Gå til innhold

Hvor tungt løfter du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Håper dette kan være en liten motivasjonstråd for oss som løfter. Hva er dine rekorder i markløft, benkpress, knebøy og andre øvelser? Skriv gjerne utviklingen din, eventuelt hvor lenge du har trent. Kjønn kan også være greit å ha med.

Anonymous poster hash: 7e01d...777

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mark: 110*5

Benk:65*8

Bøy:80*8

Er vel mine personlige rekorder. Trent siden senhøst 2014, og da startet jeg på 60/40/40 i mark/benk/bøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Mark: 80x5

Benk: 35x5

Frontbøy: 50x5

Knebøy: 30x5

Prøvde knebøy for første gang noensinne i forrige uke, derfor jeg har så lav vekt der ettersom jeg fortsatt knoter med teknikken.

De andre løftene mine er fra noen år tilbake, jeg hadde en lengre treningspause og løfter derfor ikke så tungt nå siden jeg begynte påan igjen etter jul. Er også mer pirkete på teknikk nå, så tar nok en stund før jeg er på 80kg i markløft igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knebøy 120

Markløft 140

Benkpress 110

Rykk 70

Støt 95

Trent vektløfting ca 1,5 år. Bare generell trening før det.



Anonymous poster hash: 483d3...487
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knebøy 60

Markløft 80

Skulderpress 50

Benkpress 60

8 repetisjoner på alt

Endret av Wonderbitch
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mark: 80

Benk: 40

Bøy: 40

Gjennomgikk en operasjon i overkroppen noen måneder tilbake, så er langt ifra det jeg engang klarte. Det blir bedre etterhvert da...

Anonymous poster hash: 650cd...0e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benkpress: 25 kg

Knebøy: 70 kg (en gang, greier et par stk med 65 kg)

Markløft: 40 kg

Er skikkelig noob og skal skaffe pt til sommeren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet å trene styrke i oktober, mer seriøst i januar.

Mark. 75

Benk. 45

Knebøy. 55

Har dessverre skade, så er helt umulig for meg å ta tung knebøy uten smerter.

Endret av Pavilion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Markløft - maksløft på 105kg, med mer inne

Knebøy - maksløft på 85kg, men har ikke testet på nesten ett år

I kettlebell tviler jeg på at det sier dere mye, men jeg står longcycle med 2x20kg, som gir CMS-ranking, og jeg er den eneste i min vektklasse i norge som gjør det :)

Veier ca 54kg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som løfter tungt i markløft, hvordan gjør dere det med leggene? Jeg får så vondt foran på leggen hvis jeg begynner å legge mer vekter på stangen (løfter nå bare 30 kg). Er teknikken min helt på trynet eller? Jeg skraper liksom stangen opp forsiden av leggen :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det maksløft dere mener her? Eller er det hva dere trener med?

Jeg har aldri prøvd maksløft, men det jeg trener med (10-12 reps, 3 sett):

Markløft: 60

Knebøy: 30

Jeg er ganske fersk mtp trening, da jeg ikke begynte før i oktober i fjor.

Anonymous poster hash: 48db0...d83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det maksløft dere mener her? Eller er det hva dere trener med?

Jeg har aldri prøvd maksløft, men det jeg trener med (10-12 reps, 3 sett):

Markløft: 60

Knebøy: 30

Jeg er ganske fersk mtp trening, da jeg ikke begynte før i oktober i fjor.

Anonymous poster hash: 48db0...d83

Raskt tips - varier repstallet, ikke tren med 10-12 reps hver økt. Ha gjerne en økt med 3-5reps, eller 6-8reps også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som løfter tungt i markløft, hvordan gjør dere det med leggene? Jeg får så vondt foran på leggen hvis jeg begynner å legge mer vekter på stangen (løfter nå bare 30 kg). Er teknikken min helt på trynet eller? Jeg skraper liksom stangen opp forsiden av leggen :/

Herding. Du blir vant til det etter en stund. Det du også kan prøve er knesokker. Det lages egne markløftsokker, men du kan kjøpe hvilke som helst litt tykke sokker som går helt opp til kneet. Det hjelper litt.

Jeg klarer meg fint uten, jeg trener i vanlig lang treningstights. Ville ikke trent mark med bare legger, da ser jeg for meg at jeg ville slitt litt mer med skrapt hud.

Anonymous poster hash: fadbb...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maxløft (1 rep):

Benk: 61

Mark: 98

Knebøy: 75

Skulderpress: 37

Er kvinne. Sliter med å øke i styrke siden jeg trener kampsport 3 dager i uken i tillegg, og aldri får restituert meg helt.



Anonymous poster hash: fadbb...728
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som løfter tungt i markløft, hvordan gjør dere det med leggene? Jeg får så vondt foran på leggen hvis jeg begynner å legge mer vekter på stangen (løfter nå bare 30 kg). Er teknikken min helt på trynet eller? Jeg skraper liksom stangen opp forsiden av leggen :/

Du skal jo ikke press stangen mot leggen. Er du i balanse når du løfter?

Anonymous poster hash: 483d3...487

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du skal jo ikke press stangen mot leggen. Er du i balanse når du løfter?

Anonymous poster hash: 483d3...487

Stangen skal være intil leggen i markløft. Men du reagerte kanskje på å presse intil leggen og ikke intil leggen i seg selv?

Bruk tights eller sokker så slipper du å skrape opp huden. Noen blåmerker skjer vel uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok så det er vanlig altså? Stangen må jo være relativt tett inntil leggen, hvis man skal klare å løfte tungt og samtidig ha rett rygg.

Jeg trener med vanlig treningstights, men skal se om jeg ikke kan skaffe meg noen litt tykkere sokker, takk for tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leder, jippi! 💪

Men burde hatt med kroppsvekt også da. Mere imponerende med ei lita tutte på 50kg som løfter 110kg i knebøy versus Olga på 110kg som løfter det samme 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leder, jippi!

Men burde hatt med kroppsvekt også da. Mere imponerende med ei lita tutte på 50kg som løfter 110kg i knebøy versus Olga på 110kg som løfter det samme

Å gud, nå tenkte jeg alder :fnise::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...