Gå til innhold

Bør kvinneguiden fjerne muligheten for å være anonym?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror ikke den ene gruppen er sleipere enn den andre, men jeg føler som jeg skrev at det er mye bedre når man kan sette noen på ignoreringslisten, det er jo en grunn til at den funksjonen også finnes her inne.

Men som sagt jeg ønsker ikke å være anonym her inne. Jeg ønsker å skrive mine meninger under nick. Følte selv da jeg skrev med nick at det var enklere å skille brukerne fra hverandre. Jo da en ser på de bakerste tallene men jeg har selv sitert innlegg jeg trodde var samme bruker og når tråden er 13-14 sider lang så skal det godt gjøres å skille alle tallene fra hverandre.

Som jeg skrev jeg ønsker ikke å måtte gå i dekning fordi en annen ab bruker har bestemt seg for å hate meg, det burde være unødvendig, dessverre er jeg nå tvunget til å bruke en funksjon jeg ikke vil når jeg skriver. Og hadde denne personen skrevet med nick hadde det også vært unødvendig i og med at jeg kunne ignorert personen fullstendig og ikke sett alt oppgulpet personen skrev om meg

Anonymous poster hash: acd6f...5df

Det er ikke bare ABer som stalker, og du kunne jo ha rapportert innleggene. Moddene vet hvem ABene er, så er det snakk om regelbrudd blir de kastet ut akkurat som de som skriver med nick.

Og det er ikke fryktelig vanskelig å skille ABkodene fra hverandre.

Anonymous poster hash: 2b9e1...d00

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke bare ABer som stalker, og du kunne jo ha rapportert innleggene. Moddene vet hvem ABene er, så er det snakk om regelbrudd blir de kastet ut akkurat som de som skriver med nick.

Og det er ikke fryktelig vanskelig å skille ABkodene fra hverandre.

Anonymous poster hash: 2b9e1...d00

Nei det er ikke bare ab`re som stalker, det har jeg da heller aldri skrevet har jeg?

Jo når du har 14+ sider skrevet med ab koder så er det ikke alltid så enkelt synes jeg.

Og klart man kan rapportere til mod, men det kan man jo under nick også så det ser jeg ikke på som relevant for bruk av ab funksjonen her inne.

Anonymous poster hash: acd6f...5df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke den ene gruppen er sleipere enn den andre, men jeg føler som jeg skrev at det er mye bedre når man kan sette noen på ignoreringslisten, det er jo en grunn til at den funksjonen også finnes her inne.

Men som sagt jeg ønsker ikke å være anonym her inne. Jeg ønsker å skrive mine meninger under nick. Følte selv da jeg skrev med nick at det var enklere å skille brukerne fra hverandre. Jo da en ser på de bakerste tallene men jeg har selv sitert innlegg jeg trodde var samme bruker og når tråden er 13-14 sider lang så skal det godt gjøres å skille alle tallene fra hverandre.

Som jeg skrev jeg ønsker ikke å måtte gå i dekning fordi en annen ab bruker har bestemt seg for å hate meg, det burde være unødvendig, dessverre er jeg nå tvunget til å bruke en funksjon jeg ikke vil når jeg skriver. Og hadde denne personen skrevet med nick hadde det også vært unødvendig i og med at jeg kunne ignorert personen fullstendig og ikke sett alt oppgulpet personen skrev om meg

Anonymous poster hash: acd6f...5df

Men hva hjelper det vel å ignorere disse når disse fortsatt har tilgang til alt du skriver under nick og kan bruke det imot deg både på PM seg imellom og i tråder? Jeg opplever mange brukere med nick som sleipere enn de aller fleste som skriver under ab.

Anonymous poster hash: 52689...8dc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns godt moderatorene kan komme på banen og si noen ord i disse trådene her. Det er moderatorene sitt ansvar å følge opp klager på både anonyme brukere og brukere med nick. Det er også moderatorene som skal sørge for at brukerne blir ivaretatt - dvs. at en av rettighetene som bruker av Kvinneguiden er retten til å kunne skrive under anonym. Og takk for det, Kvinneguiden, ellers er det ikke mye jeg hadde skrevet her!



