårlige årsaker til at han ikke vil. På lang sikt tror jeg nok at det ordner seg. Å se en eneste film virker for meg ikke som et alt for stort offer så lenge man kan snackse litt fra godteribollen og hvile hodet på fanget til kjæresten. :laugh:

Endret av Malanthor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fint mulig det og. "Kan du ikke gjøre det for min skyld" må jo være gjensidig og det kan ikke bli alt for mye av det ellers kan man jo ende opp med å føle at man ikke styrer over sitt eget liv. Neh umulig å si noe om hvorfor i dette konkrete tilfellet da vi ikke kjenner partene. Kan være gode såvel som dårlige årsaker til at han ikke vil. På lang sikt tror jeg nok at det ordner seg. Å se en eneste film virker for meg ikke som et alt for stort offer så lenge man kan snackse litt fra godteribollen og hvile hodet på fanget til kjæresten. :laugh:

Er enig! Om TS og kjæresten skal ha en fremtid sammen så vil de nok møte på større utfordringer enn dette, og man kan ikke dra så store slutninger ut av en slik episode. Det går nok bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange som ikke er kjærestemateriale - men TS er ikke en av dem.
Når man vil dele noe man virkelig liker med en man er glad i, men blir avvist, blir det som om en del av deg selv blir avvist. Skjønner dere virkelig ikke det?
rykk tilbake til samlivskurs, dere!

Anonymous poster hash: bb2b6...2df

Det kommer vel litt an på hva man ønsker å dele? Det er vel forskjell på å ønske å dele en film og ønske å dele meninger, tanker og følelser? Er enig i at samlivskurs er fint når man trenger øvelse i å kunne ta flere perspektiver på samme tid og ikke bare sitt eget. Spesielt hvis man planlegger en fremtid sammen.

Endret av Havbris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare henger meg på Havbris. =P Er så mye enklere enn å skrive akkurat det samme selv. =)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh, uff, det er så mange forskjellige meninger her og jeg synes alle har ett poeng.

Viktig å presisere at han er verdens beste go' gutt ellers, ja, han sendte nettopp melding og sa at han elsket meg :)

Jeg må legge meg nå, men til dere som er nysgjerrige på hvilken film det er, så er tittelen:

A walk to remember

Nattinatt! :)


TS

TS



Anonymous poster hash: 4bedf...60c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såret? På grunn av en film? Hvis det ikke skal mer til for å såre deg, tror jeg du kommer til å få et tøft liv.

Det går bra med meg, jeg opplevde nektingen hans som ett lite slag i trynet, siden jeg faktisk forventet at han ville si ja uten å nøle. Men nå er vi veldig unge da... Så jeg lærer mens jeg går på veien :) Eneste er at jeg er usikker på hvem som har rett siden det er så forskjellige meninger her :fnise:

Anonymous poster hash: 4bedf...60c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går bra med meg, jeg opplevde nektingen hans som ett lite slag i trynet, siden jeg faktisk forventet at han ville si ja uten å nøle. Men nå er vi veldig unge da... Så jeg lærer mens jeg går på veien :) Eneste er at jeg er usikker på hvem som har rett siden det er så forskjellige meninger her :fnise:

Anonymous poster hash: 4bedf...60c

Da har du lært at kjæresten din ikke alltid kan være enig med deg eller ville det samme som deg. Det betyr ikke at han ikke vil deg godt. Selv om han stort sett gjør alt for å gjøre deg glad så vil dere, etter som dere blir mer og mer kjent, måtte forholde dere til at dere er ulike, at dere ikke liker alle sider/egenskaper hos hverandre etc, og at det er en kunst å kunne beholde sin integritet i kombinasjon med å strekke seg for den andre.

Og flott at du lærer mens du går på veien - desverre følger det ikke bruksanvsning med et forhold. Lykke til videre og kos dere med filmmaraton.

Endret av Havbris
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...