Gå til innhold

Få i gang fødsel - Kjærringråd - Prøvde du noen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg prøvde ingenting før termin fordi jeg mener at det er en grunn til at et svangerskap varer i 40 uker. Babyen kommer når den et klar og har godt av å være i magen så lenge det ikke er langt over termin. Jeg regna med å gå en uke over, men fødselen startet av seg selv da jeg la meg dagen etter termin.

Anonymous poster hash: 451ff...724

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk du i gang fødselen med vilje før babyen var forbi prematurgrensen?

Anonymous poster hash: 27f88...f80

Nei, var til gyn på sjekk. Var som sagt moden og hadde åpning.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, var til gyn på sjekk. Var som sagt moden og hadde åpning.

Men du spiste kapsler og hadde sex?

Anonymous poster hash: 27f88...f80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hadde jeg gjort lenge og sex har jo alle?? Man føder ikke med mindre man er klar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hadde jeg gjort lenge og sex har jo alle?? Man føder ikke med mindre man er klar.

Ehm, jo, man kan trigge fødsel. I og med at forskning tilsier at grunnet hjernens utvikling så bør man forsøke å holde baby inne til minst uke 38, så er det en merkelig ting å forsøke å trigge fødsel, helt uavhengig av modenhet. Som man fint kan gå med i flere uker på det stadiet der.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, jeg fikk ikke noe forbud mot hverken sex eller de urtene. Gyn sa at baby kommer når hun kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klart baby kommer når den kommer. Ser du ikke forskjellen på det og aktivt å gå inn for å få ut en baby som hadde hatt godt av lengre tid innenfor, så er det noe veldig merkelig ved deg.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jesus, tråden er om kjerringråd funker, det funket på meg siden jeg var moden. At jeg er merkelig eller ikke har ikke noe med saken å gjøre. Så lenge gyn sa at det var ok, forholder jeg meg til det og ikke til en gjeng med synsere på KG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jesus, tråden er om kjerringråd funker, det funket på meg siden jeg var moden. At jeg er merkelig eller ikke har ikke noe med saken å gjøre. Så lenge gyn sa at det var ok, forholder jeg meg til det og ikke til en gjeng med synsere på KG.

Det er ikke synsing. Du gikk aktivt inn for å starte fødselen før babyen din var over prematurgrensen. Det er rett og slett egoistisk.

Anonymous poster hash: 27f88...f80

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke synsing. Du gikk aktivt inn for å starte fødselen før babyen din var over prematurgrensen. Det er rett og slett egoistisk. Anonymous poster hash: 27f88...f80

Nå skrev hun at hun var en dag unna prematur-grensa, da, så så voldsomt prematur var ikke barnet, akkurat. Altså, jeg skulle hatt veldig store plager for at jeg ikke skulle ønske å bli i magen til uke 40, siden ting tyder på at mange barn har godt av de siste ukene også. Så jeg ville ikke gjort noen slike kjerringråd før jeg hadde passert termindato. Men det er jo feil å si at barnet hennes ble født prematur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skrev hun at hun var en dag unna prematur-grensa, da, så så voldsomt prematur var ikke barnet, akkurat. Altså, jeg skulle hatt veldig store plager for at jeg ikke skulle ønske å bli i magen til uke 40, siden ting tyder på at mange barn har godt av de siste ukene også. Så jeg ville ikke gjort noen slike kjerringråd før jeg hadde passert termindato. Men det er jo feil å si at barnet hennes ble født prematur.

Per definisjon så var barnet prematur, men konsekvensene av at det ble født en dag før var nok ikke så alvorlige.

Anonymous poster hash: de9ce...382

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg går over termin, så er det mulig jeg lar meg friste til å prøve ut noen kjerringråd. :P

Hørt at biltur på humpete veier, spise kanel og fotbad?? også kan være triggere :P

Men jeg blir ekstra utolmodig når alle sier at førstegangs alltid går over termin:/

Men beste rådet her er vel at jeg må slappe av. Det har jeg klart i dag :) Bare ligget på sofaen med strikketøyet og tvserier. Har også kjent menssmerter nederst i magen. Kan det være et tegn på at det nærmer seg????

