Gå til innhold

Brystkomplekser


lillaskogfiol

Anbefalte innlegg

Det går an å få brystforstørrelse dekket av psykiske grunner. Det er riktignok ikke så vanlig som å få reduksjon, men det går absolutt an å ta en samtale med fastlegen og fortelle hvordan du føler det. Det høres jo ikke ut som om du har det så godt med deg selv for tiden... Vet ikke legen først vil henvise til psykolog før man eventuelt får mulighet til kirurgi, men det er nok uansett ikke en dum idé før man går gjennom plastikkirurgi.

Jeg tviler ikke på at man kan få dekt brystforstørrelse av sterke psykiske grunner, men jeg vil tro at man går igjennom en lang prosess sammen med psykolog med å lære å godta og leve med det man har, før kirurgi blir aktuelt.

Anonymous poster hash: 3e876...282

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner meg veldig igjen, jeg gjorde alt for å få kroppen jeg ville ha, trente mye, spiste sunnere osv. Gikk ned 15 kg og var dødsfornøyd.. Men puppene de var borte for godt, selv om jeg gikk opp i vekt også :( Har aldri likt dem pga størrelsesforskjellen jeg hadde, samt de ikke var særlig store heller.

Jeg tok silikon, sparte opp halvparten selv og tok litt fra sparekonto og litt på mastercardet (Betalte ned på 2 mnd, men anbefaler ikke å gjøre det altså.) Sparte i 2 og et halvt år, og deretter gikk turen til klinikken :) Jeg la ikke inn mye, og under muskel så de ser veldig naturlige ut og er veldig myke! Jeg ble faktisk litt sjokkert :fnise: Ble utrolig fornøyd, jeg har fått de puppene jeg alltid ville ha, de er ikke skeive eller peker feil vei, og det er ingen som merka at jeg tok silikon utenom eksen min :)

Jeg hadde veldig lite smerter, den første uka var jeg litt ubrukelig når det gjaldt armene osv, men etter det ble det helt greit. Det var ubehagelig rett etter operasjonen, men syntes det å få narkosa var vondere. Det er jo veldig individuelt når de gjelder smerter, men hos meg var det egentlig en ganske grei opplevelse.

Det beste er jo å leve med det man har, men jeg tenker heller at jeg vil være fornøyd med meg selv, og når jeg hadde jobbet så hardt for å få den kroppen jeg ville ha så tenkte jeg at puppene kunne jeg virkelig unne meg! Jeg ville aldri operert noe annet, kommer ikke på tale :)

Du kan evt prøve å snakke med psykolog også? Det hjalp meg en del når det gjaldt selvbilde osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herregud da, damer!! Det finnes viktigere ting i livet å bruke energien på, enn å bekymre seg for små pupper. Kom dere ut av denne fjollete og barnslige utseende-bobla deres, og rett fokuset mot andre ting.

:balltre:



Anonymous poster hash: 93641...526
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det som deg og jeg tok silikon så jeg vet ikke hva slags annet råd jeg kan gi...

Ang. at du vil "finne noe annet å mislike" så er jeg ikke enig i den. Så lenge jeg er i form og alt så er jeg glad i alt. Misliker ingen kroppsdeler slik jeg mislikte brystene.



Anonymous poster hash: 469a3...9b6
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herregud da, damer!! Det finnes viktigere ting i livet å bruke energien på, enn å bekymre seg for små pupper. Kom dere ut av denne fjollete og barnslige utseende-bobla deres, og rett fokuset mot andre ting.

:balltre:

Anonymous poster hash: 93641...526

Dette er jo ikke noe man velger selv. jeg har jobbet med å klare å heve meg over det i flere år, jeg ble mobbet på ungdomsskolen, men så tøff jeg alltid skal være, så lata jeg som det ikke gikk inn på meg. Det du sliter med psykisk er veldig ille, og noe man absolutt ikke kan bestemme selv.

Det er litt greit å vite at man ikke er alene om det, selv om det selvfølgelig er trist at det faktisk er slik.

Men det hjelper veldig på å vite at man ikke er alene om det. Det ødelegger jo en person mye, så å lese hvordan dere har taklet det hjelper mye. Det vel lurest å i første omgang prøve å akseptere det man har, også ta silikon om det ikke bli bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor naturlig blir det om tar silikon under muskelen? jeg er fullstendig flat (fyller ikke de minste A-koppene), og har litt lyst til å ta silikon. Det er ikke snakk om mye, Jeg vil bare ha litt slik at jeg ikke er flat, og jeg vil at det skal se naturlig ut. Er det mulig? Kan man få silikon på en slik måte at andre folk som ser en i bar overkropp ikke med første øyekast kan oppfatte at du har silikon?



