Gå til innhold

Samboer spiller alltid gitar


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis det er dere som bor vegg i vegg med meg kan jeg mer enn gjerne sende en krass anonym naboklage...!!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp deg et par Beyerdynamics DT-770 Pro hodetelefoner. De er svært støydempende, komfortabele nok til at man kan ha dem på timesvis av gangen (jeg har faktisk sovet med mine på og har dem altid med på flyturer for å slippe støyen) og de låter knallbra. Problem solved.



Anonymous poster hash: e79ae...178
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:O Jeg trodde TS mente at lyden fra gitaren gikk inn i øretelefonene i stedet for til en høytaler, og at de lakk lyd så det forstyrret TS? Stemmer ikke det? Kan han ikke bestemme volumet da? Eller strengene lager vel gjerne lyd i seg selv...? Nei, jeg har ikke peiling :P

:blomst::fnise: Ja, jeg skjønte at du ikke har peiling. Det var veldig morsomt å lese.

En elgitar har magnetiske "pickups" som registrerer vibrasjoner og omformer det til lydoutput. Den har ofte nøyaktig samme strenger som en stålstrengs-akustisk gitar, men gjerne ingen hulerom i "kassen" som gir klang (litt som en tromme). Når man spiller en elgitar "tørr", dvs uten ledning som går ut til en forsterker/høytaler, blir det en klangløs tørr spilling man hører. Det gir mye plekterstøy og sånne "plink-plonk" lyder uten noen tydelige melodilinjer å høre. Legger man til litt generell repetering og treningsspilling har man noe ganske langt fra en sang sånn man hører det på en innspilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er dere som bor vegg i vegg med meg kan jeg mer enn gjerne sende en krass anonym naboklage...!!!

Kjøp deg et par Beyerdynamics DT-770 Pro hodetelefoner. De er svært støydempende, komfortabele nok til at man kan ha dem på timesvis av gangen (jeg har faktisk sovet med mine på og har dem altid med på flyturer for å slippe støyen) og de låter knallbra. Problem solved.

Anonymous poster hash: e79ae...178

Haha! :laugh: Åååå, denne diskusjonen er fantastisk. Det er helt åpenbart at folk ser for seg noe helt annet enn det en elgitar er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må ts være dønn ærlig. Si rett ut at han er helt forferdelig dårlig til å spille gitar, og det er ren tortur for deg å høre på. Verre er det ikke.



Anonymous poster hash: 97efe...0f1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! :laugh: Åååå, denne diskusjonen er fantastisk. Det er helt åpenbart at folk ser for seg noe helt annet enn det en elgitar er!

men kjøre deg, om ts har på høretelefoner som stenger lyd ute vil han slippe å høre lyden fra gitaren.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

men kjøre deg, om ts har på høretelefoner som stenger lyd ute vil han slippe å høre lyden fra gitaren.

Jeg skjønte det, men jeg tror ikke folk forstår nøyaktig hvor lite lyd det faktisk kommer fra en tørr elgitar. Sånn sett er det billigere å investere i et par ørepropper, eller lukke døren. Det er ikke på langt nær noe behov for støydempende headset. Jeg tror TS forteller om noe som er irriterende og plagsomt, ikke noe som nødvendigvis gjaller mellom veggene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...