Gå til innhold

Du er fattig, og han hjelper deg ikke...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fy flate så mange velstående, perfekte folk med orden i sysakene som hadde tid å svare på dette innlegget.

Empati??? Fremmedord for dere.

Jeg synes foreldre skal hjelpe barna om de kommer i vanskeligheter, selvom de er voksne. Det vil jeg gjøre med mine barn.

Trist du har en drittsekk til far.

Prøv å glem han.

Snakk med NAV. Finn ut om du får all støtte du har krav på. Spør om de kan hjelpe deg med å forhandle ned gjelden på kredittkortet, ihvertfall lage en realistisk nedbetalingsplan.

Fortell dem om bosituasjonen din. Det er gjerne helseskadelig for dere å bo sånn.

Ønsker deg masse lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AllisHagtorn

Jobber ikke, studerer. Jeg vet jeg ikke kan kreve noe, men siden min bror fikk så mye hjelp, syns jeg det er underlig å ikke låne meg litt hjelp. Han prøver ikke å si meg noe annet enn at han kanskje avskyr meg. Det har han gjort hele livet, om jeg skal vurdere utifra måten han har behandlet meg på hele barndommen.

Anonymous poster hash: 1bbcd...391

Har du vurdert muligheten for at han bruker penger som et maktmiddel ovenfor deg og din mor?

Den dagen du slutter å bry deg om hans bankkonto har han jo ikke lengre noen makt over deg. Tror det vil gi deg større tilfredsstillelse enn å være avhengig av hans vilje til å gi.

Han virker som en grusom person, det er jo ingen tvil. Det verste for ham er jo at du faktisk klarer deg selv og han ikke lengre har makt over deg. Ville ikke det vært fint?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble da plutselig så mange sytetråder fra stakkarslige kvinner. Er det noen som troller med oss?

Den tanken slo meg også. Mistenkelig mange hjelpeløse, egoistiske og tafatte damer på KG akkurat i disse dager. Og ingen som svarer er enig med eller har forståelse for TS, så det lukter troll.

Anonymous poster hash: cac6a...839

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tanken slo meg også. Mistenkelig mange hjelpeløse, egoistiske og tafatte damer på KG akkurat i disse dager. Og ingen som svarer er enig med eller har forståelse for TS, så det lukter troll.

Anonymous poster hash: cac6a...839

Jepp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du skulle ha lest hele tråden før du kommer med så sterke meninger? Jeg måtte kjøpe alt av innbo, møbler, pc, babyutstyr. Sånt koster mange penger, og de fleste møblene mine er likevel kjøpt brukt.

Anonymous poster hash: 1bbcd...391

Alle de tingene du ramser opp her kan man få gratis på Finn... Er man fattig så kan man ikke være kresen. Og ja, jeg har vært fattig, og da var det ikke snakk om å kunne kjøpe slike ting.

Anonymous poster hash: e69a1...81d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke en lett situasjon du er i, men jeg er sikker på at du klarer å løse dette på en god måte. Også uten hjelp av din far. Ta kontakt med de du skylder penger til, de er interessert i å få tilbake det du skylder, og de vil være villige til å se på løsninger som gjør dette mulig.

Når det gjelder ditt forhold til din far syns jeg nesten det er litt rart at du tør å la ditt barn være sammen med han. Du sier han har brukt vold mot deg da du var liten og at han fortsatt bruker vold mot din mor. Jeg vil si at det er en overhengende fare for at han også vil bruke vold mot ditt barn. Jeg ville heller aldri risikert å ha et skyldnerforhold til en såpass ustabil person.

20 000 kr er mye penger, men om man ser i forhold til mange andre som har gjeld så er det ikke all verden. Dette klarer du! Det er jeg helt sikker på! Ønsker deg lykke til!

-Dacini-

Det er ikke så ofte, og barnet er aldri alene med han. Når jeg merker at han begynner å bli misfornøyd, drar jeg før det utvikler seg. Han kan sitte og sture. Ikke det engang får han gjøre foran ungen min. Han er i nærheten når jeg besøker min mor. Dessverre.

Anonymous poster hash: 1bbcd...391

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære TS

Det virker som at du har fått mye mer motgang enn det noe menneske fortjener.

Først og fremst: det ser ikke ut til at du kan regne med faren din. Ja, de fleste fedre ville hjulpet i en slik situasjon, men han er ikke de fleste. Han er en mann som har mishandlet et lite barn, deg, og nå bruker han penger som makt. Det eneste fornuftige er nok å glemme ham. Ikke tenk på ham som din far, tenk på ham som en mann moren din er gift med. Ta fra ham makten.

Ift penger: går det an å studere deltid? Ellers finnes det organisasjoner som kan hjelpe. Og hva sier NAV? Får du bidrag faren til barnet, studielån etc? ( studielån er noe annet enn forbruksgjeld. De fleste har studielån og blir man arbeidsledig eller syk så stoppes det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ut fra at du siterte feil innlegg da du skrev dette?

Anonymous poster hash: 34941...523

Ja, det var til trådstartet. beklager.

Anonymous poster hash: fbf6c...ff3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...