Gå til innhold

Forbanna fordi min venninne kjøper bare fake!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes du er den frekke her, og ikke skjønner jeg hva som er så big deal med disse dyre merkene heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sunshine23

Jeg synes det er ganske blodharry å fly rundt med de ekte også.

Anonymous poster hash: 4407a...a66

Ja faktisk, men synes enda verre å fly rundt med falske vesker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Jeg kjøper aldri fake vesker, klær, klokker osv, men nå kjøper jeg aldri ekte heller for det har jeg ikke råd til. Jeg skjønner meg ikke på de som kjøper falske varer. Jeg mener at enten får man kjøpe ekte eller la hver. Det er så klart opp til hver enkelt. Som du sier, så er det jo ikke ditt problem ts. Synes det er litt frekt at du sier høyt foran alle "den vesken er fake folkens!" Veldig rart.

Helt enig. Jeg sparer mye heller opp til å kjøpe noe ekte enn å kjøpe fake for det er ikke en industri jeg ønsker å støtte. Dog ville jeg ALDRI kjøpt en veske til x-ant tusen. Men om folk ønsker det, fine by me.

Men man driter ikke ut venninnene sine på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Vi er tidlig i 20-årene, og jeg begynner å bli rimelig forbanna. Hun kjøper bare fake. Feks mulberry lommebok, Marc Jakobs øredobber, Michael Kors veske. ARH. Her sparer jeg og kjøper de ekte tingene, føler det blir hån mot meg når jeg bruker lang tid på å spare mens hun kjøper det til 100 lappen på nettet. Blir jo fortvilet!

Her om dagen sendte hun meg en link, lurte på om jeg synes den var fin. Svarte "Skjønner ikke hvorfor du ikke sparer opp og kjøper ekte" så lo jeg litt. Hun ble litt lei seg, men sa ikke noe. Jeg ble bare forbanna.

Så, vi var på fest her om dagen. Hun kommer inn og får skryt for den fine fake veska si, jeg skyter inn "den er fake altså" så ble hun utrolig lei seg og gikk! Det var kanskje litt drøyt, men med alkohol svekkes jo sansene dine betraktelig.

Vi snakket neste dag. Hun mente jeg ikke burde bry meg om hva hun kjøper. Hun skryter jo ikke akkurat av tingene, men jeg føler så trang til å fortelle verden at HA, den klokka der er fake!

Er jeg frekk? Synes den hendelsen på festen var litt drøy, men ellers synes jeg hun fortjener å få litt tilsnakk.

Anonymous poster hash: 189f0...01c

Ja, jeg synes du er frekk, men fremst av alt synes jeg det "problemet" du snakker om er et luksusproblem. Mulig det er fordi jeg har svært mye i livet som er viktigere en vesker og sko. Det er som regel stor forskjell på ekte og falsk vare, i alle fall gjelder det kvalitet. Kan ikke du glede deg over dine ekte varer, i stedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer dessverre ikke å ta TS alvorlig. Dette må da være en veldig dårlig spøk? Jeg kan i hvertfall ikke skjønne at dere er over 20 år- dette er på fjortis-nivå

Anonymous poster hash: acd67...627

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde gi venninnen din informasjon om hva slags industri hun støtter når hun velger å kjøpe falske varer. De samme folkene står bak som driver med menneskesmugling, narkotikahandel og mafiavirksomhet. I tillegg stjeler hun fra designere som legger timesvis av kreativitet og sjel ned i sitt arbeid. Samtidig prøver hun åpenbart å fremstå som noe hun ikke egentlig er. Så spør din venninne hva slags menneske hun vil være, og spør henne om det ikke ville være mer stas å kunne vise frem noe hun faktisk har jobbet hardt for å få råd til.

Så sier du ikke mer om den saken - spesielt ikke foran andre. Det er uforskammet og slemt.

Hadde det enda vært dette TS brydde seg om, men neida ...Her er det egoismen som rår.

