Gå til innhold

Hvor mye kostet forlovelsesringen din?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min forlovelsesring kostet 10.000 - så det på certifikatet.. Hva en ring koster spiller ingen rolle for meg, det viktige er at den er fin og at det er han selv om plukket den ut.

Gifteringene våre blir helt enkle i gull, uten diamant. Men litt bredde. De koster 17.000 tilsammen (pga bredden). Fra St Maurice. Vi tjener tilsammen 1,5 (brutto), så føler at prisen er godt innenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Me har ikkje forlovelsesringar, sp det kosta oss 0 kr. Skal kjøpe gifteringar ilag til bryllupet.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23000.- Den er helt nydelig <3 Kjæresten hadde spart i mange måneder.

Anonymous poster hash: 4034d...bae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca. 62.000 kr. Synes det er i overkant dyrt, men ringen er jo fantastisk fin da ;)



Anonymous poster hash: e80f8...104
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke forlovet, men om kjæresten hadde brukt over 5000 kr på en forlovelsesring, hadde jeg bare blitt irritert. Kunne heller ha reist/kjøpt oss hund/spart til bolig for de pengene. En stor diamantring er ikke akkurat min stil heller.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vil dele bilde?

Her er et bilde av min.

21eff1b2003aff186af81ec2d898549e.jpg

Anonymous poster hash: e3b79...422

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et bilde av min.

21eff1b2003aff186af81ec2d898549e.jpg

Anonymous poster hash: e3b79...422

Shit...hva skjedde med det megasvære bildet :-/

Anonymous poster hash: e3b79...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et bilde av min.

Anonymous poster hash: e3b79...422

Fin :)

Diamanten ser svær ut?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kostet ca. 6000,-, en enstens diamantring kjøpt i en familiedrevet gullsmedforretning i Vatikanet etter frieri i Peterskirken. Bruker den sammen med gifteringen.

Enig i at det å bruke flere månedslønner på forlovelsesring er galskap. Det er mye viktigere at minnet rundt blir godt enn hva ringen koster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vi kongelige brukere her på KG? :blomst: Siden det var så dyre forlovelseringer?



Anonymous poster hash: 5a0cf...9a4
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vi kongelige brukere her på KG? :blomst: Siden det var så dyre forlovelseringer?

Anonymous poster hash:

5a0cf...9a4

Nesten ja ;)

Anonymous poster hash: 4fdac...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin :)

Diamanten ser svær ut?

Den er 1,37 karat. Det bildet der ble jo virkelig voldsomt. Den ser ikke fullt så stor ut i virkeligheten :-)

Glemte å legge ved pris, siden det tross alt er det tråden handler om.

Den kostet rundt 160 000 (ikke norsk pris)

Anonymous poster hash: e3b79...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den er 1,37 karat. Det bildet der ble jo virkelig voldsomt. Den ser ikke fullt så stor ut i virkeligheten :-)

Glemte å legge ved pris, siden det tross alt er det tråden handler om.

Den kostet rundt 160 000 (ikke norsk pris)

Anonymous poster hash: e3b79...422

Den så større ut enn det ja. Veldig fin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hvorfor mange er så opptatt av hvor mye ringen skal koste. Symbolikken er vel det viktigste?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pris er ikke viktig for meg, men det er tross alt noe man skal ha resten av livet, så jeg synes ikke det er latterlig å faktisk invistere litt i det. Jeg satte grense på 15000 til min mann, men han brukte over 35000, men da jeg fikk takstert den i Norge har den en verdi på 110000.

Folk som røyker bruker vel nesten så mye penger på røyk på ett år? Man kaster bort penger på mye rart, ting som mister sin verdi fort, som en ny bil for eksempel. Min diamantring kommer til å fortsette å være verdt mye, og den er noe jeg ønsker at jeg kan gi videre til fremtidige barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste får felles økonomi etter de gifter seg, om de ikke har det allerede. Det betyr jo at en stort sett betaler for ringen selv.. Ser med andre ord ikke hvorfor en er "heldig" om en får dyr ring :vetikke:



Anonymous poster hash: 48b66...546
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...