Gå til innhold

Dersom du ikke har det fra du ble født av, er det unaturlig.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er stolt over hva mamma gav meg :danse:

Så stolt at du heller aldri bruker sminke? Hvorfor sminker du deg, etterligner du noen? Sminke er ikke naturlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest HeiHade

Så stolt at du heller aldri bruker sminke? Hvorfor sminker du deg, etterligner du noen? Sminke er ikke naturlig.

Dette er også et godt poeng. Dere som spiller 100% naturlig-kortet og mener man skal si seg fornøyd med sitt naturlige utseende -- bruker dere sminke? For hvem er isåfall dere til å dømme visse justeringer men godta enkelte andre?

Forøvrig syned jeg hele dette temaet er en personlig sak og noe en skal få avgjøre selv. Har en lyst og penger til å endre på noe ved seg selv er det opp til hver enkelt, ikke andre mennesker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter fokus på et stort problem i vårt samfunn. Jeg sier det rett ut, det er en uting at mennesker fikser på seg selv slik at vi glemmer hva som er naturlig, at det falske er det normale, og at man ikke vet hvordan det å bli litt eldre ser ut. Det er helt greit og normalt at man feks har poser under øynene.

Dersom det stemmer det som du skriver her, har du vært utsatt for diskriminering - ditt utseende har ingenting å si for dine jobbkvalifikasjoner. Dersom du fikk høre dette fra en potensiell arbeidsgiver hadde du jo all mulighet til å si hva du syns om det. Fikk du forresten operasjon fra det offentlige eller private ?

Hilsen ts

Anonymous poster hash: 45765...983

Jeg har endel sprukne blodkar på beina. Har også hatt åreknuter som var både vonde og stygge, disse ble operert. De sprukne blodkarene skal jeg endelig nå etter å ha gått rundt i lange kjoler på sommeren nå endelig fjerne. Jeg kan gå i kortere kjoler når jeg er knallbrun, da syns de mindre. Disse er sikkert helt naturlige iom. at jeg står og går mye i jobben. Skal jeg gå rundt å føle meg stygg fordi noen idioter mener jeg må godta det fordi det er en naturlig ting?

Nei, jeg skal fjerne dem og endelig føle meg komfortabel med å ta på meg shorts. Noe jeg ikke har gjort på 15 år.

Fiks på det dere er misfornøyde med jenter og få et bedre liv, ikke bry dere om hva noen andre måtte mene. Det er dere som skal leve i deres kropp. Ikke slike som TS.

Anonymous poster hash: a73dd...b7c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som prøver eller har forandret kroppen ved kosmetiske operasjoner, overdreven slanking, trening,, innjekskjoner av botox eller annet.

Skjønner dere hva dere egentlig holder på med ?

Dere prøver å forandre noe som er 100% naturlig, noe som er ment å være slik det allerede er, noe som gjør deg til deg. Dere etterligner retusjerte modeller og kjendiser.

Er sannheten den at du ikke har nok selvtillit til å bli boende i kroppen du allerede har fått utlevert i livet ?

Og nei, det handler ikke om å ta vare på kroppen sin med sunt kosthold og litt mosjon...... eller kosmetisk kirugi etter alvorlig sykdom eller ulykke.

Har dere egentlig en god grunn for å holde på slik ?

Tør du blottlegge dine innerste følelser om hvorfor du egentlig ikke er bra nok ?

Anonymous poster hash: 45765...983

Folk må da få bestemme selv om de vil ha disse operasjonene, uten at de skal få en løftet pekefinger.

Anonymous poster hash: f9b58...d75

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter fokus på et stort problem i vårt samfunn. Jeg sier det rett ut, det er en uting at mennesker fikser på seg selv slik at vi glemmer hva som er naturlig, at det falske er det normale, og at man ikke vet hvordan det å bli litt eldre ser ut. Det er helt greit og normalt at man feks har poser under øynene.

Dersom det stemmer det som du skriver her, har du vært utsatt for diskriminering - ditt utseende har ingenting å si for dine jobbkvalifikasjoner. Dersom du fikk høre dette fra en potensiell arbeidsgiver hadde du jo all mulighet til å si hva du syns om det. Fikk du forresten operasjon fra det offentlige eller private ?

Hilsen ts

Anonymous poster hash: 45765...983

Kødder du? :skratte: Utseendet har i aller høyeste grad mye å si for jobbkvalifikasjoner.