Anonymous poster hash: 3e876...282
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det er vanskelig å tro, man hører jo alltid gutter snakker om store pupper. Tenner på det bare de ser det. Skulle ønske jeg bare så det som en positiv ting, at jeg ikke brydde meg. Men det ødelegger meg så. Det kommer også av at jeg aldri har følt meg bra nok i noe, har heller aldri vært det, så jeg føler et så stort press. Jeg vil så gjerne være like pen og deilig som alle andre.

På samme måte som jenter snakker om guttetisser og størrelser seg i mellom? Det er greit og morsomt å snakke om der og da, men når det kommer til stykket så er man ikke avhengig av en penis på 25cm, eller brystørrelsen på andre siden av alfabetet.

Hvoran ser du ut ellers? Har du en alright kropp som du tar vare på, så fokuser heller på de andre delene av deg. Få deg en sexy rygg, en stram rumpe og vær stolt og fokuser på de delene av deg som du liker istedet. Er så mye sunnere enn å henge seg opp i småting. Han har valgt deg og er sammen med deg, ergo liker han deg med dine pupper, og han vil fortsette å like deg og puppene dine om du nå først klarer å få opp selvtillitten og da i en mye større grad om vi snakker seksuell tenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor naturlig blir det om tar silikon under muskelen? jeg er fullstendig flat (fyller ikke de minste A-koppene), og har litt lyst til å ta silikon. Det er ikke snakk om mye, Jeg vil bare ha litt slik at jeg ikke er flat, og jeg vil at det skal se naturlig ut. Er det mulig? Kan man få silikon på en slik måte at andre folk som ser en i bar overkropp ikke med første øyekast kan oppfatte at du har silikon?

Anonymous poster hash: 3e876...282

Jeg har tatt silikon under muskel, og resultatet blei veldig "naturlig". Tok bare 255 gram, men det var nok siden jeg var helt flat fra før av. Har itillegg en veldig slank kropp (164 cm høy og 50 kg). I stedenfor runde proteser, så fikk jeg anatomiske, og det ser mer naturlig ut enn runde. Er kjempe fornøyd.

Anonymous poster hash: 4e46b...22d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk på at mange får problemer med silikonen etterhvert da, i hvert fall hvis en får barn. Så dere må kanskje ta flere operasjoner når de kapsler seg og blir ødelagte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan jo vokse av p-piller, eller hvis du blir gravid og får melk i dem.

Er du veldig tynn? Mange jenter holder seg jo undervektige for å være "in", og da sitter man ikke med store D-cups akkurat.

Hvis man legger litt på seg, får man gjerne større pupper og. Pupper er jo bare fett.

Anonymous poster hash: e2f88...4ea

Puppene vokser ikke av p-piller, jeg har brukt det i mange år, men har ikke skjedd noen ting. Man kan legge litt på seg av det, men det legger seg ikke nødvendigvis på puppene. Har noen venninner som mente de fikk store pupper av p-piller, men de ble rett og slett mer lubne over hele kroppen. Og som en annen person her sier, så er det ikke sikkert man får større pupper ved å legge på seg. Jeg for eksempel har alltid hatt helt normal str på kroppen, men fyller bare nesten en A-cup. Både venner og folk jeg ikke kjenner så godt har kommentert det til stadighet, så det er ikke bare noe jeg føler heller. Gikk opp over 10 kg i fjor, men fettet la seg stort sett på magen, lårene og rumpa. Har gått ned igjen et par kg nå, men puppene er snart helt flate. Det er ikke resten av kroppen for å si det sånn. Så det jeg prøver å si er at det ikke er såpass enkle løsninger på alt.

Jeg skjønner veldig godt hvordan du har det ts. Jeg har ikke så mange råd, det eneste man kan gjøre er enten å bruke lang tid på å akseptere hvordan man er, eller ta silikon.

Anonymous poster hash: 05b90...202

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puppene vokser ikke av p-piller, jeg har brukt det i mange år, men har ikke skjedd noen ting. Man kan legge litt på seg av det, men det legger seg ikke nødvendigvis på puppene. Har noen venninner som mente de fikk store pupper av p-piller, men de ble rett og slett mer lubne over hele kroppen. Og som en annen person her sier, så er det ikke sikkert man får større pupper ved å legge på seg. Jeg for eksempel har alltid hatt helt normal str på kroppen, men fyller bare nesten en A-cup. Både venner og folk jeg ikke kjenner så godt har kommentert det til stadighet, så det er ikke bare noe jeg føler heller. Gikk opp over 10 kg i fjor, men fettet la seg stort sett på magen, lårene og rumpa. Har gått ned igjen et par kg nå, men puppene er snart helt flate. Det er ikke resten av kroppen for å si det sånn. Så det jeg prøver å si er at det ikke er såpass enkle løsninger på alt.

