Gå til innhold

Kinesisk nakenhund!


NovaFlare

Anbefalte innlegg

I dag fødte tispa!!!!! :rødme: :rødme: :rødme: :rødme:

Og det kom akkurat det jeg ønsket meg! En veldig naken liten gutt som er helfarget mørk og rød crest :klemmer: Den skal jeg ha!! Jeg gleeder meg!!

Du velger denne valpen pga utseendet, ikke sant?

Hva om det er akkurat denne valpen som har det dårligste gemyttet? Velger du ham likevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du velger denne valpen pga utseendet, ikke sant?

Neppe! (Unnskyld, kunne ikke dy meg. Nyfødte hundevalper, og kanskje spesielt de uten pels, er ikke særlig pene ;) ...).

Hva om det er akkurat denne valpen som har det dårligste gemyttet? Velger du ham likevel?

Det er ikke mulig å si noe om godt eller dårlig gemytt når valpene er så små. Det man etterhvert kan se er om hunden er mer eller mindre dominant, men det behøver ikke ha noen som helst betydning for gemyttet. Den største og mest dominerende hannhund, kan bli en superlydig koseklump og den mest forsiktige tispe kan bli et nervøst vrak som glefser etter alt som nærmer seg avhengig av hvordan de blir håndtert etter at de har forlatt oppdretteren.

Endret av Leo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neppe! (Unnskyld, kunne ikke dy meg. Nyfødte hundevalper, og kanskje spesielt de uten pels, er ikke særlig pene ;) ...).

Det er ikke mulig å si noe om godt eller dårlig gemytt når valpene er så små. Det man etterhvert kan se er om hunden er mer eller mindre dominant, men det behøver ikke ha noen som helst betydning for gemyttet. Den største og mest dominerende hannhund, kan bli en superlydig koseklump og den mest forsiktige tispe kan bli et nervøst vrak som glefser etter alt som nærmer seg avhengig av hvordan de blir håndtert etter at de har forlatt oppdretteren.

Joda, men en ser jo tegn på hvordan de blir før de forlater oppdretter. Jeg ville nok ikke valgt en meget forsiktig valp, ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg velger ikke denne pga utseende. Dette er den eneste nakengutten i kullet, det er derfor :) Skulle det vise seg at valpen er "ødelagt" i hodet framover, er selvfølgelig saken en annen, men det ser veldig bra ut, for jeg har møtt oppdretter hjemme flere ganger og har truffet alle hundene inkl. hannen hun har brukt, og de er helt topp, alle sammen! Jeg er så heldig at jeg kan komme på besøk og følge med gjennom hele oppveksten, alle kan ikke det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neppe! (Unnskyld, kunne ikke dy meg. Nyfødte hundevalper, og kanskje spesielt de uten pels, er ikke særlig pene ;) ...).

Du har rett i at jeg ikke velger ut fra utseendet, men du tar feil i det du sier om min mening :). Denne valpen er usedvanlig nydelig, og jeg eeelsker nakne hunder. Akkurat denne er faktisk fantastisk pen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett i at jeg ikke velger ut fra utseendet, men du tar feil i det du sier om min mening :). Denne valpen er usedvanlig nydelig, og jeg eeelsker nakne hunder. Akkurat denne er faktisk fantastisk pen :)

Det var utelukkende ment som en spøk! :) Jeg forstår jo at du synes den er pen, mens jeg altså synes den ligner mest på en druknet rotte. Dette er dog utelukkende basert på smak og behag og det kan som kjent ikke diskuteres, så da dropper vi det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neida, det er i orden :) Vi er forskjellige, jeg forstår jo at mange ikke liker de, de har jo et spesielt utseende :) Jeg trodde bare du trodde at JEG mente det. Hehe, jeg bare misforstod deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende det skal bli :) Skjønner at du gleder deg.

Du som er fra østfold NovaFlare, vet du om en katteklubb i Østfold som du anbefaler og hvorfor du anbefaler denne?

Østfoldkatten eller Smaalenene katteklubb. De holder til i Østfold :)

Begge er bra klubber.Jeg er med i en av dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Titt
Du velger denne valpen pga utseendet, ikke sant?

Hva om det er akkurat denne valpen som har det dårligste gemyttet? Velger du ham likevel?

Hvorfor trekker du slike konklusjoner?

Du tok jo også helt feil, så der ser man hvor fordømmende du var.

Ingen vil vel ha en hund med et dårlig gemytt. Er ikke det ganske enkel logikk, da?

Det var utelukkende ment som en spøk! :) Jeg forstår jo at du synes den er pen, mens jeg altså synes den ligner mest på en druknet rotte. Dette er dog utelukkende basert på smak og behag og det kan som kjent ikke diskuteres, så da dropper vi det!

Hun spurte ikke hva folk syns om hunden, men til tross for det måtte du for andre gang presisere at hunden er stygg i dine øyne.