Anonymous poster hash: a73dd...b7c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Honeyblossom

Jeg hadde en brystreduksjon da jeg var 16. Da hadde jeg allerede slitt i flere år. Både psykisk og fysisk.

Mitt problem var såpass "stort" (lol) at det egentlig ikke var noe å vurdere en gang. Fikk dekket alle kostnader uten spørsmål.

Selv etter operasjonen slet jeg med størrelsen på dem selv om de var normale, men det var bare psykisk. Jeg klarte bare ikke å være fornøyd med dem. Det å bare kvitte seg med problemer du har hatt i så mange år i løpet av en dag er vanskelig. Det er først nå, 5 år etterpå at jeg faktisk kan si at jeg virkelig elsker brystene mine.

Den dag idag er jeg fortsatt flau over slik jeg så ut før operasjonen og grøsser når jeg ser gamle bilder. Bare de jeg bor med og bestevenninna mi vet om det. Kommer heller ikke til å fortelle det til en fremtidig kjæreste heller med mindre han spør meg.

Folk er så utrolig dømmende bare de hører ordet "kosmetisk kirugi" eller "plastisk kirurgi" fordi man automatisk tenker at det er noe man gjøre bare for å bli penere. De tenker ikke at det ofte også kan være andre grunner bak det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sukkerbit

Jeg legger merke til at du ikke svarer på det som ts spør om her. Du begrunner heller ikke ditt synspunkt. Det kan godt være at ts generaliserer og / eller har fordommer. Du tilfører ikke noe til debatten.

Selv syns jeg tema er aktuelt og ts har gode synspunkter. Ting har gått for langt. I tilfellet med personen som påstår at hun ikke fikk jobb p.g.a poser under øynene, så skulle ikke det han noe å si for hvorvidt man får en jobb eller ikke - dersom dette stemmer så har jo ts et godt poeng - anonym bruker som hadde poser under øynene bidrar til å opprettholde dette. Hun velger å være en del av problemet i stedet for en del av løsningen.

Selv har jeg ikke foretatt noen kosmetiske inngrep eller er sykelig opptatt av trening. Jeg er personlig opptatt av å holde meg sunn og frisk for å ha et bra liv, innenfor helt greie grenser.

Enig i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerbit

Jeg hadde en brystreduksjon da jeg var 16. Da hadde jeg allerede slitt i flere år. Både psykisk og fysisk.

Mitt problem var såpass "stort" (lol) at det egentlig ikke var noe å vurdere en gang. Fikk dekket alle kostnader uten spørsmål.

Selv etter operasjonen slet jeg med størrelsen på dem selv om de var normale, men det var bare psykisk. Jeg klarte bare ikke å være fornøyd med dem. Det å bare kvitte seg med problemer du har hatt i så mange år i løpet av en dag er vanskelig. Det er først nå, 5 år etterpå at jeg faktisk kan si at jeg virkelig elsker brystene mine.

Den dag idag er jeg fortsatt flau over slik jeg så ut før operasjonen og grøsser når jeg ser gamle bilder. Bare de jeg bor med og bestevenninna mi vet om det. Kommer heller ikke til å fortelle det til en fremtidig kjæreste heller med mindre han spør meg.

Folk er så utrolig dømmende bare de hører ordet "kosmetisk kirugi" eller "plastisk kirurgi" fordi man automatisk tenker at det er noe man gjøre bare for å bli penere. De tenker ikke at det ofte også kan være andre grunner bak det.

Når du slet fysisk er det ikke kosmetisk operasjon. Du opererer for å bli kvitt en plage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Woo-Hoo!

Så stolt at du heller aldri bruker sminke? Hvorfor sminker du deg, etterligner du noen? Sminke er ikke naturlig.

Bruker særdeles lite sminke, men hva er det for et spørsmål?. Post et bilde av deg selv, jeg gjør gjerne det samme..... man kan se naturlig flott ut... Og jeg ser ikke ut som noe modell....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Woo-Hoo!

Kødder du? :skratte: Utseendet har i aller høyeste grad mye å si for jobbkvalifikasjoner.

Anonymous poster hash: a73dd...b7c

For JOBBKVALIFIKASJONER ? Du vet hva det betyr ? Utdannelse, arbeidserfaring osv.... Er man pen så har man mer i topplokket da eller ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er også et godt poeng. Dere som spiller 100% naturlig-kortet og mener man skal si seg fornøyd med sitt naturlige utseende -- bruker dere sminke? For hvem er isåfall dere til å dømme visse justeringer men godta enkelte andre?

