Gå til innhold

Tok kontakt med eks'en hennes....nå er alt ødelagt.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

bruker_K hadde et eksempel, selv om det kanskje ikke er det beste. Poenget er at det helt opplagt finnes unntak, og da blir det litt for korttenkt å angripe TS slik mange har gjort.

Nei, det finnes ikke unntak etter tre år i et forhold....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan jo nesten lure på om du er Ts. :fnise:

Anonymous poster hash: 9722b...faf

Hehe, ja.

Men jeg er nok singel (usedvanlig rik, og alle sier at jeg ligner på en viss pirat).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det finnes ikke unntak etter tre år i et forhold....

Jo. Men som hun på forrige side sier, så er det et tegn på at forholdet er i alvorlig trøbbel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss si at hennes egen døddrukne søster plumper ut med noe i fylla, altså uten å ville ødelegge sin egen søsters forhold, ekteskap whatever. Dette er noe veldig alvorlig, som man bare kan få verifisert ved å snakke med flere som kjenner til det som det er snakk om, for eksempel eksen. Det betyr ikke at eksen snakker sant, men man kan se om eksens forklaring stemmer overens med søsterens uheldige plapring. Er det alvorlig nok, så undersøker man litt. Helt utrolig at dere spør videre om dette, skal ha eksempler osv.

Gud bedre! Nei, det du beskriver er likevel svært illojalt. Man kommuniserer med sin kjæreste som en normal person, og sniker seg ikke bak ryggen hennes og innbiller seg at man "gjør henne en tjeneste" eller "fortjener å vite". Ved å ikke snakke direkte med henne, så begår du et stort og krenkende overtramp mot henne.

Om du så hadde blitt fortalt at kjæresten hadde tatt abort da hun var 14, at hun hadde jobbet som prostituert, hatt femkant eller vært narkoman. Dette spør man sin kjæreste om direkte dersom man lurer på om det er sant eller om det er oppdiktet! Og om hun bare ikke vil snakke om det, så aksepterer en god kjæreste som er helt i vater at han dessverre ikke får vite alt om henne som han gjerne skulle ønske (enda)..

Å kontakte en eks er egoisme og en stor krenkelse.

Endret av Ibsenfrue
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo. Men som hun på forrige side sier, så er det et tegn på at forholdet er i alvorlig trøbbel.

Med så dårlig kommunikasjon og en mann som føler seg berettiget til å snoke og krenke. Ja, tydeligvis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud bedre! Nei, det du beskriver er likevel svært illojalt. Man kommuniserer med sin kjæreste som en normal person, og sniker seg ikke bak ryggen hennes og innbiller seg at man "gjør henne en tjeneste" eller "fortjener å vite". Ved å ikke snakke direkte med henne, så begår du et stort og krenkende overtramp mot henne.

Om du så hadde blitt fortalt at kjæresten hadde tatt abort da hun var 14, at hun hadde jobbet som prostituert, hatt femkant eller vært narkoman. Dette spør man sin kjæreste om direkte dersom man lurer på om det er sant eller om det er oppdiktet! Og om hun bare ikke vil snakke om det, så aksepterer en god kjæreste som er helt i vater at han dessverre ikke får vite alt om henne som han gjerne skulle ønske (enda)..

Å kontakte en eks er egoisme og en stor krenkelse.

Tror det er best om du blar litt bakover i tråden og helst leser alle innleggene mine (det er ikke så mange).

Hvis hun hadde jobbet som prostituert, og søsteren plapret om det, så ville jeg vurdert å kontakte eksen hennes, hvis jeg trodde at det kunne være tilfelle etter å ha spurt henne om det (hvis hun benektet det og jeg ikke stolte helt på at det var sant).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det er best om du blar litt bakover i tråden og helst leser alle innleggene mine (det er ikke så mange).

Hvis hun hadde jobbet som prostituert, og søsteren plapret om det, så ville jeg vurdert å kontakte eksen hennes, hvis jeg trodde at det kunne være tilfelle etter å ha spurt henne om det (hvis hun benektet det og jeg ikke stolte helt på at det var sant).

