Gå til innhold

Vi som ikke liker huskyer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det være seg bastardene som alaska huskyer er eller renrasede sibirske - what so ever. Dette er tråden for de som IKKE LIKER HUSKYER

Flere her som ikke liker dem?

- generelt sett ustabile

- tiltrekker seg feil type mennesker (fordi det er hinsides tøft og kult å ha "ulvehund", samme folkene med ulv på tskjorta eller som "skyter maten sjæl")

- for utpreget jaktinstinkt, særlig på SH, de dreper alt de kommer over av mindre dyr om eieren glipper båndet ett sekund

Flere sm har negative punkter å tilføye? Obs! Dette er kun en tråd for de som ikke liker huskyer.

Anonymous poster hash: abb79...63b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og poenget med å opprette denne tråden er? Det er mange raser jeg ikke liker, men jeg gidder da ikke lage en tråd på KG om det.... :) 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahah, skjønte ikke hva en husky var. Hus-sky liksom. Tenkte du mislikte kyr som var inne. Jaja.

Anonymous poster hash: 9a4a6...edb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt feil bilde av rasen / hundetypen og eierne kanskje?

Jeg har i alle fall ikke møtt mange av de du skisserer. Jaktinstinkt har de, men de er nå ikke drapsmakiner

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere raser jeg ikke har så sansen for, men jeg lager ikke en tråd om de forde.

 

Jeg har ikke det inntrykket av husky som du har, TS. Hadde jeg dratt til USA så hadde jeg kjent igjen mer den "kjøper fordi det er kult med ulv som kjæledyr" men i Norge har jeg inntrykk av at man er mye mer klar over aktivitetsnivå og lignende slike hunder krever. 

 

Hadde forresten en husky løs i skogen igår, gikk helt fint det. :) Ingen dyr ble drept!



Anonymous poster hash: a91b7...55d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egen tråd for de som ikke liker en rase?? Tror jeg du kan glemme! På et dyreforum er det stort sett dyreelskere som figurerer..ble egentlig veldig irritert selv nå! Fysj..

Anonymous poster hash: 03e97...eb5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

rasist.

Anonymous poster hash: 51ffe...43e

Noen er det, og kanskje det det i ditt tilfelle, men de færrste er det.

Du fornærmer folk som ikke er rasister ved å kalle de det. Det er jo veldig stigmatiserende. OG hva er en rasist for deg?

 

Rasisme kan jo definitivt gå begge veier også. Når du skriver ordet rasist. Snakker du på vegne av deg selv? Er du rasist også?

 

Rasisme er faktisk ulovlig, det samme er å generalisere mennesker under den kategorien også.

Anonymous poster hash: 09cf5...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest daisydaisy

Flere sm har negative punkter å tilføye? Obs! Dette er kun en tråd for de som ikke liker huskyer.

 

:fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dette er kun en tråd for de som ikke liker huskyer.

Jeg antar at dette blir en veldig kort tråd..

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal vi lage tråder om alle dyr/raser vi ikke liker? kommer aldri til å få fred på dyreforumet da :P 



Anonymous poster hash: 92409...e33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er tråden "Vi som ikke liker de som ikke liker huskyer"

 

anyway

 

- de er dårlige til å lage vafler

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

haha :fnise:  for en rar tråd! Har selv 3 siberian huskyer + 2 mindre hunder, snille som natten er lang både med andre mennesker og dyr  :fnise: Mine har aldri drept en eneste ting, vi har til og med små kattunger som de elsker  :laugh: og jeg har aldri hatt en enste ulve t-skjorte :skratte: beklager, men dette er bare for dumt :klo:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe i mot huskyer, men jeg har noe i mot mennesker som skaffer seg hund etter utseende og ikke bryr seg om hva de kan gi hunden og hva hunden trenger. Man skal alltid velge hund etter hva du kan tilby den og hva den rasen trenger, ikke etter hvilken hund som er kul. Ser alt for mange som vandrer rundt med rottweileren, en kompis av meg for eksempel har denne rasen (har ikke noe i mot rottiser), og han går små tisseturer hver dag pluss en "langtur" som han kaller det på 20 min. Ikke noe mental stimuli utenom ett og annet godtesøk i hus og litt lek.

Anonymous poster hash: 7968b...ef4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har vel egentlig helt motsatt inntrykk av rasen og de som skaffer seg den. Det er en sporty og robust hund. De kan ha en del jaktinstinkt, men det er det mange raser som kan. 



Anonymous poster hash: 014c3...375
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen er det, og kanskje det det i ditt tilfelle, men de færrste er det.Du fornærmer folk som ikke er rasister ved å kalle de det. Det er jo veldig stigmatiserende. OG hva er en rasist for deg? Rasisme kan jo definitivt gå begge veier også. Når du skriver ordet rasist. Snakker du på vegne av deg selv? Er du rasist også? Rasisme er faktisk ulovlig, det samme er å generalisere mennesker under den kategorien også. Anonymous poster hash: 09cf5...3e7

Ts dømmer en hund ut i fra rase. Ergo er han/hun rasist. Ro deg helt ned.

Anonymous poster hash: d443f...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle huskyene jeg "kjenner" er rolige snille kosebamser av noen hunder. Eier har jo mye å si da, selvfølgelig kan en hund bli motbydelig hvis eieren bare bruker den som statusobjekt uten å ta skikkelig vare på den og sette seg inn i hva rasen trenger/krever.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en huskyblanding selv, og kjenner ikke igjen noe av det som er skrevet i HI.

Heller ikke med andre jeg kjenner som har eller har hatt husky.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...