Gå til innhold

Så lei av at menn prøver seg!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sa jo ikke at middelmådige kvinner får masse tilbud og at de smellvakre blir sittende alene - da enten misforstår du totalt, eller vrir velvillig på det jeg skrev.

Det jeg skrev var at det ikke er en direkte korrelasjon mellom attraktivitet og antall tilbud. Menn går ikke automatisk bort til den flotteste kvinnen i rommet uten videre - det krever mye selvtillit.

Hvis du trenger det mer direkte forklart - dersom vi rangerer kvinner fra 1 til 10 objektivt sett, vil menn fatte mer interesse for de mer attraktive, men også vegre seg mot å ta initiativ overfor de aller hotteste. Dersom du har to kvinner i en bar - den ene er en "10" (type Candice Swanepoel) som er en knockout på alle mulige vis, men noe reservert - og en annen er en "7", som ler, har et åpent kroppsspråk, smiler og blunker til menn rundt seg og 'poserer' feminint ved baren, vil ofte sistnevnte bli sjekket opp mer.

"10"eren vil oppleve at mange menn stirrer, men vegrer seg for å gå bort.

Selvsagt blir de minst attraktive ignorert, men det er ikke poenget her. Poenget er at hvis man blir lagt an på i hytt og pine er det fordi man signaliserer noe (ved hva man sier, hvordan man ter seg) at oppmerksomhet er velkomment.

I ditt tilfelle virker det likevel som at det handler om at jobber med menn fra en annen kultur, som har lavere sperrer, uavhengig av kvinnen.

Hva om 10eren hadde vært tilsvarende åpen? Er det umulig at en 10er ikke er reservert? Virker jo som om det er enten eller for deg. Jeg har allerede sagt at jeg er åpen og smiler og ler mye med dem og dermed kan gi feil signaler, om jeg er en 10er eller en 7er er vel da begge mulig?

Og det at menn fra en annen kultur prøver seg "uavhengig av kvinnen" synes jeg er en utrolig smålig uttalelse, som om du påstår at jeg er stygg og at de bare prøver seg på alle uansett. Wow, må være trist å unne andre så lite!

Anonymous poster hash: 110b2...724

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det jeg skrev var at det ikke er en direkte korrelasjon mellom attraktivitet og antall tilbud. Menn går ikke automatisk bort til den flotteste kvinnen i rommet uten videre - det krever mye selvtillit.

Hvis du trenger det mer direkte forklart - dersom vi rangerer kvinner fra 1 til 10 objektivt sett, vil menn fatte mer interesse for de mer attraktive, men også vegre seg mot å ta initiativ overfor de aller hotteste. Dersom du har to kvinner i en bar - den ene er en "10" (type Candice Swanepoel) som er en knockout på alle mulige vis, men noe reservert - og en annen er en "7", som ler, har et åpent kroppsspråk, smiler og blunker til menn rundt seg og 'poserer' feminint ved baren, vil ofte sistnevnte bli sjekket opp mer.

"10"eren vil oppleve at mange menn stirrer, men vegrer seg for å gå bort.

Selvsagt blir de minst attraktive ignorert, men det er ikke poenget her. Poenget er at hvis man blir lagt an på i hytt og pine er det fordi man signaliserer noe (ved hva man sier, hvordan man ter seg) at oppmerksomhet er velkomment.

Jeg ble litt oppmuntret av dette, fordi menn kikker på meg, men kommer sjelden bort. Har vel da følt at jeg ikke er attraktiv nok, men kanskje det kan være at noen ikke tør å komme bort. Hva skal vi gjøre for at menn skal tørre å komme bort? Jeg er litt reservert, men blid. Ønsker ikke å gå helt på akkord med meg selv ved å opptre veldig flørtete heller.

Anonymous poster hash: 3f742...120

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke litt flaut at man lett kan se at dette bare er et ''skryte''innlegg for å vise alle hvor digg du er og hvor mange du kan få.. og alle skjønner jo at det er fordi du er usikker og trenger bekreftelse. For alt jeg vet er du en grisestygg kjerring som sitter hjemme alene, jomfru og uten en mann i sikte.



Anonymous poster hash: 0f9c6...9fa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi noen er mindre heldige med utseende og har det tøft på grunn av det, betyr det ikke at det ikke finnes ulemper i motsatt ende av skalaen også.

