Gå til innhold

Jeg har dårlig råd, og daten ville gå på resturant å spise..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg avtalte egentlig å gå på resturant å spise med en date, men jeg har dårlig råd akkurat nå, så når jeg så at jeg bare hadde 300 kroner igjen til jeg får lønn på konto på mandag, så måtte jeg bare si at jeg ville heller gå en tur siden det var første date, og at vi kunne spise på andre. 

 

Hva ville dere gjort i en sånn situasjon? Jeg skal på date med han, men er nå redd at han forsøker å få meg med å spise allikevel, og jeg har ikke penger til det. Jeg er i en anspent situasjon pga lite jobbing om dagen. 

 

Noen som har tips man kan si om man har dårlig råd for å unngå middagsdater? 



Anonymous poster hash: 799d7...9ac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Si at du ikke har råd, kanskje han vil spandere, så tar du regningen neste gang? Eventuelt foreslå at dere spiser hjemme hos en av dere, og lager maten selv :)

Anonymous poster hash: f904d...992

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si det som det er. Om du lyger, roter du deg bare opp i mer tull. Om han finner en omvei rundt "grunnen" du oppgir, så må du dikte opp en ny grunn, og til slutt vil han skjønne at du lyger. 

 

Det er ingen skam i å si det som det er. Du har dårlig råd akkurat nå, og kan ikke bruke pengene dine på å spise ute. Foreslå så gratisaktivitet, som turgåing. Eller at dere lager dere matpakke og tar en picnic, om dere skal spise (og ikke har begynt med hjemmedating nå, som er fornuftig siden det er første date). 



Anonymous poster hash: 4486a...e35
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag middag hjemme :)

Jeg er enig i dette. Ettersom dere er tidlig i datingfasen ville jeg ikke ha tatt opp at du har det litt økonomisk trangt akkurat nå. Dersom han er veldig pågående med dette restaurantbesøket får du nesten bare si det som det er, men dette bør strengt tatt ikke være nødvendig. 

Anonymous poster hash: 8f223...464

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg avtalte egentlig å gå på resturant å spise med en date, men jeg har dårlig råd akkurat nå, så når jeg så at jeg bare hadde 300 kroner igjen til jeg får lønn på konto på mandag, så måtte jeg bare si at jeg ville heller gå en tur siden det var første date, og at vi kunne spise på andre.

Hva ville dere gjort i en sånn situasjon? Jeg skal på date med han, men er nå redd at han forsøker å få meg med å spise allikevel, og jeg har ikke penger til det. Jeg er i en anspent situasjon pga lite jobbing om dagen.

Noen som har tips man kan si om man har dårlig råd for å unngå middagsdater?

Anonymous poster hash: 799d7...9ac

Hmm..kan tenke meg at dette er en kjedelig situasjon for deg. Kan dere ikke heller ta med litt niste på turen da? Da kan du unngå at han spør om ikke dere skal spise etter at dere har gått på tur.

Men, å si at man har det litt trangt for tiden fordi man ikke har fått muligheten til å jobbe så mye som man pleier/ønsker er en ærlig sak 😊 Jeg tror at de fleste oppegående menn ikke tenker videre over dette, og alle bør ha en forståelse for at noen måneder tjener man mindre enn ellers, det er jo bare sånn det er.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanligvis pleier vel han å spandere i hvert fall på første date, men man bør jo ikke ta det som en selvfølge heller. 
Si det som det er. At du ikke vil ut på noe fancy sted, og at dere ikke trenger å gjøre så veldig mye ut av det. At du har litt trang økonomi for tiden. 
Sånn er det jo for alle en gang i blant. Og som andre sier: Lyver du om en grunn som han finner en løsning på, så må du fortsette å lyve. Dårlig utgangspunkt for et forhold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er enig i dette. Ettersom dere er tidlig i datingfasen ville jeg ikke ha tatt opp at du har det litt økonomisk trangt akkurat nå. Dersom han er veldig pågående med dette restaurantbesøket får du nesten bare si det som det er, men dette bør strengt tatt ikke være nødvendig. 

Anonymous poster hash: 8f223...464

 

Jeg vil heller ikke ta opp at jeg har dårlig råd. Det kan virke negativt helt i starten av datingen, men hvis han er pågående anngående å spise i dag, så får jeg si at jeg ikke har penger med meg til det. 

Anonymous poster hash: 799d7...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er helt i starten av datingfasen forstår jeg godt at man ikke vil si at man ikke har råd. Det vil sannsynligvis også lede til at han insisterer på å å gå likevel og betale, rett og slett fordi det er det naturlige å foreslå. Om det er han som ber deg ut på middag er det naturlig at han betaler uansett (hans forslag) men for sikkerhets skyld burde man alltid ha muligheten selv, og kunne tilby å betale sin andel. 

 

Jeg ville gjort som deg, og unngått situasjonen. Enten foreslått noe annet eller rett og slett foreslått mandag i stedet. 



