Gå til innhold

Psykolog og samlivsterapaut advarer: Ikke ha sex på første date


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Faerunpedia

3 av eksene mine var Ons, og med min nåværende kjæreste hadde jeg sex på første date, så mulig at det er slik for noen, men man kan ikke generalisere dette. Og hvis en fyr vil stikke pga slikt får han heller gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og ofte er det lurt å ikke kun la seg styre av følelser.

Anonymous poster hash: 92df3...7cf

handler da ikke om følelser i den forstand.men om instinkt og lyst

Anonymous poster hash: fe43c...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er ikke til å komme bort ifra at mange damer kunne unngått såre følelser, hvis de hadde ventet lenger på å vite hvor de stod før de hadde sex. Samfunnet har utviklet seg i en negativ retning når mange unge ikke legger noe følelser i sex.

Anonymous poster hash: 6ee00...2e2

damer som har fått følelser allerede på første date må ha underliggende problemer som gjør at de knytter seg før første date er over.

bare til info: sex er ikke følelser. det trenger ikke være kjærlighet. her kan man kalle en spade for en spade og sex for sex

Anonymous poster hash: fe43c...388

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Usminket

Jeg tror det er mye sant i dette.

Ei venninne av meg var veldig løs tidligere. Hun hadde sex på første date med hver mann hun likte godt. Det endte aldri med forhold for å si det slikt. Etter at jeg hadde printet "ikke ha sex så tidlig" inn i hodet hennes, fikk hun kjæreste etter noen måneder. Da hadde hun ikke sex med han før de begynte å like hverandre godt følelsesmessig. Nå er de gift og venter barn.

Selvfølelig finnes det unntak hvor man kan ligge med en mann første kvelden og likevel få et forhold ut av det, men det tror jeg heller er sjeldent (spesielt hvis mannen er veldig attraktiv). Menn som har god sjangs og lett for å få kvinner, liker som oftest litt motstand mens menn som nesten aldri har hatt kvinner lettere kan gå inn i forhold med ei jenta han har hatt sex med første aften ;) tror jeg da..

Har et annet eksempel også faktisk. Ei anna venninne av meg traff en kjempe flott og populær mann. Hun fallt pladask og hoppet til sengs med han på 2. date. De holdt på en stund etter dette, men forholdet døde ut før han plutselig fant seg en annen jente. Senere innrømmet han faktisk til henne at spenningen gikk litt ut av han i og med at de hadde sex så tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

handler da ikke om følelser i den forstand.men om instinkt og lyst

Anonymous poster hash: fe43c...388

Man har vel litt selvkontroll?

Anonymous poster hash: 92df3...7cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg aldri vært på date (det var noe de gjorde i amerikanske filmer i mitt hode), men jeg hadde sex med min nåværende samboer første gang vi møttes ordentlig.

Det var vel i 2006 eller rundt der.

Funka fint for oss.



Anonymous poster hash: c5be0...01b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det er ikke til å komme bort ifra at mange damer kunne unngått såre følelser, hvis de hadde ventet lenger på å vite hvor de stod før de hadde sex. Samfunnet har utviklet seg i en negativ retning når mange unge ikke legger noe følelser i sex.

Anonymous poster hash: 6ee00...2e2

Hjelper lite når menn bare lyver da.

Anonymous poster hash: 3df1e...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk meg ikke kjæreste før jeg var mer knipen på godtepåsan :fnise:

Men når alt kommer til alt kommer til alt må man gjøre det man føler er mest riktig. Desto tryggere man føler seg i en datingsituasjon, desto bedre utfall tenker jeg. Og hvis man kan stå for de valgene man har tatt er det også mye lettere å takle et eventuelt nederlag :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

handler da ikke om følelser i den forstand.men om instinkt og lyst

Anonymous poster hash: fe43c...388

eller dårlig impulskontroll. Som i marshmallow eksperimentet.

Anonymous poster hash: 6ee00...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 av eksene mine var Ons, og med min nåværende kjæreste hadde jeg sex på første date, så mulig at det er slik for noen, men man kan ikke generalisere dette. Og hvis en fyr vil stikke pga slikt får han heller gjøre det.

Ja alle 3 er jo ekser, så hvorfor er det gode eksempler? Easy come, easy go...

Anonymous poster hash: 6ee00...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Faerunpedia

Ja alle 3 er jo ekser, så hvorfor er det gode eksempler? Easy come, easy go...

Anonymous poster hash: 6ee00...2e2

Forholdene varte i henholdsvis 3, 5 og 4 år og tok slutt av helt andre grunner.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes folk skal ha sex akkurat når det føles rett for dem, jeg.

Anonymous poster hash: ea0a4...378

Dette.

Anonymous poster hash: d4c5c...380

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er mye sant i dette.

Ei venninne av meg var veldig løs tidligere. Hun hadde sex på første date med hver mann hun likte godt. Det endte aldri med forhold for å si det slikt. Etter at jeg hadde printet "ikke ha sex så tidlig" inn i hodet hennes, fikk hun kjæreste etter noen måneder. Da hadde hun ikke sex med han før de begynte å like hverandre godt følelsesmessig. Nå er de gift og venter barn.