Jeg opplever hele tiden at menn skal ta på meg. Ikke klå, men klappe meg på skulderen og lignende. Det hadde vært hyggelig, hvis det ikke var for at jeg sliter med ettervirkningene av voldtekt og blir panisk og fysisk dårlig av det. Jeg har også slitt med paranoide tanker og det er vanskelig å riste av seg tanken om at alle ser på deg, når de faktisk gjør det. For ikke å snakke om alle som setter ut rykter eller baksnakker meg etter å ha blitt avvist.

De gangene jeg har prøvd å ta opp de tingene, selv hos psykologen, blir jeg bare ledd av og får høre at det er luksusproblemer. Det oppleves ikke mindre reelt av den grunn.



Anonymous poster hash: c88fd...9cc
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg er så utrolig lei av å aldri føle meg attraktiv, har aldri hatt en eneste kjæreste og er i en alder av 28 år ukysset og jomfru. Jeg er direkte stygg og og overvektig og oppførselen til alle menn bekrefter dette. Ikke en eneste mann har noen gang prøvd seg på meg, uansett hvor mye jeg prøver å hinte og flørte. Er så dritt lei av å aldri noen gang bli sjekket opp at jeg gråter meg i søvn hver kveld."

Jeg skjønner det kan være irriterende TS, men det kunne tross alt vært verre.

Anonymous poster hash: 4c25b...485

Det er alltid noen som har det verre. Er så lei av dette argumentet. Så det betyr at om man har et problem, så skal man bare akseptere det uten å prøve å løse det, eller har null grunn til å klage fordi folk har det verre? Med mindre du er den personen på jorden som har det aller verst så skal du svelge kamelen og trøste deg med at du ikke har nådd bunnen 100%? Om jeg har et problem, vil jeg prøve å bli kvitt problemet uavhengig av hva som skjer nede i Syria eller resten av helvete rundt om kring i verden. Problemet mitt blir ikke mindre av den grunn. Om dette går veldig inn på TS, så syns jeg hun skal få akseptert dette som et problem. Små problemer for noen kan være store for andre. Det er ikke hvordan man har det, men hvordan man tar det som avgjør hvor stort problemet er.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke litt flaut at man lett kan se at dette bare er et ''skryte''innlegg for å vise alle hvor digg du er og hvor mange du kan få.. og alle skjønner jo at det er fordi du er usikker og trenger bekreftelse. For alt jeg vet er du en grisestygg kjerring som sitter hjemme alene, jomfru og uten en mann i sikte.

Anonymous poster hash: 0f9c6...9fa

Er faktisk jomfru og uten mann i sikte (er 22 år) pga. sosial angst og en fortid med problemer med andre mennesker. Som andre har nevnt tidligere i tråden gjør dette det ekstra ille å bli avvist igjen etter at noen har vært hyggelige og gitt deg bekreftelse. Man blir aldri likt som man er men pga forventninger. Jeg er ikke kjærestemateriale etter årene med mye vondt og setter derfor ikke pris på oppmerksomheten. Ønsker å unngå nære forhold til mennesker så godt jeg kan. Stygg er jeg derimot ikke.

Anonymous poster hash: 110b2...724

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om 10eren hadde vært tilsvarende åpen? Er det umulig at en 10er ikke er reservert? Virker jo som om det er enten eller for deg. Jeg har allerede sagt at jeg er åpen og smiler og ler mye med dem og dermed kan gi feil signaler, om jeg er en 10er eller en 7er er vel da begge mulig?

Anonymous poster hash: 110b2...724

Selvsagt er det det. Jeg har ikke sagt noe annet. Jeg brukte et eksempel der utadvendthet kompenserte for utseende.

Virker som du tar dette vanvittig personlig ang. eget utseendet. Det er ikke poenget. Vi har ingen anelse om hvordan du ser ut. Poenget er at om man blir sjekket opp hele tiden er det som regel noe ved en som oppfordrer til kontakt, uavhengig av utseende.

Og menn fra andre kulturer er jevnt over langt mer frempå enn norske menn.

Endret av Marie90
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en del ganger opplevd at kvinner tror at vennlighet fra min side betyr at jeg legger ann på dem.