Og da står du igjen med to alternativer:

1. Eksen bekrefter at hun har jobbet som prostituert - du dumper henne

2. Eksen avkrefter, hun blir lynforbanna over din illojalitet og mistenksomhet - hun (jeg) dumper deg.

Endret av Mynona
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man tar det gjerne opp med kjæresten først, men ser an svaret man får, kroppsspråk osv. Så vurderer man om man skal kontakte flere.

Synes dere kan ta dere bedre tid til å tenke igjennom ting før dere svarer.

All kontakt med en eks når man ettertrykkelig har sagt at det ikke er greit er jo bare helt opplagt et tillitsbrudd!

Hvis du ikke kan stole på og tilgi kjæresten din, men trenger å involvere andre mennesker på den måten og kanskje faktisk særlig en eks, ja da har man ikke mye å gjøre sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da står du igjen med to alternativer:

1. Eksen bekrefter at hun har jobbet som prostituert - du dumper henne

2. Eksen avkrefter, hun blir lynforbanna over din illojalitet og mistenksomhet - hun (jeg) dumper deg.

Ser ganske riktig ut det.

All kontakt med en eks når man ettertrykkelig har sagt at det ikke er greit er jo bare helt opplagt et tillitsbrudd!

Hvis du ikke kan stole på og tilgi kjæresten din, men trenger å involvere andre mennesker på den måten og kanskje faktisk særlig en eks, ja da har man ikke mye å gjøre sammen!

Hvis det er slik at eksen bekrefter noe man ser på som dumpegrunn, og man tror på dette, så er det verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvorfor ikke dumpe med en gang i stedenfor å gå til eksen? Si "jeg stoler ikke på deg" og dumpe. Hvorfor involvere eksen når utfallet er bestemt?

Og hvorfor stole på en eks? En eks som kan ha sin agenda for å gjøre livet surt for sin eks...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Hvis man ikke kan respektere/akseptere at kjæresten ikke vil snakke om noe i sin fortid etter 3 år i et forhold så er ikke forholdet liv laga. Enten fordi en ikke selv kan akseptere/leve med fortiden til sin kjære eller fordi en ikke kan godta at det blir løyet om det. Man trenger ikke snakke med eks'en til kjæresten for å få verifisert at en ikke vil fortsette forholdet.

Den eneste grunnen jeg kan se til å snakke med eks'en til kjæresten og fortsette forholdet er fordi en tror all mulig dritt en hører rykter om og har så dårlig tillit til det kjæresten sier at en trenger å få verifisert i hue og rævva at kjæresten ikke lyger. Da bør en faktisk ikke besvime av sjokk dersom kjæresten dumper en.

Det finnes ikke en eneste holdbar grunn til å snakke med eks'en til kjæresten etter 3 år dersom en ønsker å bevare forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvorfor ikke dumpe med en gang i stedenfor å gå til eksen? Si "jeg stoler ikke på deg" og dumpe. Hvorfor involvere eksen når utfallet er bestemt?

Og hvorfor stole på en eks? En eks som kan ha sin agenda for å gjøre livet surt for sin eks...

Som jeg sa så er hovedregelen at man ikke kontakter eksen hennes. Det gjør man bare i noen veldig få tilfeller. Jeg argumenterer for at det finnes slike tilfeller, siden det var så lite forståelse for det i denne tråden. Hvis det er alvorlig nok og god grunn til å tvile litt på hennes forklaring, så finnes det kanskje et håp om at hun ville tilgitt det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke kan respektere/akseptere at kjæresten ikke vil snakke om noe i sin fortid etter 3 år i et forhold så er ikke forholdet liv laga. Enten fordi en ikke selv kan akseptere/leve med fortiden til sin kjære eller fordi en ikke kan godta at det blir løyet om det. Man trenger ikke snakke med eks'en til kjæresten for å få verifisert at en ikke vil fortsette forholdet.

Den eneste grunnen jeg kan se til å snakke med eks'en til kjæresten og fortsette forholdet er fordi en tror all mulig dritt en hører rykter om og har så dårlig tillit til det kjæresten sier at en trenger å få verifisert i hue og rævva at kjæresten ikke lyger. Da bør en faktisk ikke besvime av sjokk dersom kjæresten dumper en.

