Gå til innhold

Venninnen min(16 år) har fått kontakt med en mann på nesten 30.skal jeg gjøre noe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er litt ekkelt å tenke på....

Han er jo voksen og vi har netopp begynt på videregående. HUn sier at hun ikke holder på med noen men jeg har sett at hun sitter med snapchat på skolen og har fått bilde av han i bar overkropp.

Og i går sendte han henne en melding og spurt og hun ville komme til han i helgen. Tror ikke det er for å drikke te og se på frimerkene hans akkurat. Jeg har sett at han har hentet henne etter dansetrening og. Det gjør meg litt bekymret.

Også tenker jeg at kanskje han prøve sjarmerer henne ved å bruke yrket sitt. Hun er litt svak for sånne yrker.

Hva burde jeg gjøre? er det ingenting man kan gjøre så lenge man er 16 år?

Jeg vil ikke at hun skal bli utnyttet :vetikke:



Anonymous poster hash: e63f8...d8d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er lite for deg å gjøre her. Tenåringer er irrasjonelle og om du "advarer" henne kan det hende hun bare blir enda mer keen på å treffe ham eller avskriver deg som sjalu. Spesielt om hun er forelsket vil hun ikke lytte til noen.

Sannheten er at man må "brenne seg" i hvert fall en gang for å få erfaringen man trenger, som regel. Men selvsagt viktig at de bruker kondom om noe skulle skje og at hun vet hva hun begir seg ut på.



Anonymous poster hash: 67b3f...e9c
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidsnok kommer den dagen hun innser at 16 års aldersforskjell er for mye. Men det er mange andre som er i den situasjonen. Flytter de sammen så skjærer det seg når han blir pensjonist, om ikke lenge før den tid.. Jeg vet om et par med 24 års aldersforskjell, de bryr seg ikke om at andre folk reagerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send en melding til moren hennes fra en annen telefon og la henne ta tak i det. På den måten så overlater du ansvaret til moren hennes og venninnen din blir ikke sur på deg.



Anonymous poster hash: df703...0b8
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg ikke gi beskjed til en lærer? Det er jo helt sykt at hun var ulovlig for 2 måneder siden og nå er det liksom rett fram for en voksen mann:(



Anonymous poster hash: e63f8...d8d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Send en melding til moren hennes fra en annen telefon og la henne ta tak i det. På den måten så overlater du ansvaret til moren hennes og venninnen din blir ikke sur på deg.

Anonymous poster hash: df703...0b8

Hvor mange tror du venninna har fortalt det til da, bortsett fra trådstarter?

Om ts skal gjøre dette bør hun være nøye i sin formulering på melding a la:

Hei. Jeg så din datter bli kjørt bort i en bil som tilhører en eldre mann etter dansetreningen på ---dag. Jeg er bekymret for henne, men vil ikke ta bort din integritet som forelder. Dette til info.

-------------------------------

P.S. Har du navnet på mannen, ev. nummeret på skiltet på bilen hans? Om du har slike opplysninger kan det hjelpe hennes foresatte/lærere å snakke med ham.

Endret av Spirrevirrevipp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mrs. Random Nick

Kan jeg ikke gi beskjed til en lærer? Det er jo helt sykt at hun var ulovlig for 2 måneder siden og nå er det liksom rett fram for en voksen mann:(

Anonymous poster hash: e63f8...d8d

Har hun en kontaktlærer på skolen? Jeg vil tro at det også kan være bra å melde i fra enten til kontaktlærer, eller til helsesøster.

Ved nærmere ettertanke er jeg usikker på hvor lite eller mye dette vil komme innunder helsesøsters taushetsplikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange tror du venninna har fortalt det til da, bortsett fra trådstarter?

Om ts skal gjøre dette bør hun være nøye i sin formulering på melding a la:

Hei. Jeg så din datter bli kjørt bort i en bil som tilhører en eldre mann etter dansetreningen på ---dag. Jeg er bekymret for henne, men vil ikke ta bort din integritet som forelder. Dette til info.

-------------------------------

P.S. Har du navnet på mannen, ev. nummeret på skiltet på bilen hans? Om du har slike opplysninger kan det hjelpe hennes foresatte/lærere å snakke med ham.

Nei. Bare fornavnet. Men jeg vet hvor han jobber.

Ts

Anonymous poster hash: e63f8...d8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Bare fornavnet. Men jeg vet hvor han jobber.

Ts

Anonymous poster hash: e63f8...d8d

Da skriver du det til moren hennes. Om du ikke klarer å finne en telefon du kan bruke så legg ett brev i postkassen hennes. Du kan også vinkle det til at du kjenner han og det er han som "skryter" av å flørte med en 16 åring ;) På den måten så vil venninnen din aldri mistenke deg

Anonymous poster hash: df703...0b8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er over 16 og kan gjøre som hun vil! Makan til dette med at folk skal legge seg opp i andres business. La denne jenta få nyte han karen på nærmere 30!

Anonymous poster hash: 026a9...84c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hun søsken?

Anonymous poster hash: 67b3f...e9c

Ja en bror på 20. Hehe han hadde sikkert banket han opp hvis han hadde fått vite det

ts

Anonymous poster hash: e63f8...d8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel helt lovlig ja, men fyy faen så motbydelig



Anonymous poster hash: 07495...50f
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes du gjør helt rett i å reagere, TS. En 16-åring har ikke nok erfaring til å bedømme situasjonen. Maktforholdet mellom dem er mildt sagt ujevnt. Jeg er veldig skeptisk til at en 30-åring i det hele tatt nærmer seg en 16-åring på den måten. Å sende bilder av seg selv på snapchat i bar overkropp virker også litt unormalt.

