Gå til innhold

Vi som ikke liker huskyer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

TS må ha svært liten kunnskap om hund. Som vi vet er det ofte større forskjeller på individer innen en rase enn på selve rasene.



Anonymous poster hash: 95442...82e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det være seg bastardene som alaska huskyer er eller renrasede sibirske - what so ever. Dette er tråden for de som IKKE LIKER HUSKYER

Flere her som ikke liker dem?

- generelt sett ustabile

- tiltrekker seg feil type mennesker (fordi det er hinsides tøft og kult å ha "ulvehund", samme folkene med ulv på tskjorta eller som "skyter maten sjæl")

- for utpreget jaktinstinkt, særlig på SH, de dreper alt de kommer over av mindre dyr om eieren glipper båndet ett sekund

Flere sm har negative punkter å tilføye? Obs! Dette er kun en tråd for de som ikke liker huskyer.

Anonymous poster hash: abb79...63b

Synd å lese at du trekker ned en rase her pga din inkompetanse ...:( 

en ting man alltid skal lære seg, det er ALLTID eieren som bestemmer hvordan hundene blir! er hunden en krevende hund og du klarer ikke få den rolig og snill,så har du valgt feil rase.... 

 

hatt malamute selv og robust sterk hund som trenger mye aktivitet ellers så kjeder den seg fort og kan utvikle negative sider... kjenner flere som har huskyer nesten alle er snille hunder, men noen få unntak pga eierene ikke forstår hva som må til for å holde de i sjakk.....

Anonymous poster hash: d81eb...392

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva? Er det blitt tøft med husky?  :wow: 

Jeg som trodde det var en av de rasene man enda kjøpte pga genuin turinteresse og ikke for utseende. 

Tror du kjenner litt andre folk enn meg med hund, TS. Vil vurdere å be deg om å bytte omgangskrets.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke enig i at alle huskyer er som TS skisserer, men jeg skjønner litt hva hun mener... Det er jo ofte sånn at en type hund tiltrekker seg en type mennesker. Rasen jeg har tiltrekker seg en drøss folk som tror de har kjøpt en pyntepute til sofaen, og skjønner ikke at det er hunder som trenger mosjon og mental trening. Andre raser tiltrekker seg andre folk... Jeg syns det virker som mange rottweilere har eiere som dessverre bare ønsker seg en hund som ser tøff ut, og så må hunden lide pga det. Og jeg syns mange settere har eiere som tenker "jaja, de kommer ikke på innkalling, så da får de ha på seg gps, da...". Jeg møter såå ofte bøllete løse settere i skogen, som begynner å bråke med min hund. Har de ikke lest loven? At det ikke er båndtvang betyr at du kan slippe hunden hvis du har kontroll på hunden. Det har du ikke hvis hunden er flere kilometer unna deg. En gang jeg fant en setter alene, ringte jeg nummeret som stod på båndet hennes, for hun virket kald og eieren dukket ikke opp på en stund. Eieren virket fullstendig likeglad til at hunden hennes rotet rundt alene ved en bilvei... Jeg skjønner at ikke alle som har settere er skjødesløse og likeglade, men for hver setter vi møter, blir jeg mindre lysten på å møte dem igjen. 



Anonymous poster hash: 40f4b...f50
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm. Det var da også et emne å lage en tråd om.
Skjønner godt at du kanskje ikke liker rasen, men tror du skal sette deg litt bedre inn i rasen(e) før du kommer med slike harde og bastante uttalelser.

Har erfaring med skikkelig gate husky (alaskan husky), alaskan malamute og siberian husky. Herlige hunder på hver sin måte alle tre rasene. Velger en av de tre rasene glatt fremfor for eksempel engelsk setter. Kunne aldri tenkt meg setter - ikke engang setteren jeg har omgåes med nå i snart 7 år. 

Det er viktig og huske på at en hund, uavhengig av rase, kan bli en real utfordring hvis den kommer i feile hender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble så satt ut når jeg så trådtittelen at har måtte jeg bare inn å titte. Er det mulig å ikke like huskyer liksom :sjokkert: ?

 

Har selv en alaskan husky og en alaskan malamute, og makan til kosebamser og sofagriser når de er inne skal man lete lenge etter. Og ute er huskyen en propell som eeeelsker alle slags mennesker og dyr (og nå snakker jeg kos og les, ikke spis) skikkelig humørspreder, mens malamuten har en indre ro og et ekstremt rolig lynne, som betrakter verden rundt seg og synes det meste er greit. Begge to elsker turer i skog og mark, og trenger i bli brukt - men til gjengjeld så har man virkelig to venner for livet i disse her! 

 

Men selvfølgelig har de en negativ side med seg også. Det er nemlig sånn at man blir så utrolig glad i disse dyrene, jeg allerede gruer meg enormt til den dagen de dør. Det savnet kommer til å bli innmari stort! Uff, jeg orker ikke å tenke på det en gang :( 



Anonymous poster hash: ccb7c...53c
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...