Gå til innhold

Tro


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg er helt sikker på at Jesus har levd, men at han var Guds sønn har jeg ingen tro på. Jeg regner meg ikke som kristen - eller noe annet, for den saks skyld. For meg blir det så feil å putte slike ting i bås, det er jo tro det dreier seg om, og hvordan kan man egentlig lage grenser og regler for tro? I min verden er religion noe høyst personlig. Det er helt greit å dele tanker med andre og diskutere, men jeg synes det er skummelt med denne saueflokkmentaliteten som mange trossamfunn har. Jeg regner meg som "åpen", og kan muligens strekke meg så langt som til å si at jeg er en slags paganist som også har stor tro på vitenskapen. :icon_smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke helt om jeg kan kalle meg kristen,men jeg håper på et liv etter døden-ønsker å komme til himmelen. Man kommer jo bare til himmelen om man tror,ifølge bibelen,så hvorfor ikke?! Jeg lever på ingen måte etter "kristne regler",men synes masse av det som står i bibelen om nestekjærlighet osv er veldig viktige verdier som vi bør holde på-men man trenger ikke være kristen for å mene det. Det humanistiske menneskesynet har mnage av de samme verdiene,bare de mener det ikke er noe "over oss",men jeg håper på det,selv om jeg ikke går rundt å tenker på det til det daglige! Såja; kan vel si at jeg tror på Jesus; ihvertfall håper at det finnes en himmel å komme etter dette livet her! :)

Endret av Malina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om en fotballspiller som heter jesus, tror han er portugiser.

Utover det kjenner jeg ikke til noen,eller har noe grunnlag for og hevde att noen slike har eksistert.

Edit: mulig han har lagt opp,er noen år siden nå.

Endret av LarsLarsere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jesus er et symbol på kjærlighet. En kjærlighet som skaper fred og som er skapt av Gud. En motsetning til Bush og Al Quaida. Jeg tror på denne kjærligheten og syns det å tenke på Jesus hjelper meg. Jeg er glad jeg har en barnetro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...