Jeg skjønner veldig godt hvordan du har det ts. Jeg har ikke så mange råd, det eneste man kan gjøre er enten å bruke lang tid på å akseptere hvordan man er, eller ta silikon.

Anonymous poster hash: 05b90...202

ja, det stemmer jo veldig det du sier. det er ikke bare å legge på seg, og det er også veldig risky. ble jo nevnt at pupper bare er fett, det stemmer jo, men det finnes syltynne jenter med store pupper, så det er mer fra person til person. mer lubne mennesker har jo som oftest større pupper, men det er jo litt selvfølge i og med at de er store over alt.

ja, skjønner spesielt hvordan det er hvis folk kommenterer det. de tror det er morsomt, men det er jo ikke det heller. man er jo klar over at man har små pupper, trenger ikke kommenteres hele tiden.

det som er så trist er at jeg hadde akseptert det, klart å heve meg over det og komme meg videre. men det er tilbake, og mye verre enn før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du ikke har brydd deg så mye om det før, kan det være andre faktorer eller hendelser som gjør at du har så mye fokus på det? Kan du prøve å trene litt med vekt på brystmuskelatur, jeg har hørt at det kan gi volum.



Anonymous poster hash: c3a25...e9e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo ikke noe man velger selv. jeg har jobbet med å klare å heve meg over det i flere år, jeg ble mobbet på ungdomsskolen, men så tøff jeg alltid skal være, så lata jeg som det ikke gikk inn på meg. Det du sliter med psykisk er veldig ille, og noe man absolutt ikke kan bestemme selv.

Det er litt greit å vite at man ikke er alene om det, selv om det selvfølgelig er trist at det faktisk er slik.

Men det hjelper veldig på å vite at man ikke er alene om det. Det ødelegger jo en person mye, så å lese hvordan dere har taklet det hjelper mye. Det vel lurest å i første omgang prøve å akseptere det man har, også ta silikon om det ikke bli bedre.

Mobbing er ikke bra, og jeg forstår at det setter sine spor. Jeg har selv erfart hvor ekle fjortis-gutteene på ungdomskolen kunne være. Men hvorfor bry seg om hva noen bortskjemte drittunger en gang mente om oss? Deres stemme teller ikke, og slike snørrvalper finner alltid svakheter hos offeret uansett.

Men jeg forstår ikke helt hvorfor så mange kvinner automatisk kobler selvtillit og bryster sammen. :klo:

Selvtilliten sitter jo ikke i brystene, men i hodet. Brystene er jo bare en del av kroppen, som alle andre lemmer vi har. Ingen er skapt helt likt. Hvorfor skal vi på død og liv se helt like ut? Hva betyr egentlig et par bryster når det kommer til stykket? Jeg må ærlig talt si, at jenter som er så fiksert på brystene sine virker ganske barnslige og ureflekterte. Det er andre ting i livet som er viktigere, enn brystene.

Anonymous poster hash: 93641...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det som er så trist er at jeg hadde akseptert det, klart å heve meg over det og komme meg videre. men det er tilbake, og mye verre enn før.

Hva er det som gjorde at du er tilbake der og det verre enn før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg forstår ikke helt hvorfor så mange kvinner automatisk kobler selvtillit og bryster sammen. :klo:

Anonymous poster hash: 93641...526

Det er ikke selvtillit og "bryster" det er selvtillit og utseende/kropp. Da mener jeg ikke at utseende er eneste kilden til selvtillit - naturligvis. Men at hvor mye man liker egen kropp påvirker selvbildet.

Mer for jenter enn for gutter selvsagt, ettersom gutter legger mye mer i en kvinnes utseende enn motsatt.

Man kan liste opp vakre flatbrystede kvinner til all ende, men ingen kan betvile hvilken effekt bryster har på menn flest. Det blir derfor litt tullete når menn nesten slenger dritt og kaller kvinner idioter når de vil ha silikon men samtidig sitter hele dagen på nett og sikler over Sofia Vergara, Kelly Brook og Scarlett Johansson. Pupper er noe kvinner tenker over av en grunn.