Selvfølelig finnes det unntak hvor man kan ligge med en mann første kvelden og likevel få et forhold ut av det, men det tror jeg heller er sjeldent (spesielt hvis mannen er veldig attraktiv). Menn som har god sjangs og lett for å få kvinner, liker som oftest litt motstand mens menn som nesten aldri har hatt kvinner lettere kan gå inn i forhold med ei jenta han har hatt sex med første aften ;) tror jeg da..

Har et annet eksempel også faktisk. Ei anna venninne av meg traff en kjempe flott og populær mann. Hun fallt pladask og hoppet til sengs med han på 2. date. De holdt på en stund etter dette, men forholdet døde ut før han plutselig fant seg en annen jente. Senere innrømmet han faktisk til henne at spenningen gikk litt ut av han i og med at de hadde sex så tidlig.

Så de mindre attraktive mennene skal lokkes i forhold med sex og de attraktive mennene skal lokkes i forhold med å nekte dem sex?

Anonymous poster hash: 872f6...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Gjest nilsson

"Synes folk skal ha sex akkurat når det føles rett for dem, jeg."

- Selvfølgelig, men man kan likevel generalisere. Vi er ikke forskjellige. Det blir litt som å si "min mening er like god som din."

Av erfaring: Nei, man bør ikke ha sex på første date. Man burde vente med sexen til man er sikker på at dette er et potensielt forhold. De aller fleste menn vil miste noe av interessen ved tidlig sex.

Det samme gjelder også one night stands som utvikler seg til dates, men ikke i like stor grad pga. alkoholen.

Samtlige av mine kompiser er enige at sex på første date ødelegger spenningen mellom partene.

Hvor lenge dere har kjent hverandre spiller selvfølgelig også en rolle. Er det en fra jobben som du har flørtet med i flere måneder er det selvfølgelig noe annet enn om dere ikke kjenner hverandre fra før.

Endret av nilsson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme gjelder også one night stands som utvikler seg til dates, men ikke i like stor grad pga. alkoholen.

Nettopp.. I Norge så har vi sex og så håper vi at sexen har vært såååå fantastisk at han vil se oss igjen og invitere oss på kaffe, og mer sex såklart og hvis vi består det så kan vi begynne å snakke med hverandre å bli kjent og kanskje ta en middag. http://monda.no/ifln/how-to-date-in-norway/

Greit, det funker jo for noen, men i mine øyne er det et sjanseplill hvis man i utgangspunktet er ute etter noe seriøst.

Dere kjenner kjemi på byen, så få han til å be deg ut heller. Så blir dere kjent og se om dere trives sammen.. og nei han vil ikke kurtisere deg og treffe deg mye selv om han kun er ute etter sex. Treffer han deg er det fordi han vil se hva det fører til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror og det lønner seg å vente litt med sex, hvis man er ute etter forhold.

Selv om en ONS endte opp med å bli ett 10 år langt forhold, ekteskap og barn. Mens jeg har vært borti menn, som har sagt alle de rette tingene, gitt seg ut for å være seriøse og forelsket i meg, og jeg har ventet. Og med en gang de har fått sex, så har de stukket av og.



Anonymous poster hash: 03cf1...981
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror og det lønner seg å vente litt med sex, hvis man er ute etter forhold.

Selv om en ONS endte opp med å bli ett 10 år langt forhold, ekteskap og barn. Mens jeg har vært borti menn, som har sagt alle de rette tingene, gitt seg ut for å være seriøse og forelsket i meg, og jeg har ventet. Og med en gang de har fått sex, så har de stukket av og.

Anonymous poster hash: 03cf1...981

Alle menn stikker av, siden de ikke klarer å holde seg lenge til en dame av gangen. De må tømme spermen sin overalt. Kvalmt er det. Glad jeg holder meg unna menn.

Anonymous poster hash: 3df1e...665

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad jeg har funnet min partner, jeg hadde ikke hatt en sjangse i H i dagens marked. Hvis det jeg har blir slutt, får jeg satse på å gifte meg med PS3'en

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nilsson

Alle menn stikker av, siden de ikke klarer å holde seg lenge til en dame av gangen. De må tømme spermen sin overalt. Kvalmt er det. Glad jeg holder meg unna menn.

Anonymous poster hash: 3df1e...665

Alle menn gjør ikke det. Denne tråden handler egentlig om hvordan man skal spille kortene sine riktig og skape spenning. De fleste menn er i bunn og grunn ute etter et forhold. Men en stor andel vil heller ikke si nei til tilfeldig sex. Det handler om å luke ut de som kun er ute etter sex.

En god indikator på om mannen stikker av eller ikke er antall sexpartnere. Hvis han har til vane å stikke av så vil han gjøre det igjen.

Mitt poeng er: Ikke vent med sexen til et x antall dater. Det er bare teit. Vent med sexen til følelsene er der. Om det er 3 eller 30 dater spiller ingen rolle. Er mannen virkelig interessert så stikker han ikke av.

Apropos dagens marked: Det er en illusjon, og skapt gjennom media (sex og singelliv, tinder-hypen osv). Det er ingen som tvinger deg til å gjøre noe som helst. Et romantisk og "konservativt" syn viser at du er kresen og selvstendig, og det er sexy. Mennesker som ligger rundt og setter sexen i høysetet er kvalmt.

Hilsen Mann, 27

Endret av nilsson
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...