Gå til innhold

Tro


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Og ønsketenkning få Elvis til å leve på Mars?

Nei, men du bør være litt mer kritisk til hva du lar andre få deg til å tro, og tenke litt selv. Så sant det ikke er din fot du prater om, da.

Ellers så er det ikke Jesus som startet kristendommen (Jesus var jøde, han). Det har vært mange involverte i oppstarten av den religionen, men Jesus var ikke en av dem.

Det er nok riktig at Jesus ikke startet kristendommen, men det var han som var årsak til at kristendommen startet. I Bibelen kalles han Jesus Kristus, derav navnet kristendom.

Apostlenes gjerninger 11,26:Det var i Antiokia disiplene først ble kalt kristne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg er vel egentlig enig i dette. Likevel er det mye jeg setter spørsmålstegn ved, og jeg tolker i alle fall ikke bibelen bokstavlig.

Det jeg skulle prøve å si var at jeg tror.....

Endret av smile
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Noe å tenke på for de som IKKE tror: hvis Jesus ikke var Guds sønn, er han i såfall VERDENShistoriens største bedrager, og det skal mye til for å klare å overbevise så mange mennesker om det. For eksempel var jo apostlene til Jesus villige til å miste livet sitt for at de trodde på ham (noe mange også gjorde) og den dag i dag er det fortsatt maaaaange som tror på ham. Det er vel mye å få til for en liten bedrager som levde i år 0? Jeg lurer på hvordan dere forklarer helbredelser, som i aller høyeste grad skjer i verden i dag? tror dere at ønsketenkning kan få en fot til å vokse ut 15 cm?

Hvorfor må han ha vært en bedrager selv om han ikke var Guds sønn? Det er jo ikke første gang sannheten har blitt pyntet på før den ble skrevet ned.

Ellers så mener jeg at "helbredelser" har bakgrunn i kroppens evne til å hele seg selv eller ved bruk av medisinsk behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. tro hva du vil. Men hvis Jesus ikke var Guds sønn, så er det jo litt merkelig at så mange av de som traff ham og levde sammen med ham var villige til å dø for det de trodde på. Jødene ventet på frelseren som det står om i det gamle testamentet, og de trodde at denne frelseren skulle være en stor hersker som skulle gi dem landet deres tilbake.

Verdenshistorien er full av slike hendelser, men i disse dager blir de ofte kalt terrorister eller diktatorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Snart medlem*

Ser ikke bort fra at det har eksistert en historisk person som den nytestamentlige Jesus har blitt modellert etter. Men da har dette vært en karismatisk lederskikkelse som fikk mange tilhengere, og på ingen måte guds sønn som stod opp fra de døde for å redde oss fra våre synder.

Jeg er ateist, og tror dermed ikke på noen guddommelige krefter av noen art.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke bort fra at det har eksistert en historisk person som den nytestamentlige Jesus har blitt modellert etter. Men da har dette vært en karismatisk lederskikkelse som fikk mange tilhengere, og på ingen måte guds sønn som stod opp fra de døde for å redde oss fra våre synder.

Jeg skriver under på denne delen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_L@dy in red_*

Jesus var både 100 % menneske og Gud. Jesus var uten synd. Men ble sendt til jorden i menneske kropp for at verden skulle blir frelst og få en relasjon med Gud etter syndefallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_L@dy in red_*
Det skjer stadige flere hendelser som gir meg større og større grunn til å tvile på ham..

I Edens hage skapte Gud mange slaks trær som Adam og Eva kunne spise av, men det var ett tre der som de ikke skulle spise av, og det var livets tre.

Vi er skapt med fri vilje, så adam og Eva valgte å spise fra livets tre, det var da syndefallet kom.

Og man kan si at den største begrensningen Gud satte for seg selv er å skape oss med fri vilje.

Det som skjer i dag, skjer på bakgrunn av valg vi mennesker tar, og det skal ikke Gud lastes for, men det får selvsagt konsekvenser for oss på flere områder pga. dette. Gud er ikke her for å skape fred, men sverd. Som er Guds ord.

Det står i bibelen at Guds ord skal forkynnes til alle folkeslag før Jesus kommer og henter oss. Og før dette skjer, vil vi merke det som fødselsveer.

Rieene blir mer inntens jo nærmere forløsning.

Det samme skjer idag. Det skjer stadig naturkatastrofer, terror mer vold osv.

Jeg har merket stor forskjell og at dette har blitt ganske intenst bare det siste året.

Det skjer noe hele tiden.

Det er et tegn på Jesu gjenskomst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bellatrix

Det samme skjer idag. Det skjer stadig naturkatastrofer, terror mer vold osv.

Jeg har merket stor forskjell og at dette har blitt ganske intenst bare det siste året.

Det skjer noe hele tiden.

Det er et tegn på Jesu gjenskomst.

Det kan du da ikke vite. Naturkatastrofer har alltid forekommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan du da ikke vite. Naturkatastrofer har alltid forekommet.

Ja selvsagt har det alltid vært naturkatastrofer, men som sagt så står det i bibelen at det blir mer intenst som jeg sa før Jesus kommer å henter oss, det skjer noe så og si hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja selvsagt har det alltid vært naturkatastrofer, men som sagt så står det i bibelen at det blir mer intenst som jeg sa før Jesus kommer å henter oss, det skjer noe så og si hele tiden.

dette er da dommedags profeti nr. 100000000000000000000, eller mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...