Det finnes ikke en eneste holdbar grunn til å snakke med eks'en til kjæresten etter 3 år dersom en ønsker å bevare forholdet.

Vet ikke hvor langt du har kommet i tråden, men som jeg sa kan dette være noe som er ganske ferskt, fra etter at TS ble sammen med henne.

Kan bare si at jeg er uenig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir ganske oppgitt over svarene TS har fått. Hovedregelen er at man ikke kontakter eksen, men her var det åpenbart ingen forståelse for at det finnes enkelte unntak.

TS her. Ikke vært helt ærlig av frykt for gjenkjennelse. Vi har holdt på i litt over ett år. Vært mye frem og tilbake. Hun har kommet hit, for så å forsvinne i dagesvis og ignorert meg i opptil to uker av gangen. Hun har i tillegg flørtet med endel andre gutter. Når jeg så har prøvd å gjøre opp, slik at vi kan treffes og prate. Har hun ikke turt, og hun har flere ganger insinuert at jeg er syk i hodet og at jeg trenger hjelp. Altså kommet med rimelig trakasserende meldinger. Her om dagen toppet det seg, og jeg kontaktet eks'en hennes. Helt på trynet? Ja. Men jeg orket ike mer. Hun har knust hjertet mitt, litt om litt......

Anonymous poster hash: 3069e...5f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Vet ikke hvor langt du har kommet i tråden, men som jeg sa kan dette være noe som er ganske ferskt, fra etter at TS ble sammen med henne.

Kan bare si at jeg er uenig med deg.

Du må fortsatt komme med eksempler.

De har vært sammen i tre år. Hva skal eks'en kunne bidra med i forhold til noe som er skjedd nylig og som ikke vil ødelegge forholdet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man tar det gjerne opp med kjæresten først, men ser an svaret man får, kroppsspråk osv. Så vurderer man om man skal kontakte flere.

Synes dere kan ta dere bedre tid til å tenke igjennom ting før dere svarer.

Det var ingen hemmeligheter jeg skulle ha tak i, rett og slett om hun oppførte seg på lik måte mot han, som mot meg.

Anonymous poster hash: 3069e...5f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blondie65

TS her. Ikke vært helt ærlig av frykt for gjenkjennelse. Vi har holdt på i litt over ett år. Vært mye frem og tilbake. Hun har kommet hit, for så å forsvinne i dagesvis og ignorert meg i opptil to uker av gangen. Hun har i tillegg flørtet med endel andre gutter. Når jeg så har prøvd å gjøre opp, slik at vi kan treffes og prate. Har hun ikke turt, og hun har flere ganger insinuert at jeg er syk i hodet og at jeg trenger hjelp. Altså kommet med rimelig trakasserende meldinger. Her om dagen toppet det seg, og jeg kontaktet eks'en hennes. Helt på trynet? Ja. Men jeg orket ike mer. Hun har knust hjertet mitt, litt om litt......Anonymous poster hash: 3069e...5f6

Men da er du jo ikke interessert i et fortsatt forhold med henne. Og hvis du er interessert i råd kan du ikke oppgi vesentlig feile opplysninger i hovedinnlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må fortsatt komme med eksempler.

De har vært sammen i tre år. Hva skal eks'en kunne bidra med i forhold til noe som er skjedd nylig og som ikke vil ødelegge forholdet?

Jeg vet at vi har kommet til side 4, men det blir litt håpløst om jeg skal gjenta meg selv når det dukker opp nye lesere som bare har skumlest litt på første side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom hun feks påstår at det var hun som gjorde det slutt fordi eksen var gal. Feks kan noen manipulere sine partnere slik at det blir veldig vanskelig å finne ut hva som er sant av hva de sier, og da tror jeg det kan være nyttig å få snakket med noen ekser for å se om bildet stemmer med bildet du selv har dannet deg.

Korrekt! :)

TS

Anonymous poster hash: 3069e...5f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor langt du har kommet i tråden, men som jeg sa kan dette være noe som er ganske ferskt, fra etter at TS ble sammen med henne.

Kan bare si at jeg er uenig med deg.

Du har levd litt du? :)

Anonymous poster hash: 3069e...5f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...