Er det maktfølelsen han blir tent av, og er han helt trygg? Hva om det er noe som ikke stemmer helt med ham? Det er IKKE normalt at en 30-åring sjekker opp en 16-åring, som nesten nettopp er ferdig med barneskolen!

Respekterer han et nei, for eksempel? Tør hun å sette grenser? Det ville være tragisk om hun følte seg tvunget til noe og fikk ødelagt forholdet til seksualitet i så ung alder.

Hvordan kom de i kontakt? Nettet?

Snakk med helsesøster omgående, og spør henne først om taushetsplikt hvis du er redd for det. Hvis du er veldig redd for venninnen din, snakker du også med moren hennes, eller ber helsesøster om å gjøre det. Det er BRA at du bryr deg om henne!

Anonymous poster hash: c955a...9a0

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja en bror på 20. Hehe han hadde sikkert banket han opp hvis han hadde fått vite det

ts

Anonymous poster hash: e63f8...d8d

Hm. Lettere om hun hadde hatt en eldre søster.

Hvis vi skal være helt realistiske her, hun er i aldersgruppen der mange mister jomfrudommen, og hun er helt lovlig (uavhengig av hvor lenge siden det er hun fylte 16).

De fleste unge jenter har også sex med noen eldre enn dem selv, enten det er to år eldre eller åtte. Man er ikke mindre disponert for å bli såret enn av en yngre gutt, og disse "forholdene" er sjelden noe permanent enten han er 18 eller 30.

Jeg forstår at mange får en dårlig smak i munnen og spesielt ettersom man blir eldre ser man på ting på en annen måte. Man innser hvor ung og naiv man var da, man ser bedre eldre menns intensjoner og det hele fremstår som en varulv og et uskyldig bytte.

Jeg mistet jomfrudommen da jeg var 17 til en på 25. Det var en fin opplevelse, jeg hadde ikke behov eller forhåpninger om noe mer, men jeg "ble ferdig med det" med en kjekk fyr og hadde ikke sex igjen før jeg var 18 og traff noen jeg virkelig likte.

Selvsagt har ikke alle det som meg, jeg bare nevner det. Jeg hadde en søster som visste om det i tillegg.

Jeg anbefaler ikke å kontakte hennes foreldre. Hva skal de gjøre? Overvåke hennes telefon- og pc aktivitet? Den slags invasjon av privatliv er et enormt tillitsbrudd.

Sette seg ned å snakke med henne? For alle på 16 er jo så interessert i å lytte til hva mor har å si om menn og sex...

Det eneste du risikerer her er at hun føler at hun er backet opp i et hjørnet der noen sladrer om henne, foreldre nekter å la henne bli voksen og hun vil kanskje demonstrere det motstate.

Henvend deg heller som venninne, strategisk. Ikke fortell henne hva hun skal eller snakk til henne "ovenfra og ned". Bare benytt deg av det at dere er venninner, og understrek hvor seksuelt "på" han er, så hun forstår tegninga.

Det du skal bekymre deg for her er ikke sex generelt eller om forholdet "går noe sted". Problemet er evt.

- voldtekt (dersom hun ikke forstår den seksuelle settingen)

- ubeskyttet sex

Kan understreke at veldig, veldig mange chatter og utveksler bilder med eldre menn og "erter" dem i den alderen. Mange holdt på slik men de turte ikke treffe guttene når de spurte.

Anonymous poster hash: 67b3f...e9c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han jobber forresten som politi

Anonymous poster hash: e63f8...d8d

Oisann :)

OT, jeg er enig i dette:

Det du skal bekymre deg for her er ikke sex generelt eller om forholdet "går noe sted". Problemet er evt.

- voldtekt (dersom hun ikke forstår den seksuelle settingen)

- ubeskyttet sex

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du gjør helt rett i å reagere, TS. En 16-åring har ikke nok erfaring til å bedømme situasjonen. Maktforholdet mellom dem er mildt sagt ujevnt. Jeg er veldig skeptisk til at en 30-åring i det hele tatt nærmer seg en 16-åring på den måten. Å sende bilder av seg selv på snapchat i bar overkropp virker også litt unormalt.

Er det maktfølelsen han blir tent av, og er han helt trygg? Hva om det er noe som ikke stemmer helt med ham? Det er IKKE normalt at en 30-åring sjekker opp en 16-åring, som nesten nettopp er ferdig med barneskolen!

Respekterer han et nei, for eksempel? Tør hun å sette grenser? Det ville være tragisk om hun følte seg tvunget til noe og fikk ødelagt forholdet til seksualitet i så ung alder.

Hvordan kom de i kontakt? Nettet?

Snakk med helsesøster omgående, og spør henne først om taushetsplikt hvis du er redd for det. Hvis du er veldig redd for venninnen din, snakker du også med moren hennes, eller ber helsesøster om å gjøre det. Det er BRA at du bryr deg om henne!

Anonymous poster hash: c955a...9a0

Tusen takk for svar. Da skal jeg prøve å få snakket med helsesøster snart. Jeg vet faktisk ikke hvor de møttes.hun sier ganske lite men at de er venner. Og det er jo like rart spør du meg. Han virker kanskje litt eiesyk....har bare sett han noen få ganger men han holder alltid i henne.ikke med tvang virker det som men likevel litt spesielt....

Ts

Anonymous poster hash: e63f8...d8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...