Gå til innhold

Er det noen som har oppskrift på enkel og god sukkerfri marsipan?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den nye Sukrin melisen er vel tilsatt stevia, bl.a. for å gjøre den like søt som 'normal melis' og for å gjøre den rundere i smaken, - så langt jeg vet da.

Det burde være nix problemer å bare erstatte vanlig melis med den nye Sukrin melisen tenker jeg.

Takk! :)

Det er så godt når det er så mange orakler samlet på et og samme sted.

Det er alltid noen som har et svar. :blomst:

Anonymous poster hash: 75f84...0d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lille-pus

Takk! :)

Det er så godt når det er så mange orakler samlet på et og samme sted.

Det er alltid noen som har et svar. :blomst:

Anonymous poster hash: 75f84...0d1

Jeg har ikke prøvd å lage marsipan med den nye Sukrin melisen altså. Lager ikke ofte marsipan selv om jeg synes det er veldig godt (kanskje like greit at jeg ikke lager det så ofte :ler: ), så jeg har ikke fått prøvd den nye melisen.....ennå.

Kanskje noen har prøvd den og kan hjelpe litt med om den er varmere i smaken og har samme søthet som vanlig sukkermelis? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd å lage marsipan med den nye Sukrin melisen altså. Lager ikke ofte marsipan selv om jeg synes det er veldig godt (kanskje like greit at jeg ikke lager det så ofte :ler: ), så jeg har ikke fått prøvd den nye melisen.....ennå.

Hva med å lage litt påskemarsipan? ;) Jeg er spent på resultatet og venter i spenning på resultatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Hva med å lage litt påskemarsipan? ;) Jeg er spent på resultatet og venter i spenning på resultatet.

Frister du meg til å kjøpe mandler i morgen? :fnise:

- og til å sjekke om min Coop Mega kanskje har den nye Sukrin melisen?

'Desverre' ligger det en Sunkostbutikk et titalls meter lenger inne på senteret, og de har Sukrin melis.

- også jeg som egentlig hadde lagt planer om å dra på Spar for å kjøpe kjøttdeig i morgen ;)

Ja...jeg lager slik gammeldags marsipan... skålder mandler, tørker dem noen døgn, maler dem for hånd på mandlekvern 2 ganger og blander raskt inn eggehvite (og eventuelt gul konditorfarve siden det er påske).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frister du meg til å kjøpe mandler i morgen? :fnise:

- og til å sjekke om min Coop Mega kanskje har den nye Sukrin melisen?

'Desverre' ligger det en Sunkostbutikk et titalls meter lenger inne på senteret, og de har Sukrin melis.

- også jeg som egentlig hadde lagt planer om å dra på Spar for å kjøpe kjøttdeig i morgen ;)

Ja...jeg lager slik gammeldags marsipan... skålder mandler, tørker dem noen døgn, maler dem for hånd på mandlekvern 2 ganger og blander raskt inn eggehvite (og eventuelt gul konditorfarve siden det er påske).

Hehe - hvordan gikk det med påskemarsipanen? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malte mandler og tørkede aprikoser. Legg aprikosene i bløt til de er skikkelig soggy, finhakk dem deretter i en foodprosessor. Bland sammen. Nam!



Anonymous poster hash: 8fbf0...33b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smaker det "kaldt" om man lager med sukrinmelis og gold? Takler ikke smaken av vanlig sukrin lengre. :haar:

Nope, min erfaring er at sukrinmelis ikke har den kjølige ettersmaken som sukrin.

Har en god oppskrift jeg har brukt et par ganger, fra funksjonellmat om jeg ikke tar feil:

90 g mandelmel (jeg bruker den fettreduserte fra funksjonell mat, men man kan helt fint male selv)

2 eggehviter

60 g sukrinmelis

Blis supergodt! Jeg lagde bare noen marsipan kuler (ca 10 stk), men du kan forme dem som du vil, evt med sjokoladetrekk osv.

Anonymous poster hash: 84208...65a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...