Det er ganske irriterende faktisk. At de ikke forstår at bare fordi jeg er høffelig så betyr ikke det at jeg prøver meg på dem.

Men mange andre er jo høflige fordi de prøver seg, sikkert vanskelig å skille noen ganger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten daglig, når jeg møter fremmede eller nye bekjente merker jeg at de prøver å lodde stemningen på hvor de har meg, noen spør direkte om jeg har kjæreste eller om å få nummeret mitt eller om jeg vil gå på kafé med dem.

Andre (hvis vi er alene) kommer nærme meg (innenfor den personlige intimsonen) og ser meg dypt inn i øynene som før man kysser. Han siste som gjorde dette sa "bare spør hvis du lurer på noe" når vi var helt nære (fordi det handlet om en oppgave på jobben). Merket på kroppsspråket hans at han var litt nervøs og usikker så han prøvde garantert på noe mer enn å bare være hjelpsom. Tidligere har han også hintet ved å snakke om steder han skal (reklamerer for det) med en liten pause etter, som for å vente på at jeg skal si at jeg vil være med. Han snakket høyt i telefonen om konsert akkurat når vi var sammen og sa at det var ledige billetter siden noen ikke ble med lkevel (kanskje tenkte han at jeg ville spørre om å bli med). Han var utrolig hyggelig da vi ble kjent men etterhvert som han har prøvd å gjøre meg interessert og ikke fått interesse har han blitt litt mer "gretten" når jeg snakker til han, før smilte han og lo av alt jeg sa og holdt blikket LENGE, Ser han noen ganger kikker i smug, men det veldig gode humøret er borte. Svarer kort og litt surt og utålmodig.

Er så lei av disse direkte og indirekte måtene menn prøver seg på og hvordan de stiller spørsmål for å se an sjansene sine. Noen er ikke så på at de spør direkte om å finne på noe, men da denne loddingen som han siste jeg nevnte. Utrolig slitsomt.

Anonymous poster hash: 110b2...724

Sikkert tungt ja ...men tror nok og du vil savne oppmerksomheten om den hadde forsvunnet.

Anonymous poster hash: eae4c...739

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt klart bakdeler ved være "uvanlig" attraktiv. Har ei venninne som er slik. Hun er en fantastisk jente mot vennene sine og de hun stoler på og kjenner, men mot fremmede har hun ubevisst bygd seg opp et skjold som får henne til å fremstå ganske bitchy og lite utadvendt. Rett og slett som en forsvarsmekanisme pga. den til tider enorme pågangen.

Hun føler også veldig på at hun aldri vet om menn liker henne for den hun er, eller kun går etter utseende.

Jeg slutter aldri å bli sjokkert over hvor ekstreme fremmede menn kan være mot henne



Anonymous poster hash: 4c25b...485
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bitter much?

Jeg sliter med det samme som ts. Synes det er ubehagelig å ikke kunne være meg selv, og å føle meg nødt til å kle meg veldig nøytralt om jeg ikke ønsker oppmerksomhet fra menn. Joda, er glad for at jeg ser bra ut, men det finnes bakdeler med det og. Særlig om man sliter med sosialangst til tider.

Anonymous poster hash: 06473...d63

Hva mener du med 'nøytrale' klær? Vil det si klær som ikke er utringede og eller vulgære? Klær for kvinner og ikke klær for tenåringsjenter?

Anonymous poster hash: 3b695...90a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det at menn fra en annen kultur prøver seg "uavhengig av kvinnen" synes jeg er en utrolig smålig uttalelse, som om du påstår at jeg er stygg og at de bare prøver seg på alle uansett. Wow, må være trist å unne andre så lite!

Anonymous poster hash: 110b2...724

Ingen av oss vet hvordan du ser ut. Ikke glem det, TS. Men det er jo et faktum at menn fra såkalt 'andre kulturer' virker noe mindre selektive i hvem de prøver seg på og hvem de blir sammen med. Sier ikke at de ikke er interessert i pene damer, men man ser dem jo relativt ofte gå hånd i hånd på gata med etnisk norske kvinner som må kunne betegnes som mindre attraktive.

