Gå til innhold

Skravletråd september/oktober 2014


Gjest Oubliette

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg også skulle fortelle om litt plager!

Idag har jeg vært plaga med menssmerter, sånn nederst i magen rett før man begynner å blø om dere skjønner... også vært veldig tungpusten og litt vondt i ryggen. Det er slitsomt både å ligge, sitte og stå! Er jo bare 30+3, så ville ikke tro det er noe på gang... flere med slike plager?

Jeg har også googla som HopsiDeisi, men ikke mye klokt å finne :0

Vil også legge til at jeg har kjent stikninger bak/nederst på ryggen ved et par anledninger idag, og sikkert vært på do (nr. 2) 3 ganger idag. Sorry hvis TMI :P

Endret av Sack0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanskelig å vite akkurat hva det kan være, diffuse magesmerter er jo relativt normalt når man er gravid. Jeg synes nedpress kjennes litt ut som menssmerter, som altså kan komme hvis man sitter på huk eller bøyer seg, og kjenner da press mot nedre del av magen og underlivet. Ellers kan bekkensmerter kjennes litt ut som UVI, bekkenet "deler" seg jo midt foran, i tillegg på begge sider bak. Men litt rart at du kjenner det mer på en side HopsiDeisi, jeg ville absolutt sjekket for UVI, det kan godt kjennes annerledes ut når du er gravid enn ellers.

Så lenge det ikke gjør veldig vondt, eller kommer takvis er det sannsynligvis ikke noe fødsel på gang, men det er jo greit å ta kontakt med lege eller jordmor hvis man er i tvil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spavalica

10. september her! Jordmorkontroll på fredag. Gud som jeg gleder meg. Får hele tiden kommentarer at magen min er såååå liten. Gleder meg til målingen og et par beroligende ord :gravid: Flere med liten mage ? :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å vite akkurat hva det kan være, diffuse magesmerter er jo relativt normalt når man er gravid. Jeg synes nedpress kjennes litt ut som menssmerter, som altså kan komme hvis man sitter på huk eller bøyer seg, og kjenner da press mot nedre del av magen og underlivet. Ellers kan bekkensmerter kjennes litt ut som UVI, bekkenet "deler" seg jo midt foran, i tillegg på begge sider bak. Men litt rart at du kjenner det mer på en side HopsiDeisi, jeg ville absolutt sjekket for UVI, det kan godt kjennes annerledes ut når du er gravid enn ellers.

Så lenge det ikke gjør veldig vondt, eller kommer takvis er det sannsynligvis ikke noe fødsel på gang, men det er jo greit å ta kontakt med lege eller jordmor hvis man er i tvil.

Dro på legevakta i går, for smertene ble bare verre.

Slo ikke ut på urinprøve, men hadde forhøyet crp, og med smerter der de er/var konkluderte han med UVi.

Fikk piller og formen er en helt annen i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro på legevakta i går, for smertene ble bare verre.

Slo ikke ut på urinprøve, men hadde forhøyet crp, og med smerter der de er/var konkluderte han med UVi.

Fikk piller og formen er en helt annen i dag :)

Så bra det ordnet seg!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at du fikk behandling, HopsiDeisi, ikke noen vits å ha mer vondt enn man må! :Nikke:

Jeg har overraskende lite å klage på for tiden... noen småplager er det jo, men det aller verste er at jeg er så innmari trøtt og sliten. 21 dager igjen på jobb nå, gleder meg veldig til permisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra du fikk dratt på legevakta HopsiDeisi, viktig å være obs på uvi når man er gravid.

Jeg holder på å bli hakke gal av varmen, er helt umulig å sove nok timer i døgnet for tiden. Er tilbake i jobb nå, men det fungerer ekstremt dårlig. Skal holde ut til legen er tilbake fra ferie på mandag, og jeg har time til kontroll, skal da be om ny sykemelding. :forvirret:

Ellers begynte jeg med trening for gravide med bekkenplager hos fysioterapeut i går, skal gå dit to ganger i uka. Virker som veldig bra opplegg, og veldig godt å trene igjen etter at jeg har hatt et langt opphold pga spontanaborter og risiko for at det skal skje igjen. Skikkelig støl i dag da, men håper virkelig at dette hjelper. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du fikk ordnet det HopsiDeisi!