Forøvrig syned jeg hele dette temaet er en personlig sak og noe en skal få avgjøre selv. Har en lyst og penger til å endre på noe ved seg selv er det opp til hver enkelt, ikke andre mennesker.

Selvfølgelig er det en personlig sak. Men også til offentlig debatt så lenge samfunnet vårt får problemer med dette. Det vokser opp tusenvis av unge jenter og gutter som får høre at utseende og kroppen deres ikke er god nok før de får endret den til noe som er urealistisk og unaturlig som menneske.

Og ikke minst, dette er et diskusjonsforum - da går man ut fra at hver enkelt som deltar ønsker å ytre sine meninger.

Dette er et tema som er helt greit å snakke om.

ts

Anonymous poster hash: 7e59f...991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Honeyblossom

Når du slet fysisk er det ikke kosmetisk operasjon. Du opererer for å bli kvitt en plage.

Men det var også for å endre utseende, altså en kosmetisk operasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerbit

Men det var også for å endre utseende, altså en kosmetisk operasjon.

Det var ikke bare det kosmetiske som var grunnen, og det sier du jo selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Honeyblossom

Det var ikke bare det kosmetiske som var grunnen, og det sier du jo selv. :)

Nei, men selv om operasjonen er medisinsk begrunnet så er det allikevel en kosmetisk operasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerbit

Nei, men selv om operasjonen er medisinsk begrunnet så er det allikevel en kosmetisk operasjon.

Nei, den var jo medisinsk begrunnet. Jeg opererte bort en føflekk. Det var fordi den var rar. Det er selvsagt også penere uten en stor rødbrun flekk, men det var medisinsk. Jeg har også operert fingrene. Uten operasjonen hadde fingrene mine vært ødelagt for livet, og det hadde heller ikke sett fint ut kosmetisk. Men operasjonen var medisinsk.

Forstår du hva jeg mener?

Du opererte puppene dine fordi du hadde vondt. Det var også i tillegg en fordel kosmetisk, men operasjonen var ikke kosmetisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som prøver eller har forandret kroppen ved kosmetiske operasjoner, overdreven slanking, trening,, innjekskjoner av botox eller annet.

Skjønner dere hva dere egentlig holder på med ?

Dere prøver å forandre noe som er 100% naturlig, noe som er ment å være slik det allerede er, noe som gjør deg til deg. Dere etterligner retusjerte modeller og kjendiser.

Er sannheten den at du ikke har nok selvtillit til å bli boende i kroppen du allerede har fått utlevert i livet ?

Og nei, det handler ikke om å ta vare på kroppen sin med sunt kosthold og litt mosjon...... eller kosmetisk kirugi etter alvorlig sykdom eller ulykke.

Har dere egentlig en god grunn for å holde på slik ?

Tør du blottlegge dine innerste følelser om hvorfor du egentlig ikke er bra nok ?

Anonymous poster hash: 45765...983

Dette høres veldig kjent ut. Er du blogger?

Anonymous poster hash: f9b58...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bruker særdeles lite sminke, men hva er det for et spørsmål?. Post et bilde av deg selv, jeg gjør gjerne det samme..... man kan se naturlig flott ut... Og jeg ser ikke ut som noe modell....

Om du ikke prøver å etterligne noen, hvorfor tror du at alle som forandrer utseende litt gjør det? Vi gjør det for å få en bedre variasjon av oss selv, akkurat som deg :) Men siden så mange bruker sminke, er det ingen som spør deg om bakgrunnen for hvorfor du bruker sminke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den var jo medisinsk begrunnet. Jeg opererte bort en føflekk. Det var fordi den var rar. Det er selvsagt også penere uten en stor rødbrun flekk, men det var medisinsk. Jeg har også operert fingrene. Uten operasjonen hadde fingrene mine vært ødelagt for livet, og det hadde heller ikke sett fint ut kosmetisk. Men operasjonen var medisinsk.

Forstår du hva jeg mener?

Du opererte puppene dine fordi du hadde vondt. Det var også i tillegg en fordel kosmetisk, men operasjonen var ikke kosmetisk.

http://no.wikipedia.org/wiki/Kosmetisk_kirurgi

Føflekken din er ikke medisinsk.

Endret av Evilposelos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du prøver å få frem? :)

Sånn, står over her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...