Gå til innhold

Kaos har blitt mamma ♡


kaospåtobein

Anbefalte innlegg

Negleklipper ja, det har jeg ikke kjøpt... Og ammebh! Er veldig usikker på størrelse men lurer litt på å bestille en. Bestilte du den fra Kina eller noe?

Jeg bestilte en god del fra ebay for en god stund tilbake og det meste har kommet! Bestilte wall stickers, smekker og masse små ting av leker til å henge på vogn osv Er stor fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sommeren ja! Her var det også fryktelig varmt i sommer, målte 25 grader på soverommet på natten! Blir det like ille får vi innlosjere oss i kjelleren tror jeg :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DET er et problem her også! Det blir så varmt her inne om sommeren. Vi må omtrent kjøle oss ned i dusjen før vi legger oss - og sliter oss gjennom natta pga heten. Rommene er i andre etasje så om dagen stiger jo varmen opp! Det går ikke med baby - da må vi nok kjøpe air condition eller noe annet lurt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her også ligger soverommet vårt midt i solsteika.. Hvis det blir veldig ille får lille flytte inn på eget soverom før tiden, for hennes rom ligger på andre siden av leiligheten. Der blir det svalt og godt. Bare håper det holder å ligge inne hos oss mens vi nattammer, så jeg slipper å stå opp og gå til et annet rom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, inspirert av temperaturpraten la jeg inn en sånn temperaturmåler på rommet hos oss i natt! Den viste 16 grader, og det er den absolutt perfekte temperatur i følge meg selv :ler: Tenker at en ullpysj løser mange problemer. Ungen blir jo vandt til å sove i annen temperatur enn inni magen uansett.

På sommeren blir det også helt JÆVLIG varmt hos oss. Sola står på vinduet fra morgen til langt utpå natta (bor i nordnorge så vi har midnattssol... avogtil fint, mest dritt). Men gjesterommet/barnerommet ligger på andre siden av huset og i skygge hele dagen. Tror nok M får flytte inn dit i løpet av sommeren, da er han 4-5 mnd :)

Kjenner til den. Jeg er fra nord :nigo: Savner ikke midnattssol da.. Det er jo en mulighet å flytte baby på eget rom når sommeren kommer ja. Men min vil da bare være noen måneder så det er ikke jeg komfortabel med :P

Det er vanskelig på sommeren ja! Vi var heldige og bodde i en veldig sval leilighet da kommende storesøster var baby. Nå har vi flyttet og vet ikke helt hvordan det er her på sommeren, det blir spennende ;)

Jeg leste forresten en brosjyre på nettet hvor det sto om inneklima for spedbarn og da stod det at det var fint med 14-18 grader på soverommet. Så da er du innafor ;) Ikke meningen å spre feil info her altså :) Jeg har bare hørt av helsesøster at man bør ha på lue hvis det blir kaldt, men ikke inne... Og hun sa 17-19 grader. Mye forskjellig info rundt om!

Ja, jeg har lest mye rart. Noen steder står det at 14 grader er for kaldt, og andre steder står det at det er helt fint. Så jeg tenker at vi får bare se hvordan det er også prøve oss fram litt. Heller passe på at det ikke er for varmt på rommet om sommeren :)

Sommeren ja! Her var det også fryktelig varmt i sommer, målte 25 grader på soverommet på natten! Blir det like ille får vi innlosjere oss i kjelleren tror jeg :Nikke:

DET er et problem her også! Det blir så varmt her inne om sommeren. Vi må omtrent kjøle oss ned i dusjen før vi legger oss - og sliter oss gjennom natta pga heten. Rommene er i andre etasje så om dagen stiger jo varmen opp! Det går ikke med baby - da må vi nok kjøpe air condition eller noe annet lurt!

Her også ligger soverommet vårt midt i solsteika.. Hvis det blir veldig ille får lille flytte inn på eget soverom før tiden, for hennes rom ligger på andre siden av leiligheten. Der blir det svalt og godt. Bare håper det holder å ligge inne hos oss mens vi nattammer, så jeg slipper å stå opp og gå til et annet rom.