Anonymous poster hash: 397b5...a73

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du burde gi venninnen din informasjon om hva slags industri hun støtter når hun velger å kjøpe falske varer. De samme folkene står bak som driver med menneskesmugling, narkotikahandel og mafiavirksomhet. I tillegg stjeler hun fra designere som legger timesvis av kreativitet og sjel ned i sitt arbeid. Samtidig prøver hun åpenbart å fremstå som noe hun ikke egentlig er. Så spør din venninne hva slags menneske hun vil være, og spør henne om det ikke ville være mer stas å kunne vise frem noe hun faktisk har jobbet hardt for å få råd til.

Så sier du ikke mer om den saken - spesielt ikke foran andre. Det er uforskammet og slemt.

Du vet at det meste vi kjøper som er billig men og dyrere ting som er laget i Kina,Afghanistan osv er laget av mennesker som jobber 18 timer i strekk,er så slitne at i matpausen orker de ikke å spise men sover i stedet? Og enda verre ting skjer i disse landene. Du vet vel og at mange designere benytter seg av billig arbeidskraft?

Anonymous poster hash: d72f4...947

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hun kjøper jo ting med selve navnet på, det er jo det jeg blir irritert over!! For JEG sparer, så skal vi bli sett på som "likeverdt" Jeg sier ikke jeg er noe bedre menneske enn henne, men jeg er stolt over å spare opp til sånne dyre ting. Så står hun ved siden av meg og har akkurat det samme. Bare fake!! Anonymous poster hash: 983d5...42e

Nei du sier ikke direkte at du er bedre henne men dette innlegget sa vel alt? " jeg sparer og så skal vi bli sett på som likeverdt?"

Dere ER faktisk "likeverdige"Det er ikke vesker som måler verdien av mennesker. Du er veldig opptatt av status siden du har dette higet mot å dumme ut venninna di over en så overfladisk sak som en veskekopi.

Rikmannsproblem much?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg synes du er frekk, men fremst av alt synes jeg det "problemet" du snakker om er et luksusproblem. Mulig det er fordi jeg har svært mye i livet som er viktigere en vesker og sko. Det er som regel stor forskjell på ekte og falsk vare, i alle fall gjelder det kvalitet. Kan ikke du glede deg over dine ekte varer, i stedet?

Ts er nok av den typen som aldri vil glede seg over det hun har men alltid ha en trang til å ha mer og noe bedre enn alle andre. Trist liv. blir aldri tilfredstilt

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk det er du som er litt teit jeg, som bruker masse penger på å kjøpe ting som er kjempedyre bare fordi de har ett navn på seg.

Så fake er løsningen? Har man ikke råd, så kjøper man ikke. Finnes mye fint som er inspirert av kjente vesker, uten logo, helt lovlige.

Anonymous poster hash: 916fb...041

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Vi er tidlig i 20-årene, og jeg begynner å bli rimelig forbanna. Hun kjøper bare fake. Feks mulberry lommebok, Marc Jakobs øredobber, Michael Kors veske. ARH. Her sparer jeg og kjøper de ekte tingene, føler det blir hån mot meg når jeg bruker lang tid på å spare mens hun kjøper det til 100 lappen på nettet. Blir jo fortvilet!

Her om dagen sendte hun meg en link, lurte på om jeg synes den var fin. Svarte "Skjønner ikke hvorfor du ikke sparer opp og kjøper ekte" så lo jeg litt. Hun ble litt lei seg, men sa ikke noe. Jeg ble bare forbanna.

Så, vi var på fest her om dagen. Hun kommer inn og får skryt for den fine fake veska si, jeg skyter inn "den er fake altså" så ble hun utrolig lei seg og gikk! Det var kanskje litt drøyt, men med alkohol svekkes jo sansene dine betraktelig.