Anonymous poster hash: a3a94...d30
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva hjelper det vel å ignorere disse når disse fortsatt har tilgang til alt du skriver under nick og kan bruke det imot deg både på PM seg imellom og i tråder? Jeg opplever mange brukere med nick som sleipere enn de aller fleste som skriver under ab.

Anonymous poster hash: 52689...8dc

Og mitt inntrykk strider mot ditt, det er langt flere ab brukere enn det er folk som skriver under nick i disse dager her inne (gå inn i en hvilken som helst tråd og se) og således er forekomsten langt høyere av frekke uspiselige ab brukere, (på samme måte som det antageligvis er langt flere frekke brukere som er kvinner fordi det er flere kvinner enn menn her på kg, uten at det vil si at det ikke er frekke menn her inne).

Å ikke se oppgulpen som visse skriver om meg personlig i tråder hjelper jo en hel del, når de ikke får motreaksjon på dritt de poster så er det jo ikke gøy for de heller å stalke. Det er jo også det ab funksjonen går ut på her inne også, ut av øyne ut av sinn sant? Om de som stalker ikke finner deg og får en motreaksjon hos deg er det ikke gøy i lengden. Å ignorere søppel fra en eller to eller tre heller enn å gjemme seg hadde vertfall jeg satt pris på.

Anonymous poster hash: acd6f...5df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og mitt inntrykk strider mot ditt, det er langt flere ab brukere enn det er folk som skriver under nick i disse dager her inne (gå inn i en hvilken som helst tråd og se) og således er forekomsten langt høyere av frekke uspiselige ab brukere, (på samme måte som det antageligvis er langt flere frekke brukere som er kvinner fordi det er flere kvinner enn menn her på kg, uten at det vil si at det ikke er frekke menn her inne).

Kanskje det er en grunn til at det er så mange ab-brukere her inne? Kanskje folk med nick har skremt dem fra å poste under nick? Jeg vil ihvertfall ikke poste særlig mange innlegg under nicket mitt nettopp pga frekke folk.

Anonymous poster hash: acd6f...5df

Anonymous poster hash: a3a94...d30

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonymous poster hash: a3a94...d30

?

Anonymous poster hash: acd6f...5df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymous poster hash: a3a94...d30

Nettopp! Den første tiden som bruker her på kg, brukte jeg nick, men jeg ble stadig pirket på og jeg fikk stadige spørsmål om privaten. Enkelte brukere som har vært her i flere år hadde det som en hobby å gå etter meg. Jeg visste ikke at jeg kunne rapportere de. Men det gjorde heldigvis noen andre. Så brukeren jeg hadde valgte jeg å slette, og deretter har jeg vært anonym for å unngå slike hendelser.

Så jeg er sjeleglad for anonymbruker funksjonen. Uten den ville ikke jeg heller kunne ha vært på kg.

Anonymous poster hash: 52689...8dc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymous poster hash: a3a94...d30

Men hva hjelper det da, når alle de frekke er blitt abère som er frekke med folk med nick og frekke med andre abère? Frekke folk finnes jo uavhengig av nick eller ikke. Om man viste hvem det var så kunne man som skrevet før i det minste ignorert dritten da de som er frekke stort sett er det over hele fjøla som jeg har erfart ofte liker å gjemme seg.

Anonymous poster hash: acd6f...5df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor greit er det når andre brukere begynner å stille deg personlige spørsmål i flere tråder som ikke har noe med trådene å gjøre? Jeg opplevde det. Det var ikke gøy skal jeg si deg.

Anonymous poster hash: 52689...8dc

Da dropper du å svare. Er de usaklige, har du din fulle rett til å ikke svare...og det gjelder jo egentlig alt om du ikke føler for å svare.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da dropper du å svare. Er de usaklige, har du din fulle rett til å ikke svare...og det gjelder jo egentlig alt om du ikke føler for å svare.

Så enkelt var det ikke. Tro meg. Her var det snakk om 5 ulike brukere som gjorde alt for å finne ut ting om meg. Så snart jeg visste hva en ville, dukket det opp en som tydelig spurte på vegne av noen andre igjen. Som ny bruker føltes det ganske jævlig skal jeg si deg.