Tror det kommer til å være ganske svalt her om sommeren og sola er ikke på den siden soverommet er, men den skinner der som lille skal ligge etterhvert. Men hun vil jo ikke bli flyttet dit før hun er nærmere 1 år, ved mindre det ikke fungerer å ha henne på vårt soverom lenger av en eller annen grunn. Skulle det bli for varmt så kjøper vi inn vifter bare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går presterte mannen å kalle meg diverse "fine" ting.. Det var med humor da, så jeg lo litt :fnise:

1: Jeg har kjøpt ny morgenkåpe som desverre ikke går heelt rundt magen..Men Jeg fikk den på og knøyt beltet rundt magen - morgenkåpa åpnet seg bare - så jeg knøyt morgenkåpa under magen. Mannen: Oi, hahahahha.. Du ser ut som en feit munk! Sånn som er i robin hood. (måtte le litt - for det var sant) :fnise:

2: Om morgenen hadde jeg fått på meg en joggebukse og morgenkåpa åpen, bar mage og litt pupp på utsiden. Ny latterkrampe fra mannen "Væhæhæ, du ser ut som en trailersjåfør. Med ølmage og mannepupper. Mangler bare ølboksen" :sjokkert: Frekke mannfolket mitt, men jeg kan forstå hva han mener og det er litt sant.. :ler:

Han gir meg også skryt for fin babymage da, så er ikke bare dritt :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise: Trailersjåfør...det var et ålreit kompliment. Men jeg tipper det er sagt med kjærlighet jeg, den man elsker tukter man og så videre (det høres for øvrig ut som noe jeg kunne hørt her hjemme også ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går presterte mannen å kalle meg diverse "fine" ting.. Det var med humor da, så jeg lo litt :fnise:

1: Jeg har kjøpt ny morgenkåpe som desverre ikke går heelt rundt magen..Men Jeg fikk den på og knøyt beltet rundt magen - morgenkåpa åpnet seg bare - så jeg knøyt morgenkåpa under magen. Mannen: Oi, hahahahha.. Du ser ut som en feit munk! Sånn som er i robin hood. (måtte le litt - for det var sant) :fnise:

2: Om morgenen hadde jeg fått på meg en joggebukse og morgenkåpa åpen, bar mage og litt pupp på utsiden. Ny latterkrampe fra mannen "Væhæhæ, du ser ut som en trailersjåfør. Med ølmage og mannepupper. Mangler bare ølboksen" :sjokkert: Frekke mannfolket mitt, men jeg kan forstå hva han mener og det er litt sant.. :ler:

Han gir meg også skryt for fin babymage da, så er ikke bare dritt :P

Hahaha :ler: Mannen i dette huset tør ikke si noe som helst! Ikke at jeg er den som tar meg nær av slike kommentarer, men han liker vel å holde seg på den sikre siden :P Men så har han noen øyeblikk hvor han kan se ekstra lenge på meg om jeg for eks gjør noe ekstremt usjarmerende (som å plutselig prompe, håper ikke jeg er den eneste?) og da er han snar med å si "elsker deg jeg, kjæresten min!" :ler: Haha han er søt da :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var sakt med kjærlighet, ja :hjerte:

Lagde hjemmelaget nanbrød og chicken tikka masala til middag. Oh my god!! Noe så godt har jeg ikke smakt på lenge. Jeg er så mett at det gjør vondt og lille hikker i magen :fnise: Hadde jeg visst at det var så godt og enkelt å lage nanbrød selv, så hadde jeg gjort det for lenge siden! Til dessert er det hjemmelaget pavlova med frukt og bær. Mm, men den må ventes med.. Lille er ikke helt fornøyd med plassen akkurat nå. Men det var godt :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var sakt med kjærlighet, ja :hjerte:

Lagde hjemmelaget nanbrød og chicken tikka masala til middag. Oh my god!! Noe så godt har jeg ikke smakt på lenge. Jeg er så mett at det gjør vondt og lille hikker i magen :fnise: Hadde jeg visst at det var så godt og enkelt å lage nanbrød selv, så hadde jeg gjort det for lenge siden! Til dessert er det hjemmelaget pavlova med frukt og bær. Mm, men den må ventes med.. Lille er ikke helt fornøyd med plassen akkurat nå. Men det var godt :jepp:

Spiste meg stappmett på kinamat tidligere i kveld, fikk også kjenne på litt protester fra inne i magen :ler: Litt flaut å sitte på restaurant og plutselig rykke til med et høyt "au" når det kommer et helt forj** spark :P

Nanbrød har jeg aldri tenkt på å lage selv, må prøves!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker at det er litt mindre plass i magen til store måltider ja...lar jeg meg stoppe? :riste: Får jeg kjenne konsekvensene på kroppen i ettertid? :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går presterte mannen å kalle meg diverse "fine" ting.. Det var med humor da, så jeg lo litt :fnise:

1: Jeg har kjøpt ny morgenkåpe som desverre ikke går heelt rundt magen..Men Jeg fikk den på og knøyt beltet rundt magen - morgenkåpa åpnet seg bare - så jeg knøyt morgenkåpa under magen. Mannen: Oi, hahahahha.. Du ser ut som en feit munk! Sånn som er i robin hood. (måtte le litt - for det var sant) :fnise:

2: Om morgenen hadde jeg fått på meg en joggebukse og morgenkåpa åpen, bar mage og litt pupp på utsiden. Ny latterkrampe fra mannen "Væhæhæ, du ser ut som en trailersjåfør. Med ølmage og mannepupper. Mangler bare ølboksen" :sjokkert: Frekke mannfolket mitt, men jeg kan forstå hva han mener og det er litt sant.. :ler:

Han gir meg også skryt for fin babymage da, så er ikke bare dritt :P

Gubben har påpekt at jeg, med joggebukse/pysjbukse og utvasket t-skjorte som ikke klarer å dekke hele magen, visstnok ser litt ut som "trailer trash" :P Disse mannfolka gir ikke alltid de beste kommentarene, altså!

(Jeg kan riktignok se hva han mener.. :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lille hikker så ofte! Maange ganger om dagen. Også har jeg både lest at det gir sterke lunger og er et friskhetstegn - eller at det er et tegn på gulpebaby og kolikk.. Håper på førstnevnte :jepp: Forresten så er jeg en av de som har en rolig baby i magen. Jeg har nesten ingen kraftige spark og turninger inni der. Men kjenner jo en del til henne og kan få en liten bevegelse hvis jeg trykker på magen eller sånn, men ikke noe særlig mer enn det. Før bekymret det meg veldig for alle hadde jo sprellebabyer som lelte ninja flere ganger i timen. Men nå vet jeg at det er bare slik min lille er. Hun er en rolig baby som selvfølgelig kan sette i gang skikkelig innimellom, men ikke uvanlig at hun er stille noen dager og bare beveger seg littebitt og hikker da :P

I morgen er det ny glukosebelastning.. Og jeg hater det. Det var såvidt jeg fikk i meg og klarte å holde på gugga forrige gang. Også er det jordmortime og prating om amming. Og av en eller annen grunn ser jeg for meg at det kommer til å bli dritkleint :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har liten tro på alle disse mytene ang. svangerskap og baby i magen. Hikking tror jeg er veldig vanlig :) Min datter hikket veldig mye både i magen og på utsiden, hun hadde absolutt ikke kolikk, men gulpa veldig mye. Men det var pga melkeallergi :)

Men uansett er det et sunnhetstegn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da har vi en bedagelig baby begge to :) Alltid godt å høre om flere. Får ofte inntrykk som du ser at 'alle' har aktive babyer. Det ene er vel lite normalt som det andre.

Lykke til på glukosebelastning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har tydeligvis en felles agenda disse jordmødrene, jeg skal også snakke om amming på tirsdag :fnise: Hvorfor skal du ta ny glukosebelastning? Du har kanskje skrevet om det allerede? Det var ikke en spesielt hyggelig opplevelse, nei, det verste var likevel å vente i to timer før jeg kunne gå synes jeg :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare syns hun hikker så utrolig mye :fnise:

Hadde første glukosebelastning i uke 15 fordi de ønsker å teste tidlig da 1 av 5 som utvikler svangerskapsdiabetes allerede kan få svar på det da. Men testen i uke 15 var fin, litt høy men ingen diabetes. Og da tester de igjen i uke 28 ca for å se hvordan det ligger ann da :) Håper at det fortsatt er greit :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 uker!! Og visstnok 98 dager igjen. Vasket litt babytøy i dag. Tenkte det ikke gjorde noe å starte så tidlig siden det skal ligge i skuffer uansett. Og på fredag skal jeg på ikea med mamma og samboer. Kjøpe nattlys, benk, matter og litt til barnerommet. Henter også et stellebord som vi får av pappa, i oslo :) Liker å få ting på plass i god tid. Blor blandt annet litt stresset over at svigermor ikke vil kjøpe sprinkelseng og tilbehør før ved påsketider.. Når termin er 23. April. Prøvde å si ifra litt pent på en melding i går at madrass helst skal lufte litt før bruk og at fødselen godt kan skje i begynnelsen av april ( lite sannsynlig, men) . Fikk ikke noe svar.. Vurderer å kjøpe det selv istede.

Hvorfor i alle dager vil hun ikke det? Som du sier, fødselen KAN skje før, og greit å ha seng osv oppe litt før :)

edit: ser at dette var ett eldre innlegg hos deg.. Men da jeg trykket på dagboken din kom dette opp som "siste innlegg" jaja =P

Endret av fionel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...