Gå til innhold

Kalorier i skrivet Jarlsberg ost? - til sunn pizza


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mange kalorier er det pr skive i denne pakken om det er 350 kcal pr 100 gram? Jeg vet de ter 250 gram, men ikke hvor mange skiver det i utgangpunktet var. Skal lage pizza og er på diett nå ;)



Anonymous poster hash: d14fe...5cd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mange kalorier er det pr skive i denne pakken om det er 350 kcal pr 100 gram? Jeg vet de ter 250 gram, men ikke hvor mange skiver det i utgangpunktet var. Skal lage pizza og er på diett nå ;)

Anonymous poster hash: d14fe...5cd

Kan du ikke ta det ( med å regne ut hvor mange osteskiver som opprinnelig var i pakken) på øyemål? Du husker nok sikkert hvor full ca pakken var :)

Anonymous poster hash: 70fe7...012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange kalorier er det pr skive i denne pakken om det er 350 kcal pr 100 gram? Jeg vet de ter 250 gram, men ikke hvor mange skiver det i utgangpunktet var. Skal lage pizza og er på diett nå ;)

Anonymous poster hash: d14fe...5cd

Du har ikke vekt?

Anonymous poster hash: 70fe7...012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evt har du ikke kjøkkenvekt, men har en svært nøyaktig badevekt, så tar du og veier deg først og veier deg og osteskivene (uten innpakning og skilleark) etterpå, og vips så vet du hva den osten som du har igjen totalt veier



Anonymous poster hash: 70fe7...012
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange kalorier er det pr skive i denne pakken om det er 350 kcal pr 100 gram? Jeg vet de ter 250 gram, men ikke hvor mange skiver det i utgangpunktet var. Skal lage pizza og er på diett nå ;)

Anonymous poster hash: d14fe...5cd

"

en osteskive som er fabrikkskivet veier ca 15g eller 53 kalorier (351x0.15). salamien er enklere. Siden du ikke gir all info så blir dette et eksempel også. Vanlig vekt på en pakke salami er 110g. Totale kalorier for en pakke blir da 1.1x396=436 (kalorier). Så deler du pakkens totale kaloriinnhold på antallet skiver f.eks. 436:10=44 kalorier pr pølseskive. Du må nok regne litt, og en vekt er greit å ha. Mye god hjelp her

http://www.myfitnesspal.com

Masse norske matvarer, fra makrell i tomat til fjordland."

http://vgd.no/helse-sex-og-livsstil/trening-og-kosthold/tema/1695534/tittel/kaloriregning-hjelp

Anonymous poster hash: 70fe7...012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange kalorier er det pr skive i denne pakken om det er 350 kcal pr 100 gram? Jeg vet de ter 250 gram, men ikke hvor mange skiver det i utgangpunktet var. Skal lage pizza og er på diett nå ;)

Anonymous poster hash: d14fe...5cd

Kan du sammenlikne med disse ostene om de har ca samme kaloriinnhold pr 100g?

http://www.vektklubb.no/artikkel/ekspertene/matspaneren/matspaneren-engfrisk-ost-7788895

Anonymous poster hash: 70fe7...012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mange kalorier er det pr skive i denne pakken om det er 350 kcal pr 100 gram? Jeg vet de ter 250 gram, men ikke hvor mange skiver det i utgangpunktet var. Skal lage pizza og er på diett nå ;)

Anonymous poster hash: d14fe...5cd

I overkant av 50 kalorier pr skive ost, når jeg sammenligner med engfrisk som har 310 kalorier pr 100g og hver osteskive er ca 15 g

Anonymous poster hash: 70fe7...012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evt har du ikke kjøkkenvekt, men har en svært nøyaktig badevekt, så tar du og veier deg først og veier deg og osteskivene (uten innpakning og skilleark) etterpå, og vips så vet du hva den osten som du har igjen totalt veier

Anonymous poster hash: 70fe7...012

HAHAHAHA dette er faktisk noe av det mest festlige jeg har lest i dag.

Tror du kommer til å slite med å finne ut hva osteskivene veier. Det blir som floskelen å veie skipet med kaptein, og så uten, for å finne ut hva kapteinen veier.

Toleransen til vekten, eller unøyaktigheten om du vil, er for stor til at du kan få noe bedre tall en bare et enkelt estimat.