Anonymous poster hash: 22c0c...ea2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg vil heller ikke ta opp at jeg har dårlig råd. Det kan virke negativt helt i starten av datingen, men hvis han er pågående anngående å spise i dag, så får jeg si at jeg ikke har penger med meg til det. 

Anonymous poster hash: 799d7...9ac

 

 

Si det som det er vel. Akkurat nå har du det litt trangt pga forskjellige ting som har kostet (regner med at dette er noe som gjelder akkurat nå og ikke alltid?), og gi ham tid til å legge nye planer. Du må  i hvert fall ikke la det komme som en overraskelse når daten er startet. Det er mer negativt enn å ha en måned med lite penger. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å lage mat hjemme er uansett en bedre ide enn å spise ute på en date synes jeg, så å si at det hadde vært hyggeligere kan du absolutt. :) Om han inviterer på middag ute, har jeg alltid opplevd at han betaler, uansett hva jeg har sagt på det.

Men å si at du heller ville gå en tur synes jeg var et fint trekk :)

Anonymous poster hash: 17c8e...f00

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han ikke har forståelse for at du har dårlig råd denne måneden, så er han faktisk ingenting å satse på. Så kommer det opp med middag, så si sannheten. Da kan det hende han spanderer, flott! Eller, han blir sur, fordi han håpte på å finne ei rik dame, da slipper du å kaste vekk mer tid på den mannen!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å lage mat hjemme er uansett en bedre ide enn å spise ute på en date synes jeg, 

Anonymous poster hash: 17c8e...f00

 

Mange vil vel ikke ha hjemmedate når det er date nr. 1.

Anonymous poster hash: 22c0c...ea2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vær ærlig og si at du ikke har penger. Hvorfor skal man lyve om dette?



Anonymous poster hash: 37974...685
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg avtalte egentlig å gå på resturant å spise med en date, men jeg har dårlig råd akkurat nå, så når jeg så at jeg bare hadde 300 kroner igjen til jeg får lønn på konto på mandag, så måtte jeg bare si at jeg ville heller gå en tur siden det var første date, og at vi kunne spise på andre. 

 

Hva ville dere gjort i en sånn situasjon? Jeg skal på date med han, men er nå redd at han forsøker å få meg med å spise allikevel, og jeg har ikke penger til det. Jeg er i en anspent situasjon pga lite jobbing om dagen. 

 

Noen som har tips man kan si om man har dårlig råd for å unngå middagsdater? 

Anonymous poster hash: 799d7...9ac

 

 

La han spandere?

Anonymous poster hash: 81d3b...cea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vær ærlig og si at du ikke har penger. Hvorfor skal man lyve om dette?

Anonymous poster hash: 37974...685

 

Jeg tipper de aller fleste kvinner ville vært skeptiske til en mann hadde sagt dette før første date. Det kan fort gi inntrykk om at man har litt problemer økonomisk, selv om en ikke har det og/eller det kun er for en kort periode. 

Anonymous poster hash: 8f223...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har du mulighet til å låne penger hos noen,slik at du ihvertfall kan ha råd dersom han prøver å få deg med på noe mat?

 

Ellers ville jeg spurt om dere kan ha dette til gode en stund og foreslå et billigere spisested,eller at dere gjør noe annet. Kanskje han tar hintet og spanderer på deg.

Det burde han uansett gjøre,siden han er den som inviterer.Gentleman vet du :)



Anonymous poster hash: 1fbee...071
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg avtalte egentlig å gå på resturant å spise med en date, men jeg har dårlig råd akkurat nå, så når jeg så at jeg bare hadde 300 kroner igjen til jeg får lønn på konto på mandag, så måtte jeg bare si at jeg ville heller gå en tur siden det var første date, og at vi kunne spise på andre.

Hva ville dere gjort i en sånn situasjon? Jeg skal på date med han, men er nå redd at han forsøker å få meg med å spise allikevel, og jeg har ikke penger til det. Jeg er i en anspent situasjon pga lite jobbing om dagen.

Noen som har tips man kan si om man har dårlig råd for å unngå middagsdater?

Anonymous poster hash: 799d7...9ac

Hvordan klarer du å bruke opp alt du har av penger hver mnd? Sparer du ikke?

Svar på spørsmål. Foreslå å lage mat hjemme eller gå tur. Har du ikke råd så har du ikke råd. Hun kan ikke bli sur for det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan klarer du å bruke opp alt du har av penger hver mnd? Sparer du ikke?

Svar på spørsmål. Foreslå å lage mat hjemme eller gå tur. Har du ikke råd så har du ikke råd. Hun kan ikke bli sur for det

Det er ikke alle som har råd til å spare...

Anonymous poster hash: f9799...e54

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er ikke alle som har råd til å spare...

Anonymous poster hash: f9799...e54

 

Ser det var litt dårlig formulert, 'mulighet' skulle det stå

Anonymous poster hash: f9799...e54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...