Gå til innhold

Ble kasta ut av restaurant pga medbrakt mat


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For noen synspunkter i denne tråden, jeg blir helt satt ut. :P

En 10 måneders gammel baby skjønner da vel null av om den er på mækkern eller Bagatelle, det nytter ikke å oppdra den til å "oppføre seg fint, for nå er vi på restaurant".

I tilfellet til TS synes jeg det var veldig merkelig at de ikke fikk varmet opp babymaten. Jeg har ofte vært på turer med baby hvor jeg ikke har hatt annet valg enn å spise middag ute, og det har aldri vært noe problem å få varmet opp verken mat eller vann til MME. Man ser jo an etablissementet før man setter seg, og jeg har gått ut fra at når stedet faktisk har høystoler til utlån, er babyer og småbarn velkomne. (Det stemmer etter min erfaring.)

Argumentet om at oppvarming av mat stjeler tid fra kokk og servitør synes jeg er helt absurd, det tar mye lenger tid å spesiallage en porsjon med moset mat uten salt, jeg har aldri sett dette på noen meny iallfall. I motsetning til de gangene jeg har fått varmet mat i mikroen, da er enten mikrobølgeovnen tilgjengelig for kundene i lokalet (null ekstraarbeid for de ansatte) eller de har satt den i mikroen bak disken for meg og gjort (sikkert uvurderlige arbeidsoppgaver) i det lille minuttet det tar å varme opp maten. Har heller aldri fått noe pes for "medbrakt" barnemat, selv om den er hjemmelaget og i plastkopp.

At man skal være nødt til å føle seg som en paria med et blidt og rolig barn på et spisested er skikkelig frekt. Varme maten på do, hva er det folk tenker med, egentlig?



Anonymous poster hash: f16a2...368
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, og til dem som antyder restaurantbesøk på en time eller to med småbarn, det er jo å be om at de blir grinete og urolige. De gangene jeg har gjort det, har det vært en dyd av nødvendighet, så man får i ungen maten, spiser (eventuelt) selv, og så drar man.



Anonymous poster hash: f16a2...368
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det norske folk i et nøtteskall. I andre land er det helt normalt å ta med barn på restaurant.

Et barn på 8 måneder trenger ikke være en skrikerunge. I mellom fødsel og 1 år så kan barn være nokså tålmodige små vesen, og de lager sikkert mindre ulyder en folk flest. En på 8 måneder løper ikke rundt heller.

Ja, det er irriterende med barn som skriker, og løper rundt som tullinger, men livet skulle vært bra kjedelig om det kun var single, og unge par (som ikke klarer å holde tunga i kjeften) som fikk bevege seg ute. Æsj!

Jeg syns forøvrig drita fulle folk på flyet, restauranter og på byen er langt mer irriterende enn et spedbarn, og jeg kan ikke fordra barn. Det samme gjelder svette folk, trege folk osv. Hvorfor? For det er deres egen feil, men hvis jeg skal spise eller være på et offentlig sted så må jeg bare finne meg i det. Så enkelt er det!

Det å si at barn ikke skal få være på restauranter blir som å si at eldre ikke skal få handle på ettermiddagen. (Om dere husker det hårreisende leserinnlegget)

Normal folkeskikk er at foreldrene tar barnet ut hvis det blir for urolig. På den måten unngår man at andre gjester blir påvirket i stor grad. Her var servitøren frekk. Skulle hatt seg et kurs i Kundebehandling!

Endret av seductive
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man skal være nødt til å føle seg som en paria med et blidt og rolig barn på et spisested er skikkelig frekt. Varme maten på do, hva er det folk tenker med, egentlig?

Anonymous poster hash: f16a2...368

Det kan du si. Jeg har til og med lest i tråder om amming at noen mener man kan amme babyen på do. :(

Anonymous poster hash: 7e55d...f62

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære kjære TS, du må for guds skyld aldri, aldri, engang tenke tanken på å poste innlegg her på KG, (barnefiendtlighetens høyborg), som omhandler noe i nærheten av barn mer, aldri.....!! For det er i beste fall å be om uffing, æsjing, akking, gørr og tenners gnissel, og i verste fall risikere en dyp depresjon over tingenes tilstand i dette såkalt verdens beste land å bo i, også kalt Norge, med sine jordnære, vennligsinnede, familiære og empatiske innbyggere..

Jeg skal ikke utdype mer, men kjenner jeg blir både kvalm, trist og forbanna på èn gang når jeg leser (de innleggene jeg gadd) hvor forjævlig borti satans bakgård ting er i ferd med å ta kurs her oppi isødet (i ordets rette forstand)!!

Likefullt oppfordrer jeg deg og mannen din å bare drite fullt i det som skrives av råttenskap, eder og galle på dette forumet, og heller rette ryggen og gå på restaurant med barnet deres så ofte dere vil. Ingen kan nekte dere dette, og skulle det formodentlig befinne seg et av de imbessile skapningene som breker her i tråden på en av restaurantene dere besøker, så sørg for å plassere dere så nær vedkommende som overhode mulig. Kanskje h*n blir positivt overrasket, og begynner å tenke seg om en gang eller ti i etterkant.... Skjønt, jeg har mine tvil, som grisen tenkte da han så slakteren!

Endret av tsejG
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen synspunkter i denne tråden, jeg blir helt satt ut. :P

En 10 måneders gammel baby skjønner da vel null av om den er på mækkern eller Bagatelle, det nytter ikke å oppdra den til å "oppføre seg fint, for nå er vi på restaurant".

