Gå til innhold

Samboer spiller alltid gitar


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Han sitter med headset og spiller elgitar, så det høres bare fint ut for ham selv. Spiller de samme riffene om og om og om igjen og mye høyere enn han skjønner selv. Jeg tar enkeltemner og må lese hver dag, men klarer ikke å gjøre det med bråket, så jeg må rømme ut på kafé eller lignende.

Samtidig er det fint at han dyrker interessene sine og har noe han brenner for. Men fyy faen jeg klikker, det er helt grusomt å høre på og han holder på i time etter time.

Noen andre med samme problem? Hvordan løser dere det?



Anonymous poster hash: 67624...22c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke helt jeg, har du prøvd å snakke med han?



Anonymous poster hash: cfe6b...a89
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sagt i fra til han da?



Anonymous poster hash: f4a6b...dca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

H

Vet ikke helt jeg, har du prøvd å snakke med han?



Anonymous poster hash: cfe6b...a89

Har du sagt i fra til han da?



Anonymous poster hash: f4a6b...dca

Har sagt ifra ofte, men alltid med en humoristisk tone. Jeg vil at han skal fortsette med hobbyen sin, men kanskje ikke såå mye. Er det urimelig om jeg f.eks. ber ham kutte ned til én time om dagen?



Anonymous poster hash: 67624...22c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som skinner svært tydlig igjennom er at han ikke respekterer deg som individ eller bryr seg om ditt velvære.

Ikke la deg herse med av denne kvinneundertrykkende mannen. Dump han først som sist og kom deg videre i lviet, dette skal og bør du ikke finne deg i.

Dette er en soleklar dealbreaker

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare spørre ham om å dempe lyden? Han bruker jo allerede headset sier du. Forresten. man må øve på de samme riffene noen tusen ganger om det skal bli holdbart.



Anonymous poster hash: 4c048...e94
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan dere ikke gjøre en avtale, da? At du får f.eks tre dager i uka uten at han spiller slik at du kan lese de dagene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som skinner svært tydlig igjennom er at han ikke respekterer deg som individ eller bryr seg om ditt velvære.

Ikke la deg herse med av denne kvinneundertrykkende mannen. Dump han først som sist og kom deg videre i lviet, dette skal og bør du ikke finne deg i.

Dette er en soleklar dealbreaker

Jeg er mann, vi er i et homofilt forhold.

Anonymous poster hash: 67624...22c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakars, er det ikke bare koselig med gitarspill da?

Anonymous poster hash: 9d669...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare spørre ham om å dempe lyden? Han bruker jo allerede headset sier du. Forresten. man må øve på de samme riffene noen tusen ganger om det skal bli holdbart.

Anonymous poster hash: 4c048...e94

Det er ikke så lett å dempe den lyden av en elgitar som ikke er forsterket.

Kan dere ikke gjøre en avtale, da? At du får f.eks tre dager i uka uten at han spiller slik at du kan lese de dagene.

Det var ikke dumt. Kan spørre ham.

Stakars, er det ikke bare koselig med gitarspill da?

Anonymous poster hash: 9d669...337

Liker å høre det ferdige resultatet, når sang og alt er lagt til. Det er klimpringen og øvingen jeg blir gal av.

Anonymous poster hash: 67624...22c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres nesten ut som om dere trenger en litt større leilighet, f.eks. med to soverom hvor det ene kan bli gjort om til kontor eller "spillehule" x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan spille (beklager ordspillet) det over til ham, si at du er nødt til å få lest, og at han må få øve, men at det ikke lar seg gjøre samtidig og spørre om han har et forslag til hvordan løse det best.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger et par timers øving pr dag om man skal bli flink, så det nytter ikke med spillefrie dager. Tror det er bedre å bli enige om tidspunkter og ev. tidsbegrensning. Så får også TS skaffe seg skikkelige ørepropper og hørselsvern. Annet duger ikke om man har en liten leilighet og begge skal leve noenlunde normalt.



Anonymous poster hash: 84171...c5f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nye øretelefoner som ikke lekker lyd? Kanskje du kan ha øretelefoner som blokkerer lyd?

Si fra på alvor at du ikke får lest når han øver på gitaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye øretelefoner som ikke lekker lyd? Kanskje du kan ha øretelefoner som blokkerer lyd?

Si fra på alvor at du ikke får lest når han øver på gitaren.

Hahaha! Du har åpenbart aldri spilt en elgitar før! :D LOL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StripeyPanda

Oh lord, eksen spilte gitar flere timer. HVER dag. De samme sangene om og om igjen. Var ikke sjans til å få han til å slutte eller kutte ned, han elska den gitarspillinga over alt på jord. Heldigvis bodde vi ikke sammen (jeg sov over mye, men kunne dra hjem til mine foreldre og sove der, phew). Ble slutt for 3 år siden, og den dag idag takler jeg ikke gitarspilling/prat om gitarspilling/sanger han øvde på repeat...

Men tips? Hm. Mulighet for å lage et lydisolert rom der dere bor? Øve i kjeller/annet? Samkjøre hans spilling med feks en hobby du har som krever at du går ut av huset et par timer (trening, turgåing, annen hobby)? Spiller han i band, og kan øve hos andre/spillekamerat? For antall timer han bruker på dette vil nok ikke gå ned..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest smilejenta

Det som skinner svært tydlig igjennom er at han ikke respekterer deg som individ eller bryr seg om ditt velvære.

Ikke la deg herse med av denne kvinneundertrykkende mannen. Dump han først som sist og kom deg videre i lviet, dette skal og bør du ikke finne deg i.

Dette er en soleklar dealbreaker

Var det ment som ironi? Hvis ja, mener du hun skal tåle det dag inn og dag ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er nok å flytte ut av den lille leiligheten og skaffe et hus der man kan ha separate isolerte rom. Det er det eneste som virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha! Du har åpenbart aldri spilt en elgitar før! :D LOL

:O Jeg trodde TS mente at lyden fra gitaren gikk inn i øretelefonene i stedet for til en høytaler, og at de lakk lyd så det forstyrret TS? Stemmer ikke det? Kan han ikke bestemme volumet da? Eller strengene lager vel gjerne lyd i seg selv...? Nei, jeg har ikke peiling :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med ham. Fordel uka eller dagene slik at du får stilletid og han får spilletid, men på forskjellige tidspunkt. Feks kan du stikke på biblioteket tre dager i uken, mens han får bråke hjemme så mye han vil, de andre dagene får du lese hjemme og han får finne på noe annet lurt for å øve (har han tilgang på skole med øvingsrom? Øve med kompiser? Leie bandlokale sammen med andre? Etc.)

Anonymous poster hash: e19c0...168

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...