Vi snakket neste dag. Hun mente jeg ikke burde bry meg om hva hun kjøper. Hun skryter jo ikke akkurat av tingene, men jeg føler så trang til å fortelle verden at HA, den klokka der er fake!

Er jeg frekk? Synes den hendelsen på festen var litt drøy, men ellers synes jeg hun fortjener å få litt tilsnakk.

Anonymous poster hash: 189f0...01c

Virker som du identifiseres deg selv veldig med tingene du eier. Når du føler deg truet av en venninne som kjøper fake og du i tillegg angriper henne for det har det gått for langt.

Foreslår at du endrer retning her i livet før du blir for komfortabel med å være en slik overfladisk person. Om du kjøper deg fine ting er det flott, jeg liker selv fine ting, men jeg kjøper dem jo for meg selv. Driter i hva andre har og ikke har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres for meg at du er sjalu.

Ikke alle som må ha ekte varer.

Tror pengene hennes vil strekke lengere en dine me d den smaken.

Har selv aldri vert opptatt av merker, og klarer meg fint ten.

Du får holde på med det du vil, men sånne kommentarer du slenger ut er du ikke bedre selv.

Anonymous poster hash: f55cf...b2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en bekjent med fake veske. Nå synes jeg det er helt latterlig med merkevesker, og ser på mennesker som sparer penger til å kjøpe slikt som veldig usikre på seg selv. Jeg skjønner heller ikke helt at min bekjente kjøper en fake veske. Men hun legger ikke skjul på at den er fake da. Man får ha litt selvironi dersom man kjøper en fake veske, tenker jeg. Selv om det aller beste er å ikke kjøpe det.



Anonymous poster hash: 23042...f20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha skumlest gjennom innleggene, viser det seg jo at TS ikke bryr seg om at hun kjøper kopier på grunnlag av finansiering av menneskehandel/lignende, men at hovedproblemet er "JEG HAR SPART OG INGEN SER DET!". Herregud TS. Du bør få deg prioriteringer i livet ass.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jeg spurte om jeg var frekk, ikke om andre ting jeg var! Det er ja eller nei spørsmål og en liten begrunnelse.

Jeg burde få lovt å ha mine egne meninger når det gjelder kopier, og hvorfor skal jeg skjule der ovenfor min nærmeste venninne? Jeg er ikke direkte nedlatende, men hun burde forstå at det ikke er "kult" å kjøpe fake, da kan du heller spare opp til det som er prisen.

Jeg henger jeg jo opp i dette fordi jeg synes det er forbanna irriterende at folk tar snarvei som noen nevnte her inne, fordi det er krenkende mot oss som legger sum i merke og kvalitet.

Har bare observert tråden, dere går jo helt av skaftet fordi jeg mener annet enn dere.

Anonymous poster hash: 983d5...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg spurte om jeg var frekk, ikke om andre ting jeg var! Det er ja eller nei spørsmål og en liten begrunnelse.

Jeg burde få lovt å ha mine egne meninger når det gjelder kopier, og hvorfor skal jeg skjule der ovenfor min nærmeste venninne? Jeg er ikke direkte nedlatende, men hun burde forstå at det ikke er "kult" å kjøpe fake, da kan du heller spare opp til det som er prisen.

Jeg henger jeg jo opp i dette fordi jeg synes det er forbanna irriterende at folk tar snarvei som noen nevnte her inne, fordi det er krenkende mot oss som legger sum i merke og kvalitet.

Har bare observert tråden, dere går jo helt av skaftet fordi jeg mener annet enn dere.

Anonymous poster hash: 983d5...42e

Hvorfor skriver du med 2 forskjellige brukere?

Anonymous poster hash: 2e989...c9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fake er løsningen? Har man ikke råd, så kjøper man ikke. Finnes mye fint som er inspirert av kjente vesker, uten logo, helt lovlige.

Anonymous poster hash: 916fb...041

"fake" er jo ikke noe annet enn en veske uten navn på. Og en veske er en veske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...