I tilfellet til TS synes jeg det var veldig merkelig at de ikke fikk varmet opp babymaten. Jeg har ofte vært på turer med baby hvor jeg ikke har hatt annet valg enn å spise middag ute, og det har aldri vært noe problem å få varmet opp verken mat eller vann til MME. Man ser jo an etablissementet før man setter seg, og jeg har gått ut fra at når stedet faktisk har høystoler til utlån, er babyer og småbarn velkomne. (Det stemmer etter min erfaring.)

Argumentet om at oppvarming av mat stjeler tid fra kokk og servitør synes jeg er helt absurd, det tar mye lenger tid å spesiallage en porsjon med moset mat uten salt, jeg har aldri sett dette på noen meny iallfall. I motsetning til de gangene jeg har fått varmet mat i mikroen, da er enten mikrobølgeovnen tilgjengelig for kundene i lokalet (null ekstraarbeid for de ansatte) eller de har satt den i mikroen bak disken for meg og gjort (sikkert uvurderlige arbeidsoppgaver) i det lille minuttet det tar å varme opp maten. Har heller aldri fått noe pes for "medbrakt" barnemat, selv om den er hjemmelaget og i plastkopp.

At man skal være nødt til å føle seg som en paria med et blidt og rolig barn på et spisested er skikkelig frekt. Varme maten på do, hva er det folk tenker med, egentlig?

Anonymous poster hash: f16a2...368

Hvem i all verden foreslo å varme maten på do? Hvordan i all verden??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem i all verden foreslo å varme maten på do? Hvordan i all verden??

Toalettet blir vasket langt oftere en mikrobølgeovnen på de aller fleste steder. Vet ikke hva som er mest æsj jeg.

Anonymous poster hash: 7379c...be7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toalettet blir vasket langt oftere en mikrobølgeovnen på de aller fleste steder. Vet ikke hva som er mest æsj jeg.

Anonymous poster hash: 7379c...be7

Ja skal man varme det opp under de elektriske håndtørrerne da mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skal man varme det opp under de elektriske håndtørrerne da mener du?

Har du ikke hørt om varmt vann?

Anonymous poster hash: 7379c...be7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke hørt om varmt vann?

Anonymous poster hash: 7379c...be7

Hvorfor skal man bruke evigheter på det når det går raskere i mikron?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud er det aldersgrense på restauranter og nå?? Det er det dummeste jeg har hørt! Når skal man kunne ta med barn på restaurant da? Når de er 1 år? 3 år? 10 år? 18?

Jeg syns dette temaet burde vært skrevet om i VG eller noe. Selvfølgelig er det greit å ta med babymat på restaurant!!! :sjokkert:

Hvis alle som på noen måte var høylytte, ekle eller på andre måter kunne forstyrre andres koselig middag på restaurant så er ikke babyer det første jeg tenker på...

Anonymous poster hash: 78aee...ac3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal man bruke evigheter på det når det går raskere i mikron?

Nå hadde ikke TS mikrobølgeovn tilgjengelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hadde ikke TS mikrobølgeovn tilgjengelig.

På ksfeteriaen de spiste så (de hadde pølse og pommes frittes på barnemenyen. Finere restauranter har ikke crappy mat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva har mikrobølgeovn med pølse og pomfri å gjøre? Og hvorfor ville TS spurt de ansatte om å varme maten om de hadde mikrobølgeovn tilgjengelig? TS fikk uansett ikke lov til å gi ungen mat som ikke var kjøpt på restauranten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem i all verden foreslo å varme maten på do? Hvordan i all verden??

Tror det var flere som foreslo å varme maten i springen.

Anonymous poster hash: 7e55d...f62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har mikrobølgeovn med pølse og pomfri å gjøre? Og hvorfor ville TS spurt de ansatte om å varme maten om de hadde mikrobølgeovn tilgjengelig? TS fikk uansett ikke lov til å gi ungen mat som ikke var kjøpt på restauranten.

Er ikke sikkert kundene har lov å bruke mikroen selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fulle gjester som gjerne skal snakke med deg og gjerne klå litt på deg også, vil jeg påstå at er 100% verre enn noen søte barn.

Husk at det er disse barna som skal styre landet når dere er på gamlehjem ;-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har VELDIG lyst å hive meg på og si at det var en frekk kelner etc... men etter en helg på kjærestetur, hvor både fredag, lørdag og en finere lunch i dag alle har inneholdt enten baby eller småunger med uinteresserte foreldre. Jeg har unger og jeg mener slettes ikke at som foreldre skal man kun spise hjemme eller på tilviste kafeer om man må ha med ungene. Men det er forferdelig mange som gir blanke F i andre. Når du prøver å være lit romantisk med mannen og du har en 4-5 åring som løper villmann rundt deg og det blir plutselig DIN oppgave at den vilt fremmede ungen ikke skal rive ned glass etc fra bordet, da er det lite romantikk.

En gang hadde jeg tålt, men det var 4 forskjellige steder og vi må ha vært uheldige. Det var bra restauranter, ikke noe michelin stjerner, men det var ikke Burger King heller. Det ble temmelig frustrerende.

Hva med å si i fra til servitør/kelner? Så får de fortelle foreldrene at barnet deres forstyrres andre gjester.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fulle gjester som gjerne skal snakke med deg og gjerne klå litt på deg også, vil jeg påstå at er 100% verre enn noen søte barn.

Husk at det er disse barna som skal styre landet når dere er på gamlehjem ;-)

Enig i dette.

Mange later til å glemme at den oppvoksende generasjonen er fremtiden.

Anonymous poster hash: 7e55d...f62

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Hvorfor ha med skrikerunge på restaurant? Folk går ikke på restaurant for å høre ungeskrik.

Anonymous poster hash: 645b8...73f

Fordi foreldre er også mennesker - som vil kose seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...