Idag våknet jeg opp kjempestøl mellom beina, som om jeg har ridd på en hest i hele går! Flere som har det sånn? Lest at det både kan være sammenheng med bekkenløsning, eller at det er fordi han ligger så langt nede at det går utover muskler og nerver som skaper denne stølheten .__.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg skaffet nesten alt på utstyrslista mi og har begynt å se etter mer :sjenert:

Babynest; noen som har erfaring med det eller har kjøpt det? Lurer på om det er så kjekt som det høres ut som eller om det er bortkasta penger. ...

:klø:

Jeg fikk svar på blodprøven i dag og mangler jammen jern og. Denne kroppen er ikke god på å være gravid. Kjøpt jerntilskudd i dag, håper på bedring i energinivå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg skaffet nesten alt på utstyrslista mi og har begynt å se etter mer :sjenert:

Babynest; noen som har erfaring med det eller har kjøpt det? Lurer på om det er så kjekt som det høres ut som eller om det er bortkasta penger. ...

:klø:

De er veldig dyre, men veldig greie! Vi er en venninnegjeng som skal kjøpe stoff og sy selv, for å få det mye billigere. Skal visst være enkelt (og jeg er virkelig ikke god på håndarbeid...!). Venninna mi har en, og det var veldig greit når vi kom på besøk den første tida for å holde den nyfødte, slapp å ligge klumpete i armene våres og endre stilling hele tiden ved bytte. I tillegg er det greit når mindre barn vil holde, som kanskje ikke er så sterke i armene og tenker på å støtte hodet osv. Også er det jo selvfølgelig veldig greit når babyen skal ligge i sprinkelseng, så blir den litt mer pakka inn :)

(Så den er rett og slett veldig grei! :fnise: )

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett på babynest, men jeg ser ikke helt behovet, sånn bortsett fra at jeg synes de er fine. ;) Babyer liker gjerne å ligge litt trangt, men det ordner man jo fint med noen rullede tepper f.eks.

De koster fra 400 kr og oppover på epla, så kan ikke helt se at jeg greier å sy det så mye billigere selv.

Jeg er også vaaaarm! Meldt litt kaldere framover i trøndelag enn det har vært de siste ukene, så håper på litt mer søvn i helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare fordi jeg kjeder meg i varmen en lørdagskveld:

Når TROR du at du føder?

Jeg tror (og håper, egentlig) at jeg føder ca. 2 uker før termin. Mye lenger enn det tror jeg ikke småen gidder å være inni magen, for nå begynner det å bli alvorlig trangt! Hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tro på enten 28. September eller 4. Oktober ;) Hadde tro på to forskjellige datoer sist også, og da starta faktisk fødselen på den ene datoen :) Hun ble ikke født før dagen etter. Likevel litt moro å tenke på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har planlagt snitt hvis hun ikke har kommet dag 12 etter termin. Tror dessverre hun lar vente på seg. Har termin 29.9, men at hun blir født med keisersnitt rundt 11.10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg håper hun kommer så nærme termin som mulig, rett og slett fordi det er best for babyen (barn født bare to uker før termin har ofte merkbart vanskeligere for å komme i gang med amming f.eks, i følge jordmor jeg snakket med). Men førstemann kom 11 dager før termin, så tipper nok det blir mellom 1 og 2 uker før termin nå også (selv om det overhodet ikke trenger å være slik).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo min første så jeg aner virkelig ikke...

Men så sjenert han virker på UL slår han meg som en type som kommer for sent :ler:

Babypappa er glad i tallet 11 og håper derfor på litt forsinkelser :P

Termin er 5. Oktober..

Så vi får se :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et dypt og inderlig ønske om 31. august, rett og slett for å rekke barnehagefristen :sjenert:

Personalansvarlig på jobb har lagt inn ønske om 27. august av samme grunn (en nøyaktig dame som tar høyde for forsinkelser osv.)...

Men, så heldig er jeg nok ikke. Termin er 12. september, og selv om tendensen er at de kommer bittelitt tidligere nå enn før, så tror jeg realistisk sett at det blir en eller annen gang i uke 39. Skal se han har flaks og får utdelt den snasne bursdagsdatoen 11. september :sprettoy:

Datoer vi for all del må unngå er 2. og 3. september, da har vi ikke tid. September er sånn sett en dårlig måned uansett, masse foreldremøter og greier, men 2. og 3. er virkelig krise. Mange krav å forholde seg til for en bittelillebror...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oubliette

Termin er 13 september ifølge UL, og 11. Ifølge EL. Selv tror jeg han kommer i august, men siden jeg når har blitt innstilt på tidlig fødsel går jeg sikkert over tida :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...