Om pakken veier 350 og du har tatt ut 1/3 fra før, så sitter du igjen med ~220g.

Om det er veldig viktig for TS hvor mye ting veier så burde TS kanskje kjøpt seg en enkelt kjøkkenvekt. Man får de for under 200kr de fleste steder som clas ohlson, biltema, europris, Coop obs, Elkjøp, etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHAHAHA dette er faktisk noe av det mest festlige jeg har lest i dag.

Tror du kommer til å slite med å finne ut hva osteskivene veier. Det blir som floskelen å veie skipet med kaptein, og så uten, for å finne ut hva kapteinen veier.

Toleransen til vekten, eller unøyaktigheten om du vil, er for stor til at du kan få noe bedre tall en bare et enkelt estimat.

Om pakken veier 350 og du har tatt ut 1/3 fra før, så sitter du igjen med ~220g.

Om det er veldig viktig for TS hvor mye ting veier så burde TS kanskje kjøpt seg en enkelt kjøkkenvekt. Man får de for under 200kr de fleste steder som clas ohlson, biltema, europris, Coop obs, Elkjøp, etc

:fnise: Takk :blomst: Jeg ler faktisk av meg selv også Hihi

Anonymous poster hash: 70fe7...012

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Takk :blomst: Jeg ler faktisk av meg selv også Hihi

Anonymous poster hash: 70fe7...012

Bra du tar det med et smil. Var redd du skulle bli fornærmet. Jeg ser faktisk for meg noen veie ting ved å gå av og på badevekten nå. Haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du tar det med et smil. Var redd du skulle bli fornærmet. Jeg ser faktisk for meg noen veie ting ved å gå av og på badevekten nå. Haha.

Hi hi :) Takk for humoren :blomst: Jeg har gjort det selv, med større ting som bagasje for å finne vekt.

Jeg tenkte jo på hvis Ts hadde en svært nøyaktig vekt, men badevekter er vel normalt ikke så nøyaktige :)

Anonymous poster hash: 70fe7...012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evt har du ikke kjøkkenvekt, men har en svært nøyaktig badevekt, så tar du og veier deg først og veier deg og osteskivene (uten innpakning og skilleark) etterpå, og vips så vet du hva den osten som du har igjen totalt veier

Anonymous poster hash: 70fe7...012

Evt har du ikke kjøkkenvekt, men har en svært nøyaktig badevekt, så tar du og veier deg først og veier deg og osteskivene (uten innpakning og skilleark) etterpå, og vips så vet du hva den osten som du har igjen totalt veier

Anonymous poster hash: 70fe7...012 [/acr

Jeg vet det er 250 gram i pakke, altså veier 250 gram men det jeg ikke vet er om det er 10 eller 15 skiver i pakka

Anonymous poster hash: 9b5ed...c91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det er 250 gram i pakke, altså veier 250 gram men det jeg ikke vet er om det er 10 eller 15 skiver i pakka

Anonymous poster hash: 9b5ed...c91

Hvor mange skiver ost har du igjen i pakken da?

Du kan gå ut i fra at hver osteskive veier ca 15 gram og er ca litt i overkant av 5o kalorier pr skive

Anonymous poster hash: 70fe7...012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet det er 250 gram i pakke, altså veier 250 gram men det jeg ikke vet er om det er 10 eller 15 skiver i pakka

Anonymous poster hash: 9b5ed...c91

"2 jarlsberg osteskiver = alt fra 60 til 100 kalorier. Spørs hvor store oste-skivene er."

fra innlegg nr 6 her: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=780453

Anonymous poster hash: 70fe7...012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts: Ja jeg tro osten veier det samme, takk! :)

Anonymous poster hash: 9b5ed...c91

Ok. Flott! Lykke til med Pizza og kos deg :spise:

Anonymous poster hash: 70fe7...012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor mange skiver ost har du igjen i pakken da?

Du kan gå ut i fra at hver osteskive veier ca 15 gram og er ca litt i overkant av 5o kalorier pr skive

Anonymous poster hash: 70fe7...012

Ts: 7 skiver :) 350 kcal d

Anonymous poster hash: 9b5ed...c91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge VG vektklubb inneholder en skive Jarlsberg 36 kalorier.

Vanlig eller lett-jarlsberg?

Anonymous poster hash: 70fe7...012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...