Ja, kanskje ts dropper å kjøpe hunden pga dine meninger. :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Titt
Neida, det er i orden :) Vi er forskjellige, jeg forstår jo at mange ikke liker de, de har jo et spesielt utseende :) Jeg trodde bare du trodde at JEG mente det. Hehe, jeg bare misforstod deg ;)

Nei, noen klarer bare ikke dy seg, enda jeg regner med at du gir f... i hva andre syns. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, dere :) Jeg bryr meg ikke om hva folk sier, siden det er en rase og ikke bare MIN hund de synes er stygg. Men hadde de slengt noe sånt til meg på gata uten at jeg har spurt, så skulle de fått høre :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, dere :) Jeg bryr meg ikke om hva folk sier, siden det er en rase og ikke bare MIN hund de synes er stygg. Men hadde de slengt noe sånt til meg på gata uten at jeg har spurt, så skulle de fått høre :fnise:

Vel, jeg gir blanke i om andre synes dyrene mine er stygge :P

Jeg synes i alle fall nakenhunder er like søte som andre hunder. Jeg synes til og med hårløse rotter er søte :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun spurte ikke hva folk syns om hunden, men til tross for det måtte du for andre gang presisere at hunden er stygg i dine øyne.

Oh my God... For det første har jeg også presisert at det var svært spøkefullt ment, for det andre regner jeg med at det ikke spiller noen rolle for NovaFlare hva jeg synes og for det tredje har jeg også skrevet at jeg synes alle nyfødte hundevalper er stygge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med den nye babyen!

Men ti uker? Den er jo født allerede? Hunder bør leveres når de er 8 uker og ikke senere :). Dette pga preging blant annet.

Lykke til med nurket :kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ti uker? Den er jo født allerede? Hunder bør leveres når de er 8 uker og ikke senere :). Dette pga preging blant annet.

Man er i ferd med å gå bort fra å levere valper når de er 7 - 8 uker fordi man anser at mange tisper gjør en bedre jobb en de fleste mennesker m.h.p. å utvikle bitehemming etc. hos valpen. Valpene er også lettere å få renslige når de er litt eldre enn 8 uker rett og slett fordi kapasiteten og kontrollen er bedre utviklet. Preging anses ikke for utgjøre noe problem, så lenge valpene også er i kontakt med mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Man er i ferd med å gå bort fra å levere valper når de er 7 - 8 uker fordi man anser at mange tisper gjør en bedre jobb en de fleste mennesker m.h.p. å utvikle bitehemming etc. hos valpen. Valpene er også lettere å få renslige når de er litt eldre enn 8 uker rett og slett fordi kapasiteten og kontrollen er bedre utviklet. Preging anses ikke for utgjøre noe problem, så lenge valpene også er i kontakt med mennesker.

Men det er jo i uke 8-12 at de er mest enkel å prege? Det er iallefall det jeg har lært av en meget ansett hundeskole. Om de leverer valpen når den er ti uker har du jo "mistet" to uker med denne viktige tiden hvor det er enklest å prege de på ting som skal sitte hele livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært en gjengs oppfatning lenge og det er vel fremdeles delte meninger om det, men mange mener altså at både valpen og den fremtidige eieren har vel så stor glede av at tispa selv får bidra til å prege valpen i denne perioden. Å bite noen er f.eks. like forbudt i "hundeverdenen" som det er i "menneskeverdenen" og en tispe plukker bort slike tendenser langt mer effektivt enn det vi mennesker klarer.

Det avhenger også litt av tispa. En trygg og erfaren tispe kan prege valpene positivt, mens en mer usikker og uinteressert tispe kan gjøre det motsatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Har hørt at det er dette hun gjør i 7. uke, noe de kaller for "oppdragelsesuken". Tror jeg holder meg til 8 uker før forskning viser klart noe annet.

Men sorry ts, var ikke meningen å kuppe tråden din. Ble bare så nysgjerrig.

Takk for svar Leo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg velger ikke denne pga utseende. Dette er den eneste nakengutten i kullet, det er derfor :) Skulle det vise seg at valpen er "ødelagt" i hodet framover, er selvfølgelig saken en annen, men det ser veldig bra ut, for jeg har møtt oppdretter hjemme flere ganger og har truffet alle hundene inkl. hannen hun har brukt, og de er helt topp, alle sammen! Jeg er så heldig at jeg kan komme på besøk og følge med gjennom hele oppveksten, alle kan ikke det :)

Ja, du velger den fordi den ser akkurat sånn ut. Du velger ikke først og fremst ut fra gemytt og væremåte, men ut fra om den er naken eller ikke. Er ikke det basert på utseende, så vet ikke jeg.

Nå mener ikke jeg å være fordømmende på noen måte. Men en bør ikke kun velge en hund fordi den ser slik eller sånn ut, men også på bakgrunn av gemytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...