Anonymous poster hash: 469a3...9b6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Store pupper er ikke like fantastisk som mange skal ha det til. Som den første i klassen som vokste ble jeg ofte stirret på, spesielt i dusjen av de andre jentene, og fikk ubehagelige blikk og knising etter meg. I dag har jeg str 32G og selv om det høres digg ut så risikerer jeg skulderplager, ryggplager og nerveskade pga tunge bryst, + det er vanskelig å finne BH som ser sexy ut, får puppene til å se bra ut, og som ikke ser ut som en ammeBH med cup's som går opp til kragebeinet. :dry:

Med den størrelsen der, vil ikke du få dekt brystreduksjon?

Anonymous poster hash: 3e876...282

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke selvtillit og "bryster" det er selvtillit og utseende/kropp. Da mener jeg ikke at utseende er eneste kilden til selvtillit - naturligvis. Men at hvor mye man liker egen kropp påvirker selvbildet.

Mer for jenter enn for gutter selvsagt, ettersom gutter legger mye mer i en kvinnes utseende enn motsatt.

Man kan liste opp vakre flatbrystede kvinner til all ende, men ingen kan betvile hvilken effekt bryster har på menn flest. Det blir derfor litt tullete når menn nesten slenger dritt og kaller kvinner idioter når de vil ha silikon men samtidig sitter hele dagen på nett og sikler over Sofia Vergara, Kelly Brook og Scarlett Johansson. Pupper er noe kvinner tenker over av en grunn.

Anonymous poster hash: 469a3...9b6

Så du mener altså at kvinner ønsker større bryst for å bli populære hos menn? Ja, jeg mistenker også at det er en en god grunn til at kvinner tar silikon. Men ønsker dere virkelig en mann som vil være sammen med dere kun pga. størrelsen på brystene? Ville det ikke være hyggeligere å bli sammen med en mann som liker deg for den du er, og ikke pga dine store pupper? En mann som har valgt deg fordi du har store bryster, er absolutt ingenting å samle på uansett.

Anonymous poster hash: 93641...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener altså at kvinner ønsker større bryst for å bli populære hos menn? Ja, jeg mistenker også at det er en en god grunn til at kvinner tar silikon. Men ønsker dere virkelig en mann som vil være sammen med dere kun pga. størrelsen på brystene? Ville det ikke være hyggeligere å bli sammen med en mann som liker deg for den du er, og ikke pga dine store pupper? En mann som har valgt deg fordi du har store bryster, er absolutt ingenting å samle på uansett.

Anonymous poster hash: 93641...526

Det er ikke snakk om å fylle minimumskravene til attraktivitet eller om noen liker deg "på tross av".

Husk at attraktivitet kommer i mange grader. Mange vil bli så attraktive som mulig. Hvis man skal snakke om "dealbreakere" så kan man jo bruke det som eksempel uansett hva det gjelder. En kvinne ser som regel bedre ut med langt hår enn kort hår, men vil hun ikke ha en mann som liker personligheten hennes såpass godt at han liker henne uansett? En kvinne kan ha noen kg for mye men burde hun ikke bare beholde vekten fremfor å slanke seg, fordi menn burde like henne som hun er? De fleste vil likevil bli så attraktive som de kan, fordi menn bryr seg om utseende. En faktor alene har begrenset effekt, men til sammen kan de ta en kvinne fra en "7" til en "9".

Selvsagt forstår jeg at for mange er en operasjon mye mer av enn "big deal" enn mindre endringer (ikke for alle riktignok). Men hvis vi strakk fenomenet ut til menn, tror jeg resultatet ville blitt det samme. Menn kan ikke operere seg høyere. Penisoperasjoner er risikofylte og sjelden optimale. Men HVIS disse tingene kunne gjores til en ok pris (tilsvarende silikon), med gode resulateter - da er jeg rimelig sikker på at mange menn hadde gjort det. Selv om kvinner kan si "det finnes jo mange oppriktige kvinner som vil like deg selv om du er kort".

Anonymous poster hash: 469a3...9b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jo ikke noe å si om menn liker det eller ikke. JEG personlig syns det er fint med store, faste pupper. Jeg har jo ikke lyst på store pupper for at andre menn skal se på meg. Det er jo for meg selv og mitt eget selvbilde.

Hva er det som gjorde at du er tilbake der og det verre enn før?

Jeg vet ikke. Har bare begynt å finne så mange feil på meg selv, ser andre som jeg så gjerne skulle sett mer ut som. det er ikke bare puppene jeg sliter med nå, men det er de som plager meg mest nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...