Anonymous poster hash: 52689...8dc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns de burde ha lagt inn en funksjon så anonyme brukere kunne bli varslet om svar på det de skriver anonymt. Du er jo ikke anonym under ab, men du er anonym for resten, på den måten slipper du stalking og du fjerner muligheten for personfokusert drittkasting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Jeg syns helt klart at det AB-knappen bare burde vært reservert for enkelte rom. For eksempel sex og samliv og helse og kropp.

I de andre forumene, som aktuelle saker, generelle debatter og lignende, syns jeg man ikke har behov for en AB-knapp. Hvorfor trenger man en AB-knapp i disse rommene?

Videre syns jeg debattene blir uoversiktlige når alle, eller svært mange bruker AB-funksjonen. De får heller ikke varsel om de blir sitert, så da må de fysisk gå inn i tråden for å se om noen har kommentarer til innlegget deres.

Jeg tror også en del tillater seg å si ting de ellers ikke ville sagt – og da ikke på en positiv måte, når de benytter AB-knappen. Hvis man ikke kan stå for det man mener bak et nick, som også er anonymt, syns jeg man kan avstå fra det.

Så: kun AB-knapp i enkelte rom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er poenget med å tillate å være "anonym" her inne?

Selv med nick er man jo anonym (om man da ikke bruker sitt eget navn og adresse som nick), og man kan lettere kjenne igjen folk (spesiellt troll) fra andre debatter, og det er også lettere å forholde seg til hverandre som debatterer under et nicknavn.

Anonymous poster hash: a659e...9f9

Hvorfor er du anonym selv egentlig? Alle AB har en kode så det er lett å se om samme AB poster flere ganger i samme tråd

Også er du anonym selv :fnise:

Jeg skriver ikke så mye under nick lenger siden noen var frekk mot meg 9/6/2014. De drev med hets og mobbing og det var så ille at jeg vurderte selvmord. Disse forbanna bitchene driver fortsatt og sprer dårlig stemning her på forumet. Jeg kommer ALDRI til å glemme det.

Hvorfor ikke oppføre seg mot andre som man vil at andre skal oppføre seg mot seg selv?

Anonymous poster hash: 047dd...7dc

Vel, den datoen har vi ikke passert enda. Men ta nå endelig sorgene på forskudd liksom

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har oppdaget at jeg får betydelig flere likes på innlegg jeg poster som AB enn på innlegg med nick.

Nå spiller det ingen rolle for meg, men rart endå..



Anonymous poster hash: 1e4a5...8aa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har oppdaget at jeg får betydelig flere likes på innlegg jeg poster som AB enn på innlegg med nick.Nå spiller det ingen rolle for meg, men rart endå.. Anonymous poster hash: 1e4a5...8aa

Man tør kanskje å være enda mer frempå når man er anonym? Likevel foretrekker jeg å være meg selv bak nicket mitt :)

Endret av Millimani
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har oppdaget at jeg får betydelig flere likes på innlegg jeg poster som AB enn på innlegg med nick.

Nå spiller det ingen rolle for meg, men rart endå..

Anonymous poster hash: 1e4a5...8aa

Jeg også! Tidene har endret seg her på kg! :)

Anonymous poster hash: 52689...8dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man tør kanskje å være enda mer frempå når man er anonym? Likevel foretrekker jeg å være meg selv bak nicket mitt :)

Ja, har tenkt tanken selv - om jeg skriver annerledes som AB`er. Men tror ikke det. Prøver å oppføre meg her inne uansett. Når jeg skriver som AB, så er det fordi jeg gir ut mange opplysninger om meg selv i innlegget.

Anonymous poster hash: 1e4a5...8aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har tenkt tanken selv - om jeg skriver annerledes som AB`er. Men tror ikke det. Prøver å oppføre meg her inne uansett. Når jeg skriver som AB, så er det fordi jeg gir ut mange opplysninger om meg selv i innlegget. Anonymous poster hash: 1e4a5...8aa

Ikke mange opplysninger om deg i det innlegget der da..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mange opplysninger om deg i det innlegget der da..

Nei. Jeg følte vel i grunn ikke at private opplysninger om meg er relevant i denne tråden.

Man kan vel poste som AB likevel? Noen ganger poster jeg med nick, andre ganger ikke. Men når det det framkommer private opplysninger, så gjør jeg alltid det. Også for å ivareta folk rundt meg.

Anonymous poster hash: 1e4a5...8aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...