TS

Anonymous poster hash: 9946a...e54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg går over termin, så er det mulig jeg lar meg friste til å prøve ut noen kjerringråd. :P

Hørt at biltur på humpete veier, spise kanel og fotbad?? også kan være triggere :P

Men jeg blir ekstra utolmodig når alle sier at førstegangs alltid går over termin:/

Men beste rådet her er vel at jeg må slappe av. Det har jeg klart i dag :) Bare ligget på sofaen med strikketøyet og tvserier. Har også kjent menssmerter nederst i magen. Kan det være et tegn på at det nærmer seg????

TS

Anonymous poster hash: 9946a...e54

Ikke nødvendigvis. Man har jo gjerne menssmerter lenge før, pga. modning. Jeg har hatt murringer hvert dag i flere uker, og jeg er 37 uker på vei nå. Samme hadde jeg sist gang, men gikk likevel 4 dager over termin før det startet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var moden og hadde 1 cm åpning, spiste lakrisrotkapsler, hadde sex og vips var fødselen i gang. Jeg fødte 36+6

Hvordan visste du at du var moden? Det er vel ikke noe man kan sjekke selv?

Anonymous poster hash: 9946a...e54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan visste du at du var moden? Det er vel ikke noe man kan sjekke selv?

Anonymous poster hash: 9946a...e54

Ser det på UL :)

Anonymous poster hash: 3b1c1...f50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det på UL :)

Anonymous poster hash: 3b1c1...f50

Akkurat. Jeg får ikke flere ul. Ingen grunn til det sies det, alt er tilsynelatende fint. Vet ikke om private i nærheten her som jeg kan gå til heller.

Smører meg med tålmodighet.

Anonymous poster hash: 9946a...e54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat. Jeg får ikke flere ul. Ingen grunn til det sies det, alt er tilsynelatende fint. Vet ikke om private i nærheten her som jeg kan gå til heller.

Smører meg med tålmodighet.

Anonymous poster hash: 9946a...e54

Så lenge du ikke opplever noe unormalt, kjenner fint med liv og alt var fint på OUL skal du ikke trenge det heller, går nok bra :) Er du redd for modning så kan hyppige vonde kynnere og "mensensmerter" være et tegn og da burde du få en ny ul!

Anonymous poster hash: 3b1c1...f50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøvde "Rikshospitalets sexråd", det funka :) Var da moden og fødte 38+3.
Kommer til å prøve dette så fort jeg er 37 uker neste gang.



Anonymous poster hash: 8c9cd...7e1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hadde jeg gjort lenge og sex har jo alle?? Man føder ikke med mindre man er klar.

Jeg fikk sexnekt i uke 27 etter at jeg fikk regelmessige kynnere av det som holdt på å sette igang fødsel. Måtte stoppe det med riehemmende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du ikke opplever noe unormalt, kjenner fint med liv og alt var fint på OUL skal du ikke trenge det heller, går nok bra :) Er du redd for modning så kan hyppige vonde kynnere og "mensensmerter" være et tegn og da burde du få en ny ul!

Anonymous poster hash: 3b1c1...f50

Har kun kjent litt menssmerter, løs mage og litt kvalme innimellom. Ingen kynnere så langt, vet ikke helt hvordan det er.

Jeg vet jeg ikke burde stresse med dette, men er første gangen og jeg gruer meg skikkelig. Vil helst få det overstått nå. Jo nærmere termin, jo værre syns jeg det blir. Burde jo stole på jordmor og lege som sier at alt er bra og slik det skal være, men klarer ikke helt å slappe av.

Anonymous poster hash: 9946a...e54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...