Anonymous poster hash: 3b695...90a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen av oss vet hvordan du ser ut. Ikke glem det, TS. Men det er jo et faktum at menn fra såkalt 'andre kulturer' virker noe mindre selektive i hvem de prøver seg på og hvem de blir sammen med. Sier ikke at de ikke er interessert i pene damer, men man ser dem jo relativt ofte gå hånd i hånd på gata med etnisk norske kvinner som må kunne betegnes som mindre attraktive.

Anonymous poster hash: 3b695...90a

Det er langt flere som stirrer enn som faktisk prøver seg. Dessuten er det vel ikke sikkert at utlendingene sjekket opp disse mindre attraktive ute på gaten? Har aldri hørt om noen mindre attraktive som har blitt sjekket opp av fremmede på gaten. Og det er ikke sikkert de ikke har prøvd seg på topp og jobbet seg nedover til de fant en mindre attraktiv som ville ha dem. De jeg kjenner som sjekker meg opp er jo folk jeg har ledd med og de hinter en stund før de spør.

Dessuten så krever det mer av en fyr (utlending eller ikke) å gå bort til noen på gaten enn noen man kjenner. Er det ikke da mer sannsynlig de gjør det på noen som de ikke kan gå glipp av å prøve seg på enn bare en uattraktiv en som finnes overalt?

Anonymous poster hash: 110b2...724

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert en million andre der ute som ber hver kveld om å få være i din situasjon, eller i det minste bli sett på i det hele tatt, så at du klager på at "alle vil ha deg" er vel noe du kan holde for deg selv, eller hvis det er så forferdelig så gjør noe med det...???

Jeg skulle gjort mye for å bli bedt ut.



Anonymous poster hash: 0c38b...ef0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

^^ Dere misser jo hele poenget. Uønskelig oppmerksomhet kan oppleves veldig ubehagelig.



Anonymous poster hash: 72c43...324
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en sutretråd. Å hjelpes, du er attraktiv.

Ifølge folk her er det noe jeg innbiller meg og utlendingene går kun etter meg fordi jeg er mindre attraktiv...

Anonymous poster hash: 110b2...724

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, det virker litt pussig at menn er såpass aggressive overfor deg - hele tiden.

Utseendet er ikke grunnen til det. Det er godt mulig at TS er attraktiv, men det er ikke årsaken til hvordan menn er rundt henne. Mengden oppmerksomhet og initiativ man får fra menns side er ikke direkte proporsjonal med attraktivitet. Rett og slett fordi det krever sitt fra en manns side å sjekke opp en dame. Og jo mer fysisk attraktiv hun er, jo verre er sjansen for avvisning. Derfor opplever pene jenter som regel at menn ofte stirrer på dem men er redde for å gå bort.

Kvinnene som blir sjekket opp oftest er som regel nogenlunde attraktive de også, men det er ofte noe ved dem som gir menn troen på at de har en sjans. Kroppsspråk, holdning el.l.

Ellers lurer jeg på om de du jobber med er norske? Menn fra andre kulturer har helt andre sperregrenser ift. intimsone, sjekking osv.

True story! Har selv opplevd å bli sjekket opp og at menn veldig ofte prøver seg.

Jeg er ung, kanskje bittelitt over gjennomsnittlig pen/søt? Men vet at det er hundre andre jenter som er myyye penere enn meg. Men har alltid fått høre at jeg har en veldig flørtete personlighet ( det er ikke bevisst). Jeg er også veldig utadvent og snakker ofte enklere med menn da jeg føler praten flyter lettere.

Men ja, konklusjonen er, jeg er ganske gjennomsnittlig, men det er nok personligheten som gjør at gutter synes det er åleit å komme bort :)

Anonymous poster hash: 6f05d...cbe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge folk her er det noe jeg innbiller meg og utlendingene går kun etter meg fordi jeg er mindre attraktiv...

Anonymous poster hash: 110b2...724

Du går vanvittig i selvforsvar her og tar alt som et angrep og en antakelse om at du ikke er pen nok. Denne holdningen sier utrolig mye. Jeg syntes ikke åpningsinnlegget fikk deg til å fremstå oppmerksomhetssyk, men svarene dine utover i tråden gir det inntrykket. Er det faktisk såpass viktig for deg å understreke og/eller få bekreftelse på at du er pen, er jeg ikke overrasket over at menn oppfatter dette.

Anonymous poster hash: fedd0...b51

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...